Mitä ajattelette, kun katsotte taivaalla tähtiä?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen Luojaani, Jumalaani, kuinka ihmeelliset, vertaansa vailla ovat Hänen tekonsa, ihminen ei niitä pysty koskaan täysin ymmärtämään, vaikka kuinka tutkisi. Vielä enemmän ihmetyttää, että Jumalan voima pitää kaiken tämän käsittämättömän monimuotoisuuden ja äärettömyyden koossa. Mikä on siis ihminen, lähes jumalolento, joka on niin tärkeä Jumalalle, maailmankaikkeuden Luojalle, että Kateuteen asti Hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut
Psalmi 8:4-10
Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkains
Aamen totisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen Luojaani, Jumalaani, kuinka ihmeelliset, vertaansa vailla ovat Hänen tekonsa, ihminen ei niitä pysty koskaan täysin ymmärtämään, vaikka kuinka tutkisi. Vielä enemmän ihmetyttää, että Jumalan voima pitää kaiken tämän käsittämättömän monimuotoisuuden ja äärettömyyden koossa. Mikä on siis ihminen, lähes jumalolento, joka on niin tärkeä Jumalalle, maailmankaikkeuden Luojalle, että Kateuteen asti Hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut
Psalmi 8:4-10
Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
panit hänet hallitsAamen Jeesus elää
Minulla on upea tähtitaivas, koska asun pimeällä alueella. Eilen kävin itseasiassa koiraa sisälle päästellessä juttelemassa tähdille useamman kerran ja kiittelin, kun niin kaunisti siellä olivat tallessa.
Ne ovat osaksi illuusiota, kaukaiset tähdet miljoonien valovuosien päässä ovat tosiasiassa saattaneet jo sammua, näemme niiden valon vain viiveellä.
Että siellä on ihana pikkukoirien taivas, jonne rakastakin rakkaampi koirani lähti kuukausi sitten ja hän on siellä tosi onnellinen ja katselee ja kuuntelee mua sieltä
Ajattelen, että kaikki päättyy joskus.
Hmmm joskos seuraavaksi........
T Wlaadimir
Lapsena pelkäsin, koska ymmärsin miten pieni ja mitätön olen. Mikä on kummallista, koska tykkäsin tuijottaa avomerta aivan samasta syystä. Että olen vain pieni ja mitätön. Tai no, pikkulapsikin ymmärtää, että vastarannalla on kuitenkin Ruotsi.
Kuinka typeristä asioista tehdään jatkuvasti mahdollisimman suuri ongelma. Miten merkityksetön se suurimmankin valtion johtaja todellisuudessa on, mutta on vaan liian tyhmä tajutakseen sitä. Kuinka nopeasti ja helposti koko ihmiskunta voidaan pyyhkäistä pois. Yksi iso kivi sopivassa paikassa, tai vaikka riittävän lähelle sattunut, vastasyntynyt musta-aukko röyhtäisee gammapulssin tänne ja siinä se. Ei enää ihmisiä.
Ajattelen, että onpa näkö taas huonontunut kun ei juuri erota Seulasista mitään ja Orionin sumukin on kadonnut.
Muistan venäläisten Butshassa 2022 murhaamia siviilejä.
r = D * theta, kun tuo kulma theta on pieni näissä astrofysiikan laskuissa.
Jumala loi maan ja taivaan, tähdet kuvastavat maailman kaikkeutta sitä kun meidän aika jättää maallinen vaellus niin loistamme tähtenä taivaalla 🌌 ja omille läheisille on paikkansa jonka tunnistan valona yhtenä joukossa joka valaisee kirkkaana 🌠 uskon että he ovat siellä jossain ja oma paikka myös löytyy sieltä jossa sitten lapsen lapsille loistan 🙏.
Kaikella on tarkoituksensa niin myös taivaan tähdillä ja uskoa toivoa että jokaisella on siellä koti täällä maan päällä olemme vaan käymässä.
Kuin pieniä me ollaan täällä vaan.
Konsta Pylkkästä lainatakseni "Ihmisellä on tässä avaruudessa kusiaisen valtuudet.
Toisaalta tuo, että mihinkään isompaan ei voi vaikuttaa, vapauttaa itsensä tekemään pieniä asioita omaksi ja oman yhteisönsä hyödyksi. Elämä on tässä ja nyt ja oma napa on yhtä lailla keskus ja maailmankaikkeuden tärkein piste, kuin mikä tahansa muukin paikka.
Avaruutta ja maapallon paikkaa siellä, ja mietin kuinka moni niistä tähdistä on sammunut kauan sitten vaikka minä näen vielä valon
Tähtitaivasta katsellessa ei nykyään voi olla näkemättä satelliitteja, ja silloin tulee mieleen vain että tähtitaivaankin on ihminen mennyt pilaamaan.
Aamen