***MAALISmasujen maanantai***
Kommentit (30)
Voi sitä hellyyttä mikä puski päälle... Varmaan kävelin koko matkan ratikkapysäkille tyhmä virne naamalla :D
Ultrakin oli ihan ok. Siis ne aivokammiot oli vähän edelliseen nähden kasvaneet, mutta kun päänympärysmitta ja aukileet on ok ja ultrakin järjen rajoissa niin ainakaan toistaiseksi ei ole tarvetta poistoletkulle tms.
Paino oli tänään 1340g, eli hyvin silläkin saralla. Ja kiltti hoitaja selitti mulle, että infektioriskikin on pienempi nyt kun ei ole enää kanyyleja pojalla.
Älkää olko liian huolissanne siitä miten vauvojanne osaatte hoitaa. Oli se ensimmäinen tai toinen tai vaikka viides, niin se on oma. Ja jos syystä tai toisesta ei sujuisikaan, niin onneksi suomessa on kuitenkin apua saatavilla. Hyvin kaikki menee. Ihan varmasti.
Olenpa kyllä nyt onnellinen :)
-Duppis ja pikkuinen 16pv
Kyllä onkin aihetta kävellä suu virneessä, mä olisin varmaan jollekin ventovieraalle alkanut innoissani selittämään koko juttua. Kerrassaan ihanaa! Koko perheelle vielä voimia.
-m-
Tappi et kyllä tosiaan oo ainut noitten tunteitten kaa painiskeleva!=) Vaik miulla tää jo toinen ni silti tulee em.tuntemuksia aina välillä.
Ja noista suppareista jne. ke miulla tuo kontrolli ultra missä näkee et onko muutoksia tapahtunu,ekan kans ravasin synnärillä monta kertaa " turhaankin" nyt vähän enemmän luottaa siihen et kyl sen sit tietää kun oikeesti pitää lähtee...toivottavasti... ;)
sf-mitta:27
paino:79,9........öhömm....
hb:119
liikkeet:++
syke:138+
painonmuutos/viikko:+850
ja paineet:112/82
Sykettä saatiin taas metsästellä vähän kun vaaveli sattu olemaan taas hereillä ja heilu ku heinämies mahassa ja potki ja nyrkkeili ni kuulu aina vaan tumps,tumps!! =) Terkkarikin tokas että onpas hän nyt vallaton.. ;))
Hienoo duppis et pääsit jo paijailemaan pitkästä aikaa poikaa ja ihania uutisia taas toit kuultavaksi!!Näytin miehellekkin kkuvia ja se suli ihan täysin,sen ilme meni ihan semmoseks,en ikinä oo tollasta sen naamalla nähny..Tää masuasukki kun on hälle ensimmäinen.Aivan,no kaima kumminki meillä mummon oikee nimi marjut mut mantaks kai koko ikä kutsuttu =) Ne nuo miehet ei osaa kirjottaakkaan ku hassusti ;) Tai sit mie en vaa oikee ymmärrä... heh!!
Mitäs vielä....ei kai ihmeempiä täl kertaa,pitäs ruveta imuroimaan kai ku ukko lähti koiruutta ulkoiluttaa...blaah!Ei huvittas..
Ehkapa myöhemmin taas palailen!
mammuliini83 rv 30+5
Kävin tossa vähän aikaa sitten pojan kanssa noin kahden kilometrin kävelyllä. Happihyppy teki tosi hyvää, mutta supisteli ja kivisti niin peijakkaasti... Välillä piti ihan pysähdelläkin ja ajattelin jo soittaa miehelleni, et vie meidät kotiin. Kuitenkin hampaat irvessä kävelin ja pääsin kuin pääsinkin kotiin saakka!! :)
Tappiko se mietiskeli noista kivistyksistä, supsiteluista ja sun muista?! Kyllä minä sitten tiedän milloin pitää synnärille lähteä synnyttämään. Kipu oli aivan mieltön, enkä niitä kipeimpiä supsiteluja ennen epiduraalin laittoa unohda koskaan!! :) Nyt mua vaan hieman jänskättää, et osaanko mä lähteä sairaalaan hyvissä ajoin... Viimeeksi kun synnytys alkoi, niin olin valmiiksi jo sairaalassa. Toivottavasti mä osaan ns. lukea itseäni ja lähteä ajoissa, et puudutukset keretään antamaan.Luomuna en halua synnyttää, kun toi esikkokin oli niin suuri!!
Pojalla on taas yskä ja tuolla se ulkona nukkuu... Mutta välillä reppana yskii ihan kunnolla. Voi pientä! Tulisi edes pakkasta (jos ei tänne Suomen maahan lunta suoda), niin pöpöt kuolis... Koko syksyn on ollut niin paljon kaikenmaailman flunssia ja viruksia liikenteessä!!
Hyi hitto!! Nyt tuli paha olo... Söin muutaman (siis oikeasti vain muutaman) irtokarkin ja nyt öllöttää!! No eipä tertte niitäkään vähään aikaan syödä...
Mutta nyt pitää taas mennä... Kuulumisiin!!
Hanna
Sen verran rupes mietityttämään toi paineen tunne, että kaupasta jäi käteen tuttipaketti (ihan vaan varuiks). Nyt sitten keittelen tossa kuopuksen tuttipulloja ja niitä tutteja. Miten niin jännittää...eikä...älkää luulkokkaan.
viilipytty masuli :)
En nyt jaksanut lukea noita teidän kirjoituksia. Just tulin kotiin ja nyt pitäis rueta lepäämään. Kyllä oli ihanaa tulla kotiin. Koirakin oli onnesta soikeana kun kotiin saavuin!
Kohdunsuu ja kanava oli pysynyt samana ja supistukset helpottaneet joten pääsin kotiin :D Kyllä olen iloinen! Siellä oli aika vaikeaa välillä. Koti-ikävä vaivasi välillä ja hoitajat välillä ibhottavia. Eivät ymmärtäneet että miten vaikeaa voi olla sairaalassa maata yksin. Tai että miksi itkee yms... Oli olo kuin vankilassa, itse en saanut päättää edes että saanko käydä vessassa vai enkö. Käytävältä saatettiin ajaa äkäisesti omaan sänkyyn jne... Kyllä oli itku herkässä :(
Nyt olen jo käynyt mäkkärillä syömässä ja ostamassa hoitoalustan :) 2viikon päästä on kontrolli ja sit taas näkee miten menee jatko. Nyt levossa rauhallisesti pitää olla. MUTTA KOTONA :D
Nyt lepäämään.
Jouhi 28+2
Teillä muilla taitaakin olla elämäkin..? :D Minä se pistin jo ipanaa unille ja nyt sitten tässä mietin, josko pitäis itsekin vaan luovuttaa ja mennä. Mies tulee kymmenen jälkeen töistä ja sitten heräisin pirteänä, kun toinen pitäis päästää nukkumaan. Enkä yhtään nyt jaksais mitään yötä valvoa. Eli ehkä mä tässä istun ja odotan vaan..
Onnea kovasti Jouhille, että kotiin vihdoin pääsit. Kyllä koti on kullan kallis. :)
Ja onnea myös Duppikselle hurmaavasta pikkuherrasta. Nätti on lapsi kyllä. :)
Laskeskelin tässä, että sitä ois sitten 10 päivää äippälomaan ja 60 päivää laskettuun aikaan. Äkkiä se aika hujahtaa. Synnytyksestä mietin tossa taas kaikenlaista. Tavallaan siis jännittää hurjasti, mut lähinnä kait enemmän se, että minkä näkönen mein vaavi mahtaa olla eikä niinkään se itse synnytys. Uloshan se tulee joka tapauksessa niin hittojako sitä pohtimaan. ;)
Masussa käy kova vilske taas ja ihan kovastikin sattuu, kun noita jäseniä tossa nahassa menee eestaas. Mukava tunne ei ole sekään, kun herra kaivelee tuolla nivusissa pienten kätösiensä kanssa. Mutta on se kuitenkin tavallaan niin ihanaa. :)
Noh, tv on keksitty, joten painun sen pariin. Huomiseen, vaikka..
Papu ja Herppuliini 30+3
Heips vielä tälle vuorokaudelle. Onko kukaan muu vielä saanut äitiyspäivärahapäätöstä?
Minulle tupsahti tänään ja olihan iloinen yllätys! Kela on nyt vuoden alusta korottanut sekä äitiysrahaa, että vanhempainrahaa. Edellyttää tietty, että äitiysloma alkaa tämän vuoden puolella mutta niinhän meillä maalismassuilla on.
Päätöskessä luki, että äitiysraha maksetaan korotettuna peräti 54 arkipäivältä ja vanhempainraha korotettuna 30 arkipäivältä. Ihanaa! Jos oikein laskin niin äitiysrahan korotus tarkoittaa, että tulot palkkaan verrattuna tippuvat 54 päiväksi vain 10 %.
Zeldatar, oikein mielissään 31+2
Ihan ekaksi tuosta äitiys/vanhempainrahasta...
Itse sain kanssa tänään postissa päätöksen ja kylläpäs oli mieluinen juttu itsellenikin huomata, että se lakialoite meni sitten läpi! Tosiaan... 54pv äitiyspäivärahaa ja 30pv vanhempainrahaa korotettuna :) :)
Kyllä pisti suorastaan hymyilyttämään!
Massussa ihme temmellys päällä taas... ei vissiin tykkää kun äiti istuu etukenossa ja huonossa ryhdissä koneen ääressä. Koittaa kai huomautella et jos vähän parantaisit äiskä sitä ryhtiäs, niin olis täälläkin tilaa mukavammin olla :)
Esikoisella ihme uhma päivät ollut menossa. Nyt siis parina päivänä kyllä saanut taas täällä pinna venytystä kilometri kaupalla!!! Kuopus kuumeessa edelleen ja toivottavasti nyt johtuisi hampaista tuo kuume.
Sain tänään pyykkikorin tyhjäksi... hyvä minä :) Nyt sitten pääsen vihdoin ja viimein pesemään niitä pikkuruisia vauvanvaatteita.
Sitten pitäisi vielä pinnasängyn lakanoita pestä ja pinnasuojukset... ja kyllähän tuota hommaa riittäisi. Harmittaa vaan, kun rattaiden kankaita en ole saanut petyä. En ole kehdannut näillä keleillä, sillä ne on kuopuksella käytössä ja aika yhtä tyhjän kanssa on pestä kun se ne kuraa kuitenkin sitten. Tuplien kankaat olen pessyt, vaikka olivatkin vain sen 5kk käytössä esikoisella ja kuopuksella...mutta tuossa kuistilla kun olivat jonkin aikaa ja eikös yksi lintu ruikannut kuomun päälle, niin...
Mukavaa oli kuulla, että duppiksen pojalla kaikki hyvin ja äitikin oli päässyt pojan kanssa sylittelemään!!
Jouhi oli päässyt kotiin lepäilemään... HIENOA :) Varmalla voittaa sairaalassa makailun... Nyt vaan sitten muistat ottaa rauhallisesti!!!
Mutta... eipä sitten enää tähän aikaan ajatus luista ja muista, mitä muuta piti kommentoida.
Eli huomiseen...
t. K@tju rv:31+5
Dubbis, prinssikuvasi ovat aivan mielettömän koskettavia! Itkettää kauheasti niitä katsoessa. Toivon sydämestäni, että pikkuruikkuinen poikanne nyt kovasti vahvistuisi ja pääsisit ihan kohta häntä jo paijailemaan ja sylittelemään!