*^*^*ELOISAT alkuviikkoon MA-TI*^*^*
Kommentit (81)
Johan on kyllä omituisia nämä säät - tehtiin hiekkakakkuja ja keinuttiin ja ihasteltiin kasvimaan jäänteitä. Ei oo kyllä ennen tammikuussa tämmöstä ollut. Ja tosiaan toppapukua ei pahemmin vauvalla tarvi, ohuellakin toppiksella on ihan kuuma jo.
Heh, meidän uhmikselta tulee kyllä ihan huippujuttuja. Yks päivä kikutteli taas jostain ja mä sitten vähän ihmettelin ja kysyin että mikäs nyt harmittaa niin hän totes: " No ku mua älsyttää se kun mä en muista mikä mua älsyttää!!" Näinhän se on joskus vähän vanhempanakin;)
VAUVAUINTI Me oltais kovasti menossa sisarusuintiin mutta täällä on kaikki ryhmät täys, ollaan jollain sijalla 11 tällä hetkellä että saas nähdä päästäänkö ennen kesää. Toivottavasti! Esikoisen kanssa käytiin pari kuukautta mutta hänen elementtinsä ei vauvana ollut kyllä vesi. Ajattelin nyt josko tämä kakkonen olis enempi vesipeto ja sisko sitten siinä mukana. Olis kiva minusta koko perheen yhteinen harrastus.
AJAN KULUMINEN Mä en käsitä miten tämä aika kuulu näin nopsaan. Poitsu täyttää kohta 5kk ja on jo ihan tomera oma ihmisensä. Just kun keinutin tuota esikoista pihakeinussa niin mietin, että ens kesänä nämä meidän elokuiset jo touhottaa varmaan ainakin taaperokärryllä jolleivat jo kävele ja istuvat keinussa ja pulikoivat uima-altaissa jne. Tulispa ihanan lämmin kesä!
SEISOTTAMINEN Kyselin tätäkin vielä neuvolasta ja kuulemma sais seisottaa jos vauva semmoseen asentoon menee kun kuitenkin pidellään kainaloista kiinni.
ELOPAINOISET Mä kyselin neuvolasta laihduttamisestakin imetyksen aikana ja neuvolatäti sanoi heti että imetysaika ei ole laihduttamisen aikaa koska helposti sitten jää ruokavalio hyvin yksipuoliseksi kun imetyksen aikana pitäis nimenomaan taata sekä vauvalle että äidille riittävä ravinnon ja vitamiinien saanti. Mutta että liikkua saa niin paljon kun jaksaa ja viitsii ja kevyttä jumppaakin. Ja eipä tietenkään kukaan kiellä jättämästä herkkuja pois! Eli laihdutus ok jos se tapahtuu liikkumalla ja herkut pois jättämällä, ruoasta ei sais tinkiä. No joo.
PUMPULI - olis tosi mielenkiintoista kuulla miten lasket omat pisteesi ja jos tiedät vielä lisäohjeista imettäjälle niin se kiinnostaisi! Kiitos jos viitit.
Ja kiitos Pubu että jaksat hoitaa tapaamisvarauksia! Tuli mieleen, että joskushan vois kokeilla sitä Sanomatalon kahvilaa - se on tosin aika kolkko ja kylmä kun on semmosta aakeeta laakeeta hallia koko paikka.
Tai sitte mennään Tennispalatsiin vauvaleffaan ja kahvitellaan sen jälkeen vaikka siellä 2. kerroksen kahvilassa, taitaa olla Robert´s Coffee?
Papuna ja keväisessä säässä nukkuva poitsu
Pikaisesti silmäiltyäni sen läpi niin tässä kommentteja:
Minuakin kiinnostaa laihdutusrinki. Pitäis saada tota mahaa kiinteeksi! Liekkö miten onnistuu, kun repes loppuraskaudessa niin pahasti arville.. Oon kuullut et arpinen maha=ainanen pömppö?? Pitäneekö paikkansa?? Mutta eihän haittais vaikka viis kiloo tippuis niin olis sit kesällä kiva olla. Mä oon kanssa ollut niillä PV:n pisteillä ja se juttu toimii kyllä kaikista parhaiten.
K.P.H: Myöhästyneet syndeonnittelut minunkin puolesta. Itse tuli marraskuussa 25 täyteen.. mahdanko olla pinon nuorimpia? =O
Parisuhdeg: Meillä kans pitää aikatauluttaa seksi.. ja sehän lisää haluja joo!! Pari kertaa harrastettu niin et Saku nukkuu ja korvathan siinä väsyy kun pitää itkaria kuulostella. Joten matalalentoa on tällä hetkellä, mutta mieskin sen onneks ymmärtää.
Pepper: Me aloitettiin vauva-uinti jo viikkoa vaile 3 kk:n ikäisenä ja Saku kyllä tykkäis! Nyt joulun tauon jälkeen uinnit pyörähtää taas tammikuun lopussa käyntiin ja ehdottomasti mennään mukaan. Minua jännitti ensin mennä, ku ajattelin että pesutiloissa kaikuu jne, et poika vaan huutaa, mutta Saku vaan pällisteli ympärilleen ja altaassa nautti vedestä. Viime kerralla Saku sukelsi ihan yksin. Äiti oli kauhuissaan mutta poika handlas homman =)
Kiinteät: Meillä kohta kaks viikkoo maisteltu ja alkaa pikkuhiljaa upota. Ollaan maisteltu perunaa, porkkanaa (jätin pois, ku tuntu et kipristeli masussa) maissia, ruusunmarjaa ja ehdoton herkku on persikka-banaani. LILLEFI kyseli veden annosta. Minä otin PUMPULIN tekstistä vinkkiä kerrattain ja aloitin myös kiinteiden antamisen yhteydessä nokkamukiharjoittelun, eli annan vettä. Kiitos vaan vinkistä, PUMPULI =)
TUKKAA on vielä päässä, enkä oo huomannut et sitä hirmusti lähtis.. Noh, mulla sitä riittää, joten ei niin väliks vaik hiukan lähtiskin =)
PUUHAPETELLE tsemppiä hissiremontin ajaks!!
PUMPULI kysyi syntymäajankohdasta.. Mielestäni elokuu olin ihan jees, vaikka kuuma kesä kyllä teki loppuraskaudesta normia tukalammann kai. Mutta helppo oli löytää vaatetta päälle =)
KERTTUKASPERIlle ja muillekin tsemppiä, joilla huonoja öitä. Niin on täälläkin yöt menneet yheksi ähinäksi ja tuhinaksi.
Vaippakoko on meillä liberon 5-7 vai onks se jopa 8 kiloon asti.. Pääasiasa kuitenkin kestoillaan. Nyt piti ostaa yök astetta isompi koko, kun silloin laitan kertiksen ja tämä libero midi koko alkoi vuotaan. Eli onks meillä nyt sit joku 8-14 kg pirkka vaippa öisin.
TYÖHÖN PALUUG: Eli mulla on hyvinkin ajankohtainen. Mulla on nimittäin viimeinen viikko äippälomaa jäljellä!! Sitten mies astuu remmiin ja mä koulun penkille. Että näin täällä.
Muita juttuja en enää muista eli sujuva siirtyminen omaan napaan: Meillä Sakulla tänään 4 kk lääkärineuvola, ihan kiva kuulla mitä siellä sanotaan ja paljonko on jössikkä kasvanut. Meillä semmonen pitkä ja hoikkamallinen poika, et arvelisin, et seittemän kiloo mennee rikki tänään =) Saatiin anoppilasta kiikkustuoli ja a vot ku siinä on hyvä nukuttaa poikaa ja samalla vahata telkkuu=) Se on ollut viikon paras juttu. Muuten onkin ollut harmaata ja ankeeta. Saku nukkuu tosiaan huonosti yöt, ulkona on taas pimeää ja liukasta ja ukon kans melkein joka päivä kinastelua, ku kumpikin ollaan väsyneitä. Mutta jospa tää taas tästä joskus. Nyt meen, et ehin vielä maikata ennen neuvolaa.. Moro!
Ikarus ja Saku, 4 kk ja muutama päivä päälle.
Jaahas josko sitä muutaman rivin naputtelisi tällekin päivälle. Aamu on ollut hulinaa kun oltiin hoitamassa asioista kun mies lähtee huomenna aamusta sinne etelän aurinkoon ja lämpöön.
Käytiin kaupassa ja tankkaan auto. Kyl mä ajan ihan mielelläni autoa mutta tankkaamista mä vihaan yli kaiken. Nyt olis tankki täys mä voin kruisailla täällä viikon aikana 800kilsaa. Äidilläni meen käymään mut väli matka on alle 10 kilsaa.
Ostettiin miehelle parit housut ne tarvis vielä lyhentää. Kun toi ukko kulta on sellanen pers jalkanen. Niin ja muutamat paidat pitää silittää ja pariin shortseihin ommella napit. Tekishän tuo ne itekkin mutta meni iltavuoroon töihin. Kymmenen jälkeen kun tulee töistä pakkaalaukut.
Elopainoiset: Mua kiinnostas kanssa me pisteet.
Babybelille paljon jaksuja tupla arkeen.
Siskolla on tää viikko lomaa eikä tytön pitänyt tulla hoitoon mutta tuleekin nyt sitten oikein yökylään asti. Sisko ja sen mies lähtivät kylpylään hoitamaan pari suhdettaan ja tyttö tuli mulle yö kylään. Eipä se mitään mielelläni minä tyttöä hoidan. Sama ongelmahan heilläkin on kun meilläkin. Eli iso vanhemmat ovat vielä työelämässä niin eivät voi viikolla ottaa hoitoon.
Jotain piti vielä kommentoida mutta ei muistu nyt mieleen. Jaahas viimeinenkin koululainen kotiutui. Meen kuuntelemaan päivän kuulumiset ja laittamaan pikku porukalle välipalaa.
puuhis ja Teemu 2908
Sori että huusin mutta meillä meinasi eilinen ilta kääntyä tosi murheelliseksi:`(. Olin vellittänyt Pepin ja laitoin omaan sänkyyn nukkumaan ts. tyttö jäi hereille sinne killittelemään ja vähän huuteleen. Kun oli aikansa huudellut aattelin, että jos jäi viel nälkä, annan vähän tissiä. Sängynpäällä tyttö otti yhet imut ja sitten alkoi kauhee kakominen. Yski ja köhisi ihan sinipunaisena, toisaalta kuullosti että ois niinkun pukluakin pukannu. Alkoi huutaa sitten aivan suoraa huutoo, tyyliin sattuu, pelästy:( Mies juoksi keittiöstä kans kattoon mikä hätänä. no aateltiin, että meni vaan puklut väärään kurkkuun kera maitoimun ja tyttö sitä pelästymään kunnes huomaisin tytön leuassa jotain. MUOVINEN N. 1CM KERTAA 1CM PALANEN!!! Eli se oli ollut tytöllä kurkussa!!!! Paniikki iski totaalisesti ja ei heti tajuttu mikä se oli, mistä sänkyyn joutunut kunnes miehellä välähti. Tytön sängyn päällä roikku mobile jossa pieniä ampiaisia joilla muoviset siivet. Yksi siipi oli murtunut ja pudonnut tytön sänkyyn ja sitä tietä suuhun. Arvatkaa lähtikö mobile aikas hapiaan pois sängyn päältä!!! Tarkistin, että vain tämä yksi siipi oli rikki eli muita osia ei pitäisi löytyä. Ei ole mikään varsinainen vauvanmobile, on ollut niin korkeella ettei Peppi siihen yllä millään. Oliver on tykännyt sitä pyöritellä eli ilmeisesti on saanut silloin siiven murteille ja sitten on tippunut:( Ja muovinkappale oli juuri sen kokoinen, että jos ei tyttö olisi sitä saanut köhittyä pois niin ei kukaan muukaan sitä olisi pois saaanut:`( Toinen reuna oli vielä tosi terävä eli se olisi oikein tukevasti siitä voinut ankkuroitua vaikka mihin kiinni. Olo oli kauhee koko loppuillan ja muutamaan kertaan käytiin miehen kanssa vuorotellen tsekkaan että tytöllä kaikki hyvin. Tuli vaan sellanen olo että kuinka pienestä kaikki joskus voikaan olla kiinni!!!
Että sellasta meille! Meni tässä ihan ajatus sekaisin mutta koitan nyt muistaa jotain kommentoida.
SynnytysajankohtaGEE: Poika syntyi tammikuussa (kohta jo kaksi vuotta!!) joka niinkuin Puuhis jo muisteli oli myös tälläinen lumeton. " Ensi" lumi joka jäi pysyväksi alkoi syntyä suunnilleen tunnilleen sillon kun mulla meni vedet;) No joo, talviaika oli toki sinäänsä mukavampi loppuraskaudesta, ettei kuumuus vaivannu, mutta se kenkien jalkaansaaminenhan nyt oli aivan tuskaa, grrrrrr!!!! Ja kun ei ollut oikein mitään omia vaatteita mitä päälle laittaa, siis ulkosellaisia. Vauvan kanssa tuli oltua paljon sisällä alkuun kun iski kovat pakkaset. Mulle toi kesäodotus oli ihanne kun ei tarvinnut tolle Oliverille niin kauheesti pukee päälle. En tiedä miten olisin talvikamppeita jaksanut pojalle pistää. Ehkä kuumuus vähän kiusas, etenkin öisin. Mutta ihan hyvät muistot viime kesästä ja raskaudesta jäi.
Jaahans, nyt mä kyllä kirmaan vähän lämmitteleen pizzaa kun tuo pikkuporukka lopulta hokas, että äippä vois vetää henkeekin välillä:)) Palaillaan!
Vieteri
Ompa teillä ollut siellä hurja ilta! Onneksi selvisitte vain pelkällä säikähdyksellä. Voin vaan kuvitella sitä fiilistä, itekki varmaan ramppais jatkuvasti kattoon et kaikki kunnossa tommosen jälkeen.
Niin ja sitä mä oikeesta tänne viel tulin et huhuilisin: KUMKWANTTI, PIKKU-ODESSA, LEM, PIA (siis ei se 74 vaan se toinen, en vaan muista niit numeroi siin peräs) ja olikos vielä muita... Äh, en muista enempää nikkejä!
no joo.. mä meen herättään pojan sinne neuvolaan.
Kuulostipa tosi kamalalta tuo teiän eilinen episodi Vieteri..onneksi ei käyny mitään pahempaa.. meillä pojulla on kans mobile sängyn yläpuolella, mut siinä on sellasia isoja lentokoneita, et ei pitäs olla mitään suuhun mahtuvaa..
Mulla aina tyhjenee pää, ku alan kirjoittamaan, en muista taas mitään mitä piti kommentoida..hmm, no joku joskus siitä nokkamukihommasta tais kysellä: Mä oon antanu vesihörppyjä jostaki 3.5kk ikäisestä asti, et oppii siihen, kun ei se tuttipullo kelpaa.. Ja nyt ottaa aina hörpyt kiinteän ruoan päälle. Meillä on sellanen ikivanha tupperin muki kovalla nokalla, ja tosi hyvin kyllä siitä juo, ku tulee silleen hitaasti..
Joo, poitsu nukku taas ne ruhtinaalliset 40min. päikkärit, ei koskaan sen pitempiä..kateeksi käy teitä joilla nukutaan niitä parin tunnin tai pitempiäki päikkyjä.. Nytki pitäs leipoa keskimmäisen 8v. synttäreille sunnuntaiksi, mut ei onnistu ton kanssa ku ei nuku pitempään.. Pitänee yrittää aamulla leipoa, ennen ku mies lähtee iltavuoroon,huoh!
No nyt tuolta lattialta taas huudellaan viihdyttäjää, että mentävä on..
Ai niin ja myöhästyneitä synttärionniteluja kaikille joilla niitä on ollu lähiaikoina!!!
Katita ja poitsu(1608)
Täällä on mamma taas niin kiireisenä etten taaskaan kerkeä ennen iltaa pinoa kunnolla läpi kahlaamaan....
Huhtille piti huhuilla, että kun sulla on se auto käytössä niin poiketkaahan tenavien kanssa joskus vaikka aamupäivästä meille! :) Onko sulla ei omalla nimellä olevaa sähköpostia että voisi puh numeroa ja tommosta vaihella? Mulla kun löytyy vain nimellä oleva...
Niin, ja vieterille, hui, onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä! Itekin aina sydän kurkussa kun poika legojaan levittelee....Vielä ei likka liikkumaan juuri pääse mutta auta armias, kun se päivä koittaa...
Jepu jepu, likka puuhailee itekseen puuhamatolla ja poikakin tuntuisi heränneen joten morot taas....
oinasmamma
Niin pitkiä pinoja ollut nyt muutaman päivän, ettei meikämamma ole ehtinyt niitä enää lukemisen jälkeen kommentoimaan. Mutta en valita, mukava teijän juttuja on lukea :)
Mulla samaa ongelmaa kuin Katitalla, pää lyö tyhjää kun sormet asettaa näppäimistölle. Täytyis varmaa alkaa kirjaamaan ylös mistä olletkaan puhe..
Parisuhdeg: Matalalentoa mennään. Omat halut alkaa pikkuhiljaa palailla, mutta väsymykseltä ei oikein jaksa touhuja aloittaa. Miehellä töissä vuoden kiireisintä aikaa ollut jo pari kk, joten hänkin rättipoikki aina iltaisin... Lomaa odotellessa ;)
Hiukset: Täällä kans yks jonka pää kaljuuntuu hyvää vauhtia!
Painonpudotus: Mulla imetys kyllä toimii hyvänä laihdutuskeinona. Painoo ei tarvii alemmas enää saada, mutta toki kiinteytys tekis poikaa.
Kiinteät: Hyvin on maistelu lähtenyt sujumaan. Poika söis enemmän kuin tarjoan. Huomenna neuvola (5kk), joten kuullaan uudet mitat. Vähän jännittää rokotus, viimeks oli illan itkuinen. Nyt ennakoin ja annan panadolia jo ennen rokotusta.
enempää en tälläerää ehdi näpytellä. molemmt lapset tuolla huutelee.
terkuin :Hallas ja Luksuliini 0608
Voin vain kuvitella kuinka te ootte säikähtäneet! Hurja tilanne, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin. Kaikki voi tosiaan olla hyvin pienestä kiinni ja vahinkoja voi sattua odottamattomissa tilanteissa.
Yritän kirjoittaa yhdellä kädellä samalla kun pikku-ukko huitoo pöydältä alas kaiken mihin ylettyy... Tapasin eilen paria kaveria, jotka kyselivät että miten ihmeessä jaksan olla " vain" kotona. Itsekin asiaa hetken pohdin ja tulin siihen tulokseen, että lasten kanssa kotona oleminen on kyllä kaikkea muuta kuin " vain olemista" . Harvoin on sellaista päivää, että olisimme koko päivän kotona ja usein olemme kaupungilla muita mammoja tapaamassa, kyläilemässä ystävillä ja sukulaisilla, muskarissa, jne. Vielä ainakin tuntuu siltä, että kotona olo maistuu eikä töihin ole mitään kiirettä.
Laihdutuksesta: Kahden lapsen myötä vatsanahka on kieltämättä löystynyt eikä ajasta ja vartalosta ennen lapsia ole kuin muisto vain... Mitään varsinaista laihdutuskuuria en tarvitse, mutta karkinsyöntiä voisi vähentää jokapäiväisestä napostelusta viikonloppuihin. Tällaisena vanhana anoreksiapotilaana olen kuitenkin aika vastahakoinen minkäänlaisille dieeteille, vaan mielummin syön mitä haluan ja käyn sitä useammin spinnaamassa ja pilateksessa ja yritän niin pysyä kunnossa.
Jahas, nyt iskee pikkumiehelle herppi, gotta go...
Pantoufle
kyllä korpee tuo likka ei nunku siis 30min pitempään ei edes VAUNUISSA!!!GRRRRRRR...tunnin-1,5h jaksaa seukkaa ja sit natisee.
laskin tossa et tyttö nukkuu n.13-14,5h yht. yö+ päikit ja muistaakseni 16h ainaski pitäs nukkuu ton ikänen,minkäs teet ku ei nuku ni ei..
vieterinkö vaavi meinas tukehtua,kuulosti hurjalle..onneksi kaikki hyvin.
noh mä lähen lataa ku ei oo mitään ihmeellist..
tapaamisesta: yritys 110% tulla esikko lähtee kait mukaan :)
heipat vaan..
Hui Vieteri mikä kokemus! Tollaset onnettomuudet kyllä muistuttaa, kuinka pirun pienestä se välillä on kii. Onneksi selvisitte pelkällä pelästymisellä!
Ole hyvä Ikarus vinkistä, kiva kun nokkamukin mainitsemisesta oli teille hyötyä!
PUUHIS: onhan se miehesi tietoinen, millainen kultapakkaus olet? Ei ihan joka nainen päästä miestään viikoksi rilluttelemaan ulkomaille ja vieläpä näin usein (eikös se körilääsi ollut joku aika sitten synttärimatkalla?) jääden itse kuuden lapsen ja yöhoidokin kanssa kotiin. Huh! Sieltä ei niin vaan kotiuduta, jos lapsi/lapset vaikka sairastuu vaan saat itse kaiken hoitaa. Hatunnosto! Minä hölmö menin mainitsemaan miehelleni, että sinun miehes lähtee taas matkalle. Eilen kun mies sanoi menevänsä tohon pihalle vaihtamaan autoon jotain juttua, minä tuskailin, että pitääkö nyt kesken lasten iltapuuhien...mies vaan katsoi mua pitkään ja muistutti, että en ole lähdössä viikoksi pois vaan ihan hetkeksi tohon pihalle. Saipa mut hiljaiseksi =)
Moni jo ilmoitti kiinnostuksen PV-pisteisiin, joten yritän illalla ehtiä kirjoittelemaan. Minä ainakin koin ennen joulua syöväni terveellisemmin, säännöllisemmin ja monipuolisemmin pisteiden avulla, joten en jaksa uskoa ainakaan maitoni olevan huonompaa tai loppuvan. Liian rajuja muutoksia ei sovi imetysaikana tehdä.
Huh, annoin Eelille tänään ekan kerran kukkakaalia lounaalla ja kylläpä oli melkoinenpörinä, kun poika heräsi päikkäreiltä. Iloisesti paukuttelee nytkin tuossa lattialla, vaan ei sieltä kakkaa kuitenkaan " kuulu" tulevan.
Gotta go.
Muksuilla on apetta edessä ja Teemu nukahti ilta unilleen. Kohta kaveri tulee 4 lapsen kanssa käymään kylässä.
Vieteri: Onneks pääsitte pelkällä säikähdyksellä. Mun piti ihan käydä tarkistamassa meijän mobile. Olin just laittamassa Teemua nukkuun kun luin pinoa. Laitan sille aina mobilen soimaan. Sen saa pari kertaa käydä vääntämässä ja siihen yleensä Teemu nukahtaa. Meillä on tossa mobilessa muumipehmoja.
Pumpuli: Kyllä mä uskon että mies tietää asian. Kyllä se mulle on moneen kertaa ihmetellyt että kun se ja se kaveri ei pääse lähteen et miksiköhän? Kyllä mä saan osakseni paljon hyvää. Ei tarvii kun vihjasta et särkis vähän päätä niin johan saan heti niska hierontaa ym. Ja kunhan Teemu tosta vähän kasvaa niin pääsen taas menemään ihan erilailla kuin nyt.
Heinäkuussa mies oli viimeksi bulgariassa nyt on lähdössä kanarian saarille. Ens kesänä olis seuraava reissu tiedossa. On luvannut aikanaan kun kummitytöillensä rupesi kummiksi että kun tytöt pääsevät ripille niin vie heidät Miamiin. Viime kesänä pääsi toinen tytöistä ja ens kesänä pääsee toinen. Niin ja ens talvena olis tarkotus viedä etelään meijän isot tytöt 8v ja 5v. Pojat olivat saman ikäisinä kanarian saarilla.
jaahas jos menis itekkin syömään ennenkuin vieraat tulee saa keittiönkin raivattua sitä ennen.
puuhis ja Teemu 2908
Jos nyt pari sanasta saisi kirjoitettua... Meillä meni jo muutama yö tuossa tytön kanssa niin että nukkui melkeen kellon ympäri ilman apetta (!!!), mutta nyt on taas rikkonaiset yöt palanneet kehiin. On nyt ruvennut sen verran " kikkailemaan" ja kääntyilemään pinniksessä että viime yönäkin onnistui jättämään jalkansa pinnan väliin tai sitten muuten vaan ähki ja puhki....huoh. No, onhan se hyvä, että typy nyt välillä antaa sitten edes nukkua! Seuraavia unia odotellessa siis....
Päivisinkin on sellasta rumbaa ettei kyllä juuri levätä kerkeä. Koko ajan jompi kumpi lapsista hereillä ja vaatimassa viihdyttämistä/leikittämistä. Nyt esikko katselee lastenohjelmia, että jos edes hetken saisi hengähtää... Miten teillä muilla, osuuko lasten päikkärit yhtään yksiin?
Tuo synnytysajankohtag oli mielenkiintoinen ja täytyy sanoa, että itsekin pidin tuota kevättä, jolloin tuo esikko syntyi, aika ihanteellisena ajankohtana. Poika syntyi huhtikuussa eli ei ollut liian kylmä eikä kuuma. Muutenkin tuntui että jaksoi paremmin kuin nyt kun oli valoisaa yms. En kyllä tosiaankaan suosittele kenellekään tuota loppukesää synnyttämisajankohtana. Varsinkin nyt kun oli noi turbohelteet niin ei kyllä tätäkään mammaa kauheesti naurattanut. Turvotusta löytyi ja kaiken maailman pikkuvaivaa ja hyvä kun liikkumaan enää lopussa pääsi! Kun taas esikoista odotellessa kepeesti vielä viime metreilläkin heitti kävelylenkkejä.
Mitähän muuta piti kommetoida.... Palailen jos muistuu mieleen.
Vielä ollaan hengissä! On vaan pinoilut jääneet totaalisesti, kun on anoppia ravannut kylässä yhtenään. Eli siis koko viime viikon oli jompikumpi mummo passattavana. Ja se oma äitihän oli tietenkin se pahempi tapaus...
Ehdin jo kuvitella, että pääsisimme miehen kanssa kaksistaan edes tunnin saunavuorolle, mutta ei mummo joutanut sitä aikaa pojan perään katsomaan, kun oli niin kiire tehdä meillä kylässä ollessaan omia töitään! En uskoisi todeksi, jos joku muu kertoisi, mutta kun omin silmin näin, niin uskottavahan se on.
Nyt jää kommentoinnit, kun en ole mitään pinoja lukenutkaan. Omia kuulumisia sitten vaan: Meillä on palattu heräämään yöllä kolmelta syömään, ja päiväunirytmejä heitellään joka päivä. Mihinkään ei arvaa lähteä, kun ei yhtään tiedä, mihin aikaan milloinkin nukutaan. Mutta muuten on aurinkoinen poika ja kaikki sujuu entiseen malliin mukavasti. Kiinteät ei ole kehissä edelleenkään, joten rintamaidolla jatketaan vaan.
Ja se kääntyminen antaa edelleen odottaa itseään! Poika pääsee selältä ihan näppärästi kyljelleen ja kyljeltä yllättävän sujuvasti mahalleen, mutta ei viitsi omatoimisesti tehdä näitä kahta peräkkäin. Jos vauhtia vähän pukkaa, niin hetihän tuo on ympäri, mutta että ITSE pitäisi kääntyä - miksi ihmeessä, kun selälläänkin on ihan mukava köllötellä... Laiska mikä laiska, sanon minä.
Synnytyksen jälkeinen laiskuus on ilmeisesti iskenyt myös minuun, kun tuntuu, että nökötän täällä neljän seinän sisällä vaan kaiket päivät eikä mihinkään ihmisten ilmoille huvita lähteä. Vaikka kai nuo kelitkin vaikuttaa - kuka hullu tuonne pilkkopimeään vesisateeseen itseään tunkee. Tänä iltana olen kuitenkin vanhaan harrastukseen menossa ja sitä aion jatkaa nyt joka viikko. Mies kyllä hoitaisi lasta muutenkin enemmän, jos minä vaan keksisin jotain menoja. Mutta kun en keksi enkä viitsi...
Kevättä päin joka tapauksessa!
Picapica ja pojunen 1808
Saa kyllä miehesi todella olla kiitollinen! Ja sanonpa suoraan, että minusta ei tuohon olisi. Jos mies tulisi töistä joku päivä ja ilmoittaisi lähtevänsä viikoksi etelän aurinkoon, pakkaisin laukut ja sanoisin adios, eipä tartte takaisin tulla! ;) Olen jo tarpeeksi katkera omalle äidilleni joka parhaillaan nautiskelee jossain lomaparatiisissa, pah!
t. katkeran kalkin syönyt oinasmamma
No niin, löytyihän sitä pari galluppia vielä.
TUKKA: Joka päivä lähtee, ihme että mitään on jäljellä!
SEKSI: Mitä se on? Onneksi ollaan yhtä haluttomia molemmat. Ja perhepeti on toimiva ehkäisymuoto muutenkin.
TÖIHINPALUU: Stressaan jo aiheesta, vaikka kiirettä ei vielä olekaan.
KILOT: Raskauskiloja on ehkä 1 jäljellä ja sekin rinnoissa - koko ajan on mieletön nälkä ja joulun mässäily ei auttanut yhtään asiaa. Kuulun varmaan niihin, joista on luuranko jäljellä imetyksen jälkeen, jos sitäkään.
SEISOTTAMINEN: Poika punkeaa jaloilleen aina kun on pieninkin tilaisuus.
Ja ei kun syömään!
Picapica
Vieteri huh mitä tapahtui, onneksi selvisitte säikähdyksellä. Piti heti katsoa tuota Venlan mobilea kun meillä Veeti sitä aina välillä tutkii. Siinä kaikki osat näyttivätkin olevan pehmeitä.
Pumpuli72 juu kerro ihmeessä niistä painonvartioiden pisteistä. Mä oon eilisestä asti ollut syömättä mitään herkkuja. Kaikista vaikein on olla napostelematta mitään. Oon tänään huomannut kuinka tottunut sitä on napostelemaan jatkuvasti jotain pientä. Samalla tulee aina jotain laitettua suuhun kun käy lapsille ruokaa laittamassa ym. Ja kamalasti tekis koko ajan kaikkia herkkuja mieli.
Synnytysajankohtagee: Veeti on syntynyt 28.9 ja Venla 4.9. Syyskuu on ollut ihan hyvä kuukausi synnyttää. Miehelle just sanoin että jos joskus tulee kolmas lapsi niin haluasin lasketun ajan kevääksi.
Hiustenlähtögee: Niitä lähtee ihan kamalasti. Mies asiaa jatkuvasti kauhistelee ja ihmettelee. Kommentoi vaan että synnytyksestä ja imetyksestä on jo niin kauan ettei ne voi enään vaikuttaa. Juupa juu.
Meilläkään Venla ei vielä käänny selältä mahalleen. Selältä kyllä kyljelleen kääntyy nykyään, mutta ei tiedä minne kätensä laittaisi joten kyljelleen jää.
Mutta nyt hieman siivoamaan.
Öttis, Veeti 280904 ja Venla 040906
synnytys: mulla molemmat syyslapsia eli 6.9 ja 14.9 ;) (aika hyvin ajotettu,tosin iida tuli myöhässä)
hiukset: karvat pysyy päässä..
kilot: lähtöpainossa ollaan
seksi: mitä se on?! :D ei vielä mut ehkä joku kerta hihih...
töihin paluu: EI KIITOS..toisaalt tylsää välillä on..
ei taida olla innostuneita viikonlopputapaamisesta?
Entäs tapaaminen Turkkusessa? Siltä löytyisi esikoisen kummitäti, jolle saattaisi päästä hoitoon myös päivällä =)
syntymäajankohtaG
esikoinen syntyi lokakuussa, mikä oli silloin ihan ok kun pystyi elämään täysin vauvan ehdoilla. Nyt oli kiva kun alkuaikana pystyi puistossakin imettämään ja vaihtamaan vaippaa. Lisäksi tietysti pukeutuminen on helpompaa. Tosin mulla ei nuo munasolut oikein irtoa, että vuodessa on ehkä pari ajankohtaa jolloin nappaa, toivoa vain voi että mahdollinen kolmonen tulis kans lämpimään vuodenaikaan.
kääntymisestä
ei vieläkään käännytä selältä mahalleen ja ikää 5,5kk! Takaperin työntelee itseään jonkun verran kun on mahallaan.
hitsi yritän nyt tsempata tätä kirjoittelua, mut kun tuo ajatus juoksee niin paljon nopeammin kuin sormet näppäimistöllä ;)
petraelena ja kirppu 2307
Vastaa Opemamman huhuiluun hän, ja yrittää kirjoitella pikaviestin :)
Rikkonaisia öitä edelleen, väsy on kova. Vaan jospa se tästä helpottaisi. Syksyinen talvi-ilma masentaa, saisi tulla paljon lunta.
ELOPAINOISET: täälä kanssa tarvis tehä jotain, elopainoa on kertynyt n. 15 kg ylimäärästä. PV pisteet kiinostaisi, vaan en tiedä jaksaisiko sitä syömisiään laskeskella. Sen verran olen antanut itseni ymmärtää, että imettäjät saa syödä enemmän pisteitä kuin muut. Täysimettävät 10p ja osittaisimetyksellä 5p lisää. Vaan mites kun imetän kaksosia osittaisimetyksellä, kait sen 10p sais sillon syyä ekstraa vai saisiko.
HIUKSET: tuntuu että tukkaa on kohta joka paikassa paitsi siellä missä pitäisi, eli kova kato käy koko ajan. Vaan jospa edes muutama haiven jäisi tähteeksi.
Huomenna tytöillä 5kk neuvola, (ja ikää 5,5kk), mennään hakemaan rokotukset. Kirjoittelen neuvolakuulumisia joskus sen jälkeen.
VAIPPAONGELMA: alkaa mennä jo sormi suuhun vaippojen kanssa. toisella tytöllä mitkään vaipat ei meinaa pitää. Kokeiltuna on jo Liberot midi ja maxi, pampers active fit midi ja baby dry midi. Kaikista vaippa vuotaa kyljen kohdalta. Tyttö nukkuu kyljellään, ja kiemurtaa samalla kovasti. Oisko kellä vinkkejä mitä kokeilla seuraavaksi?
Tällä mammalla on juuri siivooja käymässä, on se kiva kun lattiat alkaa kiiltää samalla kun koneen ääressä istuksin :)
Mutta viihdyttämään esikoista, meinaa kyllästyä kun ei pääse kunnolla leikkimään siivojan läsnäollessa. Ja uloskaan ei viiti vesisateeseen lähteä.
Babybel ja tyttelit