Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*^*ELOISAT alkuviikkoon MA-TI*^*^*

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään toivoa, että kerkeisin koko pinoa kahlaamaan läpi. Muksut on taas pitäneet huolen ettei tälle mammalle ole jäänyt sekuntiakaan " omaa aikaa" tänään. Kun vein pojan päikkäreille likka juuri heräili ja kun likka rupesi hyytymään, heräsi poika! Oikeen naurattaa nää näiden " vetovuorot" , ei saa äiti yksin olla ei...;)

Mutta pumpulille vielä: nyt rupesi uteliaisuus vaivaamaan ihan liikaa... Etkö puhunut, että olet täältäpäin kotoisin? Saako udella minä vuonna olet syntynyt? Kävi vaan mielessä että oletko mahdollisesti ollut samalla/rinnakkaisluokalla koulussa tuon armaan mieheni kanssa? Hän meinaan on lapsuutensa täällä viettänyt, ekaksi ala-asteen käynyt täällä kylällä ja sitten ylä-asteen siellä " kirkolla" . Ja on siis vm 75. Jos paljastuu että olet joku hänen nuoruuden heilansa saat kyllä unohtaa kahvikutsun! :DDD Hihii, vitsi, vitsi.... ;)

Kyllä mut varmaan kohta joku tuttu täältä tunnistaa kun näinkin paljon olen jo hölöttänyt pers. koht. juttuja!

Ai niin! Uutisia parisuhderintamalta: myös täällä edettiin eilen kädesTÄ pitämistä pidemmälle. Ja niinkuin joku muukin totesi eipä tuo niin hullumpaa sitten ollut kun hommiin ryhtyi...;))

hohhoi, onhan levotonta taas tämän kotiäidin elämä. Pirun pyykit odottavat lajittelijaansa ja esikoinenkin kohta hermostuu tuolla.... JOTEN------> moro!

oinasmamma

Vierailija
42/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lähettää. Olihan tässä yksi kaunis talvipäivä taas välissä, eilen peräti sentin lumikerros maata koristamassa! Ooooo....harvinaista herkkua näin tammikuussa....:PPP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tuosta kiviaidasta tiijä, kun se on tossa talojen edessä, et ihan naapurillekko malliksi meinasit meidän alkavan :D Vaan tiijä mitä virikkeitä tuo lähes kaheksankymppinen vanhuspari siitäkin saisi ;D Matalakin se on...siinhän saattas kankeammalta ihan selkä venähtää :)

Miekin kyllä voisin siihin laihutustyyppiseenratkasuun alkaa, oishan tuossa ruhossa vielä mistä ottaa. Vaan eipä taida meidän äiti enää nuoruutensa mittoihin mitenkään kyetä. Muualta kun noista ranteista :D

Jamssalta hyvä pongasu noista jumpista, miekin tuossa ykspäivä sujuvasti kattelin kon ne sorjat tytöt tuolla telkkarissa laitto kinttua toisen eteen, pikkusen kyllä huimas ihan noin katsellessakin :) Ei vaan kyllä uskois, että minäkin olen joskus nuoruudessa ihan piirinmestaruustasolla voimistellut :D

Hyppykiikusta: mie olen antanu itelleni kertoa, että n. nelikuukautisesta sitä voisi alkaa koittamaan.

Eipä tällä erää muuta, ku heippa!

ps.täytyy tuossa yösydännä taas kattoa, josko ne kädet miten levottomina tuossa alueella pyöris...;D

Eria kera Jaakon joka viikon perästä 5kk (8kk) herttileelisentäs :O

Vierailija
44/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaihin! Ei tosin tunnu maanantailta, kun koko vkl meni sairastaessa. Esikolla on korvatulehdus, mutta on edelleen kuumeessa ja yskässä (6.päivä menossa). Nyt on mieskin ihan raatona ja Onnikin alkanut yskiä. Mulla on " vasta" kurkku kipeä, joten flunssaa odotellessa...

Meidän YÖT ovat nykyään ihan mahdottomia. Toissayönä heräsin Onnin kanssa 8 kertaa kuuden tunnin aikana (söi vain 2 kertaa) - sit mies tuli jatkamaan Onnin kanssa. Siis järkyttävää levottomuutta. Raapii lisäksi itseään, ja on ilmavaivoja (moi vaan JAMSSA). Eilen päätin alkaa viljattoman dieetin (ois tosin pitänyt kai alkaa maidottomalla ja munattomalla) ja heti eka yö meni paremmin: enää 7 herätystä 10 tunnin unien aikana ja jopa 2 2tunnin pätkää! Voi vitalis tätä menoa.

Tänään oli sit nlalääkäri (4kk). Ei usko allergiaan, " kun ei ole ihottumaa" . Ja silti se kirjoitti reseptit sibicortista ja ceralan-rasvasta ja reseptissä lukee " atooppiseen ihottumaan" . Yölevottomuus liittyy kuulemma liikkellelähtöön, ilmavaivat koliikkiin (tätä en enää niellyt vaan tivasin, että onpa kumma miten koliikki voi alkaa 4kuisena, kun vauvana ei ollut mitään masuvaivaa...). Sit ehdoteltiin hampaita ja vaikka mitä ja lopuksi kysyttiin: " miten sinä jaksat" . Ja yölevottomuuteen tarjottiin särkylääkettä (suppoa peppuun vaan joka ilta!). Joopa. Tilasin heti kotiin tultuani ajan allergialääkärille ja hain jo valmiiksi kalsiumit ja gluteenittomia ruoka-aineita ym. alkaakseni omin päin dieetille. Samaten aloin pitää ruokapäiväkirjaa.

Okei, Onnin KASVU on normaalia (0-käyrällä: 7085g ja 65 cm) eli sen puoleen ei viittais allergiaan. Samoin Onni on hyväntuulinen päivät, eli ainoastaan nuo yöt rassaa. Ymmärrän tietyllä tapaa myös nlan kantaa, että kaikki levottomuudet ja ihottumat ei ole allergiaperäisiä, voi olla vain atopiaakin tai kehitykseen liittyvää. Mutta silti, nyt sinnitellään dieetillä ja odotellaan allergologin tuomiota. Kaikkeni teen parempia öitä odotellessa...

Nyt on pää ihan tyhjä mitä voisin kommentoida teille. Ai niin, HIUKSET lähtee täälläkin nyt kovaa vauhtia. PARISUHTEESTA yritetään pitää huolta päivittäin yleensä huomioimalla toista ja sitä kädestä/kädessä -juttua on tyyliin kerran viikossa (naurut sai tuo ilmaisu :)).

Jep, pikkukakkoset on kohta katsottu ja Onnikin herännee ihan pian tirsoiltaan. Oon nukuttanut sitä sisällä tän flunssan aikana ja herra nukkuu max 30min kerrallaan...

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
45/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ala mitään!

No, pitänee höpöttää uusiksi kaikki sitte kun ei älli riitä ymmärtämään että pitäis viittiä ruveta tuota wordiä käyttämään kun näitä pidempiä kirjottaa....

OPEMAMMA JA MUUT " SULKASADOSTA" kärsivät: ruvetaan tinkimään kampaajareissut puoleen hintaan! Kun ei noista karvoistakaan ookun puolet jälellä niin mitäs noista sitten maksamaankaan??

PUUHIS, ÖTTIS, EMPPU, HUHTI JA MUUT " ELOPAINOISET" : mukana ollaan! 6-7 kiloa olis tavoite mulla...

KIINTEÄT JA NIIDEN KELPAAMINEN: on vähän hetkestä kiinni ainakin meillä. Jos on liian nälkä niin ei kelpaa, ja jos oon antanu liikaa maitoa alleettä ollaan jo saatu masua täyteen niin taas ei kelpaa. Sitte kun sattu mäihä että on " sopivasti nälkä" niin johan katoaa tavara luukusta :)

TAPAAMISESTA: isolle sakille Chicos on tosikiva, pienemmälle tuo Johto. Viimetreffeillä olin lupaavinani että voin miettiä jotakin muutakin paikkaa tulevaisuutta varten, mutta noita reunaehtoja on niin monta että semmoisia paikkoja ei oo ihan helppo löytää. Kun pitäis olla paikassa jonne on a) helppo tulla ja löytää b) pitäis mahtua vaunut ja vauvat ja muorit ja rattaat ja siskot jos meitä on paljon c) pitäis olla kohtuuhintainen d) tuotevalikoimasta pitäis löytyä jokaiselle jotakin e) henkilökunnan pitäis kestää kakaroita ja varsinkin niiden äitejä... ja mitä vielä tähän päälle - niin, paikan pitää ehdottomasti olla savuton sillai oikeesti. Noi nykyiset kaksi on tosi kivoja, mutta lupaan miettiä. En missään nimessä omi tuota hommaa siispä ehtotuksia, ehtotuksia..

VAIPPAKOKO: meille ei enää mahdu tuo Liberon 4-8 -kiloisten vaippa. Nyt käytössä on eri puljujen vaipat jotka on tuonne 9 kiloon asti. Lidlin vaippa on hyvä ja halpa, Pampersin on hyvä. Tosin nekin on hankittu halvalla kun hyökkäsin pariin poisto- / lopetusmyyntiin sopivana ajankohtana ja hankin niitä -50 ja 70% autotallin perälle *hamsteriksi kutsuu tuo ukko minua*

VAUVAUINTI: meillä oli eilen eka kerta ja voi kun oli koko porukalla kivaa! Ukko oli ihan tohkeissaan ;))) ihan niin kuin iskä ja äiskäkin..

Käydään su illansuussa semmoisessa kivassa pienessä siistissä paikassa. Olen todella tyytyväinen että paikka on tuollainen ja että päätettiin lähteä ( vaikka ensin olin vähän moisia humpuukeja vastaan... )

PEEVELIstä oli kiva kuulla. Allergiajaksut Toivolle :)

PUMPULI: tykkäsin ylipäätänsä olla raskaana!!! mulle ois ollu ihan sama milloin! mutta ehkä tuo kesä oli sillälailla kiva kun pääsi noista vaatehankinnoista kuin koira veräjästä: talvella tuoitsensä " verhoilu" olisi taatusti ollut haasteellisempaa (?) ja ainakin hinnakkaampaa. Ja kaatumista liukkaalla olis joutunut jännäämään ihan kamalasti.

ERIA: minä oon vielä sinuakin vanhempi niin että eläelä yritä kehua millään reumatismilla :)

Hohhoh ihan alkoi sormia hengästyttää tämä kirjoittaminen! Saas nähdä milloin jaksaa seuraavan kerran...

Nallukka ja Aleksi 4kk 2vko

Vierailija
46/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillefi, teippi ja Pia....meilläkään ei mene kiinteät alas =( 2 viikkoa nyt yritetty. Pääasiassa perunaa ja porkkanaa, mutta myöskään persikka ja päärynä eivät ole kelvanneet. Sitkeästi vain aion jatkaa yrittämistä 2 krt/pv, samaan aikaan kuun me muutkin syömme. Kohta pääsee syöttötuoliin istumaan pöydän ääreen ehkäpä mallioppiminen auttaisi?

Tapaamisesta....olikohan ihan mahdoton ajatus pitää tapaamista viikonloppuna? Vaikeaa saada tuota esikoista hoitoon, mutta täytyy taas yrittää.

Onko muiden miehiä talouspuolella töissä? Täällä ollaan vuodenvaihdeleskiä tammikuun alku. No onneksi voi odottaa lomaa tammikuun lopulla, mies pitää viimeisen isyyslomaviikkonsa.

illanjatkoja!

petraelena ja kirppu 2307

Vierailija
47/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin laittaa meiliä sulle, mutta ilmoitus tuli, että viestiä ei voi lähettää, ei mahdu???

Jamssa

Vierailija
48/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi luukku on ihan onneton, täytyy pikkujutuista...eli nyt vaan uudestaan kirjoittelemaan. Kiitos jo etukäteen!

Eria: ties vaikka ne naapurin 8-kymppiset innostuis vaikka pitämään toisiaan kädeSTÄ =)

Oinas: Heh, en kyllä tunnusta! Olen kotoisin siitä lähikaupungista, kuvittelin alkuun sinun ja Huhtin asuvan siellä. Komeita kolleja kyllä siellä teidän kylällä oli ja yhtä kirkolla asuvaa riiasin, mutta sekin oli vm-74. Mutta olen 100varma, että miehesi tuntee ainakin keskarin kummisedän. Niin pienet on polut.

Nallukan ehdotus ELOPAINOISET on mielestäni loistava!!! Mietin jotain elo-alkavaa, mutta en hokannut. Toi on hyvä!

Pumpelsson

Vierailija
49/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas roikutaan. Lapsoset olisivat kaikki unessaa. Mies kattoo Bondia niin minähän sitten heti hyökkäsin nettiin. Oli tänne ihan oikeesti asiaakin kävin maksamassa pari laskua pois.

Pumpulille syntymäajankohdista vastausta:

Esikoinen syntyi lokakuussa ihan kiva aika syksy oli leuto niin löyty loppuun asti itelle päälle pantavaa. Vauvalla oli musta hankala pukea kun ei osannut miettiä minkä verran vaatette tarvii olla.

Kakkonen on syntynyt syyskuussa melki sama kun lokakuu. Vauva oli helppo pukea kun puki saman lailla kun esikoisen.

kolmonen on kans syntynyt elokuussa. Silloin ei ollut näin kuuma kun viime kesänä eli meni ihan ok.

Nelonen oli hutikuussa aika oli mulle kaikista ihanin. Kevät tuli sai iteltäkin vähentää vaatetta kevät 02 oli tosi lämmin kuin äitien päivänä oli suurin osa t-paitasillaan niin minäkin sen kerran ja sain heti rintatulehduksen. Vauvan kanssa oli helppoa kun oli melki kesävauva.

Toisaalta vitonen kun syntyi tammikuussa(itse asiassa tasan 2vuotta sitten) Silloinkaan ei muuten ollut lunta vaan satoi vettä jos joku saattuu muistamaan niin vettähän tuli enempikin kun viron rannikon johonkin isoon kylpylähotelliin tuli vedet sisään ja satamaan oli jouduttu laittaan hiekkasäkkejä.

Oli ihanaa ei ollut koskaan liian kuuma eikä kärsinyt unettomista öistä kuumuuden takia. Ulkovaatteiden kanssa oli pieniä ongelmia mutta ostin kirppikseltä isommat housut kun takki mahtu kyllä päälle.

Teemu syntyi taas elokuussa mulle jäi kanssa päällimmäiseksi mieleen tää kuuma kesä ainanen kuumuus ja hiki. Ekaa kertaa mullakin oli turvotusta.

Toisaalta kaikki Teemun odotusta lukuun ottamatta on mennyt kuin unelma. Mä oon ollut elämäni kunnossa aina raskaus aikana. Terkka mulle sanoikin aina että mulle raskaus sopii. Tosin Teemun kohdalla ei enään siltä tuntunut. Ei mulla Teemun kohdallakaan mitää ihmeellistä ollut mutta se kuumuus ja turvotus otti voimille. Noi helteet oli tosi raskasta aikaa ihan ilman raskauttakin.

Tää nyt on tälläistä jossittelu jos meille tulis joskus uus vauva niin ehkä haluaisin sen syntyvän toukokuussa. Ihan niinkuin sen sais valita. Mutta haaveiluahan ei kukaan kiellä.

Jaahas josko sitä menis tonne ukko-kullan kainaloon kattomaan Bondia ja ottamaan läheisyys kiintiö täyteen kun mies lähtee keskiviikko aamulla aikaisin kohti Hesaa ja lentokenttää. Huominen ilta aikaa pidellä toisia kädestä/kädessä.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
50/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas jumbopino..HUH! Nyt kun ukko meni Eemeliä nukuttamaan niin ehdin kirjotellakkin...

Onnea muuten K.H.P!

Ensin Geet:

SYNTYMÄAJANKOHTAGEE: Ei sen kummempia fiiliksiä..Kuitenkin olin tosin tyytyväinen ettei talvivaatteita tarvinnut " turhaan" ostaa kun maha (tai osa siitä edes...) poistui ennen talvea..

TAPAAMISAIKAGEE: Ehdottomasti mekin aamu-uniset ollaan tuon klo 12 kannalla, paikalla ei väliä..

TUKKAGEE: ei lähde vielä..onneksi..

PARiSUHDE/SEKSIGEE: Mitäs sitä yöllä muutakaan, nukkuminen on vähän kun hukkaan heittäis aikaa =P No ei, tietysti nukutaan kun nukuttaa..Mutta aika usein kuitenkin nukkuminen jää toiseksi jos pitää valita..:):)

OMA NAPA:

Sää on niin masentava, voi vettu! Tosiaan yksi päivä oli välissä ja taas sama ankeus jatkuu..

Eemeli nukkuu edelleen klo22-06, kuudelta syödään ja jatketaan unia 9-10.30 asti. Nukkumaan menot sujuvat hyvin.

Kääntyminen (mahalta selälleen..) on johonkin unohtunut, kyljilleen kääntyy, mutta siihen se sitten jääkin, päänsä ympäri kyllä pyörii sitä vauhtia että hohhoh.

ELOKILOt:

Säästä huolimatta olen edelleen vaunutellut sitkeästi 6-10km/pvä, paitsi torstaisin kun meen ratsastamaan niin oon kävelly vaan joku 3km..Pullat, karkit ym herkut jäivät pois vuodenvaihteessa ja lehdestä löysin ihanan mammajumpan joka on 3x10min/pvä. Aina löytyy sen verran aikaa. Sunnuntai on jumpaton päivä, mutta muuten pinnistelen joka päivä sen läpi..

Viime viikolla karisi 1,3kg.Mutta kyllä mulla onkin mistä ottaa! Eli ei huolta, en ihan hetkessä kuivu!

Mitenkä nuo PV:n pisteet toimii? Ajatus kuulostaa hyvältä ja kiinnostaa, mutta eikö ne maksa...?Miulla vähän ollu ajatuksena että nämä kilot on kyllä tullu jo ihan tarpeeksi kalliiksi joten en jotenkin viitsis maksaa enempää...

Joo...NYt nukkumaan..Kaamee väsy kun siivosin tänään meiltä joulun pois..tuli jotenkin extra huhkittua...BLAAH...Tänä iltana ehkä pidetään vaan kädestä..

Keru ja eemeli 2608

Vierailija
51/81 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi vilkas pino ollut yhden päivän aikana, mukavaa!

Hauska lukea teidän juttuja;)

ELOPAINOISET Niin kävin tsekkaamassa että tuo painonvartijoiden kirjekurssin starttipaketti maksaa 49 ¿ ja sillä musta pärjää ihan hyvin kun sieltä tulee se peruselintarvikkeiden pisteytys ja sitte se koko pisteohjelman juju että voi laskee itelle ne pisteet jne. Mulla on jo useamman vuoden vanhat ohjeet, mutta hyvin pärjää. Mä en ite muista enää tarkkaan, miten se pistejuttu meni - jotain 18 ja 22 pisteen välillä sen kai pitäis olla joten noudatan tuota 22 pistettä kun vielä imetän. 1 piste on melkein yhtäkuin 50 kcal käsittääkseni, sitte rasvojen yms. mukaan tulee enempi tai vähempi pisteitä kaloreista riippumatta. Onko jollain tarkempaa tietoa noista ja mitä esim. osittaisimetys vaikuttaa pisteisiin?

SEISOTTAMISESTA Puskeeko teidän vauvat pystyyn? Meidän poitsu haluaa koko ajan istumaan ja siitä sitten seisomaan. On onnellisimmillaan kun saa seisoa, hymyilee leveästi ympärilleen. Ei kai sais vielä seisottaa oikeen?

Papuna

Vierailija
52/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin kun huhuiltiin! Viime viikolla kehuin hyvin nukuttua yötä, sen jälkeen ollut vähemmän hyviä, yhden yön mies vietti sohvalla. Ei siitä sen enempää, huomasin eilen että Olivialla on toinen alahammas tullut läpi, ehkä se on ollut levottomuuden syy.

Synnytysajankohtag: Minusta kesä oli ihanaa aikaa odottaa vauvaa, pukeutuminen oli helppoa ja itse selvisin ilman turvotuksia. Kivaa oli, kun miehellä oli kesälomat edessä vauvan syntyessä, ja ehti olla alussa kanssani sairaalassa paljon ja sitten kotona auttamassa. Vähän harmittaa, että vauvan ekoina viikkoina en jaksanut paljon ulkoilla ja paljon kaunista kesää meni hukkaan. Alku meni jotenkin sumussa, silloin kun en imettänyt tai pumpannut maitoa, ajattelin että pitäisikö kohta taas tehdä jompaa kumpaa... Minulle maidon nouseminen oli suurempi järkytys kuin synnytys. " Haaveiden ajankohta" saada toinen vauva olisi minusta kevät, sitten kun olisi alusta toipunut olisi edessä koko kesä vauvan kanssa. Ja vauva olisi kesällä helppo kannettava liinassa.

Meilläkin vauva pönkeää sylissä seisomaan ja nauraa kun pidetään seisomassa. En tiedä sitten onko seisottaminen huono juttu. Kai sitä vähän aikaa voi harrastaa.

Kiinteiden aloitus on mennyt hyvin, suu auki odotetaan tekemiäni sörsseleitä. Nyt olen antanut 2 kertaa päivässä n. 2-3 tl. En uskalla vielä lisätä annoksia, totutellaan vähitellen. Ensi viikolla on ylimäär. punnitus neuvolassa, viimeksi oli tullut painoa vain 300 g/kk. (5kk 6405g) Tuntuu, että nyt tarvitsee jo muutakin kuin maitoa, ja ihan ok. Toisaalta odotan syöttötuoli-ikää, alkaa tulla enemmän säännöllisyyttä päivään syömisen myötä.

Nyt menen aamupalalle täältä! Vielä aikaa syödä rauhassa. Hauskaa päivää kaikille! mantse ja tyttö

Vierailija
53/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan: Hiltsu söi yöllä vain kerran!!!! Mutta mie kyllä hain kahdesti maitoo (oli nukahtanu toisen reissun aikana, heh) ja miljoona kertaa nostin tuttia ja muksu nukku puolet yöstä kainalossa just tämän takia, joten omat unet jäi kyl heikolle, mutta silti, vain yksi syöttö!

SEISOTTAMINEN: kyllä meillä on hilla seisonu jo monta kuukautta kainaloista roikottaen :) ja nykyään välillä vaan käsistä pitäen. Aina punkee itsensä pystyyn. Jos lapsi on jämäkkää tekoa ja itse haluaa seisoa niin en mie näe siinä mitään pahaa...

KILOJEN TIPUTUS: ei ole mitä tiputtaa, paitsi varmaan jossakin vaiheessa kun tulee noita herkkuja vieläkin syötyy liikaa... :(

KIINTEET uppoo ihan hyvin. Puuroa menee aamul ja illal jo kunnon satsit varmaan joku 1,5dl ja päiväl sosetta 3/4 purkkia, mutta maidon määrä on sitten tietty laskenu. Esim nyt aamul otti vaan 30ml...

juu, mut mie lähen ny kaupuntille. Vettä sataa, mut jos noista aleista löytäs ne hautajais vermeet... onkohan mulla itelläni mitään... ups...

hanneli

Vierailija
54/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteät: maisteltu on, mutta rintamaidolla mennään edelleen. Vauvat eivät syö enää öisin, joten taitaapa tosiaan rinstikka riittää. Vauvat ovat jo isoja jässikötä ja poimuja on niin paljon, että etenkin tytöllä on tulehtuneen taipeet.

laihdutus: Ei ajankohtaista. Lue ylläoleva. Eli imetys vie multa sen 1000 kaloria extraa päivässä, joten syön laskujeni mukaan noin 400 grammaa karaa päivässä ja siihen vielä makupalat yms. Olen tällä hetkellä perheen ekokomposti. Ei jää meillä tähteitä ;)

läheisyys: Mä taidan olla tän pinon ainut, jossa MIES ei jaksa suunnilleen ikinä. Eli hiljaista on makuuhuoneessa, kun lapsetkin nukkuvat nykyään koko yön... Papunan ilmaisu olikin mitä paras; " Pyöritän ex-poikaystäväni kanssa lastentarhaa" Huippua.

Muuten meillä on mennyt hyvin, alan vihdoin päästä kiinni rutiineihin ja vauvoillakin elämä alkaa olemaan säännöllistä

PUKEMINEN: Superoutoa, kun emme käytä ollenkaan toppapukuja vauvoilla vaikka on tammikuu. Fleecepuku ja makuupussit riittävät meidän hikinassuille.

Vierailija
55/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi kans yx ylipainoinen rinkiin mukaan. En tajua, miksi tää oma kroppa ei jaksa yhtään kiinnostaa. Tuntuu, että olisin lihonut laitokselta tulon jälkeen (IHAN TOTTA!!) Kuljen edelleen äitiysfarkuissa. Tosi säälittävää! Yx asia on kyllä laihtunut: rinnat. Kun lopetin imetyksen, tuli niistä rusinat!! En muista milloin olisivat noin surkeilta näyttäneet :(

Vaunuttelen kyllä joka päivä 1-2 h reippaasti kävellen, mutta ei se näytä auttavan. Eilenkin mies toi hasselpähkinä suklaalevyn. Taitaa sitä tossa olla vielä pari palaa jäljellä. Mites meidän rinki sitten toimisi? Jollakin tapaa tarttis saada tsemppausta tähän laihduttamiseen. Olen aikoinani ollut myös painonvartiojoissa ja siellä onnistuin. Tällä hetkellä niistä ajoista on muistona vaan rasvaton maito, johon silloin siirryin. Kilot on takaisin....

Lauloin Stellalle äsken lauluja ja se nukahti. En tiennyt olevani niin tylsä-ääninen :) Yritän taas tänään ahkerasti antaa kiinteitä. Onko hedelmäsoseet ok kun niissä on sokeria? Olen nyt yrittänyt houkutella porkkana-omenasosella, jotta edes joku annos menisi alas, mutta ei....

Kaikki vaatteet ovat kohta porkkanassa, eikä ne ihan helposti puhdistu. Mistä sais sitä sappisaippuaa, jota on mainostettu.

No, nyt se heräs! Pullon laittoon....

Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
56/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLEFI, kyselit sappisaippuan perään.

Kun en tiiä mistäpäin olet sitä hakemassa (ite oon täältä piäkaupungista) niin varmin konsti on varmaan soittaa tuonne ITU Oy:öön joka paketissa olevan präntin mukaan vissiin sitä suomessa jakelee puh. 09-77430. Luulis että niillä on tietoa jälleenmyyjistä. Itse ostin omani (eka vasta menossa) pöhköön hintaan lastentarvikeliikkeestä, mutta sitten huomasin, että paljon (?) halvemmalla saan seuraavan palasen oman kaupunginosan siivoustarvikkeita ja -palveluja kaupittelevasta puljusta..

Eiku hinkkaamaan ;)

Nallu ja päänsä ympärillä pyörivä Aleksi

Vierailija
57/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi sitten varattu 2.2. klo 12 Töölöön Chicosista meille kabinetti. Kerroin, että meitä tulisi parikymmentä mammaa vaunuineen niin puhelimessa tokaistiin: " Mä muistan teidät kyllä." Minua alkoi hymyilyttämään, ollaan sitten kuuluisia ehkäpä jonkin asteisia julkkiksiakin ;)

Tintarella: Soitin tänään Lastentarvikkeeseen siitä itkuhälyttimestä. Akut eivät kuulema kuulu takuun piiriin mutta seuraavan kerran kun menen asioimaan heillä niin saan ostoksistani alennusta. Ihmetyttää vaan etteivät vielä osanneet sanoa kuinka paljon se alennus on. Täytyy ottaa selvää kuinka paljon tuollaiset akut yleensä edes maksavat...

Anni aloitti myös viikonloppuna kiinteiden maistelun. En ole ikinä nähnyt tyttöä niin epäluuloisena. Hedelmäsoseella aloitimme kun isoveli aikoinaan maistoi ensimmäisenä porkkanaa eikä sen jälkeen sitä ole syönnyt. Hieman paremmin sose uppoaa jos sitä hieman ensin mikrossa lämmittää.

Eipä tällä kerralla sitten muuta. Laitatko sinä Ope tapaamispinon alulle??

pubu ja Anni 2908

Vierailija
58/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappasin pinon kiinni, oli jo ekan sivun vikana pinona. Kiitos pubulle kabinetin varaamisesta, huvittava tuo heidän kommenttinsa!

Eikös sitä sanota, että Suomen kesä on kylmä ja vähäluminen? Nyt vois sanoa, että Suomen talvi on lämmin ja vähäluminen. Jotenkin tuntui aivan pöllöltä, kun pojat tekivät hiekkalaatikossa kesäleluilla kurakakkuja ja minä siinä fleece päällä vieressä maistelemassa kakkuja. Ei ole montaa kertaa pulkkaa ja talvilapioita tänä talvena tarvinnut.

ELOPAINOISET: Onko joku kiinnostunut niistä PV-pisteistä? Jos on, voin kirjoittaa, miten omat pisteet lasketaan ja muutamia oleellisia juttuja systeemistä. Siksi kyselen etukäteen, koska kuitenkin muutaman rivin se vie tilaa ja jonkin verran aikaa, niin en viitsi ihan turhaan kirjoittaa, jos ei ole kiinnostusta. Mä olen aikanaa ostanut sen PV-CD:n ja se oli ihan hyvä. Kuitenkin olen saanut kaikista parhaimman infon ja riittävän aloituksen ihan suullisesti ryhmässä käyneeltä serkultani ja voin nämä infot kernaasti jakaa eteenpäin.

Siskoni aloitti juuri Herbalife-dieetin. Kertoi, että juo nyt kahvin tilalla Herbalife-yrttijuomaa. Huoh, nämä on juuri näitä ihmedieettejä, jotka kyllä saavat nopeita tuloksia, mutta kuka jaksaa lopunikää juoda yrttijuomia ja syödä niitä kapseleita? Sitten kun kyllästyy ja palaa vanhoihin kahvi- ja muihin tottumuksiin niin kilot hiipii takaisin. Nimimerkki " kokeumusta on" .

Mulla pahin synti on juustot. Jouluna tein itselleni yöpalaksi juustolautasen, jossa oli auraa, emmentalia, leipäjuustoa ja olikohan oltermannia tms. Näen vieläkin tuosta herkusta päiväunia!

Mitäpä muuta oli...Mitenkäs HUHTIN päivä on tänään sujunut? Toivottavasti eiliset masisfiilikset on kaikonneet. Voimia kaikille väsyneille ja mielialan kanssa taisteleville! " Ylösnoussutta kuttuakaan" ei ole taas näkynyt, mutta koeta jaksaa, pian taas näkyillään!

Nyt näemmä kaverini tuolla huhuilee meseilemään, joten menenpä sinne vaihtamaan kuulumisia, kun talossa on hiljaista.

Tulkaahan kirjoittelemaan!

Pumpuli

Vierailija
59/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo paremmalla mielellä kuin eilen. Vaikkakin aamulla herätessä päätä särki tuhottomasti. Reagoin päällä aina kaikkeen, kuten huonosti nukuttuun yöhön. Olipa soma näky aamulla herätessäni,kun pinnasänkyyn kurkkasin. Tyttö siellä nukkua posotti peppu pystyssä ja käsi posken alla. Oli sitten kääntynyt vatsalleen.

Pekka Pouta se jo lupaili tänne etelään lumipeitteen torstaina. Pitäisi nyt vaan ennustukset paikkansa, eipä tarvitsisi enää kuriksia pukea lasten päälle. Täytyypä ottaa tänään kuva kuinka tammikuussa poika leikkii vihreällä nurmikolla kurisvehkeet niskassa.

Kyllä mä olen mielummin talvella raskaana kuin kesällä. Poika syntyi tammikuussa ja vielä synnytystä edeltävänä iltana tein pitkän kävelylenkin, miehen toppavaatteet mahtui päälle. Turvotusta ei ollut ja kylmillä ilmoilla jaksoin paljon paremmin, nyt turvotusta oli vaikka muille jakaa, enkä liikkua jaksanut juuri lainkaan. Aina oli hiki ja vaatteet märkänä. Ainoat huonopuolet talvella olivat, etten saanut kenkien nauhoja sidotuksi ja alkuraskaus osui kesähelteille, se ei ollut kovin mukavaa. Tosin ekat kuusi viikkoa tuli pojan synnytyksen jälkeen oltua sisällä, kun ei saanut vauvaa viedä pakkasilla ulos ja kesävauvan taasen sai totuttaa ulkoilmaan heti.

Olen tänään ahkeroinut soseita pakkaseen. Keitin ja soseutin porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia. Poika oli ihan kauhuissaan kun näki mitä " sotkua" tein. Helpottui kuullessaan, että siskon ruokiahan ne. Pelkäsi joutuvansa ne soseet itse syömään. On meinaan poika joka ei vihanneksiin ja juureksiin koske.

Oinasmamma: Mun mies vm.76. Ala-asteen kävi JO- alkuisessa kylässä ja yläasteen täällä kirkolla. Mulla on auto melkeinpä joka päivä käytössä, mies kun tulee yleensä kotiin työsuhdeautollaan eli kuorma-autolla.

Mua kanssa nuo PV- pisteet kiinnostaa. Jotain olen vuosia sitten kirjoittanut ylös, kun miehen sisko niillä laihdutti onnistuneesti. PV:hin en halua liittyä, on niin tyyristä touhua ja nämä kilot jos saisin ihan itse puserrettua pois. Olenhan ne itselleni saanut hommatuksikin.

Näin tällä erää. Lisää myöhemmin.

Huhti ja nukkuvat lapset

Vierailija
60/81 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tahtosin ainaki sen pistehommelin, joskus lähes kymmenen vuotta sitten laihdutin tuolla PV:n silloisella systeemillä 5 kg, nyt tarvis ottaa 8 kg :D

Eria