Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön millaista työtä olisit valmis tekemään saamiasi tukia vastaan?

Vierailija
03.01.2024 |

Vastikkeellisuus lisääntyy eli nyt on aika miettiä millaista työtä olet valmis tekemään säilyttääksesi nykyiset tuet

Kommentit (305)

Vierailija
81/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaisi kaikki työt maistua kun ruokansa eteen pitäisi jotain tehdäkin. Maailma ei laiskoja elätä, mutta Suomi elättää.

Vierailija
82/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömyystuen eteen pitäisi tehdä töitä? Eikö palkka riittäisi? Mieluiten sellainen, jolla pärjää.

Vastikkeellisuus varmaankin sitten tarkoittaa sitä, että liittomaksut pienenevät ja työssäoloehto pienenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe asiassa mitään ongelmaa, että työttömyysetuuden eteen joutuisi myös tekemään vähän töitä. Oleellista, että tämä on linjassa tukimäärän kanssa eli lähdetä polkemaan palkkoja.

Argumentit miten tämä muka aiheuttaa lisää työttömyyttä, eivät pidä paikkaansa. Meillä on monia julkisen puolen tehtäviä mitkä eivät tule nykyisellään hoidetuiksi, koska ei ole varaa palkata väkeä niitä tekemään. Näitä "viilauksia" voisin varsin tehdä esimerkiksi 10h/viikko työttömyyskorvausta vastaan.

Todella vieras ajatus, että aikuinen ihminen ei tekisi mitään, vaan elelisi muiden rahoilla.

Haluatko tosiaan lähteä sille tielle, että tee töitä ilmaiseksi kun ei meillä ole vara maksaa palkkaa? Seuraavaksi se olet ehkä sinä, joka viilailee.  

En tee töitä ilmaiseksi, vaan saan työstäni vastineeksi tukea, jonka muut maksavat. 

Jos nyt vaikka saan 750€ rahaa kuukaudessa, en pidä millään tapaa kohtuuttomana että tuota vastaan joutuisin tekemään esimerkiksi 10h/viikossa julkisen sektorin puhtaanapito tai vastaavia hommia. Pienikin kosketus työelämään ja ulkopuolelta tuleva rytmitys on hyvästä.

Vierailija
84/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on työtön eikä mitään valtion tuomaa ilmaistyötä yrityksille. "Vastiikkeellisuus" on vaan koodi sana ilmaiselle työlle. Olen myös tehnyt näitä harjoitteluja sun muuta joita nuoret ihmiset joutuvat tekemään vuositolkulla että saisi joskus oikeita töitä. Omalla alallani pyörii monta yritystä harjoittelijoiden sun muiden voimin. Se on aina pois oikeista töistä. 

Hyvin alkaa oikeiston propaganda puremaan kyllä. Työläiset nyt tarkkana.

Vierailija
85/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on sitten hieno asia. Tukien tarkoitus on tukea väliaikaisesti ihmisiä. Tukea, ei elättää.

Kova kovaa vasten vaan jos ei muu auta. Alkaa työt maistumaan ja loisiminen loppuu. Vähän niinkuin kuriton lapsi. Jos ei muuten usko, niin otetaan mukavuudet pois ja jo alkaa tapahtumaan.

Vierailija
86/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe asiassa mitään ongelmaa, että työttömyysetuuden eteen joutuisi myös tekemään vähän töitä. Oleellista, että tämä on linjassa tukimäärän kanssa eli lähdetä polkemaan palkkoja.

Argumentit miten tämä muka aiheuttaa lisää työttömyyttä, eivät pidä paikkaansa. Meillä on monia julkisen puolen tehtäviä mitkä eivät tule nykyisellään hoidetuiksi, koska ei ole varaa palkata väkeä niitä tekemään. Näitä "viilauksia" voisin varsin tehdä esimerkiksi 10h/viikko työttömyyskorvausta vastaan.

Todella vieras ajatus, että aikuinen ihminen ei tekisi mitään, vaan elelisi muiden rahoilla.

Haluatko tosiaan lähteä sille tielle, että tee töitä ilmaiseksi kun ei meillä ole vara maksaa palkkaa? Seuraavaksi se olet ehkä sinä, joka viilailee.  

En tee töitä ilmaiseksi, vaa

Pieni kosketus työelämään ja rytmi on hyvästä?? Ihmiselle joka on ennen työttömyyttä ollut vuosia töissä?

Vierailija
87/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukeni on 760e joten en tee minkäänlaista työtä sitä vastaan. 

Ei tarvitse ihmetellä minkä takia elämä on jatkuvaa kituuttelua tukien varassa jos asenne on tuollainen. "Minähän en mitään tee!".

Menen kyllä töihin mistä saa oikean palkan. Mutta työttömyyskorvauksella En tee töitä.

Vierailija
88/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ylläpitäjän pitäisi poistaa tällaiset avaukset heti.

Työstä pitää maksaa palkkaa, eikä sitä saa teettää millään muulla tavalla. Palkan suuruus on sitten eri asia.

Vierailija
89/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin nuorena media-alaa, jota pyöritettiin aika pitkälle niin, että tuotantobudjetit tehtiin sellaisiksi, että kaikille työntekijöille ei ollut "varaa" maksaa palkkaa. Oppilaitoksista ja työkkäristä sitten saatiin ilmaisia harjoittelijoita tekemään täyspäiväistä työtä ja hoitamaan vastuullisia työtehtäviä. Sen vuoksi media-alalla oli korkea työttömyys - töitä ei saanut, kun työt teetettiin työttömillä. En tiedä, onko käytäntö siellä jo muuttunut - itse vaihdoin alaa jo vuosia sitten.

Vierailija
90/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heinäkuussa lisättiin palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

Vierailija
91/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaisi kaikki työt maistua kun ruokansa eteen pitäisi jotain tehdäkin. Maailma ei laiskoja elätä, mutta Suomi elättää.

Kyllä maailma laiskoja elättää koko ajan, tai oikeastaan toiset ihmiset. Itse olen tehnyt viimeiset 12 vuotta töitä n.10 h/vko, eli hoidan perinnöksi saamiani omistuksiani. Ennen perintöä tein töitä 40h/vko 2400 euron bruttopalkalla. 

Vierailija
92/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minkäänlaista hmisten hoivatyötä enkä ravintolatyötä.

Jotain eläinten hoitoa korkeintaan.

N46

Vierailija
93/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä laiska vätys mene tekemään työtä. Yhteiskunnanko pitää sinua elättää pakkaseen vain maantielle tuommoiset.

Vierailija
94/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä sisätyötä 8-16 vähintään 15 €/h. Sillä voi tulla töihin. Jos taas on joku velvoitetyöllisyys jossa ollaan vain maksavinaan palkkaa niin minä olen kyllä vain tekevinäni töitä.

Vierailija
95/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kanssa puuhastelua, roskien siivousta kadulta, liikenteenohjausta, vartiointia, puhelinmyyntityötä, lipuntarkastusta...

Vierailija
96/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kukaan tarjonnut mitään...

Vierailija
97/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli hätäaputyöt, mutta valtiolla ei ollut varaa ylläpitää sitä järjestelmää. Ei se nytkään pyöri niin, että mene tuonne töihin, vaan siinä pitää olla aika iso remmi virkamiehiä pyörittämässä, että lapio heiluu.

Niillä hätäaputöillä rakennettiin kanavia ja rautateitä ja rakentajina olivat nälkäiset aliravitut heikot ihmiset, joita kuoli tuhatmäärin, koska valtio ei halunnut antaa mitään ilman vastiketta - sairailtakin haluttiin se työpanos. Ehkä Orpon rata rakennetaan samalla tavalla joutoväen joukkohautojen päälle.

Vierailija
98/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on sitten hieno asia. Tukien tarkoitus on tukea väliaikaisesti ihmisiä. Tukea, ei elättää.

Kova kovaa vasten vaan jos ei muu auta. Alkaa työt maistumaan ja loisiminen loppuu. Vähän niinkuin kuriton lapsi. Jos ei muuten usko, niin otetaan mukavuudet pois ja jo alkaa tapahtumaan.

Älä viitsi. Ihan tilastotkin osoittavat, että palkkatöitä ei riitä kaikille. Vaikka kaikki tuet poistettaisiin ja työttömät potkittaisiin kadulle, kaikille ei yksinkertaisesti riitä palkallista työtä. Sen takia jotkut tarvitsevat tukia pitkäänkin.

Vierailija
99/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt insinöörin töitä puoli vuotta ilman palkkaa. Tuohon tosin sisältyi jonkin verran kurssipäiviä, koska kyseessä oli työvoimakoulutus, johon kuului harjoittelujakso alan yrityksessä. Olin silloin työmarkkinatuella ja se 9 euroakin päivässä kohensi edes vähän rahatilannettani. Olen ollut myös palkkatuella insinöörin hommissa. Sitten olen ollut 6 kk velvoitetyössä täysin alaani vastaamattomassa työssä, josta sain kuitenkin oikeaa palkkaa n. 2000 euroa/kk. Se oli ihan OK, vaikka osaamiseni menikin siellä ihan hukkaan. Sain kuitenkin enemmän rahaa kuin työmarkkinatuella.

En halua tehdä ansiosidonnaista työttömyyskorvausta vastaan mitään palkatonta orjatyötä, sillä se työttömyyskorvaushan on kuin vakuutus. Olen maksanut 30 vuotta itselleni vakuutusta, joten totta hitossa sille saakin tulla vastinetta. Mietipä tätä. Jos olet maksanut kallista palovakuutusta vuosikaudet, oletat tietysti saavasi korvauksen palon sattuessa. Miltä sinusta tuntuisi, jos talosi sitten sattuukin palamaan, ja sinulle sanotaankin, että saat 10 % rakennusmateriaalien hinnasta ja sinun pitää itse tulla työmaalle rakentamaan tilalle pieni 1 huoneen hirsimökki? Tuo ansiosidonnaisen porrastuskin on samanlainen törkeä leikkaus. Et saakaan sitä korvaustasoa, mitä aiemmin on luvattu.

En kyllä halua tehdä työmarkkinatuellakaan enää ilmaistöitä, mutta mihin tahansa velvoitetyöhön voisin mennä. Työstä pitää saada palkka ja työsuhteen edut. Olen yli 60-vuotias, joten minun on vaikea saada enää palkkatyötä itse hakemalla.

Vierailija
100/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista kuule v i t t u

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän