Huom! Säästökehoitus koskee myös teitä määräaikaisia! Huom!
Kommentit (224)
Mites paljon pörssisähköläiset säästivät sähköä taannoin, kun hinta oli negatiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihah turha jauhaa täällä. Luuletko ap että ollaan jotain imbesillejä jotka ei osaa lukea uutisia tai ymmärrä niitä? Ei ole lukutaito tai ymmärrys kadonnut määräaikaisen sopparin myötä.
Säästän ihan samalla innoilla kuin pörssisähköläiset tuhlasivat silloin kun sähköllä tienasi. Enpä silloin huomannut solidaarisuutta tai myötätuntoa muita kohtaan.
Oliko sulta silloin sähkö loppumassa vai mistä jäit paitsi? Jonkun olisi pitänyt maksaa sulle puolet tienaamastaan summasta? Olisitko ollut niistä yksittäisistä euroista onnellinen? Vie pulloja kauppaan, niin tienaat saman verran
Kirjoitinko niin? Mielestäni en :D En koe tarvetta kirjoittaa enempää. Jos aiempi kirjoitukseni ei aukea, sitten ei aukea vaikka kuinka selittäisi.
Minullekaan ei aukea logiikkasi vaikka sähkösopimukseni on määräaikainen.
Jos sähköä tuotetaan yli tarpeen, niin ei sen käyttäminen aiheuta ongelmia. Ei sitä ylimääräistä sähköä pystytä säästämään. Se vain häviää taivaan tuuliin.
Joillakin paukkui toki sulakkeita silloin kun hinnat olivat kovasti miinuksella. Mutta ne paukkuivat vain niillä jotka käyttivät todella paljon sähköä. Ei siinä naapureiden sulakkeet palaneet.
Vierailija kirjoitti:
Mites paljon pörssisähköläiset säästivät sähköä taannoin, kun hinta oli negatiivinen?
Miksi silloin olisi pitänyt säästää?
Et kai nyt sentään kuvittele, että sähkölaitoksilla olisi jotain mega-akkuja, joihin säästävät käyttämättä jääneen sähkön. Ei ole. Ei sähköä pysty säästämään pahan päivän varalle.
Vain silloin on tarvetta rajoittaa sähkön käyttää jos sitä ei pystytä tuottamaan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kun hinnat oli miinuksella, kulutitte itsekkäästi niin paljon kuin pystyitte. No, itku pitkästä ilosta. Minulla alle 6snt, asunnon pidän lämpimänä, muuten en tuhlaa muutenkaan.
Mihin perustat väitteesi että kulutettiin?
Itselläni ei kulutus poikennut muista päivistä mitenkään. En saunonut, tai paistanut kinkkua uunissa.
Uskon että moni muukaaan ei laittanut sitä saunaa päälle vain huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi silloin olisi pitänyt säästää?
Et kai nyt sentään kuvittele, että sähkölaitoksilla olisi jotain mega-akkuja, joihin säästävät käyttämättä jääneen sähkön. Ei ole. Ei sähköä pysty säästämään pahan päivän varalle.
Vain silloin on tarvetta rajoittaa sähkön käyttää jos sitä ei pystytä tuottamaan riittävästi.
No sitähän on nytkin riittävästi, joten ei ole tarvetta säästää.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy avata parvekkeen ovea kun sähkösauna hohkaa niin kuumana, kiitos kun muistutit!
Onko teillä tänään normaalia halvempaa sähköä? Vai tuuletatko yleensäkin kovilla pakkasilla?
Säästän sitten kun kunta sammuttaa katuvalot palamasta valoisalla. En ennemmin.
Ihan normaalisti elelen tänäänkin. Tänään on pyörinyt pyykki-ja tiskikone. Pian alan hauduttelemaan keittolihaa ja ajattelinpa paistaa vuokaleivän lihakeiton kaveriksi. Ei meillä sähköä silti yltiöpäin tuhlailla. Aamulla lämmitin jo pönttöuunia ja kohta siirryn lämmittämään yläkertaan kaminaa, illalla pönttöuuni lämpiää toistamiseen. Saunamahdollisuuksia on kaksi, sisällä sähkö ja ulkona puu. Näillä pakkasilla tulee silti toisinaan valittua sähkösauna, kun se samalla lämmittää myös kylpyhuonetta ja muitakin sisätiloja.
HUOM !!!! Mullapa sattuu olemaan edunvalvoja, ei tarvitse säästää sähkössä yhtään.
Se sännöstely koskee tasan tarkkaan pörssisopimuksia, ei muita. Kyllä sitä riittää ja arvelinkin et kun hinta oli miinuksella korjaavat pörssihait potin moninkertaisesti takaisin, joten se siitä säästöstä..
Hölmöltä tuntuu, että sain eilen sähköyhtiöltä kehotuksen ja pyynnön käyttää perjantaina sähköä maltilla. Minulla on kiinteähintainen sopimus. Kuukaudessa kuluu aina alle 60 kWh.
Kertoo siitä, etteivät edes viitsi eritellä viestejään asiakkaille. Kaikille sama massapostitus.
Meillä on alekinkku sulamassa.Töytyy laittaa töistä tullessa uuniin, samalla muutaman porkkalaatikon paistan.Lämmittää mukavasti asuntojakin.
Tää sähkön loppuminen ja säästäminen on pikkasen huttua. Tein tyhmyyttäni määräaikaisen sopimuksen pahimpaan aikaan ja nyt kärsin siitä. Mutta silloin sanottiin, että hinnat ovat korkeat koska sitoudun ostamaan sähköni ja silloin hinta oli korkea. Jos minä etukäteen sitoudun ostamaan tiettyyn hintaan sähköni, niin silloinhan olen jo varannut tavallaan itselleni tarvittavan sähkön eikä minulle kuuluisi tulla yhtäkään sähkökatkoa, vaan kaikki sähkökatkot kuuluisivat pelkästään pörssisähköilijöille.
Pilkun viilaamista tietty, mutta luulisi että jos olen sitoutunut maksamaan sähköstäni ja yhtiä on sen minulle kalliilla taannut, niin eikös se mene periaatteesa näin. Jos minule tulisi säästösyistä katko, niin voisin haastaa yhtiön sopimusrikkomuksesta. Jos oikein hiuksia halkomalla sopparin lukee, niin näin siinä voidaan tulkita sanottavan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpulassa on se hieno puoli että jos sähköpula tulee, se tulee myös tässä ketjussa märisijöiden kotiin. Voi sitä märinän määrää sitten.
lisäksi kukaan ei taida ajatella esimerkiksi kaikkia niitä vanhuksia jotka asuu sähkölämmitteisissä taloissa. Jos sähköpula tulee ja kantaverkkoon tulee häiriö sen vuoksi, niin voi mennä useita päiviä että viat saadaan korjattua.
ihmiset eivät ymmärrä sähköä. Että se kulkee kaapeleita pitkin ja se kaikki sähkö täytyy tuottaa ja loppu ostaa. Ja jos ei ole mitä enää ostaa ja kulutus ei vähene, joko mennään kiertäviin sähkökatkoihin tai sitten pahimmassa tapauksesa sähköpulaan eli kantaverkon häiriötilaan.
ymmärrättekö. Että tässä pitäisi oikeasti puhaltaa yhteen hiileen, jotta sähköpula ei tule. Miksi on niin vaikea ajatella muita. Miksi pitää ajatella vain itseään. Etenkin kun se toimintaa vahing
Voin vastata. Mulle käy hyvin että sähköä säännöstellään, eli jokaiselle taloudelle kwh määrä jpta ei saa ylittää, mutta tällöin sähkön pitää olla se 4s/kwh. Jos hinta on näin iso, 13s/kwh kuten minulla on, niin käytän sähköä niinnpaljon kuin minua huvittaa ja milloin huvittaa. Eli hinta alas ja säännöstely kehiin, sopii minulle mainiosti!
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi pitänyt säästää? Ei silloin sähköstä mitään pulaa ollut. Päinvastoin.
Jaksat varmaan itkeä tuosta asiasta vielä kuolivuoteellasikin. Voi raukkaa, vie pulloja kauppaan, niin tienaat saman verran kuin pörssisähköläiset halpojen tuntiensa aikana
Miksi säästää, kun sähkö maksaa alle 5c/kwh? Pörssisähköilijät säästää jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hinnat oli miinuksella, kulutitte itsekkäästi niin paljon kuin pystyitte. No, itku pitkästä ilosta. Minulla alle 6snt, asunnon pidän lämpimänä, muuten en tuhlaa muutenkaan.
Mihin perustat väitteesi että kulutettiin?
Itselläni ei kulutus poikennut muista päivistä mitenkään. En saunonut, tai paistanut kinkkua uunissa.
Uskon että moni muukaaan ei laittanut sitä saunaa päälle vain huvikseen.
No ei todellakaan ollut edes aikaa säätää minkään sähkölaitteiden kanssa
Mä käytän sähköä säästeliäästi ihan ympäri vuoden. Toisin ku pörssisähköläiset laitto ranttaliksi sähkön käytön kanssa halpoina päivinä. Et en aijo muuttaa sähkönkulutustani mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mukavia kylmiä suihkuja pörssisähköläisille!
Miksi? Meillä on ihan kaukolämpötalo.
Etteköhän te arvon viisaat pörssisähköläiset säästä meidän hölmöjen kiinteiden Sähkö sopparien kina edestä tänään :D ulisee lisää