Kirjoittakaa tänne rukousvastauksia, joita olette saaneet
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä se Jumala sille voi jos kehitysmaissa miehet rais kailee jopa lapsia. Kyllä joku vastuu on ihmiselläkin. Eivätkähän nuo edes usko Jumalaan.
Eikö sen Jumalan pitäisi olla Kaikkivoipa? Se on vissiin aika iso osa Hänen olemustaan? Eli Hän voisi tehdä asialle ihan mitä tahansa.
Eikä tee mitään.
Jumala on jo vanha, jopa vanhempi kuin Joulupukki. Rukouksia tulee paljon ja niiden käsittely vie aikansa, sillä Jumala on (totisesti!) vanhan kansan miehiä, eikä halua käyttää tietokoneita, vaikka ne nopeuttaisivat prosessia huomattavasti.
Tällä hetkellä käsittelyssä ollaan menossa vuoden 212 rukouksissa. Tämän vuoden rukouksiin vastataan arviolta vuonna 24500. Mutta kaikki rukoukset kuullaan kyllä. Hieman malttia, ihmiset!
Ei todella kannata puhua ei-uskoville rukousvastauksista mitään. Raamattukin kehottaa kertomaan evankeliumia uskosta osattomille.
Toivoin löytäväni elämääni ihmisen, joka tietää paljon uskon asioista, on valmis kertomaan niistä minulle ja joka ei pilkkaa minua vaikka kysymykseni olisivatkin hänen mielestään todella tyhmiä kun minun lievästi kehitysvammaisen kysymykset uskonnosta ovat varmasti aikuiselle tyhmiä ja outoja. Sellaisen ihmisen sitten löysin ja olen jo paljon apua näissä asioissa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öykkärit teeskentelevät välittävänsä lapsista ja tulevat keskusteluun vänkyttämään. Jos välittäisivät, olisivat itse heitä siellä auttamassa.
Niin kun kaikkivoipa ei itse viitsi kun se olisi sille liian vaivalloista.
Pelle väniset täällä vaikket itse ole ollut paikan päällä eikä kiinnosta auttaa, toisin kuin esim. monet uskovaiset ovat siellä auttamassa. Ja rukoilemassa. Ja näkevät varmaan rukousvastauksiakin. Toisin kuin sinä, joka vain teeskentelet välittäväsi jotta voisit herjata muita ja Jumalaa. Näin meitä on moneen junaan. :)
Monet on siellä mutta sinä pelle et.
En niin, mutta olen täällä kertomassa totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öykkärit teeskentelevät välittävänsä lapsista ja tulevat keskusteluun vänkyttämään. Jos välittäisivät, olisivat itse heitä siellä auttamassa.
Pelle väniset täällä vaikket itse ole ollut paikan päällä eikä kiinnosta auttaa, toisin kuin esim. monet uskovaiset ovat siellä auttamassa. Ja rukoilemassa. Ja näkevät varmaan rukousvastauksiakin. Toisin kuin sinä, joka vain teeskentelet välittäväsi jotta voisit herjata muita ja Jumalaa. Näin meitä on moneen junaan. :)
Hän taikka minä emme ole kaikkivoipia. Jumala on. Kummalla olisi siis paremmat mahdollisuudet tehdä jotain, minulla vai Herralla?
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet on siellä mutta sinä pelle et.
Ja mielestäni en ole täällä esiintynytkään lasten puolustajana tekopyhästi kuten sinä
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä. Kysy niiltä, jotka uskovat vauvan tehneen jotain väärää.
Väärät luulot ojentuvat Raamattua lukemalla. Niin erehtyneillä uskovilla kuin ei-uskovillakin."
Minähän kysyin.
Kuinka syntinen pieni lapsi, jopa vastasyntynyt vauva, voi mielestäsi olla, jos kerran "se, että sairas riutuu ja näyttää säälittävältä oma fyysisen tilansa takia, ei tarkoita sitä, että hän olisi puhdas pulmunen Jumalan mittapuulla syntiensä osalta."?
Vauva ei ole tilivelvollinen Jumalalle, koska se ei ymmärrä syntiasioista vielä mitään. Vauvan joutuminen kadotuksen on joidenkin uskonlahkojen uskomuksia, ei Raamatun oppia.
Minun rukousvastaukseni on, että Jumala tuntuu läheisemmältä. Ja tuntuu turvallisemmalta, vaikka asioihin ei tulisikaan nopeaa ratkaisua tai sellaista ratkaisua jota olisin ehdottanut. Voin luottaa, että selviän ja olen turvassa.
Kysyin Jumalalta rukouksessa, että miksi hän teki minusta ateistin. Jumala vastasi, että häntä on turha asiasta syyttää, koska häntä ei ole olemassa. Että ateismi on täysin omaa syytäni. On se ovela ketku, tuo Jumala!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät luulot ojentuvat Raamattua lukemalla. Niin erehtyneillä uskovilla kuin ei-uskovillakin."
Minähän kysyin.
Kuinka syntinen pieni lapsi, jopa vastasyntynyt vauva, voi mielestäsi olla, jos kerran "se, että sairas riutuu ja näyttää säälittävältä oma fyysisen tilansa takia, ei tarkoita sitä, että hän olisi puhdas pulmunen Jumalan mittapuulla syntiensä osalta."?
Vauva ei ole tilivelvollinen Jumalalle, koska se ei ymmärrä syntiasioista vielä mitään. Vauvan joutuminen kadotuksen on joidenkin uskonlahkojen uskomuksia, ei Raamatun oppia.
Kärsiikö se aids-vauva siis syntiensä takia vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
182223 kirjoitti:
Normaalissa elämässä muutaman päivän pahan ontumisen jälkeen tassu ei siinä hetkessä parane kun koira on vaivalloisesti laskeutunut lattialle.
Jumala siis paransi koiran tassun. Hyvä. Miksi sama jumala ei paranna vaikka Afrikan AIDS-orpoja? Olen ihan varma, että niiden puolesta rukoillaan aika paljon enemmän kuin sinun koira puolesta.
Jumala parantaa oman tahtonsa ja tarkoitusperiensä mukaan, ei tärkeysjärjestyksessä tai siinä järjestyksessä kuin ihmiset haluaisivat. Voimme pyytää, mutta emme käskeä.
Sairaus voi joskus palvella jotain asiaa, josta ihmiset eivät tiedä mitään, mutta Jumala tietää. Sairaus mm. laittaa monet ihmiset miettimään tuonpuoleisia asioita. Monet löytävät Jumalan luokse juuri sairasvuoteella. Ja se
En huomannut missään kohtaa omaa erinomaisuuttani. Kerroin siitä, kuka Jumala on.
Jumala ajattelee asioista ihan eri tavalla, koska hän näkee ihmisen sisimpään, kaikki olosuhteet ja asiat, kun hän tuomitsee jonkun syntiseksi. Eikä ole olemassa synnitöntä ihmistä Jumalan mittapuulla.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin Jumalalta rukouksessa, että miksi hän teki minusta ateistin. Jumala vastasi, että häntä on turha asiasta syyttää, koska häntä ei ole olemassa. Että ateismi on täysin omaa syytäni. On se ovela ketku, tuo Jumala!
Ateisti taitaa olla aika pölkky, jos Jumala kerran vastasi, eikä ateisti tajunnut sitä?
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Olisi voinut paremminkin onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän kysyin.
Sellaiset, jotka ovat viattomia esim. aidsin puhkeamiseen ja leviämiseen maailmassa, voivat silti joutua kärsijän paikalle ja sairastua aidsiin.
Miksi uskovat rukoilee? Raamattussahan sanotaa että hiuskaan ei putoa päästä ilman että jumala tietää. Eli jumalalla on joku valmis suunnitelma ihmiselle ja kunhan riittävän pontevasti rukoilee, niin jumala muuttaa mieltään. Tai sitten ei muuta.
Jumala ei muuta päälinjojaan ja päämääräänsä, mutta niihin voidaan päästä eri tavoin. Ns. neuvotteluvaraa siis on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän kysyin.
Kärsii, koska Aatami ja Eeva tekivät syntiä.
Ihan totta, kristinopin keskeisiä pointteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän kysyin.
Ei meidän uskisten tarvitse tuohon osatakaan vastata.
Mitä hyötyä kertoa? Jumala on esim herättänyt kuolleista ihmisen ja tästä oli lehdessä uutinen että kliinisesti kuollut heräsi eloon, onhan tän ateistitkin lukenut. Eikä ole mitään hyötyä kertoa ateistille että Jumala teki ihmeen siinä, koska ateisti kuittaa sen että poika heräsi eloon eikä sitä voida tieteellisesti selittää ja tyytyy siihen selitykseen. Jumalan kieltäjä ei usko vaikka näkisi. Entä mitä hyötyä kertoa uskoville? Tulee vain pettymys jos omaan pyyntöön Jumala vastaa että ei ja toiselle että kyllä eikä kenenkään usko pitäisi siitä riippua saako Taivaan Isältä mitä haluaa niinkun ei mikään muukaan suhde voi olla vaa sitä että saa kaiken mitä haluaa heti kun haluaa ja ellei saa nii hylkää, tai ei ole ainakaan terve suhde sellainen. Eli en kerro mitä rukousvastauksia oon saanut, sen verran paljastan että vastauksia on olleet ei, kyllä, ehkä, myöhemmin tai ei ole vastattu vielä.