Huom! Säästökehoitus koskee myös teitä määräaikaisia! Huom!
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia on määräaikainen sopimus, että ei tarvitse kytätä näitä. Joten ei kiinnosta. Teen mitä huvittaa.
määräaikainen sopimus ei suojele sinua sähköpulan vaikutuksilta, jos sähkö loppuu.
joo mutta sitten se loppuu tasaveroisesti kaikilta niin ei väliä
Fakta.
Sähköntuottaminen on maksanut suomessa 2000-luvulla, ja tänäpäivänä sen 1snt/kWh.
Tänään suomessa sähkönkulutus korkeimmillaan.
ja sähköYHTIÖT 'pyytävät siitä 248snt/kWh:lta' vain!
-
Mikä tässä suomalaisessa( mafiatoiminnassa!) on enää ns.suomalaista = HALPAA suomessa tuotettua ENERGIAA edullisesti KAIKILLE suomalaisille?
-
Minä sanon: eip#rkeles#ayanav#ttuj#malauta..!!
.. Y H T Ä Ä N mikään.
-
kys. ja milloin (tätäIKUSESTIkupattua kansaa) kohtaa täällä suomessa SE AIKA kun:
kaikki tämä hulluus loppuu?
kaikki tämä ahneus loppuu?
-
Ja täällä jokainen suomalainen VOISI ELÄÄ ja HENGITTÄÄ elämäänsä..
k u i n Normaali i h m i n e n.
-
En tiedä. Tiedätkö.. SINÄ?
Mulle tuli sähköyhtiöltä tekstari, jossa pyydettiin pitämään sähkön kulutus maltillisena. Määräaikainen sopimus.
Nyt lämpiää uunissa ruoka, pyykkikoneessa pyörii pyykit ja robotti-imuri imuroi lattiat. Tiskikoneen laitan päälle kohta ja sitten napsautan saunan päälle. Aion saunoa koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sähköyhtiöltä tekstari, jossa pyydettiin pitämään sähkön kulutus maltillisena. Määräaikainen sopimus.
-Mutta annas olla kun sinä pyydät sähkölaskun kohtuullistamista. Minkälaista viestiä silloin tulee?
Vierailija kirjoitti:
Mites paljon pörssisähköläiset säästivät sähköä taannoin, kun hinta oli negatiivinen?
Miksi olisi toivottavaa, että joku säästäisi sähköä silloin kun sitä on ylettömästi? Eikö vain silloin pidä säästää, kun jostain on pulaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites paljon pörssisähköläiset säästivät sähköä taannoin, kun hinta oli negatiivinen?
Miksi silloin olisi pitänyt säästää?
Et kai nyt sentään kuvittele, että sähkölaitoksilla olisi jotain mega-akkuja, joihin säästävät käyttämättä jääneen sähkön. Ei ole. Ei sähköä pysty säästämään pahan päivän varalle.
Vain silloin on tarvetta rajoittaa sähkön käyttää jos sitä ei pystytä tuottamaan riittävästi.
No sitähän on nytkin riittävästi, joten ei ole tarvetta säästää.
No ei todellakaan ole! Jos olisi, hinta olisi paljon alempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mutta annas olla kun sinä pyydät sähkölaskun kohtuullistamista. Minkälaista viestiä silloin tulee?
"Valitettavasti emme voi suostua..."
(Ja tarina on tosi.)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pyytävät, kun joutuvat itse tänään ostamaan kalliilla sähköä.
Entä jos ei tiedä millainen sähkösopimus on? Meillä mies hoitaa nuo...
Sähköongelmat ratkesi tällä. Toivottavasti hinnat pysyvät tällä tasolla kevääseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa kommentoijista ei tunnu tajuavan, että kyse on sähkön riittävyydestä korkean kulutuksen takia, ei sen hinnasta.
Itse teen oman pienen osani tänään, vaikka määräaikaisella sähkösopparilla olenkin. Jätin kuuman aamusuihkun ottamatta, en lämmitä uunia ja en lataile elektroniikkaani nyt aamulla 6-9 tai illan huipputunteina. Kahvini kyllä keitin ja pidän valoja päällä normaalisti, lol.
Miten vietävissä sinä olet, kun et osaa itse katsoa Fingridin sivulta, mikä on tilanne. Sähköverkko toimii ihan normaalisti. Ei ole lähelläkään kaatumista. Mitään sähköpulaa ei ole, mutta pakkohan se kallis hinta on tolloille jotenkin perustella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pyytävät, kun joutuvat itse tänään ostamaan kalliilla sähköä.
Sähköhän ei maailmasta lopu. Hinta vaan voi vähän nousta.
Meillehän on nyt 2 vuotta toitotettu, ettei Suomen tarvitse olla omavarainen, kun sähköä myydään kansainvälisessä sähköpörssissä. Mites olisi sähköyhtiöt, tuletteko meidän kuluttajien puolelle - vai pistänkö saunan päälle loppupäiväksi määräaikaisella?
Ei koske! määräaikaiset maksaa hinnassaan kaikki ne sähköyhtiön riskit myös sähköpulan aiheuttaman hinnan nousun.
Sähköä voi käyttää ihan huoletti.
Onko pörssisähköasiakkaalla oikeus sähkön tuhlaamiseen kun hinta on alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa kommentoijista ei tunnu tajuavan, että kyse on sähkön riittävyydestä korkean kulutuksen takia, ei sen hinnasta.
Itse teen oman pienen osani tänään, vaikka määräaikaisella sähkösopparilla olenkin. Jätin kuuman aamusuihkun ottamatta, en lämmitä uunia ja en lataile elektroniikkaani nyt aamulla 6-9 tai illan huipputunteina. Kahvini kyllä keitin ja pidän valoja päällä normaalisti, lol.
Miten vietävissä sinä olet, kun et osaa itse katsoa Fingridin sivulta, mikä on tilanne. Sähköverkko toimii ihan normaalisti. Ei ole lähelläkään kaatumista. Mitään sähköpulaa ei ole, mutta pakkohan se kallis hinta on tolloille jotenkin perustella
Jos hinta määrättäisiin nyt jollain mahtikäskyllä vaikka seitsemään senttiin, mitä luulisit sähkön kysynnälle sitten käyvän? Entä sähköverkolle? Systeemi pysyy pystyssä huippuhinnan ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ole vaan trollit, jotka uhoaa täällä tuhlaavansa sähköä koko päivän. Vaikea uskoa, että kukaan tervejärkinen, aikuinen ihminen tuota tekisi.
Minunkin oli vaikea uskoa, että kukaan tuhlaisi sähköä tahallaan, kun se oli miinushintaista. Silti monet tekivät niin.
Nyt me emme saisi käyttää sähköä edes normaalisti?
Pörssisähköläisten pillinmukaanko kaikkien on nyt tanssittavaa?
Jos sähkö alkaa loppua tai verkko kuormittua, vähennän kulutusta. Siitä kyllä ilmoitetaan. Sitä ennen elän ihan normaalisti. En vähennä kulutusta siksi, että pörssisähkö halpenisi, kuten te toivotte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihah turha jauhaa täällä. Luuletko ap että ollaan jotain imbesillejä jotka ei osaa lukea uutisia tai ymmärrä niitä? Ei ole lukutaito tai ymmärrys kadonnut määräaikaisen sopparin myötä.
Säästän ihan samalla innoilla kuin pörssisähköläiset tuhlasivat silloin kun sähköllä tienasi. Enpä silloin huomannut solidaarisuutta tai myötätuntoa muita kohtaan.
Oliko sulta silloin sähkö loppumassa vai mistä jäit paitsi? Jonkun olisi pitänyt maksaa sulle puolet tienaamastaan summasta? Olisitko ollut niistä yksittäisistä euroista onnellinen? Vie pulloja kauppaan, niin tienaat saman verran
Yksittäisiä euroja, kun porukka kehui tienanneensa satasia!
Ja vaikka sähköä oli tarjolla, te todella ylikuormititte verkkoa! Fingridin edustaja kertoi silloin, että se oli melkoinen testi sähköverkolle. Mutta sitähän te ette ahneuksissanne myönnä! Syytätte vain muita nyt,vaikka itse toimitte vastuuttomasti
Sähköntuotanto pysyy balanssissa kun kaikki pörssisähkö-elmerit vetää taloistaan kaikki sähköt pois päältä.
Niin kauan kuin Fingrid näyttää vihreää niin meillä käytetään sähköä normaaliin tapaan. Ei ole kallista eikä näytä olevan pulaa niin en kurjista elämääni.
Takuulla on sinullakin jääkaappi-pakastin päällä ja myös reititin ja luultavasti myös kytkin josta data huoneistoon tulee.