Huom! Säästökehoitus koskee myös teitä määräaikaisia! Huom!
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa kommentoijista ei tunnu tajuavan, että kyse on sähkön riittävyydestä korkean kulutuksen takia, ei sen hinnasta.
Itse teen oman pienen osani tänään, vaikka määräaikaisella sähkösopparilla olenkin. Jätin kuuman aamusuihkun ottamatta, en lämmitä uunia ja en lataile elektroniikkaani nyt aamulla 6-9 tai illan huipputunteina. Kahvini kyllä keitin ja pidän valoja päällä normaalisti, lol.
Sähköä riittää aina eikä se lopu kun koko Eurooppa on yhtä verkkoa. Tuolla pelottelulla vaan yritetään piilotella sähköyhtiöiden rahan ahneutta ja voittojen maksimointi kun jos ihmiset rajoittaa kulutusta tuotantoa voidaan laskea jolloin voitot kasvaa kun tuotantokustannukset on aina matalalla jokatapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsi asialle ja mene itse perässä.
Esim tässä 2,3 kW kiuas. Näitä nykyisiin vuokralordiluukkuihin työnnetään. 3 kW kiuas ei ole enää mitään ihmeellistä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sawo-nordex-mini-nb-2-3-kw-sahk…
Uskookohan joku tuota paskaa, pienessä kerrostalo saunassakin kiuas on normaalisti 5-6 kW?
Modernia rakentamista. Normaali kaksio oli ennen 40-50 neliötä, nykyisin lähtee 20 neliöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on Helen fiksu määräaikainen sähkösopimus. Päivisin en kotona joten en sähköä käytä.Mikään laite ei koskaan valmiustilassa.Kaikki laiteet ostan niin ettei ole dikitalista keloa.Mikro siis,pesukonen,veden ja kahvin keitin. Mitä enemän nissä dikitaalisia ominaisuuksia sitä nopemin hajovat.Siivous ja pyykki päivä on aina lauantaina.Ajokortia,autoa ei ole.Mutta käytän hyvää nopeaa HSL-kulku välineitä.
Voiko joku oikeasti kirjoittaa noin huonosti? Kirjoitusvirheet vielä menisi...
Kiittäen hintaisten kannattaa nyt kuluttaa mahdollisimman paljon että tulee periaatteessa säästöä samalla tavalla kun pörssisähköläiset kuluttaa halvimpien päivien aikana kun tulee niin hyvä säästö oliko se silloin black friday päivänä kun pörssisähkö oli edullista suomessa tehtiin kulutus ennätys ja ihmisiltä paukku sulakkeet. Kun pörssisähköläiset ei silloin säästänyt sähköä niin kiinteähintaisten ei tarvitse nyt säästää sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa kommentoijista ei tunnu tajuavan, että kyse on sähkön riittävyydestä korkean kulutuksen takia, ei sen hinnasta.
Itse teen oman pienen osani tänään, vaikka määräaikaisella sähkösopparilla olenkin. Jätin kuuman aamusuihkun ottamatta, en lämmitä uunia ja en lataile elektroniikkaani nyt aamulla 6-9 tai illan huipputunteina. Kahvini kyllä keitin ja pidän valoja päällä normaalisti, lol.
Sähköä riittää aina eikä se lopu kun koko Eurooppa on yhtä verkkoa. Tuolla pelottelulla vaan yritetään piilotella sähköyhtiöiden rahan ahneutta ja voittojen maksimointi kun jos ihmiset rajoittaa kulutusta tuotantoa voidaan laskea jolloin voitot kasvaa kun tuotantokustannukset on aina matalalla jokatapauksessa
Just🤣
Eiköhän ne sähköyhtiöt tee suurinta voittoa juuri niinä kalleimpina tunteina, joita kehotus säästää koskee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on Helen fiksu määräaikainen sähkösopimus. Päivisin en kotona joten en sähköä käytä.Mikään laite ei koskaan valmiustilassa.Kaikki laiteet ostan niin ettei ole dikitalista keloa.Mikro siis,pesukonen,veden ja kahvin keitin. Mitä enemän nissä dikitaalisia ominaisuuksia sitä nopemin hajovat.Siivous ja pyykki päivä on aina lauantaina.Ajokortia,autoa ei ole.Mutta käytän hyvää nopeaa HSL-kulku välineitä.
Helppo ratkaisu älä lue jos ahdistaa! Tai hakuedu terapiaan itkemään kuinka ihmiset kirjottaa väärin mutta älä puutu muiden tekemisiin ja kirjoituksiin.
-eri
En tuhlaa tänään sähköä huvikseni vaikka onkin. En kyllä myöskään tule sitä ERIKSEEN säästämään vaan elän normaalisti. SIKSI minä olen kiinteähintaisen sopimuksen tehnyt että minun EI TARVITSE elämääni järjestellä sähkön hinnan perusteella, joten en tee sitä nyttenkään (kumpaankaan suuntaan).
Vierailija kirjoitti:
Mä seuraan kyllä Fingridin sivuilta sähköjärjestelmän tilaa ( https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/ ) tämän päivän, mutta niin kauan, kun voimajärjestelmän käyttötilanne on normaali, en säästä sähköä. Mun sähkönkulutukseni on normaalistikin hyvin pientä (noin 10 kWh/vrk), joten en katso tarpeelliseksi jättää ruokaa laittamatta tai pistää tietokonetta kiinni ja ottaa palkatonta vapaata töistä sen takia, että pitäisi säästää sähköä. Ja edelleen uskon, että pörssisähkön älytön hinta tälle päivälle saa aika monen pörssisähköläisen säästämään tänään sähköä. Varsinkin niiden,jotka normaalisti käyttävät paljon sähköä. Jos sitten käy niin, että sähköjärjestelmäön tila muuttuu normaalista heikentyneeksi, voin vaikka käydä sammuttamassa muutamat kattovalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tässä 2,3 kW kiuas. Näitä nykyisiin vuokralordiluukkuihin työnnetään. 3 kW kiuas ei ole enää mitään ihmeellistä.
Uskookohan joku tuota paskaa, pienessä kerrostalo saunassakin kiuas on normaalisti 5-6 kW?
Modernia rakentamista. Normaali kaksio oli ennen 40-50 neliötä, nykyisin lähtee 20 neliöstä.
Mutta onko se sauna sitten 0,5 neliön kokoinen? Ja onko yli 0,5 neliön sauna jättikokoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evvk. Valot on päällä just nyt vessassa, eteisessä, keittiössä ja olkkarissa. Katson telkkaria, kahvinkeitin porisee ja kohta paahdan leipää. Ei kiinnosta mitkään "säästötalkoot", Itsepä sähkölaskuni maksan.
Siis mitä minä just luin? Ldilamppu kuluttaa sähköä 9w tunnissa, saat polttaa sitä melko pitkään, että saat kilowatin kulumaan. :D
Aivan. Pointti olikin siinä, että normaali elämä jatkuu eikä se vaikuta hevonhuttuakaan sähköverkkoon. Mitään tarvetta millekään sähkön säästölle kotitalouksissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se sauna sitten 0,5 neliön kokoinen? Ja onko yli 0,5 neliön sauna jättikokoinen?
Ei passaa saada erektiota tuollaisessa saunassa, ettei heppi pala.
Käytän aina samanlailla sähköä, käytin silloin kun minulla oli pörssisähkö ja nyt kun minulla on määräaikainen. Jos haluan sanoa illalla tai pestä pyykkiä, teen sen. Sähköstä joutuu joka tapauksessa maksamaan itsensä kipeäksi (siirrossa), joten rahalle pitää saada vastineeksi katkeamaton käyttö. En koskaan tuhlaa turhaan, mutta käytän normaalisti. Koska on kaukolämpö, sähkönvienti on aika pientä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti noin urpo?
Yksinkertaistan nyt, että simppelimmätkin tajuavat
Meille kyllä riittää sähköä, mutta koska päättäjämme ovat siirtäneet sähköverkkojen uusintaa aina eteenpäin, eivät verkkomme kestä tätä sähkömäärää. Se on kuin 1,5 litran pulloon yritettäisiin työntää 2 litraa nestettä.
Kiittäkää edellisiä hallituksia tästäkin. SDP ja Vihreät ovat olleet erityisen kunnostautuneita sähköverkkojen uusinnan hidastelussa. Aina on jotain muuta. Ajakaa siinä sitten sähköautoilla...
Ihah turha jauhaa täällä. Luuletko ap että ollaan jotain imbesillejä jotka ei osaa lukea uutisia tai ymmärrä niitä? Ei ole lukutaito tai ymmärrys kadonnut määräaikaisen sopparin myötä.
Säästän ihan samalla innoilla kuin pörssisähköläiset tuhlasivat silloin kun sähköllä tienasi. Enpä silloin huomannut solidaarisuutta tai myötätuntoa muita kohtaan.
Miksi tuhlaisin sähköä koskaan? Käytän sen minkä tarvitsen ja kiinteä hintaisen sopimuksen myötä minun ei tarvitse välittää päivästä tai kellonajasta. Kuukausittainen sähkölaskuni pysyy läpi vuoden varisn tasaisena. Voisin saada sähkölaskuni luultavasti pienemmäksi, mutta se vaatisi minulta enemmän tekemistä sekä laskujen kesken olisi suurempia vaihteluita. Tämä on minulla paras vaihtoehto tarjolla olevista.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäen hintaisten kannattaa nyt kuluttaa mahdollisimman paljon että tulee periaatteessa säästöä samalla tavalla kun pörssisähköläiset kuluttaa halvimpien päivien aikana kun tulee niin hyvä säästö oliko se silloin black friday päivänä kun pörssisähkö oli edullista suomessa tehtiin kulutus ennätys ja ihmisiltä paukku sulakkeet. Kun pörssisähköläiset ei silloin säästänyt sähköä niin kiinteähintaisten ei tarvitse nyt säästää sähköä.
Ei se nyt kuule noin mene. Se että joku maksaa korkeampaa hintaa ei ole sulle mikään säästö, vaan maksat enemmän sähkölaskussa ja siirtolaskussa.
On oikeastaan ihan hyvä, että tuollaisella laskutaidottomalla tolvanalla on määräaikainen sopimus, kun senkin hallinnointi näyttää tuottavan ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu älä lue jos ahdistaa! Tai hakuedu terapiaan itkemään kuinka ihmiset kirjottaa väärin mutta älä puutu muiden tekemisiin ja kirjoituksiin.
-eri
Eihän tuo yksi kommentti mitään suomea ole. Joten mitä sinä siinä itket
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just🤣
Eiköhän ne sähköyhtiöt tee suurinta voittoa juuri niinä kalleim
Voitot laskee jos sähköyhtiö joutuu ostamaan sähköä kun oma tuotanto ei riitä. Mutta pohjoismaissa on niin paljon sähkövoimaloita että ei se sähkö lopu.
Suomalaiset yhtiöt ei vaan haluaisi ostaa sähköä muilta niin sen takia pyydetään ihmisiä rajoittamaan sähkön käyttöä ei se mistään muusta johdu.
Jos suomessa olisi sähköpulaa varavoimaloita käynnistettäisiin mutta nyt ei ole varavoimalat käynnissä niin ei ole pelkoa sähkön loppumisesta ainakaan vielä. Katsotaan sitten kun kaikki voimalat käy täydellä teholla ja jos ei sekään riitä niin käynnistyy varavoimalat mutta vielä varavoimalat ei ole käynnissä.
Sähköyhtiöiden voittojen maksimoinnin takia nyt yritetään rajoittaa kulutusta
Aamutoimet tehty normaalisti, kahvit keitetty, lämpöpuhallin hurisee tuossa vieressä, auto lämpiää piuhan päässä, jääkaappi ja tietsikka päällä. Mitään säästötoimenpiteitä en ole tehnyt, hyvin näyttää riittävän sähkö. Ei hätäpäivää ainakaan täällä.