Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?

Vierailija
03.01.2024 |

Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on lämmin parkkihalli jonne pääsee suoraan käytävästä ja cittarissa on lämmin parkkihalli. En todellakaan laita nokkaani ulos näillä pakkasilla.

Vierailija
122/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on järkeä tarpeeksi pukeakseen tarpeeksi lämpimät vaatteet. Esim. minä! 

Ei paljon vaatteet auta!

Kun pakkaset paheni kuukausi sitten esim mun huulet rohtui (en nuole huuliani) ja tulehtui kylmän takia. Ei auta vaseliini eikä mikään. Jossain vaiheessa rohtuminen muuttui koko alahuulen herpekseksi. Ihan hvetin kipeä, syödäkään ei voi oikein mitään!  Pahimmassa tapauksessa jatkuu vielä 2-3kk. 

Vihaan talvea!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä palelemaan ja minulla on töissä kesäisinkin thermoleggingsit, kun muilla valuu hiki. Mutta osaan pukeutua tilanteen mukaan. Eilen kauppaan kävellessä oli itse asiassa kuuma ja hikiset vaatteet menivät pyykkiin.

Yksin liikkuessa vaatetus on helpointa mitoittaa sopivaksi. Jos ulkoiluseurana on joku kovin lämpimäinen ja hidas kävelijä (usein ylipainoinen), niin vaatetta saa olla paljon enemmän ja silti jäätyy.

Vierailija
124/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koirien kanssa kompromissataan. Käydään vain kaksi kertaa ulkona perinteisen kolmen sijaan, ettei tartte olla lattiat tummelia piukassa. Koirat huomanneet kylmän myös ja nukkuvat nyt vähän enemmän. Itsellä perus toppahousut ja laskettelutakki, tuubihuiveja kaksi ja pipo+tuplatumput. Ulkoilu haittaa vähemmän kuin tuon helkkarin auton raapiminen ja jännittäminen koska sen akku simahtaa lyhyistä ajoista jos kaksi kertaa viikossa 150km yhtenäistä ajoa ei satukkaan riittämään sen latautumiseksi 

Vierailija
125/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista. Synnytään ja asutaan pohjoismaissa ja ihmetellään sitten pakkasta ja miten tästä selvitään. 

On meistä tullut nössöjä. 

Vierailija
126/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kasvoihin mitenkään. Ja kenellä on sellaisia megalapasia ettei sormet jäädy???

Laskettelukintaat on hyvä vaihtoehto. Kuomaa jalkaan. 

Vierailija
127/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka pärjäätte, saatte sormet pysymään sulina? Itselläni todella huono ääreisverenkierto. Ja lapsena palelluttanut sormet ja varpaat riittävän monta kertaa. En ole löytänyt tarpeeksi lämpöisiä tumppuja. Edes nahkarukkaset lampaanvillaa vuorina eivät auta ongelmaan, tai kahdet päällekkäin (ohuet ja paksut, jotta jää tilaa heilutella sormia). Muuten tarkenen vaikka missä. Tänään kykenin olemaan 15min ulkona ennen kuin sormet tunnottomat, oli -28.

Vierailija
128/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perustalvisää tämä on. Lapsena sitä tuli seistyä ja hytistyä koulubussia odottamassa vastaavissa keleissä paljon huonommilla varusteilla. Nyt on merinovillakerrastoa, tuulen- ja vedenpitävää untuvatakkia ja kengät lammaskarvavuorella eikä kyllä tule yhtään kylmä, vaikka minulla on tosi huono ääreisverenkierto. Kasvoihinhan tuo pakkanen ottaa, mutta käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta. 

Inhoan kesähelteitä, mikä tahansa yli +25 on kärsimystä!

Lopeta jestas sentään sen vetisen voiteen käyttäminen ennen ulos menoa! Se sun naaman palelluttaa, kun vesi jäätyy! Ilman voiteita ja meikkejä ulkoillaan pakkasessa. 

No höpö höpö, sekoitat varmaan vaseliiniin. Ilman voiteita ihoni kuivaisi korpuksi.

Vierailija
129/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on surkeeta nähtävää kun jengi tuolla jäätyy lyhyessä takissaan, farkuissaan ja kesätennareissaan. No omapa on häpeänsä. Mulla ei ole ikinä kylmä, kun osaan pukeutua.

Tuossa uudenvuoden aattona, kun itse värjöttelin villamekossa ja pitkässä talvitakissa bussipysäkillä, piti oikein hieraista silmiä kun ohi kulki nuorten tyttöjen porukka josta yhdellä oli påällä paljaissa jaloissa minishortsit ja nahkatakki lepatti trendikkäästi auki kuin kesäiltana. Näemmä ulkonäön voimalla pystyy pysymään lämpimänä jopa -25 asteen pakkasessa...... 

Vierailija
130/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi hankkia säänmukaisia vaatteita. 

Mikä säännöksineen vaate suojaa nenää, tai hengityselimiä kylmyydeltä? Pitääkö ulkona pidättää jatkuvasti hengitystä?

Vierailija
131/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa valittaa. Kaikki nyt reippaasti hiihtämään ja laskettelemaan ulos kun kerrankin on reipas keli ja lunta.

Vierailija
132/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantoon uimaan.

Vierailija
133/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti vielä pärjäilee,asenteesta ja vaatetuksesta se on kiinni.

Vierailija
134/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Olen kesäihminen ja odotan lämmintä.

Vierailija
135/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakerrasto, kuomat jalassa, parkatakki, pipo, nahkarukkaset joiden alla villahanskat, villahuivi. Noilla tarkenee ihan ongelmitta.

Vierailija
136/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te, jotka pärjäätte, saatte sormet pysymään sulina? Itselläni todella huono ääreisverenkierto. Ja lapsena palelluttanut sormet ja varpaat riittävän monta kertaa. En ole löytänyt tarpeeksi lämpöisiä tumppuja. Edes nahkarukkaset lampaanvillaa vuorina eivät auta ongelmaan, tai kahdet päällekkäin (ohuet ja paksut, jotta jää tilaa heilutella sormia). Muuten tarkenen vaikka missä. Tänään kykenin olemaan 15min ulkona ennen kuin sormet tunnottomat, oli -28.

Käytän lämmittimiä. On sähköllä toimivat ja napsutettavat, ovat pelastaneet talveni. Lämmitettyjä hanskoja saa myös.

Vierailija
137/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laskettelurukkaset.

Vierailija
138/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka osaa pukeutua, eikä vingu joka sään muutoksesta.

Enhän minä ota esimerkiksi Etelä-Aasian 40 asteen helteisiin pilkkihaalaria mukaan enkä myöskään lähde näillä keleillä hellevaatteilla ulos...

Sää vaihtuu ja sen muutoksista voi ympäri vuoden ottaa kaiken irti, eikä olla jatkuvasti naama norsun vi*ulla valittamasta milloin mistäkin tuulesta tai auringonpaisteesta.

Vierailija
139/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä työmatkan ja asiointimatkat alle 1 km kävelen, mutta en lähde lenkkeilemään tai hiihtämään jos on yli 20. Normaalipainoinen kuusikymppinen olen. Helteistä en välitä, jos pitää valita -25 tai +35 niin valitsen -25. -30 alkaa olla jo kylmä, mutta vaatetta päälle niin voi käydä kaupassa ja töissä kävellen. 

Vierailija
140/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi hankkia säänmukaisia vaatteita. 

Mikä säännöksineen vaate suojaa nenää, tai hengityselimiä kylmyydeltä? Pitääkö ulkona pidättää jatkuvasti hengitystä?

Googlaa balaclava, niin ei tarvii pidättää hengitystä.