Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei ihminen, osaatko valmistaa ruokaa ja kuinka paljon säästät valmistamalla itse?

Vierailija
03.01.2024 |

Millaisia aineksia käytät?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lasagnee ja siitä syön 3 päivänä ja se maksaa 8 euroa. Ei siis kovin kallista päivää kohden.

Vierailija
2/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai osaan. Terveellisiä. 

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta maksaahan ne ruoka-aineet kaupassakin, joten tiedä siitä säästöstä. Tietenkin, jos vertaa vaikka lounasravintolaan, niin omatekoinen ruoka on paljon edullisempaa. En kuitenkaan syö ravintolalounasta kuin 2-4 kertaa kuussa, joten isoa rahaa ei jäisi käteen, vaikka luopuisin tuosta kokonaan. 

Vierailija
4/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen lasagnee ja siitä syön 3 päivänä ja se maksaa 8 euroa. Ei siis kovin kallista päivää kohden.

Minä tein lasagnea kolmeksi päiväksi ja maksaa 40€. Ravintolassa söisin halvemmalla.

Vierailija
5/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan, mutta maksaahan ne ruoka-aineet kaupassakin, joten tiedä siitä säästöstä. Tietenkin, jos vertaa vaikka lounasravintolaan, niin omatekoinen ruoka on paljon edullisempaa. En kuitenkaan syö ravintolalounasta kuin 2-4 kertaa kuussa, joten isoa rahaa ei jäisi käteen, vaikka luopuisin tuosta kokonaan. 

Kun hakee lounasedulla lounaan siitä syö kevyesti kaksi kertaa. Salaatit, yms siihen vielä päälle.

Vierailija
6/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan valmistaa, en ikinä valmista ruokaa säästääkseni. Teen vain maittavia ruokia.

Vierailija
7/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhopussillisella tekee aika paljon sämpylöitä. Ja vihanneksista paljon keittoja.

Siinä ne, missä säästän eniten. En ole mikään kunnon kokki, joten teen vaan mitä osaan, eli helppoja vaihtoehtoja.

Vierailija
8/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki ruoat itse ja leivon leivät ja pullat myös.

Vierailija
9/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämisen suhteen en osaa sanoa, mutta ruoka on ainakin sellaista kuin haluan ja kasvispainotteisempaa kuin valmiina ostettu olematta vegaanista. 

Vierailija
10/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, osaan, ja pakko osatakin näillä rajoitteilla. Kahden hengen ruoka+päivittäistavaralasku on varsin tarkalleen 400 euroa kuukaudessa.

Vierailija
11/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse, en katso hintoja ruokaostoksilla. Säästöä on turha yrittää laskea kun lähin ruokaravintola on n. 40 kilsan päässä ja palvelutiski n. 90 kilsan päässä.

Vierailija
12/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo teen itse paljon. En ole laskenut paljonko säästän. Koetan laihduttaa, joten senkin vuoksi teen itse pääsääntöisesti ruoat. Onneksi pidän kasviksista, sillä monet kasvisruoat ovat edullisia valmistaa. 

Vierailija
13/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja tekee edullisesti. Jauhis,siskonmakkara,kaali-keitot. Joskus lidlin seitistä kalakeittoa. Sitten taas  Currykana tai vaikka juustomakaronijauhislaatikko. Mielestäni nämä ovat edullisia. Mausteisiin kannattaa satsata.

Sitten taas toisinaan ne itse tehdyt sämpylät, pizzat, kaurapuurolinjakin joskus. Usein paistan myös kananmunia ja laitan kurkumaa, savupaprikaa, chiliä ja joskus jos on seesamiöljyä niin sitäkin vielä. Tai sitten niitä iänikuisia keitettyjä kananmunia. Yhdessä vaiheessa automaattisesti aamusin joko teetä tai kahvia tulelle ja kananmunien paistoon.

Tarkkoja summia en osaa laittaa mutta pienituloisena näillä on hyvinkin pärjätty. En tosin ole raskaan työn raataja. Joten en syö isoja määriä. Ruuan hamstraus kannattaa jos on vähänkin enemmän rahaa.

Vierailija
14/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset ovat edullisia, niistä väsää nopeasti joko laatikoita, tai keittoja. Lihaa saa punaliputettuna, se vaan pitää valmistaa heti. Näillä arjen rutiineilla säästää mukavasti. Kyllä, osaan laittaa ruokaa ja budjetoida talousmenoja.

Vierailija
15/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja käytän myös valmiita eineksiä. Esim. jonkun kaupan tarjouspitsan päälle siivutan reilusti tomaattia ja kaveriksi teen vielä ison raasteen ja salaatin tarjolle, sesongin halvoista juureksista yms. Yleensä jo puolikas pitsaa riittää tällöin.

Pikapitsaa teen omalla reseptillä. Täytteeksi kaikki jämät ja juustokannikat.

Keitot ovat edullisia, ja niitä voi varioida. Aluksi vaikka punalappuisia siskonmakkaroita, seuraavaksi nakkeja ja lopuksi paistettua jauhelihaa, siis samaan liemeen. Lisään mukaan myös juureksia ja pakastevihanneksia. Monta päivää syödään soppaa lounaaksi ja päivällisellä sitten vaikka paistettuja tarjoussilakoita muusilla. Muusia riittää seuraavaan päivään ja sille oheen täytetyt broilerleikkeet.

Laatikkoruuat on niin helppoja. Ja iso vuoallinen riittää taas useampaan päivään. Iso kattilallinen kasvissosesoppaa on usein jääkaapissa, aina valmiina.

Punalappuisesta herkkusienirasiasta tulee reilusti kastiketta.

Jos olen sairas ja väsynyt, ostan valmisruokia, ja sen huomaa ostoskuitista, kalliiksi tulee. Pakastimen hamstraan aina täyteen noita ihania laputettuja aletuotteita.

Vierailija
16/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän enemmän syömällä vähemmän ja pätkäpaastoamalla. Suosittelen monelle muullekin. 

Vierailija
17/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä monia helppoja ja terveellisiä ruokia. Teen niitä sen verran suuria määriä, että annoksia voin laittaa pakkaseen. Siinä säästämme valtavasti aikaa ,vaivaa ja rahaa.

Vierailija
18/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän enemmän syömällä vähemmän ja pätkäpaastoamalla. Suosittelen monelle muullekin. 

Tässä ei nyt kukaan tainnut kertoa annoskokojaan, eikä se ole ketjun tarkoitus. Paastoamisesta voit tehdä oman aloituksen.

Vierailija
19/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan laittaa ruokaa ja teen itse kaiken. Leivon leivänkin (kaurarieskaa) paristi viikossa, joskus sämpylöitä. Teen viikolla keittoja, laatikkoruokia ja viikonloppuisin jotain parempaa näpertelyä. En kyllä osaa yhtään sanoa, säästänkö... no ainakin sähkössä, koska valmistan talvisin ruoat leivinuunissa talon lämmityksen jälkeen (paitsi keitot). Syksyisin kerään paljon marjoja. Pihan marjoista ja omenoista hilloja/mehuja. Poimin sieniä, jotka kuivaamalla säilön. Marjoja käytän maustamattoman jugurtin maustajana/puuroissa/marjakeitoissa  sekä valmistan talvisin leivonnaisia. Sienillä saa aina halutessaan melkein minkä tahansa liharuoan lihan korvattua ja väännettyä kasviruoaksi. Sienistä saa myös ihania keittoja ja piiraita. Varmaan noilla metsässä samoiluilla ja poimituilla metsän antimilla, aika paljon pystyy ruokakuluissa säästämään.

Vierailija
20/54 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken ruoan itse, ei siinä paljoa säästä, ehkä pari kymppiä kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme