Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?

Vierailija
03.01.2024 |

Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenee, kun on paksusti vaatetta, mutta keuhkoihin se silti ottaa.

Vierailija
142/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan tavallinen ihminen joka on jo pienestä tottunut elämään pakkasilla ja osaa pukeutua. Nykyään kuitenkin on tarjolla paljon parempia pukineita kun 40v sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sotilas tarkenee, neukuilla on ongelmia.

Vierailija
144/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joka päivä 3-5 km lenkillä. Ei ole ollut suurempaa ongelmaa. Pienestä asti täälläkin tottunut keliin kuin keliin. 

Vierailija
145/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avantoon uimaan.

Olen kokeillut tätäkin. 

Inhoan ja kärsin suunnattomasti kylmästä joten olen 5v "siedättänyt" itseäni avannossa (n kerran viikossa, ilman saunaa).

Ei auta, vihaan ja palelen edelleenkin.

Jos ei olisi pakko olla osan aika Suomessa perheen takia  häipyisin heti! Olen todella katunut että tulin lokakuun lopussa Suomeen

Vierailija
146/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole kylmä, -20 päivisin. Minä, nelikymppinen nainen, tarkenen oikein hyvin. Menen pihalle tekemään jotain, lenkille, puita hakemaan jne., en seisomaan tumput suorina keskellä pihaa, eikä siinä puuhaillessa nämä pakkasasteet tunnu vielä miltään. 

Muuttakaa Afrikkaan te, joille Suomen sää ei sovi.

Vierailija
147/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokut tarkenevat ja kivat heille.

Itse hoksasin aikanaan, ettei arktisissa olosuhteissa ole pakko asua, vaikka sinne olisi syntynytkin. Järjestiin elämän niin, että kylmemmän puoliskon vuodesta vietän tropiikin lämmössä. Enää ei tarvitse syksyisin ahdistua tulossa olevasta kylmästä ja pimeästä vuodenajasta. Voi nauttia kirpeistä sienestyskeleistä ja sen jälkeen muuttaa kevääseen asti linnun lailla lämpimään. 

Vierailija
148/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset tarkenee kovallakin pakkasella, mutta hikoilevat kuin siat jo + 15 asteessa.

Vierailija
149/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen. Eihän kukaan ulkona kesäkamppeissa selviä. Nuoret ovat typeriä kun eivät pukeudu. Eivät esim ymmärrä että hiukset vaurioituvat pakkasessa suojaamattomina, ja kulkevat paljain päin "kun kampaus menee pilalle".  Ihmisessä on suurin osa nestettä, äkkiäkös ne aivotkin jäätyvät-20 asteen pakkasessa jos ei pipoa pysty pitämään jonkun hiusasian takia.

Vierailija
150/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakerrasto, kuomat jalassa, parkatakki, pipo, nahkarukkaset joiden alla villahanskat, villahuivi. Noilla tarkenee ihan ongelmitta.

Hiki valuu noroina pitkin selkää, mutta paleltunut nenä joudutaan amputoimaan sairaalassa.

Vierailija
151/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kävellä tänään kuntosalille ja takaisin kotiin yhteensä n.10 000 askelta, eilen tein kauppareissut kävellen ja siitä kertyi myös tuo sama askelmäärä. Pakkanen ei estä minua ulkoilemasta, lisään vaatekerroksia tarpeen mukaan ja valitsen kävelyreitit siten, että on mahdollista poiketa jonnekin sisätiloihin hetkeksi jos siltä tuntuu.

Vierailija
152/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskimot ja siperialaiset tarkenee näillä keleille. Meillä muilla on vähän vaikeampaa.

Vierailija
153/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin junalla keskisuomesta Helsinkiin tiistaina. Itsellä oli toppahousut, pipo, lapaset ja untuvatakki. Säälitti katsella keskustassa ihmisiä ohuissa housuissa, ilman pipoa ja hanskoja, kasvot irveessä. Ei nillä paljon järki päätä pakota, pakkanen tosin saattaa.

Vierailija
154/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kävellä tänään kuntosalille ja takaisin kotiin yhteensä n.10 000 askelta, eilen tein kauppareissut kävellen ja siitä kertyi myös tuo sama askelmäärä. Pakkanen ei estä minua ulkoilemasta, lisään vaatekerroksia tarpeen mukaan ja valitsen kävelyreitit siten, että on mahdollista poiketa jonnekin sisätiloihin hetkeksi jos siltä tuntuu.

Itsekin kävelen reilun kilometrin matkan kuntosalille ja takaisin päivittäin. Täällä, missä asun, on ikuinen kesä. Ei tarvitse kuin pistää kengät jalkaan ja laukku olalle. Olen jo puolessa välissä matkaa, kun sinä olet saanut pakkastamineet puetuksi ylle.

Kaikki juoksumatkojen maailmainennätykset yleisurheilussa on muuten tehty yli 24 asteen lämpötilassa.

Vierailija
155/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona tarkenee kun on vinkkelit jalassa ja rukkaset käessä.  

Vierailija
156/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutukaa kunnolla, älkää valittako. Suomalaiselle mikään ei koskaan riitä: aina on joko liian kylmä tai liian kuuma. 

Vierailija
157/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kävelen reilun kilometrin matkan kuntosalille ja takaisin päivittäin. Täällä, missä asun, on ikuinen kesä. Ei tarvitse kuin pistää kengät jalkaan ja laukku olalle. Olen jo puolessa välissä matkaa, kun sinä olet saanut pakkastamineet puetuksi ylle.

Kaikki juoksumatkojen maailmainennätykset yleisurheilussa on muuten tehty yli 24 asteen lämpötilassa.

Eikö ikuiseen kesään kyllästy? Itse rakastan Suomen selkeitä ja vaihtuvia vuodenaikoja.

Vierailija
158/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi hankkia säänmukaisia vaatteita. 

Mikä säännöksineen vaate suojaa nenää, tai hengityselimiä kylmyydeltä? Pitääkö ulkona pidättää jatkuvasti hengitystä?

Googlaa balaclava, niin ei tarvii pidättää hengitystä.

Ei ole hyvä, tulee liian lähelle kasvoja. Hengityksen höyryt kostuttaa kankaan ja sitten se jäätyy. Huppu, mieluiten karvareunuksellinen, ja kasvojen lähelle, mutta ei kasvoihin kiinni, tuleva huivi on parempi. Hengitettävä ilma lämpeää vähän, mutta huivi ei jäädy kiinni kasvoihin.

Vierailija
159/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ikuiseen kesään kyllästy? Itse rakastan Suomen selkeitä ja vaihtuvia vuodenaikoja.

Aina kuvitellaan että vain Suomessa on 4 vuodenaikaa!

Juu on - 6kk talvi, 2kk satenen harmaa kevät, 2kk kesä ja 2kk sateinen harmaa syksy.

Ottaisin mieluummin etelä-Euroopan 6kk kesää, 2kk upeaa syysruskaa, 2kk talvea ja 2 kk kukkivaa tuoksuvaa kevättä! 

Vierailija
160/165 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäisin asian toisin päin. Olen aina inhonnut kylmää ja pimeää talvea. Tokikaan ihminen ei kaipaa sellaista, jota hän inhoaa.

Suomalaisesta (alku)syksystä pidän kyllä. Muita vuodenaikoja en välitä kokea