Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastavuoroisuus. Kuinka monen ystäväperheen kanssa toteutui?

Vierailija
03.01.2024 |

Meillä jäivät kavereista pois yhdet, jotka eivät koskaan kutsu meitä heille päin. Me on kutsuttu heitä meille kotiin, ovat mökkeilleet kanssamme, mutta miehen kanssa mietittiin että ei voida enää olla yksin tässä ystävyydessä järjestävänä tahona.

He eivät myöskään koskaan toivota mitään vastavuoroisesti ja oma-aloitteisesti. Ei tullut hyvää uutta vuotta, eivät muistaneet meidän lasten synttäreitä (näkevät kyllä somesta ja joka paikasta että ne on). Heille lapsemme lähettivät isot onnittelut tietenkin.

Meillä yhdet tälläiset jäivät pois. Harmi, mutta ei aikuisia voi pakottaa kohteliaammiksi kuin ovat

Miten muilla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosina ei ole jäänyt pois ketään. Mutta noin 10 vuotta sitten karsin pois kaikki sellaiset tutut pois, jotka eivät ikinä kutsuneet kylään tai pitäneet oma-aloitteisesti yhteyttä. Montaa ei jäänyt jäljelle, mutta onneksi on löytynyt uusia. Joku sanoi ihan suoraan, ettei jaksa siivota ja laittaa tarjottavaa, mutta tulee itse mielellään kylään. Edelleenkin kun nähdään satunnaisesti jossain sanoo, että olisi kiva nähdä taas. Sanon aina että, olisi kiva nähdä ja laita viestiä, kun teillä on vapaata jo voimme tulla. Ei ole viestiä tullut. Tosin eihän tässä toki mistään syvällisestä ystävyydestä ole kyse.

Hep! Meillä kaksi tälläistä ystäväperhettä jotka tulevat meille syömään, juomaan ja leikkimään, mutta toisella ei olla edes käyty ollenkaan! 

Toisen kanssa oli sovittu treffit 25.11 la, mutta la mennessä ei kuulunut mitään. Eipä tietenkään, kun olisi ollut heidän vuoronsa järjestää jotain. Toiselle sanoin ihan suoraan, laitoin että kun teillä on vapaata, voimme joku kerta tulla teille vuorostaan kylään. Tuli viesti (3kk sitten) että sopiiko meille paremmin viikolla vai vkl? Vastasin että vkl tottakai pitkän matkan takia. No, ei ole kutsuja kuulunut. Enpäs kutsu meillekään enää.

Vierailija
22/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdet tälläiset, joiden kanssa aina yritän olla se fiksumpi. Onnittelen heitä, lapsiaan, muistan asiat ja toivotan hyvät joulut. Sieltä päin: täysi hiljaisuus. Edes lapsensa ei saa kaverilleen (meidän lapsi) hyvää uutta vuotta toivottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisuhteissa on aina aktiivisempia osapuolia, niitä "vetureita". Tämä ei tarkoita, etteikö ne epäaktiivisemmat arvostaisi ja ilahtuisi näkemisestä. Heille se yhteydenotto jää helposti ajatuksen tasolle.

Siksi olen luopunut vaatimasta vastavuoroisuutta. Kausittain ne epäaktiivisetkin voivat aktivoitua ottamaan yhteyttä, ja aktiivisempi olla passiivisempi.

Vierailija
24/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minä olen ollut juuri sellainen "sosiaalisesti passiivinen" perheenäiti, koska en ensinnäkään ole ekstrovertti, joka kaipaisi juurikaan muiden seuraa, ja toisekseen ruuhkavuodet on imeneet aika hyvin ylimääräiset energiat. Kohteliaisuussyistä olen kyllä yrittänyt aina mennä kylään, jos on pyydetty, mutta valitettavasti en ole jaksanut pyytää meille kylään kuin "pakolliset" lähisukulaiset lasten syntymäpäiville tms. Tätä aloitusta lukiessa tulee sellainen olo, että olisi pitänyt älytä kieltäytyä kaikista kyläkutsuista, kun en ole jaksanut olla vastavuoroinen. 

Meillä lapset on aina harrastaneet paljon, joten oma vapaa-aika on kulunut kuskaukseen ja harrastusten rahankeruutempauksiin tms. Työni on vaativaa, perheen ruuat olen pyrkinyt aina tekemään itse ja sen lisäksi harrastan kestävyysurheilua. En vaan jaksa mitään ylimääräisiä kyläilyjä tai vieraita meillä kotona. Huoh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän