Kirjoittakaa tänne rukousvastauksia, joita olette saaneet
Kommentit (223)
rukoilkaa minulle työtä ja asuntoa
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Rukoilin että Stubb olisi seuraava presidentti.
Ja vastaus oli myönteinen
Kaikki todistetut rukousvastaukset:
-
-
-
-
-
ja
-
Yhtään todistettua rukousvastausta ei ole vielä tässä ketjussa.
Rukoilin että rumalle työkaverille tapahtuisi jotain pahaa ja kolmen viikon päästä se sai ruodon kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilin että rumalle työkaverille tapahtuisi jotain pahaa ja kolmen viikon päästä se sai ruodon kurkkuun.
Hyvä. Mitäs oli ruma.
Minulle vastattiin, että palvelu on väliaikaisesti ruuhkautunut ja Jeesus palaa asiaan arviolta ensi vuosipuoliskolla.
Sain koulupaikan ja työpaikan sekä kohtalaisen tulotason. Ennen kaikkea olen sanut olla terveenä, joka rukous oli aiheena kun ihmisiä luokalta kuoli jo ala-asteella. Sukulaisia löysi Jeesuksen ennen kuolemaansa. Syöpä parani, näitä on kolme. Kävelykyky palautui kahdella, tosin ei entiselleen mutta pääsevät köpöttelemään. Eräs nainen pääsi eroon riippuvuudesta. Nyt olisi Ukrainan ja lähi-idän lisäksi päällimmäisenä aiheena muutama sukulainen ja tuttava, lapsia joista osalla tiettyjä "haasteita". Lisäksi kaksi naisihmistä löytäisi Jeesuksen ja pääsisi eroon riippuvuuuksista. Tässä nyt on tietysti sellainen "huumorin paikka" (viittaan viestiin N:o 19) Jumalalla, että olen huomannut toisen naisen kohdalla minulla olevan "oman lehmän ihan kunnolla ojassa". Alunperin ei ollut tätä ulottuvuutta. Asia ei toki sinänsä vaikea, ehkä Jumalan kannalta humoristinen. Rukoiltu mikä rukoiltu, mutta se rukous nyt pääsi itsellekin yllätyksenä karkaamaan hivenen eksaktimmassa muodossa kuin ihan "tapahtukoon Sinun tahtosi", ja hyvä niin että karkasi.
En ole saanut parisuhdetta, vaikka olen rukoillut :(
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että ei ole toteutumassa? Markus 11:24.
Rukoilu on taikauskoa ja sanamagiaa. Rukousvastauksen mielivaltaista asioiden ja ilmiöiden tulkintaa. Korostan: mielivaltaista tulkintaa. Tämä on pahimmillaan hyvin haitallista sekä uskovalle itselleen, että hänen läheisilleen. Älyllistä epärehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjälle puhuminen ei auta. Vie itsesi mahdolliselle parille tykö.
Vierailija kirjoitti:
Sain koulupaikan ja työpaikan sekä kohtalaisen tulotason. Ennen kaikkea olen sanut olla terveenä, joka rukous oli aiheena kun ihmisiä luokalta kuoli jo ala-asteella. Sukulaisia löysi Jeesuksen ennen kuolemaansa. Syöpä parani, näitä on kolme. Kävelykyky palautui kahdella, tosin ei entiselleen mutta pääsevät köpöttelemään. Eräs nainen pääsi eroon riippuvuudesta. Nyt olisi Ukrainan ja lähi-idän lisäksi päällimmäisenä aiheena muutama sukulainen ja tuttava, lapsia joista osalla tiettyjä "haasteita". Lisäksi kaksi naisihmistä löytäisi Jeesuksen ja pääsisi eroon riippuvuuuksista. Tässä nyt on tietysti sellainen "huumorin paikka" (viittaan viestiin N:o 19) Jumalalla, että olen huomannut toisen naisen kohdalla minulla olevan "oman lehmän ihan kunnolla ojassa". Alunperin ei ollut tätä ulottuvuutta. Asia ei toki sinänsä vaikea, ehkä Jumalan kannalta humoristinen. Rukoiltu mikä rukoiltu, mutta se rukous nyt pääsi itsellekin yllätyksenä karkaamaan
Höpsis. Asioita tapahtuu; mieleisiä, kielteisiä, yllättäviä, ihmeellisiä, jne. Sanamagialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten asiat ovat tai tulevat olemaan. Ei ole mitään jumalaa. Minua ihmetyttää uskovaisten äärimmäisen itsekeskeinen ajatus jumalasta, joka olisi kiinnostunut juuri heidän asioistaan tai jollain tapaa vaikuttaisi niihin. Olematon ei voi vaikuttaa, mutta ihminen voi luoda itse itselleen (harhaisen) ja mielivaltaisiin tulkintoihin perustuvan kokemuksen asioihin vaikuttavasta oliosta.
Grow up.
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Tämä tulee ilmi kaikissa uskovaisissa.
Perustakaa nyt hemmettti soikoon oma raamatturyhmänne! Tämä on keskustelupalsta, ei mikään hörhöjen kokoontumisajo alusta.
Vierailija kirjoitti:
Minun rukousvastaukseni on, että Jumala tuntuu läheisemmältä. Ja tuntuu turvallisemmalta, vaikka asioihin ei tulisikaan nopeaa ratkaisua tai sellaista ratkaisua jota olisin ehdottanut. Voin luottaa, että selviän ja olen turvassa.
Luot itse itsellesi tuon tunteen. Jumalaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Perustakaa nyt hemmettti soikoon oma raamatturyhmänne! Tämä on keskustelupalsta, ei mikään hörhöjen kokoontumisajo alusta.
No hörhötkin keskustelevat. Haittaako se?
Vierailija kirjoitti:
Minä rukoilin lähisukulaiseni puolesta joka ilta monta vuotta, että hän ei kuolisi pian syöpään, joka kaiken lisäksi oli levinnyt jo toiseenkin elimeen. Ko. syöpää hoidettiin viisi vuotta levinneenä syöpänä ja kontrolleja oli parin kk välein.
Kun tämä viisi vuotta tuli täyteen, lääkärit totesivat, ettei syöpä olekaan levinnyt, vaan metastaasit olivatkin jotain muita muutoksia. Sukulaiseni eli 25 v syövän löytymisen jälkeen. Koen, että rukouksiini todellakin vastattiin. Nykyisin rukoilen, että Jumala ja Jeesus pitäisi hyvää huolta taivaassa tästä sukulaisestani.
Sekoitat lääketieteen ja biokemian mielikuvitusukkoon. Rukouksillasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja sukulaisesi olemassaolo on loppunut. Varmaan lohdullista hautautua itsepetokseen ja uskon tarjoamaan lohtuun. Älyllinen rehellisyys on kuitenkin kestävämpi tapa suhtautua todellisuuteen.
Toivoin Jumalalta apua, että kaveri olisi hiljaa. Taisin rukoilla ihan ääneen ("Jumalauta, ole jo..."). Kaveri hiljeni.