Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uros Koirien omistajat!!

Vierailija
03.01.2024 |

Minulla ei ole koskaan ennen ollut uros koiraa. Nyt minulla on ollut kaksi kuukautta 3vuotias rescue uros koira. Aiemmin on mennyt hyvin ilman yhtään mitään mutta nyt noin viikon ajan tämä uros pissii sisälle ihan kokoajan! 😭 Sohvan, lattiat jokapuolella, seinät ja kaiken. Tiesin että voi merkkailla mutta miten nyt yhtäkkiä näin paljon? Olen vain siivonnut pissit huomaamattomasti ilman minkäänlaista reaktiota pois. Mikään ei ole muuttunut mistä voisi johtua. Onko vain kotiutunut nyt? Kastrointiin varattu aika mutta se on vasta ensikuussa. Loppuuko merkkailu kastrointiin vai voiko tapa jäädä kun on jo "niin vanha". 

Antakaa apuja ja vinkkejä, olen tosi väsynyt siivoamaan pissiä ihan kokoajan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku varmasti kiinnittää huomion "leikkaamaton rescue" niin ei ole järjestön kautta vaan tuli minulle yksityis tapauksen vuoksi. : Ap

Vierailija
2/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähistön nartuilla juoksut. Ainakin meidän naapurustossa tuntuu, että joka viikko jollain nartulla on. Se pistää leikkaamattomien poikien pään sekaisin, eri koirilla eri tavoin. Toiset tahtoo pihalle, toisille tulee innosta ripuli, toiset kieltäytyy syömästä, teillä kova tarve merkkailla. Valitettavasti kastraatiokaan ei luultavasti enää auta, kun on päässyt nartuista hajulle. Olisi pitänyt leikkauttaa jo niin nuorena ettei vielä olisi jutun juonta tajunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä sitten voi tehdä jos kastrointi ei auta? Elää seuraavat reilu kymmenen vuotta pissin hajussa?: Ap

Vierailija
4/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös reagoi narttujen juoksuihin ja ihan siihenkin jos meillä kävi vieraita joilla on koira. Kesti aina muutaman päivän. Alkuun oli satunnaista, mutta tilanne paheni ja meilläkin sen takia leikattiin, kun oli jo muutaman vuoden vanha. Kyllä se auttoi huomattavasti vaikka ei kokonaan lopettanutkaan, vaan kausittain menee edelleen, mutta ei ole sellaista jatkuvaa. 

Vierailija
5/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku varmasti kiinnittää huomion "leikkaamaton rescue" niin ei ole järjestön kautta vaan tuli minulle yksityis tapauksen vuoksi. : Ap

Älä kutsu sitä rescueksi kerta se ei ole sellainen. Tuo tekee hallaa oikealle rescue-toiminnalle.

Vierailija
6/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se pissan haju sitten jää niihin kohtiin vaikka kuinka siivoat. Se imeytyy ja pinttyy. Eli aika varmasti koira kusee jatkossakin sisälle. Kastrointi ei poista nenän toimintaa, himot vain toisesta päästä.  Ainoa keino on hommata uudet huonekalut pissattujen tilalle, seinät on jo hankalammat..  En ois ite ottanut.. Varmasti edellisessäkin kotona oli pissailu tiedossa.. 

Vierailija
7/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet ottanut aikuisen koiran, hän ei ole välttis koskaan oppinut sisäsiistiksi eikä välttis enää opikaan. Ei ole normaalia että uros ruikkii ympäri kämppää vaikka kuinka olisi jollakin lähistöllä juoksut.

Vierailija
8/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuosta narttujen hajusta johdu, uskoisin. Koiralla on joku vika, kysy siellä eläinlääkärissä eturauhasesta.  

Mulla on ollut 8 koiraa, kaikki uroksia eikä yksikään ole alun pentuajan jälkeen tehneet sisälle mitään.  Kyllähän ne nartun hajun tunnistaa ja pyytää koko ajan ulos, ei syö ja on rauhattomia.  Mutta ei pissi sisälle.

Sillä voi olla virtsatietulehdus tai eturauhastulehdus tai jotain muuta vastaavaa.  Juoko koira runsaasti vettä?  Se voi olla merkki kivusta, koira saattaa juomalla yrittää hoitaa kipuaan.  

Sterilointi voi tietysti auttaa myös, mutta kyllä sillä varmaan joku vaiva on.  Mutta eläinlääkäri varmaan osaa paremmin neuvoa.  Viekää koiraa ulos mahdollisimman paljon.

Vierailija
9/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen idiootti nykyään kastroi koiransa :D

Vierailija
10/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on mukava lemmikki, se ei kuseksi mihin sattuu vaan aina omaan vessaan tai ulos.

Vierailija
11/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se ulos.

Vierailija
12/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriasemilta voi saada sellaista hajunpoistajaa jota he käyttävät eri vastaanottojen välissä ettei edellisen potilaan hajut häiritse.  Josko se tepsisi pissanhajuun kotona?

Vierailija
13/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissiikö tarpeeksi ulkona? Nyt kun on nämä pakkaset niin joka suunnasta hössötetään että ei välttämättä tee ulos tarpeitaan koska pakkanen tekee toimituksesta epämukavaa. Itse laittaisin juoksuvyön (vähän niinkuin nartuille on housut niin uroksille on vyö), se tekee vyötärölle "puristuksen" joten koiran pitäisi huomata että siihen ei kannata liruttaa, ja jos liruttaakin vyölleen niin älä ekasta lirusta ota pois vaan katso toistuuko että onko se vaan tyhmä. Sittenhän on tämä pentujen kanssa tehtävä että aina kun tekee sisälle niin ulos käymään. Laske ennakoivasti että missä tilanteissa jalka nousee ja lue koiran käytöstä että koska takkia kiskotaan jo lujaa päälle 😄

Vierailija
14/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on munuaisvikaa niin juo paljon ja pissaa tietysti samassa tahdissa 

Vierailija
15/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa näitä rescuekoiria, tai pikemminkin niiden ottajia.

Vierailija
16/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroskoira on yhdyssana.

Vierailija
17/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uroskoira on yhdyssana.

Huolestuttaa jos ap on muutenkin tietämätön koira-asioissa(kin).  Onkohan koira levoton ja epävarma ja purkaa merkkaamalla hermostustaan.  Kodinvaihtaja.  Eläinlääkärin pitäisi tutkia tapaus. 

Vierailija
18/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1.5v urospentu on ollut jo yli vuoden täysin sisäsiisti. No jollain lähitienoon ihanaisella oli juoksut, niin poju alkoi reagoimaan. Halusi ulos klo 04.30 ja merkkas 1 päivänä 4 paikkaan sisällä. Muutenkin operoi aiempaa enemmän alakertansa kanssa. Käytin eläinlääkärissä. Eturauhanen kirkaskaikuinen mutta suurentunut kai ihanaisen vuoksi, niin sai 7pv lääkkeen. Tilanne rauhoittunut ja sisällä ei merkkaa. Ajattelin heti puuttua, jotta tiedän jos hoidettava tulehdus eikä koiruli ota tavaksi sisällä merkkailua Nyt meillä menee hyvin.

Suosittelen eläinlääkäriä. 

Vierailija
19/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHDYS SANOJEN OSAAJAT.

Vierailija
20/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koiralle pissivyö. Meidän pojilla on aina sisällä vyöt koska merkkailevat paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi