Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia parisuhteista joissa metatyö saatiin jaettua tasan molemmille

Vierailija
04.01.2024 |

Kiinnostaa eniten tarinat joissa nainen teki parisuhteen metatyöt, mutta keskustelun yms kautta mies ymmärsi ottaa puolet itselleen.

Esimerkkejä metatyöstä:

- Mies ehdottaa yhteistä tekemistä, esim lomamatka, mutta nainen tekee kaikki järjestelyt tai homma unohtuu

- Passit uusimatta ja viisumit hakematta jos nainen ei muistuta 

- Mies siivoaa mutta vain käskettäessä

- Mies menee kauppaan kauppalistan kanssa

- Mies ei oma-aloitteisesti pohdi esim äitienpäivälahjaa äidilleen

- Naisen perään soitellaan kampaajalle että missä on tämä ja tuo tavara

- Nainen heittää miehen rikkinäisiä kalsareita roskiin koska mies ei sitä tee 

- Lasten rutiinit pilalla ja kauhtuneissa vaatteissa kouluun jos nainen ei ole katsomassa

- Mies ei oma-aloitteisesti tee elettäkään tarkistaakseen ajoissa ennen juhlia, meneekö puvun housut tai takki vielä kiinni vai pitääkö hommata uusi 

Kertokaa lisää esimerkkejä. Onko onnistumistarinoita joissa nainen on saanut aidosti puolet metatyöenergiasta omaan käyttöönsä?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen nyt, molemmat tosin asuvat omissa asunnoissaan ja hoitavat tietysti omat metatyönsä.

Vierailija
2/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v tulee täyteen. 

Lomareissut suunnittelen 70/30 koska rakastan suunnittelua ja teen sen mielelläni. 

Muista asioista ei ole tarvinut edes keskustella, kaikki hoituu yhdessä. Ei tarvitse huomauttaa, kehottaa eikä neuvoa toista.  Hommaa testattu mm 3 taloraksalla ja yhdessä isossa rempassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla toi on ollut aina toisin päin, että en tiedä. Voisin kysyä onko joku löytänyt naisen joka tekee metatyötä?

Vierailija
4/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minä inhoan tuota sanaa metatyö. Ohiksena tämä.

t. N50+

Vierailija
5/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v tulee täyteen. 

Lomareissut suunnittelen 70/30 koska rakastan suunnittelua ja teen sen mielelläni. 

Muista asioista ei ole tarvinut edes keskustella, kaikki hoituu yhdessä. Ei tarvitse huomauttaa, kehottaa eikä neuvoa toista.  Hommaa testattu mm 3 taloraksalla ja yhdessä isossa rempassa. 

- Kuka teillä suunnittelee joulun? Järjestää sen?

- Kuka pitää yhteyttä sukulaisiin?

- Kumpi valitsee mitä laitetaan lahjaksi anopille tai mitä kukkia viedään haudalle?

- Kumpi toteaa että miehen juhlakengät täytyy lankata?

- Rakastatko myös patistaa miestä tarkistamaan passit, pakkaamaan laukkunsa? Tykkäätkö järjestää myös kukkien kastelun/postin hakemisen/koiran hoidon yms?

Vierailija
6/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies maksaa, niin naisen tehtävä on pitä kodista huolta ja leikkiä ahkeraa meta-töiden tekijää.

Vierailija
7/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainoa hyvä tapa ratkoa tollasia ongelmia on olla olematta parisuhteissa, joissa on tollasia ongelmia :D

Vierailija
8/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: välttäkää kuin ruttoa sellaista kumppania, jonka aktiiviseen sanavarastoon kuuluu sana "metatyö".

Vierailija
9/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että kun mä oon töissä ja meen tekemään asennusta niin onko se metatyötä, että muistan ottaa työkalut mukaan ja katsoa tiketeistä milloin ja millä asiakkaalla mun pitää olla?

Vai onko se kuitenkin vaan mun työtä?

Vierailija
10/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ajattelen, teen kyllä tuota metatyötä. Mutta en ole ajatellut, että se pitäisi edes jotenkin jakaa. Mä olen järjestelmällisempi kuin mieheni ja haluan tehdä asiat ajoissa valmiiksi. Mies on toiminnan mies, hän käy esim. kaupassa kun on tarve, sen enempää miettimättä. Ei ole meidän arkea haitannut tämä. 

Vierailija
11/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ne metatöitään luettelee.

Vierailija
12/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28v tulee täyteen. 

- Kumpi valitsee mitä laitetaan lahjaksi anopille tai mitä kukkia viedään haudalle?

- Rakastatko myös patistaa miestä tarkistamaan passit, pakkaamaan laukkunsa? Tykkäätkö järjestää myös kukkien kastelun/postin hakemisen/koiran hoidon yms?

Omg, kukat?, sukulaiset? Kukkien kastelu? Anna, kun arvaan. Olet aika nuori ja elämässäsi ei ole oikein ollut suuria ongelmia? Kyllähän elämästä voi tehdä vaikeaa näinkin, listaamalla joka ikisen ajatuksen ja tekemisen.

Vierailija
13/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttärikutsut, hammaslääkärit, Wilma-viestit ja vanhempainillat. Tuttavalle tuli ero ja sen jälkeen ei suostunut enää omalla ns. lapsettomalla viikollaan hoitamaan näitä metahommia. Heräsi se entinen puolisokin siihen, mitä metatyöt oikein tarkoittavat aiheutettuaan ensin muutamat pettymykset lapsilleen.

Vierailija
14/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28v tulee täyteen. 

Nämä nyt taas on niin uskomattoman keksittyjä asioita ettei totta. 

Toki joulusta saa tekemällä tehtyä oikein ison rumban jos haluaa. 

Molemmat pitää omiinsa yhteyttä sen mukaan kun tarvetta on.

Kukat päätetään siinä kohtaa kun ne käydään ostamassa. 

Kumpikin osaa pitää huolta vaatteistaan.

Mies hoitaa oman ja lasten passit ja matkalaukkujen pakkaamiset.

Vierailija
15/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tulee listoja missä naiset ovat keksimällä keksineet kaikenlaisia turhanpäiväisiä hommia mistä pitää olla kymmenen kalenterimerkintää.

Vierailija
16/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmitellyt miksi joku menee naimisiin tai hankkii lapsia tuollaisen puolison kanssa.

Vierailija
17/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä ole koskaan mitään miehen pukujen sopivuutta, kalsareiden ehjyyttä tai sen sukulaisten lahjoja miettinytkään. Jos mies haluaa säilöä rikkinäisiä kalsareitaan tai olla ostamatta lahjaa äidilleen niin ei se minulle ole ongelma.

Vierailija
18/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leijonanosa metatyöstä katosi lapsen lähdettyä maailmalle, toki se oli pikkuhiljaa vähentynyt jo hänen kasvaessaan. Tärkeimmät hommat on jaettu mielenkiinnon ja osaamisen mukaan, metatöineen. En normaalisti puutu asioihin, jotka ovat miehen tonttia, eikä hän minun tonttiini. Apua saa toki pyytää ja tarvittaessa sitä aina saa, puolin ja toisin. Satunnaiset hommat hoitaa se, joka ne huomaa. Hyvin on toiminut, ei rassaa kumpaakaan.

Vierailija
19/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä metatyö tarkoittaa ?

Vierailija
20/79 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kun mä oon töissä ja meen tekemään asennusta niin onko se metatyötä, että muistan ottaa työkalut mukaan ja katsoa tiketeistä milloin ja millä asiakkaalla mun pitää olla?

Vai onko se kuitenkin vaan mun työtä?

Siitä sulle maksetaan, joten se on osa sun työtä. Arjen metatyö on hyvä eritellä. Pilalle passattu ei tajua, mitä kaikkea pitää koko ajan huomioida, muistaa ja pohtia, että arki pysyy kasassa esim. isossa perheessä. Hän näkee vain ne, mitä konkreettisesti tapahtuu, mikä voi olla jopa pienin osio ajallisesti kaikesta. Jos tällainen metatyökyvytön passattu jää sitten vaikka yllättäen lasten kanssa yksin, niin tuleekin isona yllätyksenä, että mitäs näille pitikään ruuaksi, oho Ellin hammaslääkäri unohtui, Niinan ulkovaatteet on vieläkin märät ja Villellä olisi pitänyt olla koulussa eväät retkelle. Aika paljon on näitä, jotka eivät ole oppineet, ettei asiat vaan tapahdu jännästi ilman jatkuvaa ajatustyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä