Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exä seurailee ja tarkkailee häiritevästi, miten saan loppumaan

Vierailija
05.01.2024 |

Erosta jo vuosi ja hän seurustelee nyt vakipanonsa kanssa.

Ajelee mun kodin ohi päivittäin ja istuu autossa tuijottamassa työpaikan parkkipaikalla ja kaupan pihassa. Ei tee mitään sellaista, minkä perusteella voisin hakea lähestymiskieltoa. Sitä en tiedä, mitä sitten tapahtuu jos joskus alan tapailla uutta miestä

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään mitää ideaa?

Vierailija
2/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä huoli-ilmoitus. Mäkin tein naapurin mummelista ja siihen loppui kyttääminen. Sano että olet huolissasi tyypin mielenterveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda asuntoa, työpaikkaa ja kauppaa jossa asioit.

Vierailija
4/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Ainakin kertoisin läheisilleni, että tuollaista tekee. Onko teillä ketään yhteistä tuttua, jolle voisit sanoa myös? Jos hän vähän herättelisi miestä. 

Vierailija
5/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee tekoja niin kauan kun saa reaktioita. Lopeta viestittely ja muutoin ignooraa.

Vierailija
6/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse tuollaista tehdä toisen ihmisen vuoksi.

Vierailija
7/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tarkastanut ettei hänellä ole pääsyä älykelloosi, tietokoneeseesi tai puhelimeesi? Digitaalisten välineiden käyttö stalkkaamisessa on nykyään hyvin yleistä eikä edes vaadi mitään erityistaitoja (ohjeita saa netistä). 

Vierailija
8/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Ainakin kertoisin läheisilleni, että tuollaista tekee. Onko teillä ketään yhteistä tuttua, jolle voisit sanoa myös? Jos hän vähän herättelisi miestä. 

Kaikki mun läheiset tietää kyllä tämän. Miehen läheisiin en halua ottaa yhteyttä. On puhunut heille minusta paljon valheita ja kaikki ilmeisesti uskovat, että minä olin se hullu siinä suhteessa.

Ap

Vierailija
9/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita työporukka (miehet) kyselemään aina hänen auton sivulle että mitä tekee siellä istuskelemassa. Vartija joka hoitaa pihaa? Saako kotisi pihaan peittäviä pensaita, aidan ja valvontakameran korkealle tms. Jos lähtee kaupan pihasta perääsi, soitatko poliisin? Onko riskityyppi vai normaalihko. Juoko alkoholia miten paljon.

Vierailija
10/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee tekoja niin kauan kun saa reaktioita. Lopeta viestittely ja muutoin ignooraa.

En viestittele, ja käyttäydyn kuin en edes huomaisi häntä. 

Ap

Vierailija
11/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita asiasta facebuukkiin ja toivo että siellä sen sukulaiset ja kaikki lukee sen eikä kehtaisi enää jahdata.

Vierailija
12/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako oveesi murtosuojausta ja oviketjua, joku järeämpi malli. Hälytin, sumutin, taskuun. Otatko valokuvan miehestä näissä puuhissa, salaa.

Vierailija
13/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikoslain mukaan vainoaminen on rikos. Vainoaminen tarkoittaa rikoslaissa sitä, että joku toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista."

Eli ota yhteys poliisiin ja ottaisin myös yhteyden johonkin asianajajaan.

Vierailija
14/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin jo kerran, selvitti mun uuden osoitteen jo ennenkuin muutin. Uusi osoite on salainen, mut eipä auttanut.

Ap

Vierailija
15/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus vainoamisesta.

kerää kuvatodisteita kyttäämisestä.

Vierailija
16/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa uudeksi poikaystäväksi joku liivijengiläinen tai lihapää. Se rauhoittaa tilanteen välittömästi.

Vierailija
17/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö hän, että sinä tiedät hänen stalkkailustaan? Ala ottaa kuvamateriaalia ja kerää päivämäärät ja kellonajat ylös. Jos jatkuu vielä pitkään, ole ensin yhtedessä ukkoon, että jos ei homma lopu, teet ilmoituksen vainoamisesta. Kuvat löytyy ja jos silti jatkuu, teet vaan sen ilmoituksen. Alat vaan nyt kerätä sitä matskua.

Vierailija
18/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa uudeksi poikaystäväksi joku liivijengiläinen tai lihapää. Se rauhoittaa tilanteen välittömästi.

Mikä on lihapää?

Noh, oikeesti hän sais tästä lisätodisteita mun hulluudesta ja levittelis tietoa ympäriinsä mun sukulaisille jne

Ap.

Vierailija
19/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lihapää?

Noh, oikeesti hän sais tästä lisätodisteita mun hulluudesta ja levittelis tietoa ympäriinsä mun sukulaisille jne

Ap.

Lihapää on kuntosalilla käyvä mies, joka käyttää anaboleja.

Vierailija
20/42 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan tarkastanut ettei hänellä ole pääsyä älykelloosi, tietokoneeseesi tai puhelimeesi? Digitaalisten välineiden käyttö stalkkaamisessa on nykyään hyvin yleistä eikä edes vaadi mitään erityistaitoja (ohjeita saa netistä). 

Tämä on totta. Ihmettelimme mieheni kanssa kuinka hänen entinen naisystävänsä pääsi murtautumaan hänen facebookiinsa kun oli tullut vain jokin ilmoitus oudosta kirjautumisesta, mutta hän muisteli vaihtaneensa salasanansakin jo kertaalleen eron jälkeen. Kaksi juttua oli jäänyt huomaamatta:

Ensinnäkin vaihtaessaan salasanaa hän ei ollut sulkenut kaikkia kirjautumisia joten nainen on voinut roikkua siellä ties kuinka kauan (vaihtoi ekan kerran vuosiin salasanoja vasta kuukausia eron jälkeen). Nainen oli aiemmin jäänyt kiinni hänen puhelimensa näpeltämisestä sillä aikaa kun mies oli vessassa, mutta kun hänellä ei ollut mitään salattavaa niin hän piti puhelintaan avoinna ja saatavilla aina.

Toiseksi älysimme, että hän on avannut Samsung ja Google accountinsa naisen asuntoon jääneeseen älytelevisioon. Kaikki tilit, Googlen selaushistoriat, jopa ajantasainen GPS seuranta, löytyivät vain avaamalla television. Ihmettelimmekin kuinka nainen osasi aina käynnistää viestihyökkäyksen juuri silloin kun mies ei ollut minun luona vaan vapaa-ajan asunnollaan. No ei ihmetellä enää.

Kaikista tileistä pitää kirjautua ulos kaikilta laitteilta ja sitten muuttaa salasanat!!