G: Minkä ikäisenä sait ensimmäisen vakituisen työpaikkasi?
Kommentit (10)
Yliopistotutkinto taustalla, nyt 10 vuoden jälkeen palkka noin 5000 euroa. Mutta kyllä se pätkätyöaika rassasi!
tosin enpä ole vielä ehtinyt valmistua tai tehdä pidempiaikaisia töitä yliopisto-opintojen, äitiyslomien ja hoitovapaiden lomassa...
Paikka ei tosin muuten mitenkään unelmatyö, mutta toistaiseksi oon viihtynyt hyvin.
tosin kieltäydyin kahdesta ennen tätä.
ja nyt 33 on jo menossa neljäs vakkaripaikka... siirtynyt aina vakinaiseen paikkaan!!!!
Mutta vaihdoin sen tutkijan pätkätyösuhteisiin ja apurahoihin! Oikeasti, tulot pienenivät. Kauppaan pääsin suoraan lukiosta ilman sen kummempaa koulutusta, nykyiseen huonosti palkattuun pätkätyöhöni taas olen joutunut opiskelemaan maisterintutkinnon yliopistossa :)
Tosin nykyinen työ on sata kertaa kivempaa ja haasteellisempaa. Ja kuulemma olen aina tervetullut takaisin entiseen työpaikkaani, jos tulee sellainen elämäntilanne :)
Vastavalmistunut maisteri. Papereiden ottaminen/saaminen ulos yliopistosta oli työpaikansaannin ehto. Paikka oli ihan hyvä ponnahduslauta, viivyin siellä 3 vuotta.
Olin siellä reilun vuoden ja lähdin opiskelemaan. Seuraavan vakituisen paikan sain 23-vuotiaana.
nyt menossa kolmas vakkaripaikka, ikää 31v...