Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskukseen ei pääse kohtuullisessa ajassa. Pakko mennä yksityiselle. Muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
04.01.2024 |

Ennen olen saanut ihan hyvin ajan ja tilanne on nyt se, että tarvitsen aikaa mutta sitä ei saa kun vasta kuukauden päähän. 

Pakko mennä yksityiselle muuten en saa asioitani hoidettua ja mitään tuloja ei tule. Vähistä rahoista on sekin kustannettava. 

Muilla ollut ongelmia julkisen puolen kanssa? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se Yölintu laulaa: sitä saa mitä tilaa.. Suomalaiset ovat halunneet tänne monisairaita ongelmatapauksia ulkomailta ja vihreät vielä pakottivat muuttamaan lakia niin, että ulkomalaaiset ovat samoilla oikeuksilla terveydenhuollossa mitä kantaväestö. Onhan se hauska miten somalien koko hammaskalusto laitetaan vuodessa kuntoon hammaslääkärillä ja hyvä jos kantaväestöön kuuluva saa yhden tarkastusajan tuolla ajalla.

Vierailija
62/70 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä mitä teen toisin kun aina olen saanut ajan samalle tai seuraavalle päivälle! Eikä oo tarvinnut olla pää kainalossa tai mitään suurta hätää. Ja ihan tässä joulukuun alussa viimeisin kerta

Näin Turussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kärsinyt pitkään keväästä asti sydänvaivoivoista ja huonosta olosta. Käynyt muutaman kerran terveyskeskuksessa valittelemassa huonoa oloaan mutta mitään ei osata tehdä. Nyt taas reilu kuukausi takaperin vointi huononi ja soitti taas terveyskeskukseen ja pyysi päästä lääkärille. Lääkäri ei soittanut koskaan takaisin. Joka kerta eri hoitaja vastaa ja antaa diagnoosia mutta lääkärille ei pääse eikä saa aikaa. Äiti hermostu lopulta ja koska pelkäsi oikeasti kohta kuolevansa jos ei saa apua. varasi ajan yksityiselle ja pääsi hoitoon heti. Vaikka raha oli todella tiukassa eikä varaa olisi ollut mutta pelkäsi että lähtö tulee jos ei saa hoitoa ja päsee tarkempiin tutkimuksiin. Nyt sai hyvän lääkityksen ja pääsi lähetteellä tarkempiin tutkimuksiin. Pakko on mennä yksityiselle jos ei apua muuten saa. Yksityisen aulassa lääkäriä odotelessa hän oli rupatellut toisen naisen kanssa. Ke

Onneksi voi käyttöä ilman vakuutuksia, muuten olisi kusessa. 

Vierailija
64/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako olla, että ihmiset eivät oikein vielä osaa käyttää hyödyksi noit a sähköisiä asiointikanavia: sitä kautta saa yhteyden tk:hon nopeasti ja asiansa hoidettua.  

Sähköisen asioinnin kautta  sain uuden reseptin perjantaina korvaamaan aiemmin käyttämäni lääkkeen, jota ei nyt apteekista saanut. sh:n kanssa asioin chatissa,  hän välitti asiani lääkärille ja parin tunnin päästä kilahti resepti omakantaan. Ei tarivnnut jonottaa mihinkään (paitsi chatissa)

joskus aiemmin pääsin lääkärin etävastaanotolle, koska oli oireita, jotka lääkärin oli hyvä nähdä. juuri silloin oli vapaa aika käytettväissä ja sh kysyi chatissa, että haluaisinko sen. No tottakai...  ei ollut kiirellinen asia, mutta niin sekin tuli hoidettua. Meidän kunnassa lääkärin ajat on aika lailla kortilla, mutta näemmä sähköisen asiointiaknavan kautta saa helposti yhtryden lääkäriin. Ei ole näin lääkärikään sidottu olemaan tietyssä kunnassa.

Vierailija
65/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään asiani hoidettua ihan vain tuon chat-kanavan kautta. Sairaanhoitaja pisti lääkärille reseptipyyntöni ja nyt iltapäivällä oli resepti tullut omakantaan. (ei ollut uusi vaiva, joten kaikki tiedot löytyi tiedoistani)

Tosi kätevä systeemi tuo chatti. Ei millään enää jaksaisi mennä jonottamaan mihinkään jonoon tai edes yrittää soittaa tk:hon.

Vierailija
66/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuolto on pelkkä vitsi

Vierailija
67/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin ajan viime viikolla tk-lääkärille. Soitin tiistaiaamuna. Olisin saanut saman viikon torstaille ajan mutta aika ei sopinut joten varasin ajan tälle viikolle.

Tämä pk-seudulla. Mulla on omalääkäri ollut jo 30 vuotta vaikka olen välissä vaihtanut terveyskeskusta. Tällä hetkellä aivan huippu tyyppi omalääkärinä. Olen kiitollinen.

Vierailija
68/70 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelmaa hoidettiin aluksi työterveydessä, mutta sopimus ei kata kaikkea tarvittavaa. Työterveydessä laitettiin lähete julkiselle, mistä se tuli bumerangina takaisin ja kehotettiin menemään työterveyteen. Työnantaja ei enempää maksa, joten pitäisi maksaa itse, mutta rahaa ei ole. En siis saa hoitoa mistään. Yritän selvitä töistäni vielä vähän aikaa ja jään sitten saikulle, se on ilmeisesti kansantaloudelle parempi että sairauteni pahenee hoitamattomana.

Vierailija
69/70 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä mitä teen toisin kun aina olen saanut ajan samalle tai seuraavalle päivälle! Eikä oo tarvinnut olla pää kainalossa tai mitään suurta hätää. Ja ihan tässä joulukuun alussa viimeisin kerta

Näin Turussa. 

Oman kokemuksen mukaan ne huutajat ja raivoajat saa hoitoa. Jos yrität olla asiallinen, niin et saa, kun ajatellaan että tuo pärjää vielä.

Vierailija
70/70 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut. Aikaa varatessa kerron asiallisesti oireeni ja sen miten  haittaavat arkea ja annan hoitajan sitten kertoa mikä olisi paras vastaanottotaho oireilleni. Jos hoitaja sanoo, että voisin käydä terveydenhoitajan vastaanotolla, niin sinne sitten menen. Aika usein sieltä sitten terveydenhoitaja on konsultoinut lääkäriä, joskus lääkäri on sanonut että laita tänne, voisi katsoa heti, tai sitten lääkäri itse tulee sinne terveydenhoitajan huoneeseen vilkaisemaan. Tai sitten terveydenhoitaja kertoo havainnoistaan ja epäilee, että tarvitsen reseptiä ja sanoo, että laittaa lääkärille viestiä. Jos lääkäri on samaa mieltä, niin reepti on iltapäivällä omakannassa nähtävänä ja/tai viesti, jos tarpeen.

Viimeksi sain lääkärin kirjoittamaan uuden reseptin ihan vain hoitajachatin kautta. Säännöllisesti käyttämäni lääke oli loppu suomesta ja tarvitsin sitä viimeistaan seuraavana päivänä. Hoitsu sanoi, että laittaa viestiä lääkärille. Parin tunnin päästä omakannassa oli viesti ja resepti vastaavaan lääkkeeseen. 

Pari kertaa olen nähnyt miten joku raivoava asiakas ei vaan saa sitä lääkäriaikaa, ei vaikka miten vaatii, että lääkärin  on nähtävä ei hoitajan ja sitten siinä viereisellä tiskillä se päivän viimeinen hoitaja-aika menee sitten asialliselle potilaalle. Kun sitten raivoaja tyyntyy ja sanoo, että anna sitten se hoitaja-aika, niin hoitaja sitten sanoo, että sori, mutta se meni äsken, että yritin kyllä kertoa sinulle, mutta et halunnut antaa minun puhua, mutta huomiselle olisi sitten aamusta vapaita aikoja hoitajalle.