Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön millaista työtä olisit valmis tekemään saamiasi tukia vastaan?

Vierailija
03.01.2024 |

Vastikkeellisuus lisääntyy eli nyt on aika miettiä millaista työtä olet valmis tekemään säilyttääksesi nykyiset tuet

Kommentit (305)

Vierailija
121/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä kuuluu maksaa palkka. Tuki on tarkoitettu tilanteeseen kun työtä ei ole tarjolla/sitä ei saa. Turhan pitkään on huudeltu loisista ja laiskureista, kun ihan tavallisilta kaduntallaajiltakin kuulee puoltavaa horinaa tukien vastikkeellistamisesta.

Ensinnäkin ne tuet ovat jo vastikkeellisia. Tuen saajan tulee hakea kokopäivätyötä, ja tuesta voidaan leikata tai se voidaan jopa viedä kokonaan ellei tuen saaja toteuta milloin minkäkin tahon määrittämiä tehtäviä määrätyssä ajassa (työllistämistoimet).

Työn teettäminen tuen saamiseksi luo yhteiskuntaan eriarvoisuutta. Miksi Kirsi joutuu keräämään roskia pelkän korvauksen saadakseen kun vierellä Katri hoitaa samaa hommaa kunnan tai yrityksen palkkaamana? Ja ei, vastaus ei ole että Kirsin pitää mennä töihin palkkaa saadakseen, työtä hän tekee jo nyt, mutta ei saa siitä samaa vastinetta kuin työkaverinsa.

Ja jos Kirsejä on riittävästi, kukaan ei saa enää palkkaa. Eikä valtio verotuloja.

Vierailija
122/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä kuuluu maksaa palkka. Tuki on tarkoitettu tilanteeseen kun työtä ei ole tarjolla/sitä ei saa. Turhan pitkään on huudeltu loisista ja laiskureista, kun ihan tavallisilta kaduntallaajiltakin kuulee puoltavaa horinaa tukien vastikkeellistamisesta.

Ensinnäkin ne tuet ovat jo vastikkeellisia. Tuen saajan tulee hakea kokopäivätyötä, ja tuesta voidaan leikata tai se voidaan jopa viedä kokonaan ellei tuen saaja toteuta milloin minkäkin tahon määrittämiä tehtäviä määrätyssä ajassa (työllistämistoimet).

Työn teettäminen tuen saamiseksi luo yhteiskuntaan eriarvoisuutta. Miksi Kirsi joutuu keräämään roskia pelkän korvauksen saadakseen kun vierellä Katri hoitaa samaa hommaa kunnan tai yrityksen palkkaamana? Ja ei, vastaus ei ole että Kirsin pitää mennä töihin palkkaa saadakseen, työtä hän tekee jo nyt, mutta ei saa siitä samaa vastinetta kuin työkaverinsa.

No jos valtio sitten työllistäisi jokaisen ja maksaisi työstä toimeentuloa vastaavan etuuden niin kaikki olisi kerrassaan täydellistä. Valtio sitten keräisi työstä saatavat voitot ja kustantaisi kaiken mitä yhteiskunnan menoihin sitten kuuluukin. WinWin kaikki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn katsomaan 4 työpaikkaa johon voisin perjaatteessa työllistyä ja raportoin hakeneeni niitä.

Vierailija
124/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ilmaiseksi. Voin tehdä nykyistä koulutusta vastaavaa työtä palkkaa vastaan.

Vierailija
125/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä kuuluu saada palkkaa. 

Palkattomaan työhön pakottaminen on taloudellista väkivaltaa. Ja uhka kaikille: miksi työstä maksettaisiin, kun työn voi teettää ilmaiseksi. Yritysten saamaa taloudellista hyötyä ilmaistyöntekijöistä olisi muuten syytä verottajan tarkastella.

Sosiaaliturva kuuluu kaikille ja kyse on nimenomaan turvasta. Turva työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja lapsen syntymän varalle jne. Suomi on ollut hieno yhteiskunta, täytyy sanoa, että olen pitänyt esim aikuiskoulutustukea itsestäänselvyytenä. Olen pitänyt itsestäänselvyytenä sitä, että ihmisistä pidetään huolta. 

Olen pitänyt itsestäänselvänä sitäkin, että työstä maksetaan palkkaa ja että länsimaissa ei vuonna 2024 ole minkäänlaista orjuutta. 

Vierailija
126/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä pitää maksaa palkkaa eikä työttömyyskorvausta.

Vierailija
127/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen töihin niin siitä kuuluu saada palkka. Joskus nuorena hölmönä menin näihin työkokeiluihin ja jopa kuntouttavaan työtoimintaan. Mitään työuraa niistä ei urjennut. Nykyään en mene mihinkään pelkillä tuilla. Ja aloittaja ei taida tietää että työttömyysturva on jo nykyään vastikkeellinen. Päivärahan VOI menettää, jos ei mene johonkin toimintaan. Sitten kylläkin saa toimeentulotukea, mutta määrä on todella pieni. Jotkut taitavat kuitenkin olla siitäkin kateellisia. 

Vierailija
128/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki nostettakoon siihen summaan, joka työstä muutenkin maksettaisiin, ja maksetakoon myös kaikki eläkemaksut yms. ja olkoon myös työterveydenhuolto.

Mikäli päätetäänkin teettää töitä vain nykyisen tuen määrää vastaava tuntimäärä, ja työtunnit ja siten tulot jäävät vajaaksi täydestä työajasta, on oltava vapaa tulorajoista.

Ja kas, enhän minä sitten enää olisikaan työtön... Vaan tavallinen veronmaksaja.

Kannattaa muistaa, että töissä käymisestä syntyy myös kuluja. Sinne pääseminen maksaa jotain, jos ei asu parin kilometrin päässä työmaaltaan. Syömiset joutuu järjestelemään uusiksi. Töihin voi joutua pukeutumaan siistimmin, tai hankkimaan omia varusteita. Perheellisen täytyy saada lapsille hoito. 

Tällä pakkotyöllistetyllä on sitten oltava myös oikeus olla pois töistä lyhyellä varoitusajalla, kun hän hakee mieluisampaa työtä ja menee esim. haastatteluun.

Itse voisin siivota yhteistä ympäristöä keräämällä roskia tai kitkemällä haitallisia vieraslajeja. Voisin päällystää ja järjestellä kirjastossa kirjoja. 

Sekin seikka vielä, että työttömillä ei saa palkatta teettää sellaisia töitä, joita joku jo tekee tai tarttis kipeästi tehdä. Muuten kaikki pienipalkkaiset yhteiskunnan töissä olevat pikku hiljaa tiputetaan työttömiksi, kun sillä tavalla voisi välttyä erilaisilta maksuilta ja muilta kiusallisilta järjestelyiltä.

Vierailija
129/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut roskakuski jo yli 40v, koskaan en ole ollut työttömänä. Olen siivonnut ihmisten asuntoja ja siivonnut oksennuksia ravintolan lattioilta.....koskaan EN OLE ollut työtön.

En ole kermaperse yhteiskunnan elätti.....ja 3 viikon päästä olen päiväntasaajalla palmun alla nauttimassa hyvin ansaittua vuosilomaani, edessä siinertää turkosi meri ja alla vitivalkoinen puuterisanta.

Palaan Pääsiäiseksi takaisin. Ja aloitan taas sitten hyvin levänneennä teidän paskojen keräämisen.

Hienoa että saat palkkaa työstäsi, niin kuin kuuluukin saada. Vuosiloma olisi monelle nollasopimuslaiselle upea juttu.

Tiedätkö, että Suomessa on ihmisiä, jotka tekevät työtä ilman palkkaa?

Perheenäidit, vapaaehtoistyöntekijät..... varmana löytyy ja hyvät heille.

Vierailija
130/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opintolainan avuin aikoinaan hankkinut opiskelemalla itselleni ammatin ja jos ei normipalkkatöitä ole tarjolla tai niihin ei enää pääse, kun ikälukema on mitä on jo, sillä ei sillä runsaallakaan työhistoriakokemuksella enää vanhakaan työtön ja monien sairauksien riuduttamana enää voi ratsastaa töihin kuin töihin näinä päivinä.  Nuoremmat ja tuoreimmin tiedoin koulutetut työikäiset ihmiset ovat vallanneet kaikki työpaikat, mitä nyt on enää niukasti jäljelläkään, kun tekninen kehitys on poistanut jo aikapäiviä sitten joittenkin ammattialojen työpaikat tarpeettomina.  

Työttömyyspäiväraha on korvaus siitä, että ihmiselle ei ole Suomen valtiolla tarjota palkkatyötä.  Ei sillä korvauksen summalla tarvitse kenenkään hyväksi alkaa töitä tekemään vastineeksi. Aivan älytön ajatuskin. Ei kenenkään tarvitse myydä itseään orjaksi työnantajalle, joka kerää voitot itselleen.

Vierailija
131/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan pikkuhiljaa näitten sossutukien nimeksi kansalaispalkka jotta lokkeilun sijaan saadaan loiset johonkin työn tapaiseen. Kellään ei kansalaispalkan jälkeen ole tekosyytä kieltäytyä kaikesta yhteiskunna tarjoamasta työmuodosta. Saadaan kerralla kaikki loiset siivottua!

Vierailija
132/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituinen asenne täällä lokeilla "Ei kenenkään tarvitse myydä itseään orjaksi työnantajalle, joka kerää voitot itselleen." Eli ei voi mennä töihin kun joku saattaa rikastua sillä työllä, arvelen kuitenkin jos nämä sattuisivat vahingossa työllistymäänkin niin työnantaja tekisi takuulla rajua tappiota.

Vierailija
133/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Aika heikko provo.

Vierailija
134/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain yleishyödyllistä mistä ei ole varaa maksaa liksaa tai pulaa tekijöistä, esim. vanhusten kävelyttämistä tms, mutta vain 1-2h päivässä ettei olisi liian kannattavaa ilmaistyövoimaa haluaville.

Vierailija
135/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin vastauksista huomaa, että lisää voi leikata ja paljon!

Vierailija
136/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukia vastaan tehdä mitään työtä, vaan työstä kuuluu saada palkkaa!

Vierailija
137/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä saadaan palkkaa. Työttömänä saadaan tukia niin se on. En minä ole nirso työn suhteen muuten.

Mikä ihmeen kansalaisoikeus se on? :DD Kyllä tuet tulisi olla vastikkeellisia todellakin. 

Vierailija
138/305 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tukia vastaan tehdä mitään työtä, vaan työstä kuuluu saada palkkaa!

Niin normaali maassa mutta tää onkin kokoomuksen fantsulandia. Orjuus on niinku ihan fine jos sillä tekee voittoa.

Vierailija
139/305 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä tutkimushaastattelijan työtä etätyönä, kotoa käsin.

Vierailija
140/305 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeillä en työtön. Jos olisi järjestetty jotain roskien keräämistä ottimilla niin voisin ehkä ulkoilun merkeissä kerätä hetken. Hetken voisin valvoa jossain lapsiparkissa. Voisin auttaa vanhusta syömään. Kykyä vaihtaa vaipat minulla on mutta en tiedä viitsisinkö. En tiedä pystyisinkö tukemaan että vanhus pääsee itse vessaan. Läksyjen lukuja ei huvita valvoa kun siellä voi olla liian hankalaa porukkaa. Kuka tulisi imuroimaan minulle? Ei ole kamalasti kamaa joka esteenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän