Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön millaista työtä olisit valmis tekemään saamiasi tukia vastaan?

Vierailija
03.01.2024 |

Vastikkeellisuus lisääntyy eli nyt on aika miettiä millaista työtä olet valmis tekemään säilyttääksesi nykyiset tuet

Kommentit (305)

Vierailija
21/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, tuet kuuluu työttömänä minulle. Työt sitten erikseen.

Eli katsot, että täysin vastikkeetta muiden täytyy sinua elättää? Voithan vastata kysymykseen, koska tuo elatus tulee vastikkeelliseksi, vai jätätkö tuet nostamatta?

Työttömyystuki on korvaus siitä, ettei yhteiskunnalla ole tarjota työtä.

Avoimia työpaikkoja on haettavissa, eli töitä on tarjolla. Jostain syystä et tule valituksi. 

Ja tilanne muuttuu pian siis niin, että tukia vastaan on tehtävä töitä. Eli voit siis vastata kysymykseen. Turha kierrellä.

Vierailija
22/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli katsot, että täysin vastikkeetta muiden täytyy sinua elättää? Voithan vastata kysymykseen, koska tuo elatus tulee vastikkeelliseksi, vai jätätkö tuet nostamatta?

Siis pitääkö työttömän etsiä työtä vai pitääkö hänen tehdä työtä korvauksella, joka ei vastaa palkkaa? Sellainenhan vähentää oikeita työpaikkoja: kaikki työntekijät voidaan korvata tukia vastaan pakkotyöllistetyillä ja työnantaja säästää. Sitäkö halutaan? Modernia orjayhteiskuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee työtä, siitä pitää saada palkkaa. Eli oletan, että mikäli saisin töitä, tulisi siitä myös tessin mukainen palkka. Minulla on työpaikka, joten en ole varsinaisesti kysymyksen kohderyhmää. Toisaalta, työskentelen julkisella puolella alalla, johon nykyhallitus on osoittanut leikkauksia, joten voin hyvinkin olla jossain vaiheessa työtön. Olenkin ollut jo vajaa neljä vuotta ei-määräaikaisessa työsuhteessa. Elämäni ensimmäinen ei-pätkätyö! Täytyy olla iloinen joka viikosta, kun palkka juoksee samaa tahtia työnteon kanssa.

Vierailija
24/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä sillloin olisi työtön jos töitä tekisin. Voisin myydä seksuaalipalveluita tuntitaksalla bordellissa 40 tuntia viikossa minipalkalla.

M 64

Vierailija
25/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukia vastaan tehtävästä tuntityöstä saa tuntipalkkaa, josta kertyy eläke, kokemuslisät, lomat ja työterveyshuolto kuuluu settiin, niin voin tehdä ihan mitä vaan, mihin fyysisesti ja henkisesti kykenen. Eli mitä olisi tarjolla? Jos työ on loisfirmoja elättävää orjatyötä, jossa em. asiat jäävät saamatta, niin en suostu mihinkään. En ole orja, ja orjatyö on kai Suomessa kielletty. Jos orjatyötä ei vielä ole laissa kielletty, niin jonkun olisi syytä tehdä lakimuutos jo äkkiä: pakkotyön teettäminen ilman palkkaa on rikos. Jos on työtä tarjolla, siitä tulee maksaa palkkaa, ei orjaloisyritysten piilo-orjatukia.

Vierailija
26/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan se on vastikkeellista. Pakolliset keskustelut, työnhaku ja siitä raportoiminen jne. Kuinka monta volttia meinaat että pitäisi tehdä että saa alle 600e/kk käteen???

Kaiken tarkoitus on auttaa sinua saamaan työpaikka, eli aktivoimisesi. Toinen vaihtoehto on lokoilla tekemättä mitään vai? Totta kai raportoit ja suoritat vaaditut asiat tukien eteen. Miksi niiden pitäisi "ilmaisia" olla?

Vierailija
27/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle, koska se olisi ollut minulle oikea ratkaisu jo useamman vuoden. Olen työkyvytön.

Vierailija
28/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tähänkin mennessä tehnyt jonkin verran vapaaehtosityötä joiten voin edelleen jatkaa sitä nyt työttömänäkin, Mutta sellaiseen työhön, jota varten yleensä tavataan palkata joku eli, joka vaatii enemmän ja vähemmän asiantuntemista tai muuta osaamista, joko kokemuksen tai opiskelun tai molempien näitä yhdessä en olisi valmis. - Ei kuullosta hyvältä ajatukselta, että osa työnantajista joutusi maksamaan työntekijöille palkkaa ja osa töistä teettäisiin tukija vastaan.

TE-tädit ei tykkää, jos työtön tekee vapaaehtoistyötä. Työttömiä haukutaan laiskoiksi, mutta totuus on se, että se, mitä he saavat tehdä, on lähinnä vain hakemusten laatimista ja TE-tätien määräämillä pupukursseilla käymistä. Opiskelua vaikeutetaan, ja jos tekee jotain satunnaista keikkaa, josta saa muutaman satasen, on aina iso byrokratia edessä, että jatkuuko tuki vai katsovatko TE-tädit, että sehän on jo työllistänyt itsensä ihan mukavasti, vaikka tienaakin vain muutaman satasen silloin tällöin.

Vierailija
29/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä maksetaan palkkaa. Jos on töissä ja saa palkkaa (jolla tulee toimeen) ei ole tarvetta nostaa tukia. Miksi näin yksinkertainen asia ei mene trollille perille?

Vierailija
30/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö työttömän etsiä työtä vai pitääkö hänen tehdä työtä korvauksella, joka ei vastaa palkkaa? Sellainenhan vähentää oikeita työpaikkoja: kaikki työntekijät voidaan korvata tukia vastaan pakkotyöllistetyillä ja työnantaja säästää. Sitäkö halutaan? Modernia orjayhteiskuntaa?

Ethän sinä täyttä päivää ja tuntimääriä tee, vaan jonkin suuruisen työpanoksen tuen eteen. Miksi asiaa pitää vääristellä noin?

Vierailija
31/305 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan se on vastikkeellista. Pakolliset keskustelut, työnhaku ja siitä raportoiminen jne. Kuinka monta volttia meinaat että pitäisi tehdä että saa alle 600e/kk käteen???

Kaiken tarkoitus on auttaa sinua saamaan työpaikka, eli aktivoimisesi. Toinen vaihtoehto on lokoilla tekemättä mitään vai? Totta kai raportoit ja suoritat vaaditut asiat tukien eteen. Miksi niiden pitäisi "ilmaisia" olla?

Ymmärryksesi on vähäinen.

Vierailija
32/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, missä pääsisi ihmisten henkilötietoihin käsiksi. Liivijengit maksaa joidenkin henkilöiden osoitetiedoista, joita ei muuten saa tietoonsa. Esim. kirjasto olisi tässä mielessä ihanne työpaikka.

Vierailija
33/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä melkein 30v. Oli pakko lopettaa sairauden takia. Opiskelin toisen ammatin. Mitä sä oikein kuvittelet?

Vierailija
34/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika voisi olla esim. 35 tuntia viikossa niin jäisi hyvin aikaa myös työnhaulle

Johan nyt vitsin murjaisit, tuolla tuntimäärällä pitää saada jo ihan oikean suuruista palkkaa. Ehkä 7 tuntia viikossa voisin kuvitella tekeväni jotain erittäin yksinkertaista yleishyödyllistä hommaa työmarkkinatukea vastaan.

Vierailija
35/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama niinku muilla en mitään .kelan kämpässä on lämmintä näillä keleillä ja asuminen käytännössä ilmasta.

36/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päiväkodissahan mä oon töissä. Maksan veroja sen verran, että niillä tulee suunnilleen kuitattua ne vähät tuet, mitä saan 😃  

Vierailija
37/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on jo nyt vastikkeellinen.

Vierailija
38/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole vielä työtön, mutta työttömyysuhan alainen ja etsin jo vaihtoehtoja. Voisin tehdä hoitovuoroja eläinsuojassa, mitä olen joskus tehnyt vapaaehtoisena muutenkin. Sellaisen sopivan määrän, että työnhakuunkin jää aikaa, esim. 2-3 päivää viikossa ja/tai viikonloppuvuoroja.  Nimenomaan jotain yleishyödyllistä. Yrityksissä minulle pitäisi maksaa palkkaa. Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa minun työpanokseni heille? Aika moni ei ymmärrä, että työkokeilu yrityksessä on vieläkin kalliimpaa veronmaksajille kuin se, että ei tee mitään.  

Toinen vaihtoehto on se, mitä aiemminkin tein työttömänä. Kun koko perheen ja oma sukkavarasto oli täynnä, tein kaikenlaisia käsitöitä hyväntekeväisyyteen. 

Paras vaihtoehto olisi kuitenkin että saisi kehittää itseään, täydennyskoulutus. Nykyinen ammattini on kuolemaan päin, joten voisin palata aiempaan ammattiini toimistohommiin ja kirjanpidon täydennyskoulutus riittäisi, niin voisin yrittää johonkin tilitoimistoon palkkatöihin. 

Työnhaku on yllättävän aikaa vievää puuhaa, varsinkin kun itselläni ei ole mitään muita siteitä nykyiselle paikkakunnalle kuin asunto, joten etsin pääasiassa sellaista mitä osaan ja missä olen hyvä, ympäri Suomen lukuunottamatta Lappia (Sekin käy jos jotain hyvää tulee vastaan). Mies on sellaisessa työssä, missä voisi tehdä täysin etänä ja hän voisi vain ilmoitusluontoisesti ilmoittaa että siirtyy toisen kaupungin toimipisteisiin, sillä hänen firmallaan on toimipisteitä aika monessa kaupungissa paitsi pk-seudulla vain pieni konttori ja Turusssa ei lainkaan. Mutta mm. Oulussa, Kuopiossa ja Tampereella on. Pk-seutu on poissuljettu omaltakin osaltani asumisen kalleuden vuoksi. Noissa muissa voisi hyvin käydä vähän syrjemmästäkin niin pienempikin palkka kelpaisi, kunhan julkisilla pääsee. 

Vierailija
39/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimia työpaikkoja on haettavissa, eli töitä on tarjolla. Jostain syystä et tule valituksi. 

Ja tilanne muuttuu pian siis niin, että tukia vastaan on tehtävä töitä. Eli voit siis vastata kysymykseen. Turha kierrellä.

Ei työmarkkinatukea vastaan tarvitse tehdä töitä. Kaikki ei saa toimeentulotukea. 

Vierailija
40/305 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole työtön, mutta olisi kiva tietää, mitä työtä tekevät ne, jotka luulevat, että avoin työpaikka tarkoittaa työvoimapulaa? Ne on yleensä auki pari viikkoa ja sitten paikka sulkeutuu kun aloitetaan haastatteluun. Aniharva paikka on sellainen, mihin ei hakijoita saada. Silloin vika on vaatimuksissa, paikassa on jotain vikaa tai haetaan jotain erikoisosaajaa, jollaisten työtilanne on hyvä. 90 % haastatteluun kutsutuista on työssäkäyviä, sen jälkeen tulee vastavalmistuneet ja työtön kelpaa enimmäkseen silloin, jos hänestä on saatavissa työllistämistukea tai joku tuntee kyseisen tyypin ennestään esim. entisen konkurssiin menneen  työpaikan kautta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan