Lapsi sai lahjaksi ison pehmolelun, jota ei halunnut. Möin sen uutena 10 eurolla tutulle, pienen tytön lahjaksi. Nyt on draamaa.
Lahjan hankki lapseni isovanhempi, joka ilmoitti nyt joulun pyhinä, että hän ei osta enää yhtään ainutta lahjaa meidän perheeseen. Hän oli sanonut sukulaiselle, että me myydään lasten kalliit lahjat ja tupakkaan käytetään rahat. Kumpikaan meistä ei kylläkään polta. Minulla on välillä ääni käheänä pakkasilla, mistä on voinut syntyä väärä kuva. Mietin, miten tällaisessa pääsee eteenpäin. Minusta se jättipehmolelu oli aika lapsellinen ja luulen, että lapsi ei sen takia tykännyt ollenkaan. Onko tässä ihan turha alkaa selittää, että mieluummin varmaan lapsi haluaa leffaan tai ostaa jotain mieluista edes sillä kympillä, jolla myin eteenpäin.
Kommentit (451)
Kyllä minä tavallaan ymmärrän sen epäilyksen vaikka tupakka-askista. Miten voi olla kellään niin polttava! tarve saada kymppi. Siis kymppi! Ja ymmärrän lahjan antajan v***uksen siitä että jos maksoi lahjasta paljon, niin rahaa meni hukkaan kun niin halvalla myytiin. Olisi edes kysellyt voikohan palauttaa ja vaihtaa.
Saati sitten jos on muuta aivopesua niin ettei lapsi ole ehkä uskaltanut edes tykätä kun vanhempi nyrpistellyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos myynti-idea tuli suoraan lapselta, niin hyvää business henkisyyttä. Hyvä. Mitä tästä opimme, lapsille kannattaa antaa lahja pelkästään käteisenä vaikka se tylsää onkin. Meillä nuoriso myi avoimesti 50 euron vaatelahjakortteja 30 eurolla ja lahjanantaja oli vieressä. Ainakin oppi meni perille. Sitäpaitsi noita jättipehmoja saa nyt joulun jälkeen puoleen hintaan eli sillä rahalla sais pehmon halvemmalla ku ostaiskin aina joulun jälkeen.
Vai oikein hyvää business-henkisyyttä. Ai niinku jotkut kehuu "tienanneensa" kirpparimyynnillä. En ole koskaan tajunnut, ostettaessahan siihen tavaraan on mennyt enemmän rahaa. No, jos joku toinen maksaa... silti. Minusta on kyllä inhottavaa jos joku toinen menettää turhaan rahaa.
No, mulle ei kannata kyllä miehenkään ostaa kukkia, harmittaa kun turhaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myynti-idea tuli suoraan lapselta, niin hyvää business henkisyyttä. Hyvä. Mitä tästä opimme, lapsille kannattaa antaa lahja pelkästään käteisenä vaikka se tylsää onkin. Meillä nuoriso myi avoimesti 50 euron vaatelahjakortteja 30 eurolla ja lahjanantaja oli vieressä. Ainakin oppi meni perille. Sitäpaitsi noita jättipehmoja saa nyt joulun jälkeen puoleen hintaan eli sillä rahalla sais pehmon halvemmalla ku ostaiskin aina joulun jälkeen.
Vai oikein hyvää business-henkisyyttä. Ai niinku jotkut kehuu "tienanneensa" kirpparimyynnillä. En ole koskaan tajunnut, ostettaessahan siihen tavaraan on mennyt enemmän rahaa. No, jos joku toinen maksaa... silti. Minusta on kyllä inhottavaa jos joku toinen menettää turhaan rahaa.
No, mulle ei kannata kyllä miehenkään ostaa kukkia, harmittaa kun turhaan menee.
Parempi se kymppi kuin paljon tilaa vievä pehmo.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muutahan tämä on anoppikeskustelu, turha teeskennellä muuta.
Sinulla joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan isovanhemman vallankäytöstä ha epäterveestä suhteesta materiaan, sekä kyvyttömyydestä ymmärtää ja hyväksyä lapsen perheen päätöksiä, jotka ovat hänen näkemyksiään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään varmaan enää ostaisi lahjoja, jos selviäis, etten osaa ostaa oikeanlaisia.
Tämä. Lopetin siskon lapsille lahjan ostamisen kun aina kuului marinaa, mulla on jo tää, miks tämmönen, en tykkää jne. Sanon vaan aina että täti ei viitsi mitään lahjoja laittaa kun täti on niin huono siinä, niin kuin varmasti tiedätte. Lapset nyökyttelevät päätään, joten ilmeisesti ovat samaa mieltä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai siinä tienaa jos on ostanut halvemmalla kuin myy. Mä ostan ainoastaan muutamalla eurolla itse, ja jos myyn niin myyn kympeillä.
Vierailija kirjoitti:
Saati sitten jos on muuta aivopesua niin ettei lapsi ole ehkä uskaltanut edes tykätä kun vanhempi nyrpistellyt.
Kyllä vanhemmalla on jonkinasteinen päätösvalta myös lapsen tavaroista. Meille mun äitini kiikutti sekä lasten keinutuolin että keinuhepan, lisäksi 120 cm korkean nuken.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi myös pelkkä trollin laatima provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan isovanhemman vallankäytöstä ha epäterveestä suhteesta materiaan, sekä kyvyttömyydestä ymmärtää ja hyväksyä lapsen perheen päätöksiä, jotka ovat hänen näkemyksiään vastaan.
Mutta rahan antaminen, jota kaikki odottavat, ei ole vallankäyttöä? Mielellään näyttävät alistuvan siihen kun isovanhempi antaa arvopaoereita, maksaa matkoja, autoja, silkkaa rahaa?
Nuoremmat naiset eivät käytä valtaansa miestään ja lapsiaan kohtaan, esim pitämällä miehen tärkeitä tavaroita romuina ja krääsänä , samoin lasten tavarat pilaavat kodin ulkonäön.
Kyllä tämä on anoppikeskustelu, nimenomaan mummot tuovat väärää tavaraa. Lisäksi naiskähinä, ei kukaan ouhu vaareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään varmaan enää ostaisi lahjoja, jos selviäis, etten osaa ostaa oikeanlaisia.
Tämä. Lopetin siskon lapsille lahjan ostamisen kun aina kuului marinaa, mulla on jo tää, miks tämmönen, en tykkää jne. Sanon vaan aina että täti ei viitsi mitään lahjoja laittaa kun täti on niin huono siinä, niin kuin varmasti tiedätte. Lapset nyökyttelevät päätään, joten ilmeisesti ovat samaa mieltä 😁
Tietyn iän jälkeen lapsille on vaikea ostaa lahjoja, ihan omillekin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mulla on sängyn alla sellainen iso laatikko, missä on tärkeitä tavaroita, mutta harvemmin käytettäviä.
Aina kun imuroin, vedän sen laatikon sieltä pois.
Ihan vaan vihjeeksi...
Mä luulen, et pehmolelu olisi ihan yhtä helposti sieltä pois vedettävissä. Jos sitä siellä haluaisi säilyttää. Sit vaan tuuppaa sinne takas. Vaikeeta?
Jotta joka viikko pitää harmistua siitä pölykasasta sängyn alla ja kiskoa sitä edes takas? Laitaa kiertoon niin ei harmita kuin hetlen. Ja ihan sama mitä se pehmolelu maksaa kaupassa, arvo tippuu kaupan ovella enemmän kuin uudesta autosta, kukaan ei ota vastaan käytettyjä pehmoja. Jos ottaa, ottakaa yhteyttä, mulla on jätesäkillinen tarpeettomia.
Mielestäni siinä on oikein toimittu, jos epämieluisasta lahjasta on hankkiuduttu eroon vähin äänin.
Olen kertonut suvulleni, että meillä on pieni asunto eikä säilytystilaa ole yhtään ylimääräistä. Jos siitä huolimatta lapsi saisi lahjaksi jotain ylisuurta krääsää, pitäisin sitä suorana vittuiluna.
Vierailija kirjoitti:
Mulkeroita nuoria kasvaa nykyään, vanhemmatkaan eivät osaa opettaa mitään käytöstapoja tai kiitollisuutta. Ettekö todella näe mitään v..ttumaista siinä, että lahjojen antajaa vielä haukutaan ja "oppiipahan siinä". Meidän lapset kiittävät kaikesta ja kaikkia ihmisiä kunnioitetaan eikä materia ole itsestäänselvyys, vaikka hyvätuloisia ollaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyn iän jälkeen lapsille on vaikea ostaa lahjoja, ihan omillekin lapsille.
No siitä huolimatta lapsille täytyy opettaa käytöstapoja!! Eri
Joku kirjoitti epäterveestä suhteesta materiaan. Johan on lennokasta naiselta jonka koti on kuin naistenlehdestä, mies ja lapset siivottu näkyvistä pois ja silti odotetaan isovanhemmilta kalliita lahjoja ja aviomieheltä arvokkaita koruja.
Ja ei olla niin yhtään materialisteja. Sitä mummoa ja hänen kotiaan jossa ei materia näy, 70-luvun huonekalut, eri pari astiat, vaatimaton vaatetus tämä ei materialistinen nainen halveksii kun ei ole aina uusia materiakulisseja.
On hauska paasata toisten materialisuudesta katsomatta peiliin, ostoskuittejaan , kaupoissa kiertelyään, omia puheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rahan antaminen, jota kaikki odottavat, ei ole vallankäyttöä? Mielellään näyttävät alistuvan siihen kun isovanhempi antaa arvopaoereita, maksaa matkoja, autoja, silkkaa rahaa?
Nuoremmat naiset eivät käytä valtaansa miestään ja lapsiaan kohtaan, esim pitämällä miehen tärkeitä tavaroita romuina ja krääsänä , samoin lasten tavarat pilaavat kodin ulkonäön.
Kyllä tämä on anoppikeskustelu, nimenomaan mummot tuovat väärää tavaraa. Lisä
Moniko vaari tuo ja tyrkyttää lapsensa kodin täyteen turhaa tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni siinä on oikein toimittu, jos epämieluisasta lahjasta on hankkiuduttu eroon vähin äänin.
Olen kertonut suvulleni, että meillä on pieni asunto eikä säilytystilaa ole yhtään ylimääräistä. Jos siitä huolimatta lapsi saisi lahjaksi jotain ylisuurta krääsää, pitäisin sitä suorana vittuiluna.
Miksi ette sovi ettette suvun kanssa vaihda lahjoja? Ei, ei semmosta tehdä kun kiva saada just ne täsmälahjat.
Aatelkaas jos neljä isovanhempaa, sedät, tädit, kummit kantavat teille lahjoja ja TE ostaisitte heille myös jotain, vaikka pientä, mikä menoerä se olisi. Mutta koska kukaan lapsiperhe ei tee niin, odottaa vain muilta just oikeita lahjoja.