Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko töissä kertoa miksi jää pitkälle saikulle? Esim syöpä?

Vierailija
03.01.2024 |

Tai miten voi salata syyn?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tietysti todistuksessa lukee, jotta esimies voi arvioida, onko sairausloma palkallinen.

Ei kait esimies sitä päätä onko palkallinen ellei sitten ole oma firma.

Vierailija
22/29 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tietysti todistuksessa lukee, jotta esimies voi arvioida, onko sairausloma palkallinen.

Esimies päättää ja itse asiassa myös myöntää kyseisen loman. Lääkärin kirjoitus on vain suositus. Nykyään monessa työpaikassa on käytössä niin sanottu korvaavan työn malli, jossa mietitään että voisiko työntekijä tehdä jotain muuta työtä oman työnsä sijaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies päättää ja itse asiassa myös myöntää kyseisen loman. Lääkärin kirjoitus on vain suositus. Nykyään monessa työpaikassa on käytössä niin sanottu korvaavan työn malli, jossa mietitään että voisiko työntekijä tehdä jotain muuta työtä oman työnsä sijaan. 

Kyllä se isoissa firmoissa on palkanlaskija, joka tietää onko se palkallista vai ei. Ja korvaavaan työhön tarvitaan lääkärin lausunto onko sovelia siihen ja millaiseen korvaavaan työhön. Esimies sitten hoitaa se korvaavan, jos sellainen löytyy, mutta ei se saikun palkallisuudesta päätä.

Vierailija
24/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies voi myös tarjota korvaavaa työtä, jos sairaus on sen laatuinen, että tavalliseen työhön et kykene. Muille ei saa kertoa edes sitä, että kyse on sairauslomasta, eikä varsinkaan sen syytä.

Vierailija
25/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle ilmoitus ja lääkärintodistus.

Vierailija
26/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin tapauksissa ei mietitä.

Vierailija
27/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite kerroin töissä et miks jään saikulle.Tulihan syöpäilmoitus mulle työpäivän aikana,niin piti siinä hetki kokoilla itseä ennen ku pystyin lapsiryhmään menemään.Toki kun pomolle kävin kertomassa nii  kysyi haluanko lähteä kotia.Oli myös itsestä helpompi palata töihin kun kaikki tiesi miksi olin ollut pois.

Ymmärrän myös sen että kaikki ei halua kertoa.

Onkologi kun kirjoitti sairauslomaan jatkoa niin kysyi tietääkö pomo miksi olet pois et voiko hän laittaa ihan tän diagnoosin.Olin et tietää ja voit laittaa.

Vierailija
28/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin saikulle kohdunpoistoleikkauksen vuoksi. Miesvaltaisella alalla tuotekehityspäällikkö oli todella utelias. Kerroin sitten yksityiskohtaisesti mitä tehdään ja miten kun hän söi eväitään. Ei ikinä enää sen jälkeen kysellyt henkilökohtaisia  

Vierailija
29/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sanoisin että fiksumpi kertoa muttei siitä kaikkea tarvitse kertoa, voi sanoa että "joudun leikkaukseen ja haluan pitää sen yksityisasiana".

Meillä useimmat on kertoneet, tyyliin "olkapääleikkaus" "naisten juttuja", "syöpä" "loppuunpalaminen" sitten ollut niitä jotka eivät sano ja kyllä se synnyttää sitten semmoisen spekulointimyllyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän