Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tuntuu luulevan ettei kukaan työtön ole koskaan ollut töissä tai että kukaan työtön ei koskaan mene töihin?

Vierailija
02.01.2024 |

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä niin vähäisellä järjenjuoksulla siunattu ihminen tekee työkseen. Osa on kansanedustajia, mutta entä muut?

t. Ex-työtön joka sai lottovoiton kun tuli valituksi 42 hakijasta oman alan töihin ja siitä ura sitten lähti. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan?  Miks nyt ei kaikki?

Vierailija
42/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki työttömät ole laiskoja, eikä laiskat työttömänä.

Tämän huomasin todeksi työelämässä ollessani. Nyt olen eläkkeellä, mutta tuskinpa tilanne on muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän huomasin todeksi työelämässä ollessani. Nyt olen eläkkeellä, mutta tuskinpa tilanne on muuttunut.

Piti olla: Ei kaikki työttömät ole laiskoja, eikä kaikki laiskat työttömänä.

Vierailija
44/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 2 kk ollut työttömänä, eli lomautettuna.

Kohta pitäisi taas alkaa duunit. Kesällä saa taas painaa hulluna.

Vierailija
45/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun ne valittaa jo etukäteen, että miten pärjäävät, kun tukia tullaan pienentämään. Tuskinpa valittaisivat, jos aikoisivat olla töissä tulevaisuudessa.

Kyse ei ole siitä aiotaanko. Jos saisin itse päättää, olisin töissä tälläkin hetkellä. 

Mutta kun ei voi tietää koska joku työnantaja tarjoaa töitä. Jos kyse olisikin omasta valinnasta niin se olisi helpompi hyväksyä, toisin kuin se että on ihan muiden armoilla ja leipä viedään suusta samalla kepillä lyöden ja syytellen laiskuudesta. Että "kyllä ne työttömät menee töihin kun viedään niiden rahat", ihan kuin suurin osa olisi nyt työttömänä ihan vain siksi ettei kiinnostele mennä. Kyllä ainakin itse mieluummin ottaisin enemmän rahaa kuin kuutisen sataa mitä työttömänä saan, en myöskään ihan huvikseni käynyt korkeakoulua ja ottanut sitä varten lainaa.

Vierailija
46/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa työttömän kuvittelemaan kaikkien luulevan työttömyyden olevan ikuista? Jotenkin tuntuu siltä, että se kalahtaa ihan syystä tiettyihin ihmisiin. 

Koska meillä on iso lauma ihan ideologisista syistä työstä kokonaan syrjäytyneitä ihmisiä, joiden kuvitelma on, että muiden velvollisuus on tarjota heille sama tai jopa parempi  elintaso kuin työssä käyvillä ihmisillä on

Vierailija
47/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun ne valittaa jo etukäteen, että miten pärjäävät, kun tukia tullaan pienentämään. Tuskinpa valittaisivat, jos aikoisivat olla töissä tulevaisuudessa.

Kyse ei ole siitä aiotaanko. Jos saisin itse päättää, olisin töissä tälläkin hetkellä. 

Mutta kun ei voi tietää koska joku työnantaja tarjoaa töitä. Jos kyse olisikin omasta valinnasta niin se olisi helpompi hyväksyä, toisin kuin se että on ihan muiden armoilla ja leipä viedään suusta samalla kepillä lyöden ja syytellen laiskuudesta. Että "kyllä ne työttömät menee töihin kun viedään niiden rahat", ihan kuin suurin osa olisi nyt työttömänä ihan vain siksi ettei kiinnostele mennä. Kyllä ainakin itse mieluummin ottaisin enemmän rahaa kuin kuutisen sataa mitä työttömänä saan, en myöskään ihan huvikseni käynyt korkeakoulua ja ottanut sitä varten lainaa.

Pitääkö sulle tulla ihan kotiin tarjoamaan töitä?

Vierailija
48/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu ystävänä oli työttömänä 1,5 vuotta. Jäi monessa haussa kakkoseksi, kunnes tärppäsi.

Harva on omasta tahdosta työtön.

Mutta perskokkareiden leikkaussysteemi ei tunnista eikä tunnusta sitä, että työpaikkoja ei riitä kaikille ja että jotkut hakuprosessit kestävät pitkään ja että monen työllistymisen estää esim. työkyvyttömyys tai ikäsyrjintä.

Yllättäen tiettyjen työttömien työnhaku on aina prosessi joka saattaa olla jopa vuosikymmeniä kesken. Vassareiksi heidät tunnistaa siitä, että eivät osaa kirjoittaa mitään ilman perskokkareita 

Vierailija
49/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 32v, takana 12v työ joka loppui alkuvuodesta. Aion olla nyt vuoden-puolitoista kotona ja keräillä itseäni. Elämässä on muutakin kuin työ.

Vierailija
50/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ylilaudan pennut ja siellä luuhaavat vanhemmat incölit ajattelevat näin. Pahimpia vihan lietsojia työttömiä kohtaan. Vaikka niille kuinka kerta toisensa jälkeen yrittää selittää että Make 19-wee kannabistapatyöttömiä on vain muutama prosentti, loput ovat irtisanottuja jo pitkän työhistorian tehneitä aikuisia ei fakta uppoa kalloon. 

Ei voi käsittää miten voi olla noin k.vammainen järjenjuoksu ja näistä jotkut ovat muka töissä? Kuka ihme palkkaa tuollaisia, kai tuo "järjen juoksu" nyt muissakin arjen asioissa ja työpanoksessa näkyy. 

Vierailija
51/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa työttömän kuvittelemaan kaikkien luulevan työttömyyden olevan ikuista? Jotenkin tuntuu siltä, että se kalahtaa ihan syystä tiettyihin ihmisiin. 

Koska meillä on iso lauma ihan ideologisista syistä työstä kokonaan syrjäytyneitä ihmisiä, joiden kuvitelma on, että muiden velvollisuus on tarjota heille sama tai jopa parempi  elintaso kuin työssä käyvillä ihmisillä on

Make 19-wee tapatyöttömiä on vain muutama prosentti. 

Vierailija
52/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sulle tulla ihan kotiin tarjoamaan töitä?

Sähköpostiin ne vastaukset yleensä tulevat ja yleensä luen sähköpostit kotona, joten juu, kotiin pitää tulla tarjoamaan.

Jööses teitä taukkeja. Oliko jotenkin vaikea ymmärtää että "työn tarjoaminen" tarkoittaa että ITSE HAKEMAANI TYÖPAIKKAA tarjotaan minulle, ei sitä että pyörittelen peukaloita ja odotan kotona että joku maagisesti tietää tulla ovelle?

Vierailija
53/57 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, töissä ollessani tein jatkuvasti hommia monen muun seisoessa juoruamassa samalla palkalla. Nyt olen työttömänä ja siten laiska joidenkin mielestä. Olen todella ahkera tekijä, mutta töitä ei vaan ole.

Vierailija
54/57 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan vain niin, että osa työttömistä kuvittelee kuuluvansa siihen joukkoon, jota täällä arvostellaan. Ja näinhän ei tietenkään ole. Minusta täällä arvostellaan niitä, joita työnteko ei kiinnosta, siksi että saavat tukia sen verran hyvin, että ei "kannata" mennä töihin. Usein tällaiset työttömät ovat niitä, joilla ei ole koulutusta oikein mihinkään, joten työstä ei saa silloin myöskään kovin hyvää palkkaa.

Itsekin tiedän useammankin henkilön, jotka ovat ns. elämäntapatyöttömiä. Elävät siis täysin terveinä ja työkykyisinä tukien varassa - aivan supisuomalaisia. Ja tuo on minusta sitä ryhmää, jota täällä arvostellaan. Yksi näistä perustelee työttömyyttään sillä, että ei saa omalta kotipaikkakunnaltaan töitä, hän asuu pienellä paikkakunnalla erittäin lähellä pk-seutua, mutta odottaa siis sitä, että työpaikka pitää löytyä kotipaikkakunnalta. Hän olisi saanut työpaikan (hänellä on auto) naapurikunnasta paperitehtaalta, jossa jopa maksetaan ihan hyvin, mutta ei ottanut sitä vastaan, kun on niin pitkä työmatka (20 km), kuluu kuulemma ihan liikaa päivässä aikaa töihin menoon (kestää n. 20 min autolla, ja samassa tehtaassa käy muitakin, joten kimppakyydinkin olisi ihan varmasti saanut sovittua).

Vierailija
55/57 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propaganda.

Helppo kohde haukkua ja syyllistää jotain kun itsellä paha olo.

Vierailija
56/57 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, töissä ollessani tein jatkuvasti hommia monen muun seisoessa juoruamassa samalla palkalla. Nyt olen työttömänä ja siten laiska joidenkin mielestä. Olen todella ahkera tekijä, mutta töitä ei vaan ole

Näin se menee. Kyllä "vakipaikalla" olevat saattavat joskus ottaa rennommin, mutta jos olet "tukityöläinen" ei sinulla ole aikaa seisoksia juoruamassa.

Tsemppiä sinulle työnhakuun!

Vierailija
57/57 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön. Takana vuosi työttömyyttä ja sitä ennen 40 vuotta töissä. 

En oikein tiedä mikä olen. Työkkärin kirjoille ilmoittauduin 2013, siitä lähtien on ollut 4- 14 kuukauden työjaksoja ja jotain aina joka vuosi. Määräaikaisia, se on helpoin, tietää että loppuu työ ja pääsee lepäilemään. Vuosi sitten työkkäristä soitti joku ja valittelin selkäkipuja. Olin silloinkin töissä. Hommasi minulle perusteellisen lääkärintarkastuksen. Selkävaivat jäi taka- alalle, sain toki jonkunlaisen lausunnon ja sitten alkoi laboratorio- ja tutkimuskierre. kaikki arvot on koholla niinkuin aina, mikään ei ole muuttunut. Joka kuukausi joku kontrolli ja testi....onhan se hyvä tietää oma kuntonsa mutta mikään ei ole muuttunut miksikään oikeastaan ikinä. Mielestäni aivan turhaa touhua mutta ymmärrän nyt kun lomakkeissa lukee Terveystalo. Bisnes mutta mitä tämä maksaa...no eipä ainakaan enää raskaita hommia tarvi tehdä. Eläkettä odotellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi