Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 2

08.01.2007 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki viime viikon ketjuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9211650&p=1&tmode=1&smode…

Esikoinen oli pupua vailla jo ennen kahdeksaa eikä rauhoittunut ennenkuin sen sai hyllyn päältä.. Huoh. Ja siinä metelissä sitten kuopuskin heräsi eli koko perhe reipaana ylhäällä ennen kasia :(

Mulle kyllä ois uni maittanut. Nukkuminen kun on huonoa aina näin raskaana ollessa niin ylimääräset silmänummistusajat on poikaa.

Meillä esikoisella taas pissatulehdus. Siis ei voi olla totta! Mä en ymmärrä mikä tota nyt pitää yllä. Vaikka mitä on tässä tullut kyllä pohdittua ruokavaliosta lähtien.

Jeps. Huomenna ois neuvola ja keskiviikkona se rakenneultra. Joudunkin menemään sinne yksin, kun mutsi ilmoitti ettei pääse lasten kanssa siksi aikaa ja miehen täytyy jäädä kotiin. Olisin niin halunnut mennä yhdessä, jos vaikka kaikki ei olekaan ok niin toisen tuki ois tarpeen. Eli näin positiivisia ajatuksia heti aamusta...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Jokohan se Mansemamma sai vauvan, kun ei ole kuulunut mitään vähään aikaan ja olihan niitä supistuksia ollut sillon uutena vuotena. Tän vuoden eka vaavi! Ihanaa!!!

AIHA Rv 19+6 tai 20+3

Vierailija
2/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkunen aamu täälläkin takana,lapset ei meinannu millään jaksaa lähteä liikkeelle.Ykkönen kouluun ,ja kakkonen päiväkotiin,kakkonen on 10 päivää kuussa hoidossa,kun mulla töitä satunnaisesti vielä.Pidän kyllä sielä sitten kun pikkunen syntyykin,niin saa tavata kavereita yms.

Nyt tulee valitusta,mulla tosi kurja olo ollu eilisen päivän,niin henkisesti ja fyysisestikkin.Vauva tosi korkeella,ja potkii koko ajan.Olo tosi tukala.Ei voi olla makuullaan,eikä istua eli koko ajan pitäs olla seisoltaan,ettei ahdistaisi.Ja sitten väsyttää käveleminen ihan hirveesti.huokaus.

Ja supistaakin tosi paljon,varsinkin heti kun hermostun alkaa supistamaan,ja sitten kun tuo 4vee kakkonen heittäytyy veteläksi,ja sitä 18kg säkkiä raahannu,niin huh huh.

Eilinen ilta meni sohvalla peiton alla itkiessä,etten kestä tätä enää 13viikkoa,kylkiluut ja maha tosi kipeet kun vaavi hirveen vilkas=(

Ja kun supistaa,niin pelkään että syntyy liian aikaisin.Eli tiivistettynä päivääkään en kestä tätä ahdistavaa oloa,mutta en halua että pikkunen syntyy keskosena=)

No täytyy vaan yrittää koota ittensä ja päivä kerrallaan taapertaa,jospa se helpottaisi,kun vaavi laskeutuu alemmaksi.Muutenkin en oo elämässäni painanu ikinä näin paljon,niin sekin ahdistaa.Täytys vaan jaksaa ajatella,että huhtikuussa saan palkinnon=)

Kiitos,että sai taas purkaa tätä ahdistavaa päätäni=)

Huiskutin 26+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli kauhee ketutus päällä, kun tiesin, että hirveesti on koulutehtäviä tekemättä ja pitäis niitä alkaa väsätä. Siihen tehtävien kasaantumiseen kun pakkaa stressi, niin meinaa tulla sellainen lukko päälle, ettei pysty tuottamaan edes yhtä järkevää lausetta paperille.

Huomenna meenkin sit neuvolaan ja verenpaine varmaan NIIN pilvissä. Ei tähän mitkään sairaslomat auta, kun mä en osaa relata YHTÄÄN kun kotona ollessakin vois tehdä tehtäviään. Vaikka pitkäjaksoinen istuminen koneella välillä aiheuttaakin supistuksia ja selkäkipuja jne. Mut maaliskuun jälkeen mulla ei pitäis olla koulua enää, joten sit ehkä RR:kin laskee...

Nyt oon kärsiny yhden migreenin (edellisistä ekat tuli jo paaaljon aiemmin) ja joka aamu on päänsärkyä. Tosi rasittavaa! Tuntuu, että panadolia menee enemmän kuin laki sallii ja buranaa otan migreeniin eikä sekään nyt parhaimmalta vaihtoehdolta tunnu.

Huiskutin: mulla oli tollaiset fiilikset tokassa raskaudess ja tiiän toodella miten kurjaa sulla on. :/ Koitas jostain saada lepoa ja mielenvirikkeitä, jos ne helpottais edes pahimman yli.

Plääh, lupasin hakea tänään lapset ajoissa päiväkodista, kun ovat pitkän loman jälkeen siellä ekaa kertaa. Sain kuitenkin melko intensiivisesti tehtyä noita koulujuttujani, mut paljon jäi vielä jäljellekin... :/

Hulda 17+4

Vierailija
4/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä oireena on väsymys. Väsymystä lisää se, että kuopusta vieroitetaan yöpullosta pois. Hän herää yöllä ja hetken kestää, että rauhoittuu ja nukahtaa. Sitten tulee itsekin valvottua ja unen päästä en saa välttämättä ihan heti kiinni.

Voimakasta pahoinvointia ei ole ollut tässä raskaudessa ollenkaan, ihmeellistä! Kahdessa ekassa raskaudessa (poikia) vain oksensin ja oksensin. Olin tuolloin tiputuksessakin. Tämä kolmas on niin erilainen raskaus. Tosin minua etoo ja syömisen jälkeen saattaa tulla pahaolo. Tietyt ruoka-aineet tekee todella pahaa ja ruokavalioni onkin supistunut.

Reilun kahden viikon päästä on NP-ultra ja sitä jo odotellaankin innolla. Ennen ultraa on neuvolalääkäri ja saas nähdä kuunnellaanko vielä silloin sydänääniä.

Hyvää viikkoa kaikille ja jaksamista!

T: Ona rv 9+1

Vierailija
5/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen tännekin pinoutumaan, kun Jouluna hajosi koneen näyttö joten nettipimennossa on siitä asti oltu..

Oon ihan pihalla teidän kuulumisista, kun en jaksa lukea kaikkia pinoja niin pitkältä aikaa, mutta yritän päästä jyvälle pikkuhiljaa!

Omaan ( ¤ ) kuuluu sellaista, että olisin jo valmis synnyttämään, kun liikkeelle ei enää kunnolla pääse ja jos jotain pientä kotihommaa yrittää tehdä niin joka paikkaa kolottaa ja voimat on ihan loppu.

Alapään luut pakenee varmaan tosi kauas toisistaan, kun niin kovasti vihloo ja sattuu joka askeleella ja supistuksiakin on välillä.

Viisi viikkoa on laskettuun aikaan, mutta toivon hartaasti, ettei todellisuudessa olisi niin kauaa enää!!

Mutta ei muuta tälläerää

mammutti ja Vilppu rv 34+3

Vierailija
6/53 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nettipimento jatkuu edelleen:: kone ei toimi eikä luultavasti tule toimiin ennen helmikuuta=(

18 päivä olis rakenneultra, koska siirtyi viikolla kun kävin just ennen joulua pientä vilkasemassa. Nyt siis rv 20 seuraava.

Päänsäryt jatkuu edelleen ja kaikista isoin huomi tai ihmetys ettei liikkeitä tunnu edelleen.. kaiken kaikkiaan kaks potkua oon tuntenut, mutta kummastakin edellisestä liikkeet tuntui rv 16 asti säännöllisesti joka päivä... kaikki kumminkin ihan ok, mutta mitään en vaan tunne.

Kimmatkin pojat koettelee hermoja jatkuvasti, joten verenpaine varmaan taas nousee pilviin...

mani ja pähkinä rv 18+4

Vierailija
7/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin selvinneeni vatsataudista, mutta mitä vielä, olo oli eilen aamulla pahempi kuin vähään aikaan. No menin läkäriin ja antoi sitten saikkua keskiviikkoon asti, nyt hieman tuntuisi että voisi mennä jopa ohi....pidetään peukkuja.

Nukuttiin aamulla koko porukka pommiin (no kun mulla ei ollut töihin lähtöä), lapset olivat kyllä innoissaan menossa tarhaan, kun tänään niillä alkaa englannin tunnit pitkän tauon jälkeen ja se " kiva rokki-täti tulee opettamaan" .

Viikonloppuna Alman potkut näkyi ihan selvästi, niitä sitten ihmeteltiin koko porukka, nuorimmainen varsinkin oli aivan haltioissaan. Tulinkin siihen tulokseen että on aivan oikea ratkaisu ottaa lapset mukaan sinne rakenne ultraan. Tulee vauvan odotus niillekkin aivan konkreettiseksi.

Onko siinä rakenneultran yhteydessä lääkärin tarkastus? Entä käydäänkö kätilön kanssa joku keskustelu? Mulla on hämärä muistikuva että aikaisemmilla kerroilla on ollut, mutta kun en ole aivan varma. Jos joku jo käynyt voisi valistaa.

Mennään päivä kerrallaan ja odotetaan lunta, hauskaa viikkoa kaikille.

JB72 & Alma rv 19

Vierailija
8/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Vuosi tosiaan vaihtui ja kiva ilta naapureiden kanssa vietettiin. On nyt sitten tässä palailtu arkeen. Kävin heti 2.1. neuvolassa ja " ihan vaan hivenen" oli paino noussut, 3kg reilussa kahdessa viikossa!!! Siis todellinen sotanorsu. Eipä vissiinkään joulunajan suolasilla mitään osuutta asiaan :/ Painan nyt jo enemmän kuin kummassakaan aiemmassa raskaudessa lopussa, että semmosta. Olo on todella kankea! Ja kun ihan tarpeeksi oli painoa jo ennen raskautta. UUH!

Huiskutin taisit kirjoittaa, että vauvasi on tosi korkealla ja tuntuu, ettet saa ilmaa ja olo todella tukala. Minulla aivan sama tilanne, kohdun pohja ihan omissa korkeuksissaan. Kylkiluut kipeänä ja ilma tosiaan meinaa loppua. Vauva potkii reippaasti ja lähes koko ajan on liikkeessä. On kuitenkin pää alaspäin ollut jo jonkin aikaa ja toiv.pysyykin. Välillä tuntuu, että sais jo syntyä vaikka kasvun aikaakin on vielä kummasti jäljellä. Tuntuu vain, että voimat ei riitä mihinkään. Olenkin saikulla edelleen ja en enää töihin palaa. Nautin tästä raskaudesta suunnattomasti, mutta välillä vain on niin vaikeaa.

Luna, sait sitten varmistuksen vauveliinin sukupuolesta. Onnittelut pojasta!

Meillä olis seuraava merkittävämpi etappi 6.2., jolloin olis äippäpolilla synnytystapa-arvio. Saamme silloin tietää voinko koettaa alatiesynnytystä kahden section jälkeen. Ja vaavin kokoakin siellä tietysti arvioidaan. Ajattelin silloin vielä ottaa sukupuolenkin puheeksi... Ja sittenhän meillä kohta jo onkin vauva ;), jos ennustajien jutut pitäis paikkansa. Meille syntys tyttö 14.2. (la 5.3.)

Olen tänään lähdössä äitini luona käymään, kun asuu n.70km:n päässä. Ihan yksin menen ja tulen huomenna takas. Tosin tiedän, että en varmasti saa nukuttua siellä ollenkaan. Omassakin sängyssä on semmosta veivaamista nuo yöt, joka kerta herään kun asentoa vaihdan ja kädet puutuu, selkään koskee yms. Mutta meneehän se yks yö vaikka nurkassa pystyssä:) Taidan nyt laitella vähän tavaroita reppuun, eipäs sitä juuri hammasharjaa kummempaa tuolle reissulle mukaan tarvitse.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Rouvar Rv 32+1

Vierailija
9/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa oli tuossa monta päivää päänsärkyä ja korvasärkyä, mutta lääkärissä kun kävin niin korvat oli kunnossa. Noh, nyt on päänsärky helpottanut ja se korvasärkykin. Mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa korvatulehdus, joten en ois ihmetellyt.

Noh, nyt on sitten kuopuksella kamala räkätauti, viime yö tuli huonosti nukuttua! Miehellä alkoi taas eilen koulu, joten silläkin vielä epäsäännölliset tuloajat :( Ollut palkallisella työharjoittelulla aika kauan.

Mahassa tuntuu jo välillä ihan kunnon möyräys! Ihanaa!

JB72: Täällä päin ei ainakaan rakenneultrassa ole mitään lääkärintutkimusta/sisätutkimusta tai mitään erikoisempia keskusteluja. Pelkkä ultra vaan. Ja täällä päin lapsia ei saa ottaa mukaan np- eikä rakenne-ultraan, siitä mainitaan jo aikaa varattaessa. Mukana saa olla vain yksi aikuinen henkilö. Saatteko te muut ottaa lapsia halutessanne mukaan?? Varmaan kyllä eri käytännöt eri puolilla suomea?

PP 17+2

Vierailija
10/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nla siis oli aamulla. (17+5) RR oli hyvä eli 129/77 vaikka pelkäsin, että on pilvissä kun painoa/turvotusta on tullu. painoa olikin sit 2,4kg tullu lisää ja ne on mun mielestä tullu ihan parin viikon aikana vasta eli varmasti on turvotusta vaikkei selkeesti missään vielä näy. :/ Käski juoda paljon vettä, mut mä on juonu enemmän kuin laki salii ja tuntuu, että ne vaan jää lillumaan muhun...

S/f-mittaa ei mun kohdusta viitti kunnolla vielä mitata, kun mulla se tuppaa kulkee alarajojenkin alla. Summittainen mittaus kuiteskin oli 14-15cm.

Ja sitten, multahan otettiin joulukuussa nerinäyte. Keliakian poissulkemiseks ja halusin varmistella samalla kilpirauhasarvot, kun on ollu joskus kilpirauhastulehdus. Kilppari ok, mut keliakiasta sanoi, että lääkärin lausunnossa lukee, että IgA ja joku toinen koholla. Biopsiaa ei kai raskaana aleta tehdä, suositteli vähentämään vehnää, ruista ja ohraa. :/ Ja enhän mä sen puhkeamista kaipaa! Siskolla on keliakia, äidillä crohnin tauti. Great... Pikkaisen masentaa, mut onneks nyt vaan täytyy " vähentää" .

Vierailija
11/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks vihreä tee sallittu juttu raskauden aikana? Koitan sitä tuohon turvotuksen poistamiseen, jos se on ok... Mitän muita hyviä diureetteja (luonnon) tiedätte? Ananas ei käy...

Vierailija
12/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis rv 20+0 tai 20+5. Saldona oli: paino noussut viime käynnista +2kg, eli 512g/vko. RR oli 153/88 (!), eryt ja prot +, hb 137, sf 24cm ja vaavin syke 137.

Huomenna se rakenneultra, jes. Mitenhän tuota yön saa nukuttua...

Täällä kans vaavi on ruvennut kovasti liikkumaan ja potkut tuntuu tosi selvästi. Ihanaa! Mieskin tunsi toissapäivänä ekan kerran potkun!

Näin täällä tänään, AIHA

Vierailija
13/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sallittua!

Tässäpä linkki:

http://www.helistin.fi/?page=8551958

AIHA: Tulehan sitten heti kertomaan ultrakuulumisia! :)

Vierailija
14/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia neuvolakuulumisia AIHALLA! Ja tsemppiä huomiseen ultraan, mihin aikaan se on? Täällä sitten jännittyneenä odotellaan sitä sukupuolta...

Enpäs ole tainnut pinoutua sitten Lunan ultrakäynnin jälkeen. Eli ihanaa kun saitte sukupuoleen varmistuksen niin ei sitten tule " poika" yllärinä synnärillä. Mun täytyy vielä varautua siihenkin pahimpaan... No mulla on kyllä niin tyttöolo koko ajan. No niin kyllä sullakin oli, ennen ultria eli se siitä... No täytyy varmaan luottaa sitten niihin huuhaa ennustuksiin, jotka lupailivat kaikki sitä tyttöä. Niin ja sitten on kyllä pakko kertoa, että on yksi ihan oikeakin ennustaja mun äidille hetki sitten ennustanut seuraavasti eli me tullaan saamaan yllätysvauva, joka on kiharapäinen tyttö. No tätä yllätystä tässä meiän äitin kanssa yx päivä pohdittiin et mitä mahtoi sillä tarkoittaa ja tultiin siihen tulokseen et tarkoitti varmaan et meiän äitille yllätys eikä meille. Ja meiän äiti myönsi tämän olevan hänelle täydellinen yllätys et meille tulee kolmas. Ja tämä samainen ennustaja on ennustanut meiän äidille yhtä toistakin asiaa, joka tällä hetkellä tuntuu et toteutuu hetkenä minä hyvänsä. Eli näin mielenkiintoisia pohdintoja mulla tänään...

Muuten on kyllä aika masentavaa, ensinnäkin tää ilma ja jotenkin koko tämä olotila on alkanut ottamaan päähän. Voisin jo päästä eroon tästä mahasta. Eniten varmaan tällä hetkellä masentaa työtilanne. Eli olen perheyrityksessä töissä, anoppi työnantaja ja mieskin samassa paikassa töissä. Anoppi oli tossa yx päivä sanonut miehelle et ei siitä tuu mitään jos mä aion olla tän koko vuoden pois töistä... Hei haloo, ja sitten oli ehdottanut et mä laittaisin jo elokuussa vauvan osa-aikaiseen hoitoon, hei 4 kk vanhan jollekin vieraalle, ei kiitos. No sen mä olen luvannut et joka viikko kun isommat lapset on hoidossa niin voin tehdä sellaisia töitä mitä voin kotona tehdä, niin olen tehnyt edellisilläkin kerroillakin, mutta kun en muutenkaan ajatellut edes jääväni hoitovapaalle niin kyllä mulla nyt on mun mielestä oikeus olla tämä 9-10 kk kotona mikä on lakisääteinen. Ja olen sanonut et voin tulla kyllä viikonloppuisin ja iltaisin tekemään töitä jos vain mies tai joku muu tuttu ja turvallinen hoitaa vauvaa, mutta en sitä millekään vieraalle ala antamaan koko päiviksi hoitoon ja varsinkin jos imetän niin miten se onnistuisi, kysyn minä. Meillä on aikaisemmat olleet sen 4 kk täysimetyksellä ja sitten alkaneet saada perunaa ym. Joten sitten tietty helpottaa.

Sori tämä omanapainen purkaus, mutta välillä voi ottaa toi anoppi kaaliin ja paljon...

No se on hyvä, että muitakin masentaa kuin mua ja mä luulen et suurin syy on tää karsee ilma. Koko ajan pimeää ja märkää, kyllä sitä luntakin jo kaipaisi ja lapset haluaisi pulkkamäkeen, luistelemaan ym.

Niin Lunalta piti vielä sen verran kysyä et saitteko siellä ultrassa jotain painoarviota? Mitäs meiän pikkuiset mahtaa tällä hetkellä painaa?

Ens viikolla olis neuvolakin ja sekin ahdistaa. En tykkää yhtään käydä siellä ja nytten ne käyntivälit vaan tihenevät varmaan tästä. No jos noi ennustajat pitäisivät paikkansa niin mulla olis sitten enää 8 viikkoa tätä " kärsimystä" jäljellä.

On se kummaa miten sitä haluaa raskaaksi ja sitten kun pääsee tähän vaiheeseen niin on aivan kypsä tähän touhuun. En yhtään ihmettele et viime kerralla loppuvaiheessa olin vakaasti sitä mieltä et ei enää ikinä tätä olotilaa ja myin kaikki vauvakamat pois ja tässä sitä nyt ollaan ja täytyy hankkia kaikki uudelleen. No onneksi vaunut, sängyt ja isommat on jäljellä mutta vaatteet ym.

No kaipa mä jo tarpeeksi valitin, annetaan muillekin vuoro!

LapaLepa rv 28+5

Vierailija
15/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna jo klo 8.45. Tulen kertomaan kuulumiset sitten. Pitäkää peukkuja että sukupuoli näkyis :)

AIHA

Vierailija
16/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin kirjottamassa pitkät litaniat ja sit kone sammu yhtäkkiä itsekseen! Aargh, että otti päähän. Jotain vikaa tässä...

Mulla alkoi eilen taas työt kolmen viikon loman jälkeen. Aamulla vielä tuntui, että jaksan, mutta tunnin päästä jo selkää särki ja jalkoja pakotti... Jospa huomisen vielä jaksais sinnitellä, kun to mulla on neuvola-lääkäri ja koitan jos se antais saikkua loppukuulle ennen kun äippäloma alkaa.

LapaLepa, ikävä sulla toi työtilanne. Ei ihme jos masentaa. Mutta ne ennustukset kuulostaa kyllä hyviltä! Pienenä ihmeenä pitäisin jos sä pojan kuitenkin saisit. Mä odotan kanssa jo innolla, et pääsis tästä mahasta pian, alkaa olla jo niin vaikeeta ähkiä tän möhkön kanssa. Mulla on " tavoitteena" se rv 38+ eli jos kymmenisen viikkoa vielä jaksais. En muuten saanut mitään painoarvioo, vähän harmitti kyllä. Se vaan niitten mittojen perusteella katseli taulukoistaan syntymäpainon ennustetta ja samaa kokoa pitäis tulla kun isoveljet (n.3,6kg). Mutta totesi kuitenkin, että hyvän kokoinen on, monet mitat oli edellä raskausviikoista. Niin ja siitä tyttötunteesta, mä oon päätellyt sen niin, että taitaa olla huippusuloinen poika tulossa, kun niin kovin tytöltä tuntuu =) Meillä on kyllä aina pojat ollut suloisia, kun niillä on molemmilla ollut pienenä ihan kikkaran käkkärä vaalea tukka ja suuret siniset silmät :) Tytöiksihän niitä onkin luultu pari ekaa vuotta.

Rouvar, vai sotanorsu, hehheh :) Mä painan kanssa jo enemmän kuin aiemmista viimeisilläni, ei kivaa joo...

Hain eilen pojulle toppahaalarin. Ihanan pienen (50/56) vaaleansinisen vauvahaalarin. Sitä tossa eilisillan hypistelin :) Ostin pari bodyakin ja yhdet plyysipotkarit. Ihanaa kun vihdoin voi ostella vauvalle! Tänään hain neulelankoja ja aloitan värkkään ihanaa villaista neuleasua. Aion ottaa sen vauvalle sairaalaan mukaan joten siihen mennessä tarvis saada valmiiksi. On vaan vähän haastava malli ja hirmu pienillä puikolla neulotaan, mutta onpa pienet kappaleetkin :) Kai mä sen valmiiks saan ajoissa...

Kakkoselle ompelin hirveet määrät bodeja ja potkareita, mutta nyt ei jaksa tehdä ompelukoneella mitään. Ehkä jotain pussilakanoita sitten myöhemmin. Neulominen sitten taas kiinnostaa tällä hetkellä. Löysin ihanan neulotun kastemekon ohjeenkin ja sekin vähän houkuttais... Täytyy nyt katsoa miten ehtii. Meillä on joka lapselle oma kastemekko, kun tykkään tehdä niitä :) Ehkä tälle sit teen sen neulotun ja siihen olis kiva kokeilla jotain kirjontaa...silkkinauhakirjontaa esimerkiks.

Mutta nyt ne langat jo tuolla vähän polttelee, taidan mennä aloittamaan.. AIHAn huomista ultraa täällä kanssa odotellaan innokkaana!

Luna ja " Aarre" rv 28+4

Vierailija
17/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan!

Alakuloa ilmassa, huomaa sen kun lukee kotiloiden kuulumisia. Mutta mä uskon, että se on tämä ilma kun sen tekee =( Jos tulis vaikka hento lumi maahan ja olis pari viikkoa sellaista kivaa pikkupakkasta, niin mieliala olis aivan toinen! Nyt on NIIN pimeetä, että pahaa tekee.

Mä tänään jännityksellä soitin neuvolaan siitä sokerirasitustestin tuloksesta. Ja arvot olivat hyvät: 4.1., 8.2. & 4.5. Siis todella hyvät arvot! Kuopuksesta keskimmäinen arvo oli aikanaan yli yksitoista ja ensimmäinen 4.9., joten silloin jouduin sairaalaan siihen vuorokausisokerirasitukseen (mikä sanahirviö!). Mähän kuopuksen syntymän jälkeen laitoin elämäntavat uusiksi ja laihduin siinä samalla yli 30kg, ja terkka sanoi puhelimessa, että ruokavalio ennen raskautta ja raskauden aikana on tehnyt tehtävänsä. Tuli hyvä mieli, kun kuitenkin jouluna tuli kiloja. Juttelin siitä kerhossa muille äideille tänään, niin joku sanoi kivasti, että onhan sulla masukin kasvanut joulun aikana, että sinne sitä painoa on nyt sitten tullut =)

Mä muistin ihan, että AIHAn ultra olis ollut tänään, mut raskausdementia iski, täytyykin huomenna heti lounaan jälkeen tulla lukaisemaan... Pidän peukkuja, että sukupuoli näkyisi, ja että uni maittaisi yöllä! Onneksi on aamuaika, niin ei tarvitse koko päivää odotella ja kärvistellä. Mä peukutan täällä aamulla =)

T:Anttuli rv26+3

Vierailija
18/53 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin tovi vierähtänyt kun oon täällä viimeksi käynyt kuulumisia laittamassa, mutta eikös se niin mene että parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Joops tänään olisi jo viikkoja kasassa 26+5, ja oli lääkärineuvola, jossa samalla ultrattiin. Lapsivettä oli hyvin, pieni polski masussa minkä ehti, vauva on rt-tarjonnassa, ja mikä parasta painoarvio oli jo 1300g :) sf-mitta on 26,5cm ja verenpaine 100/64. Kaikki on sujunut odotuksessa hyvin, mitä nyt selkää on särkenyt joulusta saakka, on joutunut lepäämään enemmän, mutta pakko se on, kun haluaa pienen " hyville" viikoille syntymään, kun kuopus aikanaan on syntynyt 31+6, joten pitää ottaa rauhallisesti kaikki. Meillä on vielä kuun vaihteessa tulossa muutto pikkasen isompaan asuntoon, joten sekin pitää ottaa rennosti, mies onkin ahkerasti pakannut laatikoita, mä olen vasta sivusta seurannut kuinka on homma edennyt ;) painoa mulle on jo kertynyt yli 10kg, mutta ei aleta siitä nyt murehtimaan, saahan ne sit aikanaan pois, nyt pitää keskittyä täysillä tähän odotukseen, ja " kuulostella" itseään, että jos vähänkin alkaa supistella kovemmin, niin sitten näytille, ettei jää kotiin miettimään, että mitähän tässä nyt tekis. Niin kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä ja kohdunkaulaa oli jäljellä 3-4cm, joten kaikki siltä osin hyvin :) Niin vauvansyke on ollut 130-140 tietämillä koko ajan, että kumpaakos tuo nyt tarkoittaa poikaa vai tyttöä? jos esikoiselta kysyy kumpi on syntymässä niin poika kuulemma, koska hän on itse tyttö ;) esikoinen täyttääkin nytten lauantaina 13.1 4v, synttäreiden järjestelyä tiedossa.

nyt on mentävä lukemaan teidän muiden kuulumisia, että pääsen hiukan kärrylle missä mennään.

T:Marika 26+5

Vierailija
19/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ultra on vajaan parin viikon sisään, mut tuntuu, ettei uskalla vielä edes ajatella koko asiaa kun alkaa jännittämään koko asia. Eilen kyllä löydettiin vauvalle muutama ihana unisex-vaate, joten helpotti vähän tämä mun hillitön hinku saada tietää kumpi tuolla on...

Aloitin eilen juomaan sitä vihreää teetä ja arvatkaas! Tänä aamuna oli kilo tippunu painosta! Ihana fiilis huomata, että turvotukset on päässy laskemaan. :) Hirvee myräkkä tuolla enkä jaksanu sitten tyttöjä lähteä viemään päiväkotiinkaan. Sain ne suostuteltua kotipäivään lupaamalla kaikkea " kivaa" ... (Saan siis raataa kotona mennen tullen, eikä puhettakaan että pääsisin lääkäripäiville tai tekisin koulutehtäviäni. No, huomenna sit.)

Maha alkaa selvästi kasvaa, kun oon alkanu huomata, että ihan kaikki liikkeet ja asennot ei oo enää mukavia. :) Ja nyt oon paljon muutenkin alkanu ajatella jo vauvaa ja tulevaa. Jännä miten sitä jossain vaiheessa sitten herää huomaamaan... (Huomenna 18+0!)

Vierailija
20/53 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan oloon ei paljon muutoksia. Sain vasta nyt täytettyä Kelan paperitkin, ai kuin niin saamaton...

Huomaa tuossakin asiassa miten muuttuu lapsien myötä. Esikoisen kohdalla vein jo varmaan samana päivänä postiin kun ne sain ja nyt ne on maannu kotona kuukausikaupalla... No pääasia et nyt on täytetty. Niin ja otin sitten rahaa enkä pakkausta, sitäkin asiaa tässä vielä viimeiset viikot pähkäilin ja päädyin rahaan ja ostan sillä sitten vaatetta pikkuiselle.

Eipä kummempia tähän aamuun sitten.

LapaLepa rv 28+6