Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako enterorokossa mennä päiväkotiin?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos lapsi muuten hyvävointinen, ei kuumetta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kauan se tartuttaa? Siitä kai se riippuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
4/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli korkeassa kuumeessa pari päivää kotona, mutta kun vointi oli parempi, miin sitten päiväkotiin.

Vierailija
5/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, järki käyttöön.

Vierailija
6/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on virallinen ohje?

Vierailija
7/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan tartuttamaan kaikki lapset ja aikuiset.

Vierailija
8/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten kaikki muutkin tekee.

Vierailija
9/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa virallinen ohje on, että jos lapsi jaksaa touhuta eikä ole kuumeinen, hän voi mennä päiväkotiin. Enterorokko tartuttaa niin pitkään, ettei eristyksessä ole järkeä. Mutta en toki itsekään veisi pahimpien rokkojen kanssa, koska näyttävät aika kamalalta ja varmasti sattuvatkin, vaikka lapsi jaksaisikin jo leikkiä normaalisti.

Vierailija
10/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lapsen jonkun päiväkotikaverin vanhempi on töissä esim. terveydenhuollossa, saa taudin lapsensa kaverin kautta ja vie sen töihin asiakkaalle/potilaalle jolla on tavallista heikompi vastustuskyky/immuniteetti.

Vierailija
11/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa virallinen ohje on, että jos lapsi jaksaa touhuta eikä ole kuumeinen, hän voi mennä päiväkotiin. Enterorokko tartuttaa niin pitkään, ettei eristyksessä ole järkeä. Mutta en toki itsekään veisi pahimpien rokkojen kanssa, koska näyttävät aika kamalalta ja varmasti sattuvatkin, vaikka lapsi jaksaisikin jo leikkiä normaalisti.

Niin eipä se ole kiva jos lasta sitten kohdellaan kuin spitaalista. Toisaalta ei ole kotona tartuttamassa.

Vierailija
12/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kohta voidaan laittaa koko päiväkoti kiinni.

Vierailija
13/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan myöskään vesirokko, noro tai angiina hinkuyskästä puhumattakaan ei haittaa.

Vierailija
14/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos lapsen jonkun päiväkotikaverin vanhempi on töissä esim. terveydenhuollossa, saa taudin lapsensa kaverin kautta ja vie sen töihin asiakkaalle/potilaalle jolla on tavallista heikompi vastustuskyky/immuniteetti.

Se tarttuu niin helposti, ettei tartuntaa voi estää. Tartuttaa ennen oireiden alkamista ja pitkään niiden jälkeen. Eihän aikuiset usein edes tartuntaa saa. Pienet lapset enimmäkseen.

Vierailija
15/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä kuule päiväkodista soitetaan hakemaan lapsi, kun " kuumetta" on 37.5 ja on ihan reipas. Siinä selität terveydenhoitajalle, mitä mä siellä saikkua haen, kun päiväkoti ei suostu ottamaan ja käskivät hakemaan pois.

Vierailija
16/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lääkäri ei kirjoita enää sairaslomaa kun lapsi on muuten terve, mutta iho rakoilla niin mitäs siinä pitäisi sitten tehdä. Päiväkotiin he siinä vaiheessa menevät. Ja enterorokko tarttuu jo ennen oireita ja sen itämisaika on 7-10 vuorokautta. Suurinosa tartunnoista saadaan siis sellaisilta jotka eivät vielä edes tiedä kantavansa virusta.

Vierailija
17/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinenkin saa enterorokon, ja oireet ovat paljon pahemmat kuin lapsella. Olo voi olla pitkään tosi kipeä, rakkuloita suu ja iho täynnä.

Vierailija
18/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä kuule päiväkodista soitetaan hakemaan lapsi, kun " kuumetta" on 37.5 ja on ihan reipas. Siinä selität terveydenhoitajalle, mitä mä siellä saikkua haen, kun päiväkoti ei suostu ottamaan ja käskivät hakemaan pois.

Hassua että omia lapsiani ei ole kuin kerran soitettu hakemaan ja silloin oli tosi kipeä.

Vierailija
19/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laumasuojan saavuttamiseksi.

Vierailija
20/46 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tämä on. Viedään puolisairaat lapset hoitoon, kun on sitten ne hoitajienkin lapset kipeänä ja joutuu se vähäinenkin hoitajamäärä tippumaan pienemmäksi. Ainakin meidän perheessä se olen minä ( sairaalassa rivityöntekijä) joka jää lapsen kanssa kotiin. Ja palkkani on pienempi, kuin puolisolla. Siinä ne syyt.

Siinä vaiheessa ei heru empatiaa vaan oon ilonen, kun ilmotan vaan, et lähden sairaan lapsen kanssa kotiin. Esimies hommaa sijaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi