Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tuntuu luulevan ettei kukaan työtön ole koskaan ollut töissä tai että kukaan työtön ei koskaan mene töihin?

Vierailija
02.01.2024 |

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä niin vähäisellä järjenjuoksulla siunattu ihminen tekee työkseen. Osa on kansanedustajia, mutta entä muut?

t. Ex-työtön joka sai lottovoiton kun tuli valituksi 42 hakijasta oman alan töihin ja siitä ura sitten lähti. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä, että koulutetut tai muutoin "hyvissä töissä" työskennelleet usein työllistyvät nopeasti, suurin osa jopa ennen irtisanomisajan päättymistä.

Näistä iso osa ei edes laske itseään työttömäksi, jos siihen nyt sattumalta jäi joku 1-2kk kun ei virallisesti ehtinyt olla töissä.

Tästä tulee se mielikuva työttömästä ja siitä, että pitää olla aika pitkään ilman töitä, että on ikään kuin työtön.

Vierailija
22/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme ammattia mutta  työkokemusta vain 2 vuotta 20 vuoden aikana. Oon aika varma etten pääse enää töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun ne valittaa jo etukäteen, että miten pärjäävät, kun tukia tullaan pienentämään. Tuskinpa valittaisivat, jos aikoisivat olla töissä tulevaisuudessa.

Kai tiedät, ettei läheskään kaikki työttömät saa tukia monikossa? Jos et, sinulla on vielä opittavaa. Kai tiedät, ettei keskustelupalstojen kommentoijat ole kaikki työttömät? Jos niputat kaikki työttömät tuohon ryhmään, olet kyllä aika yksinkertainen. Ei tartte olla kuin joku toimistovirkailija puoliso, niin ei saa mitään ylimääräisiä tukia korvauksen lisäksi. Kai ymmärrät, että pitkään työssä olleella työttömällä voi olla velaton omakotitalokin?

Vierailija
24/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei näköjään näe työnä muuta kuin politikkaa ja valtionhallintoa. Kaikki muut ammatinalat ja työpaikat on sama kuin olisi työtön. Siksi monen mielestä kaikki ovat työttömiä.

Vierailija
25/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä, että koulutetut tai muutoin "hyvissä töissä" työskennelleet usein työllistyvät nopeasti, suurin osa jopa ennen irtisanomisajan päättymistä.

Näistä iso osa ei edes laske itseään työttömäksi, jos siihen nyt sattumalta jäi joku 1-2kk kun ei virallisesti ehtinyt olla töissä.

Tästä tulee se mielikuva työttömästä ja siitä, että pitää olla aika pitkään ilman töitä, että on ikään kuin työtön.

Minulla jäi nykyisen ja edellisen työn väliin kaksi viikkoa. En vaivautunut edes ilmoittautumaan työkkäriin kun uusi työ oli jo tiedossa ennen määräaikaisen loppumista. Sitä ennen olin vähän pitempään työttömänä, enkä saanut puolison tulojen takia mitään. Siihen määräaikaiseen pääsin työllistämistuen ansiosta - siihen aikaan oli vielä työllistämistuki. Tästä tämä aloitus, eli itse olin aina ahkera työnhakija ja tukia monikossa en ole koskaan saanut. Ap. 

Vierailija
26/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu ystävänä oli työttömänä 1,5 vuotta. Jäi monessa haussa kakkoseksi, kunnes tärppäsi.

Harva on omasta tahdosta työtön.

Mutta perskokkareiden leikkaussysteemi ei tunnista eikä tunnusta sitä, että työpaikkoja ei riitä kaikille ja että jotkut hakuprosessit kestävät pitkään ja että monen työllistymisen estää esim. työkyvyttömyys tai ikäsyrjintä.

Vierailija
27/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa jos ansaitsisi tietokoneen pelaamisella tai jalkapallon pelaamisella miljoonia niin jotkut näkevät heidät silti työttöminä, koska eivät ole valtiolla toimistosihteereinä parin tonnin palkalla tai politiikassa ehdolla eduskuntaan.

Vierailija
28/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä moni myös kuvittelee, että avoimet työpaikat on vain työttömille. En tiedä tarkkaan paljonko kouluista valmistuu vuosittain ammatteihin porukkaa, mutta eikö se ole kuitenkin kymmeniätuhansia? Sen lisäksi paikan vaihtajat ja ne, joilla on esim. määräaikainen tai hoitovapaa - jos ei ole työpaikkaa mihin palata ennestään - loppumassa. 

Vierailija
29/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa jos ansaitsisi tietokoneen pelaamisella tai jalkapallon pelaamisella miljoonia niin jotkut näkevät heidät silti työttöminä, koska eivät ole valtiolla toimistosihteereinä parin tonnin palkalla tai politiikassa ehdolla eduskuntaan.

Minä tein vuosituhannen vaihteessa osa-aikaista työtä kotona ja samalla kävin iltakoulua. Naapureiden mielestä olin työtön enkä olisi saanut viedä lasta hoitoon. 

Vierailija
30/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut 4 tutkintoa, saanut 2 lasta, ollut myös useampaan otteeseen töissä. Nyt työtön, haen töitä viikottain.

Onkohan monella huutelijalla edes näitä saavutuksia, vai pelkästään se autuaaksitekevä työsuhde.

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi. Elämäntapatyöttömiä on vain pieni osa. "Mee töihin" ei ole realismia.

Vierailija
31/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi nykyisen ja edellisen työn väliin kaksi viikkoa. En vaivautunut edes ilmoittautumaan työkkäriin kun uusi työ oli jo tiedossa ennen määräaikaisen loppumista. Sitä ennen olin vähän pitempään työttömänä, enkä saanut puolison tulojen takia mitään. Siihen määräaikaiseen pääsin työllistämistuen ansiosta - siihen aikaan oli vielä työllistämistuki. Tästä tämä aloitus, eli itse olin aina ahkera työnhakija ja tukia mon

Mä olen ollut nyt yhtäputkeen töissä yli 12 vuotta ja aloitin työni toisen työn vielä ollessa käynnissä. Silti olen kuulema työtön, miksi? No koska en tule valtiolle töihin!

Sain kuulla olevani myös työtön kun tein kahta työtä yhtäaikaa eli olin kokoaikatöissä ma-pe ja sivutöissä ma-su. Silti kuulema olin työtön luuseri kun kävin epätyypillisinä aikoina kaupassa esim enkä suostunut hakemaan valtiolle töihin.

Vierailija
32/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä moni myös kuvittelee, että avoimet työpaikat on vain työttömille. En tiedä tarkkaan paljonko kouluista valmistuu vuosittain ammatteihin porukkaa, mutta eikö se ole kuitenkin kymmeniätuhansia? Sen lisäksi paikan vaihtajat ja ne, joilla on esim. määräaikainen tai hoitovapaa - jos ei ole työpaikkaa mihin palata ennestään - loppumassa. 

Ja paikanvaihtaja on aina etusijalla työttömään nähden. Siksikin työttömyydet pitkittyy.

Vierailija
33/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein vuosituhannen vaihteessa osa-aikaista työtä kotona ja samalla kävin iltakoulua. Naapureiden mielestä olin työtön enkä olisi saanut viedä lasta hoitoon. 

Olen aina opiskelun ohessa tehnyt töitä ma-su iltaisin ja viikonloppuisin. Olin kuulema ahne toisten avioliittojen tuhoaja, joka ei missään nimessä saisi tehdä töitä yhtään vaan pitäisi mielummin olla täysin työtön työnhakija. Opiskellakaan ei olisi saanut eikä missään nimessä asua asossa vaan olisi pitänyt elää työttömänä vuokra-asunnossa asuen.

Vierailija
34/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paikanvaihtaja on aina etusijalla työttömään nähden. Siksikin työttömyydet pitkittyy.

Mutta kun en halua vaihtaa työpaikkaa takaisin valtiolle niin kuulema olen työtön!

Vierailija
35/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ne ovat pitkäaikaistyöttömät itse jotka näin huutelevat. Luulevat, että kaikki tällä hetkellä työttömät elävät vuosia pelkkien tukien varassa.

Vierailija
36/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä ihmiset kuvittelee, että tulisin takaisin töihin valtiolle (tai kaupungille), mutta kun se ei pidä paikkaansa. En tule. En koskaan. Enkä halua vaihtaa työpaikkaa. En ainakaan valtiolle tai kaupungille.

Vierailija
37/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön. Takana vuosi työttömyyttä ja sitä ennen 40 vuotta töissä. 

Vierailija
38/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt alkuperäistä, sinänsä fiksua amk-koulutusta vastaamatonta kökköhommaa reilut kymmenen vuotta. Sit opiskelin uuden ammatin ja tein pari lasta. Nyt työtön, koska opiskelin suhdanneherkälle alalle, joka kusee just nyt. Nyt haen vähän vaikka mitä hommia kunnes taas tuo oma ala alkaa vetämään. En saa muuta tukea kuin ansiosidonnaista. Velkoja ei ole, nettovarallisuus kuusinumeroinen. 

Toivoisin vielä pääseväni mielekkäisiin töihin, joko tuolle uudelle alalle tai sitten johonkin muuhun kivaan paikkaan. 

Vierailija
39/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön. Takana vuosi työttömyyttä ja sitä ennen 40 vuotta töissä. 

Melekosta työnvieroksuntaa 😤😂

Vierailija
40/57 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellainen työtön, joka ei koskaan ole mitään tehnyt, eikä koskaan ole aikomus mitään tehdäkään kokee muiden puheet leimaavina ja "ettei ikinä ole ollut missään töissä" puheina. 

Eli kalikka kalahti taas oikeaan osoitteeseen 

Persulogiikka kulkee taas luotettavan järjettömiä polkujaan.

Mene töihin siitä loisimasta 

Piti tulla todistamaan sanottu todeksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan