Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KOTILOT***- Viikko 2

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHAn ultrakuulumisia odotellessa ;)

Hulda: Hyvä, että saat mielenrauhaa kun turvotus laskee! Mennään niin samoilla viikoilla :) Koska sulla ultra? Mulla vasta 31. päivä :b Pitkä aika odottaa..

Mitähän muuta pitikään kommentoida? Noh, myöhemmin sitten..

PP 17+3

Vierailija
22/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ultra 22.1 jo. Mut sinnekin on vielä NIIIIN pitkä aika. x)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on k. 12 ultra! olen nyt siis viikolla 20. kävin rv 12 ultrassa ja kaikki oli ok. nyt en tiedä miks olen näin PANIIKISSA!! mies ei pääse mukaan ja entäs jos kuulen jotain kamalia uutisia!! viime yökin meni melkein valvoessa kun jännittää niin paljon. näin unta että ultrassa löytyi kuutoset ja kaikki tyttöjä...:) en ole vielä koskaan panikoinu näin! aijemmissa raskauksissa päinvastoin olen innolla odottanut ultraan pääsyä.

HUH HUH!

Aijon kysyä sukupuoltakin vaikka se on ihan toisarvoinen juttu, kun vaan kaikki olisi hyvin!!!!!

kaksi tyttöä on ennestään, saa nähdä jatketaanko tytöllä...

Sainpas oikein kunnolla purkautua, helpotti hieman..!

Hyvää loppupäivää kaikille!

Vierailija
24/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei! Tulipahan käytyä. Yön nukuin suht hyvin, mutta vatsa aamulla ihan sekasin jännityksestä. Kun vielä yksin jouduin menemään.

Mulla siis piti olla rakenneultra+kontrolli noiden suppareiden takia, mut ei ollut kuin kätilö paikalla eikä tiennyt mitään mun supisteluista yms. Siis eikö koneelta näe kaikki noita papereita?!

Eli katsoi vauvan rakenteet ja ultrasi kohdunkanavan tilanteen.

Vauvalla oli kaikki hyvin! Laskettua aikaa ei muuttanut, koska vain jos heittoa 5pv tai enemmän muuttavat ajan.

Ja sitten sukupuolesta: eipä ollut varmaa. Näytti että olis ollut selkeät 2 viivaa kuten tytöillä, mutta sivukuvassa näkyi " tappi" , josta kätilö ei ollenkaan osannut sanoa oisko kuitenkin poika, kun varpaat oli mutkalla ja napanuora meni jonnekin. Eli jännityksessä vielä ellei jossain ultrassa selviä. Plääh. Tyttöä kyllä veikkaan edelleen.

Nyt täytynee lähteä tästä asioille. Ajattelin tulla kirjoittamaan vaan kuulumiset, kun mukana ootte jännäämässä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

AIHA ja virallisesti nyt sitten rv 20+1

Vierailija
25/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei varmuutta sukupuolesta selvinny. Mut oisko sitten tosiaan tyttö ja se tappi sitten napanuora. Meinaatko mennä yksityiselle ultraan?

Ääh, nyt mua jännittää kahta kauheammin, et jos meillekään ei tuon selvempi ennustus tule. Seuraava ultra onkin sit jo naikkarilla ja siellä ne ei ainaskaan kerro. Tietty siellä voi olla helpompi itekin varmistella kumpi tulossa...

Vierailija
26/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihalle onnea,että kaikki hyvin.Mitenhän ne naiset entisaikaan pärjänny,kun ei oo sukupuolesta ollu ennakkoon mitään tietoa=)

Kävin eilen yksin uimassa,ja teki hyvää mielelle ja masulle,kun pääsee vähän liikkumaan.Mulla kohdunsuu pehmenny,mutta ei onneksi auennut,kun sitten en saisi uida=(

Kauhee tuuli ja sade täällä,pojan kanssa oli pakko käydä hakemassa maitoa,kun ei yhtään ja mieskin työmatkalla.Hirvittää miten esikoinen koulusta pääsee kotia,jos tuuli ja myrsky vielä yltyypi.

Onneksi kaveri lapsineen tulossa iltasella kylään,niin ei pää ihan hajoo,kun kotosalla koko päivä menee sisällä istuessa=)

Mulla veikattiin poikaa rakenneultrassa,mutta ei ollu sielä ihan varma,kun vaavi vähän huonosti oli,saa sitten nähdä.Poikaan oon varautunu,ja poikana aattelen pikkuista,mutta ihana yllätys olisi tyttökin,pääsisi ostamaan prinsessa unelmia.Esikoinen tyttö,mutta jo 7-vee,eikä suostu enää kaikkiin äitin vaaleanpunaisiin virityksiin=)

Huiskutin 27+1

Vierailija
27/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että jäi se sukupuoli epäselväksi. Miten se voikaan olla niin, että ne jotka sen haluaa välttämättä tietää niin se jää aina epäselväksi. Kurjaa, mutta onneksi muuten kaikki hyvin.

Vierailija
28/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli hyvin! harmittaa vaan kovasti kun ei saatu sukupuolta selvitettyä..oisin halunnu tietää! kyllä sitä yritettiin kattoo mut pikkukaveri piti niin tiukasti nilkat ristissä ja polvet yhdessä ettei mitään toivoa.

Vierailija
29/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa lukenut teidän kirjoituksia ja nyt ekaa kertaa kirjoittelen. Ennestään kaks tyttöä 3 ja puol ja 1v. Molempien raskaudet ja synnytykset ihan erilaiset, joten tämän sukupuolesta en olon perusteella tee mitään arvailuja. Tämä on täys yllärivauva mutta tervetullut kuitenkin, en vain KOSKAAN ole haaveillut pienestä ikäerosta. Asutaan Tampereella ja toukokuussa tulee 30v. mittariin.

Olo on karmea. Pahoinvointi on niin järkyttävää. Kuopuksesta kävin kerran sairaalassa tiputuksessa ja sainkin sieltä lääkkeitä mukaan minkä avulla sitten selvisin lopun pahoinvointiajan. Nyt en voi ihan yhtä huonosti, mut ei tääkään nyt mitään herkkua oo. Eilinen koko ilta meni pöttöä halaillessa. Ja miehelle vannoin (taas) että nyt on sitten viiminen kerta kun tähän ruljanssiin lähden! Meillä on kaikki raskaudet tosin alkanu suurin piirtein siitä että ollaan istuttu sohvalla vierekkäin joten piuhat poikki olis varmaan ainoa millä sen vois varmistaa. Hormonaaliset ehkäisymenetelmät kun ei kiinnosta.

Tytöistä en missään nimessä halunnu tietää sukupuolta etukäteen, mutta nyt vähän kutkuttas. Pääsis shoppailemaan. Pakkauksen ottaminen mietityttää kovin. Ekasta otin, toisesta en. Nyt en tiedä...

Mutta tällästä täällä, hyviä vointeja kaikille!

Täplä rv 8 (kait)

Vierailija
30/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA:n ultrakuulumisia tulin kiiruusti katsomaan :) Hienoa, että kaikki hyvin, mutta voi harmitus tota sukupuoli asiaa! Siis kaikkein ärsyttävintä just tollanen...

k.a.t.a:kin oli ultrassa tänään ja siellä myös asiat hyvin. Harmi silti ettei sukupuoli selvinnyt sullakaan!

Toi sukupuoli asia taitaa riipoa eniten just niitä joilla on kaks ekaa lasta samaa sp. Kovimmat paineet... Paitsi rautahermo LapaLepalla :)

Mä sain kanssa tänään postitse selostuksen siitä ultrasta ja siinä oli nyt se painoarvio 1400g. Aikas iso möllikkä minusta jo! Joku ac mitta on 262 mm, eli olisko tuo sitten se pää-peppumitta :)

Huomenna aamulla heti neuvola, vähän jännään miten on joulusta tullut painoa. Kotona kun ei oo vaakaa. Täti kyllä repii verkkarinsa jo pelkästään noitten mun sokeriarvojen takia... Vasta eilen ne alkoi hiukan asettua rajojen alle, saas nähdä miten nyt iltaruuan jälkeen. Pelottaa, et mahdanko kanssa joutua johonkin tarkempaan syyniin siitä, kun ne raja-arvot ylittyi niin useesti ja paljon... Lääkäri sit kans tosiaan, toivottavasti saan vakuutettua sen etten jaksa enää töissä käydä ja saisin sit saikkua.

anttusanttu: millanen se vuorokausisokeriseuranta sit on? Otetaanko siellä verikoe joka ruokailun ennen ja jälkeen vai miten? Ja mistä se otetaan, sormenpäästä sentään kai...?

Hain tänään itselleni sokeritonta suklaata kaupasta, kun pakko jotain hyvää saada... Tai tiedä sitten miten hyvää se on, en oo vielä maistanut. Ei kai sitäkään mitään kovin paljoa uskalla syödä, mutta kun nyt muutaman palan edes... On niin kauhee suklaanhimo, että kaupassa ihan meinaan romahtaa karkkihyllyn edessä kun ei mitään saa ottaa =)

Luna ja " Aarre" rv 28+5

Vierailija
31/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täplälle vielä tervetuloa porukkaan!

Luna edelleen

Vierailija
32/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla ultrakuulumisia ja että reippaat pikku vauvankaiset siellä pötköttelevät, pikkusen olisi kyllä voinut haaroväliä vilauttaa:)

Täällä ei kerrottavaa. Ultraan kutsua odottelen kun olisi mielenrauhan takia kiva nähdä mitä siellä kohdussa on. Masu ei kasva, oireita ei ole. Jotenkin silti aistin, että olen vielä raskaana. Vanhana sitä vissiin stressaa vaan enemmän?!

Te pääkaupunkiseutulaiset, osaatteko neuvoa koska päätös synnäristä pitää tehdä? Neuvolassa eivät muuta sanoneet kuin ota yhteyttä jos ja kun muutatte takaisin Espooseen. Jos muutetaan takaisin niin se on vasta kesällä, kuitenkin reilu kuukausi ennen laskettua aikaa.

Voikaahan paksusti kaikki kotilot!

Lumituuli rv 11+4

Vierailija
33/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täplälle tervetuloa mukaan! :)

AIHAlla ja k.a.t.a.lla oli hyviä ultrakuulumisia :) Harmi ettei sukupuoli selvinnyt!

Omaan ultraan vielä niin pitkä aika :O Aiemmissa raskauksissa on rakenneultrissa veikattu tyttöä, sen perusteella ettei mitään " ylimääräistä" siellä näkynyt, vaikka eivät kuitenkaan kovin varmoja voineet olla. Lisäksi neuvolassa oli silloin ultra(eri neuvola) ja lähes joka kerta katsottiin vauvaa, ja tyttöjä silloinkin veikkattiin, kun ei mitään näkynyt. Mutta ovat kyllä pitäneet jalat tiukasti yhdessä! Saas nähdä näkyykö siellä tällä kertaa mitään vai ei!? :) Toivottavasti vähän vilauttais ;)

PP 17+3

Vierailija
34/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äitiyspakkauksen suhteen sama tilanne ja sama ongelma. Ilmeisesti saatais vielä tuo 2006-pakkaus, josta mä en niin hirveesti tykkää, mut en nyt silti osaa päättää ottaako vai eikö. Ainakin sit jostain ostan tällekin sen vuoden pakkauksen makuupussin.

Lumituuli: Kaipa sen voi päättää koska vaan. Mä oon päättäny, että synnytän NKL:ssa, mutta aion rakenneultraan asti käydä Jorvissa ultrissa jne. Mulla on siis ollu jo pitkään varattu ultra Jorviin (19+) ja NKL:lle (24+). x) Päätökseen vaikutti se, että Naikkarille pääsee helpommin kuin Jorviin. (Siis niille aikasimmillekin käynneille. Jorviin täytyy hakea päivystyksestä lähete jos ennen rv 36 on suppareita jne)

Hih, mä kävin sit tänään lääkäripäivillä. Siellä oli paljon sellaisia tuotteita mitä ei suositella raskaana oleville. Kukaan ei silti tuntunu tajuavan, että mä oon raskaana, kun ne niin katteli mua päästä jalkoihin, kun kysyin, että näitäkö ei raskaana voi käyttää... (YKS RUISLEIPÄKIN!)

Vierailija
35/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyörähti taas täydet viikot eli nyt olis jo 29+0 ja ens viikolla ollaankin sitten jo kolmosella alkavilla viikoilla, kivaa.

Tervetuloa Täplä mukaan joukkoon turisemaan!

Kivan nimityksen mulle annoit Luna. Rautahermo tosiaan taidan olla... Kyllä mua se asia vaivaa ja haluaisin tiedon ennen synnytystä. Jos vaikka jostain syystä pääsis ylimääräisiin ultriin niinkuin aikaisemmillakin kerroilla ja sitten kysyis... No sen näkee sitten tai mahtaako jäädä jännitykseksi loppuun saakka...

Meil on tämän hetkinen kuopus kyllä niin vaikea tällä hetkellä et hermot meinaa mennä koko ajan. Täytti lokakuussa 3, joten taitaa olla sitä kuuluisaa kolmen vuoden uhmaa. Toivottavasti ei kestä kauaa, en jaksa. Mikään ei ole hyvin, mikään ruoka ei kelpaa, nukkumaan ei tahdo mennä ja häiritsee veljenkin nukahtamista ym. Mä olin eilen illalla ite niin loppu, että kun menin komentamaan sadannen kerran et nyt hiljaa niin ei mennyt vieläkään perille. Sitten sanoin et äiti alkaa kohta itkemään kun ei yhtään totella ja niinpä siinä sitten aloin vollottamaan et olkaa nyt hiljaa ja ruvetkaa nukkumaan... No sitten alkoi molemmat pojatkin itkemään kun äitikin itkee. Sen jälkeen kyllä molemmat alkoi kiltisti nukkumaan. Taitaa olla nää hormoonit kun tekee tollasta, en nyt ennen ole alkanut itkemään jos lapset ei tottele tai on mahdottomia. Toivottavasti kuuluu tähän olotilaan ettei oo jatkuvaa...

No se siitä sitten taas, toivottavasti tänään on parempi päivä...

LapaLepa rv 29+0

Vierailija
36/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa...

Meillä meni eilen sähköt vähän väliä, joten kävin vain äkkiseltään lukemassa AIHAn ultrakuulumisia: Upeeta, että kaikki oli hienosti! Meidän kuopuksen ikäkaverista sanottiin ultrasta kanssa, että tyttö juuri samalla tavoin, ja just ennen kuin lopetti ultraamisen, niin kätilö oli vaan ohimennen puhunut jotain " ulokkeesta" . Ja pojaksi sitten muuttui yksityisellä. Jotenkin vain sun ultrasta tuli ihan sama fiilis, että älä vielä ainakaan varmana rinsessaa pidä ;o)

Luna: Nyt siitä on jo reilut kaksi vuotta, kun mä kävin siinä vuorokausisokerirasituksessa, ja sen muistan, että ne ottivat niin paastoarvoja, kuin heti ruokailun jälkeen ja pari tuntia syömisen jälkeen sitä verta. Ja aina ihan suonesta, kääk! Mut menin sinne sairaalaan aamulla, jolloin ottivat verta, ja viimeisen kerran sitten joskus kahdeksan jälkeen illalla, jonka jälkeen pääsin kotiin. Edellisenä iltana ennen sairaalaan menoa piti syödä silloin kahdeksan aikaan viimeksi... Oli kyllä pitkä päivä. Ne oli sieltä siis järjestänyt kaikki välipalat ja ruoat, et luxusta sellaisen pienen pojan kotiäidille. Mutta pääsin sit vielä lääkäriin ultrattavaksi ja ottivat vielä kaksi pitkää sydänkäyrää, eli toisaalta oli ihan mukavaa kun näki vauvaa ja kaikki oli OK. Niissä sairaalan arvoissa ei ollut mitään häikkää. Esikoisen kerhokaverin äiti oli nyt siinä vuorokausirasituksessa, ja sanoi, että nykyään siellä sairaalassa joutuu olemaan yön yli, ja että ne yölläkin ottivat verta :-/

Ihanaa kun tuli vähän lunta! On niin paljon valoisampaa... Esikoinen kyseli jo, että pysyyhän lumi jo maassa. En uskaltanut moista luvata ;o)

Odotan edelleen ä-pakkausta! Edellisillä kerroilla en ole tosiaankaan odottanut sitä kahta viikkoa pakkausta, ja nyt se kaksi viikkoa on jo mennyt. Haluan jo päästä hiplailemaan =)

On muuten paljon helpompi olla kun " Peppi" on pää alaspäin! Enää ei satele potkuja rakkoon... Ei tarvitse vessaa löytää kaupungillakaan sillä sekunnilla ;o) Ens viikolla pääsen soppailemaan ihan ilman lapsia, että jos vihdoinkin alesta jotain meidän neidille ostaisi, vaikka kuopuksen jäljiltä tyttöhörhelöä on ihan tarpeeksi. Jotain uutta täytyy joka lapselle olla -edes jotain, vai mitä ;o)

Tuttavaperheessä koettiin kolmas keskenmeno viime viikonloppuna. Voi surkujen surku. Heillä ei vielä ole lapsia, ja takana nyt monen vuoden yrittäminen... Ei sitä tiedä miten lohduttais, ei tuossa tilanteessa niin mikään kauheasti lohduta -kai =(

Terkkuja kaikille ja Täplälle tervetuloa joukkoon!

T:Anttuli rv26+5

Vierailija
37/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans toinen lapsista täyttäny 3v lokakuussa ja IHAN samanlaista taistelua meilläkin! Kyllä mäkin sen uhmaks oon luokitellu, mut on se vaan silti aina niin helpottavaa kuulla että muillakin on yhtä vaikee tilanne! Ahdistaa kun etukäteen jo aina tietää missä kohdin se aloittaa uhmailut ja mistä. Hiukset on solmussa, paita väärän värinen, housut kiristää, sukkahousut hankaa, hanskat hiostaa... KAIKESTA pitää äristä. Ja siitä kaikesta pitää huutaa kurkku suorana eikä mistään voi yrittää edes neuvotella. Kyllä viime aikoina on ollut hermot kireellä vähän kakilla tässä talossa. Toivottavasti helpottaa pian! Ollaanhan sentään jo ohitettu 3v rajapyykki. ;)

Nyt takas telkun pariin!

Vierailija
38/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö synty 10.01.2007 klo 15.40,pituus 50cm ja painoa 3900g ja pipo 34,synnytys oli tosi nopea,ilman kivunlievitystä meni tääkin synnytys,niinku toi edellinenkin,tänää päästiin vauvan kaa kotio onnex jo..

mansemamma ja tyttö 1vrk

Vierailija
39/53 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huldalle: Kiitos lohduttavista sanoista, ihana tietää että muillakin 3-vuotiailla on " vaikeaa" . Toivotaan tosiaan et on ohimenevää... Eilinen oli jo taas paljon parempi päivä pitkään aikaan, mutta tänään voi taas olla ihan muuta, se jää nähtäväksi. Onneksi kiukuttelee päivät hoidossa...

Luna76: Neuvolakuulumisia odottelen, mitä täti sanoi sokereista? Mä pääsin liukenemaan siitä sokerirasituksesta. Mulla otetaan ens viikolla pelkkä paastoverensokeri ja jos siinä on häikkää niin sitten mä joudun siihen rasituskokeeseen.

Omassa olotilassa ei ole paljon muutoksia tapahtunut sitten viime aikoihin. Maha on pysynyt suunnilleen samankokoisena ja vointikin ollut samanlainen jo pitkään. Iltaa kohden alkaa tietty enemmän väsymään kun on päivän ollut liikkeessä ja jos sitten vielä illalla on ollut menoa niin on aika kuitti kun sänkyyn pääsee. Ja supistelee, kylläkin kivuttomasti eli maha kovettuu, mutta ei satu eikä ole paha olla.

Odottelen muiden uusia kuulumisia!!!

LapaLepa rv 29+1

Vierailija
40/53 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se arki sit lähtee kolmen kanssa. :) Mitäs vanhemmat sisarukset on tuumannut vauvasta?

Lapalepa: Meillä oli tänään vuorostaan hyvä päivä. Ja onneks tosiaan tuokin päivisin kiukuttelee päiväkodissa, mut on NIIN rasittavaa mennä se sieltä hakemaan, kun siellä on heti väsynyt hoitaja vastassa " taas se teiän tyttö on kikutellu koko päivän, teki sitä ja tätä..."

Ajoittain olen jo ehtiny miettiä, että jospa tohon kiukutteluun olis joku fyysinen syy ja melkein jo luuri kädessä lääkärille soittanu, mut taitaapa tuo olla sitä uhmaa tosiaan...

Oltiin esikoisen kanssa tänään fysioterapiassa. Siellä kaikki meni ihan hyvin, mut kuulin mielenkiintoisen tiedon, että liikkuvat nivelet periytyy vain äidiltä. ;)

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Koitan totutella gluteenittomaan ruokavalioon. Käytiin Ikeassa syömässä ja en nyt sitten älynnyt siellä esim huomioida asiaa mitenkään...

Hulda 18+1