Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2024

Vierailija
02.01.2024 |

Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.

Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.

Kommentit (422)

Vierailija
221/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkälainen juoja olit ennen vuotta 2013? Lopetitko juomisen kokonaan tipattoman tammikuun vaikutuksesta vai muuten?"

Suurkuluttaja. Join paljon. Oma järki sanoi, että on viisain pistää pullo kiinni ennen kuin lähtee kokonaan käsistä. En ehtinyt pilata elämääni enkä terveyttäni enkä talouttani enkä ihmissuhteitani enkä juonut työpaikkaani, mutta jos olisin jatkanut runsasta juomista, niin olisin kaatunut reunan yli, ajattelin silloin ja ajattelen yhä. En siis ruvennut pitämään mitään tipattomia tammikuita vaan päätin pistää korkin kiinni toistaiseksi. Se oli joulukuuta.

Vierailija
222/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs helmikuussa tehdään, jos tammikuu on tipaton? Vedetäänkö helmikuussa kaksin käsin, että saadaan otettua takaisin se, mistä tammikuu oltiin paitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs helmikuussa tehdään, jos tammikuu on tipaton? Vedetäänkö helmikuussa kaksin käsin, että saadaan otettua takaisin se, mistä tammikuu oltiin paitsi?

Höpsistä!

Kuin joku voi ajatella noin?  Ei kukaan ota takaisin sitä määrää mitenkään minkä on ollut juomatta. Ei tässä mistään

menettämisestä ole kyse, mitään ei   m e  n e t e tä vaan saadaan.

Itse alan seuraamaan  kulutustani entistä enemmän. Vettä pitää juoda paljon, silloin , kun käyttää alkoholia, jotta

maksa puhdistuu ja , kun siihen veteen lisää sitruuna mehua niin tupla puhdistus.

Taidankin nyt lähteä ostamaan kilon sitruunoita. Vettä juon nytkin paljon.

-Ap

Vierailija
224/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap:n maksa sitten huonossa kunnossa ja puhdistamisen tarpeessa? Siksikö, että on tullut dokattua helmikuusta joulukuuhun?

Vierailija
225/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aloittajalle ja kaikille muillekin tipattomalla oleville! On hyvä välillä tarkastella tapojaan. 

Minäkin olen tipattomalla. Vietin jo ehdottoman elokuun, selvän syyskuun, lipittelemättömän lokakuun, maistelemattoman marraskuun ja juomattoman joulukuun. Lähes kuusi kuukautta mehulinjalla. Hyvä minä!

Halusin parantaa yöunia (eivät parantuneet muista syistä johtuen), pudottaa painoa (2 kiloa lähtenyt, eli varsin vaatimattomasti), huolehtia paremmin maksastani (arvot edelleen painon ja lääkitysten vuoksi koholla) ja välttää pienetkin krapulat (tämä sentään on toteutunut). 

Tärkeintä on ollut päästä eroon aivan turhasta tavasta, joka ei ole tuonut elämään mitään niin hyvää, että sitä olisi kannattanut jatkaa. Näin on parempi. 

Vierailija
226/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 14, mukavasti menee. Yrttiteetä ja sitruunavettä kuluu normaalia enemmän täälläkin, ja eilen illalla oli leffaa katsellessa lasissa piimää :) Minullakin on tipattomuuden lisäksi menossa kuntokuuri sekä erityisen terveelliset syömiset. 

-Tomsku

(Ja hei, ei välitetä näistä jeesustelijoista, antaa heidän itsekseen kylpeä omassa erinomaisuudessaan.)

Vierailija
227/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos ap:n maksa sitten huonossa kunnossa ja puhdistamisen tarpeessa? Siksikö, että on tullut dokattua helmikuusta joulukuuhun?

Ja mikä sun ongelma olikaan?

Vierailija
228/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 14

Lapset hoidettu, mielessäni pyörii tämä tammikuun pituus, on se vaan niin pitkä tämä tammikuu, helmikuu olisi lyhyempi. Olisko ens vuonna tipaton helmikuu?

-Ap

Yksi alkoholiin kuollut tuttavani antoi hyvän vinkin. Hän ei lähtenyt mukaani näihin tipattomiin tammikuihin vaan pyrki tipattomiin tiistaihin (tai torstaihin) kun niitä päiviä on vuodessa 52 kontra 31 päivää tammikuussa.

Toinen käänteinen pyrkimys hänellä oli juoda vai t-llä alkavina päivinä: tiistaina, torstaina ja tänään. Onnistui ja henki pakeni sisäkalujen hajoamiseen karvan alta 65v synttäripäivää.

Meillä oli kaveriporukassa 60 luvulla (olin teini silloin) tokaista, että juon vaan yhdessä tapauksessa: joka tapauksessa. Tai kahdessa tapauksessa: kun itsellä on tai joku tarjoaa. 

Jos noista kumpikaan tapa ei natsannut, niin saatettiin kokeilla sellaista, että otetaan vaan kun on juhlat ja juhlat on aina kun on viinaa. 

Edellisiin viitaten se viinapeikko vaanii lankeavia sieluja joka nurkalla. Aina on syitä ottaa? Ei ole! Kuten muihinkin addiktioihin mihin on helppo tottua, niin eroon pääseminen on vaikeata tai lähes mahdotonta. Se vaatii luonnetta ja hyvä että sitä tältä porukalta löytyy. 

Alkoholisteja ei oikeasti ole. Kysykää vaikka keneltä suurkuluttajalta. Kaikki juovat sivistyneesti ja vähän. Se on vaan jonkun toisen ongelma. Itselle valehteleminen on niin pirun helppoa ja itsensä pettäminen vielä helpompaa. 

Otetaan sille! Siis siitten joskus tuonnempana. Ehkä jo tänä- tai ensi vuonna 

cC ;~

Vierailija
229/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista monennenko kerran aloitin. En ole sortunut, ei tee yhtään vaikeaa

Vierailija
230/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipattomuutta voi jatkaa helmikuulle kuten itse ajattelin tehdä :)

Vierailija
231/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse tipoittain nauttia alkoholia. Muki tolkulla menee edelleen. 😎

Vierailija
232/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen todellinen mieliteko, mutta houkutukset torjuttu onnistuneesti. Osallistuin illalliselle, jossa oli tarjolla upeat ruokiin sopivat viinit. Kieltämättä kävi mielessä ajatus, että viinit nyt vaan kuuluisivat tähän menuun. Onneksi houkutus jättää auto parkkiin jäi ohimeneväksi. Ja lopulta ilta oli oikein hauska ilman viiniäkin. Mutta ei minusta kyllä täysin holitonta taida tulla, koska ruoka+viini=nautinto.

- Nautiskelija

Vierailija
233/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa tipatonta takana mutta miksi mulla ei ole paino pudonnut yhtään? Ei siis todellakaan yhtään. Olen syönyt vähemmän, pitänyt yön yli 10h paastoa ja tehnyt normaalia pidempiä kävelylenkkejä. Onko se tämä ikä vai mikä ettei ole mitään vaikutusta painoon? Vähän mälsää, kun ajattelin että tipattoman ohessa hieman keventyisin 😞

Mutsi

Vierailija
234/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 15

Pakkasta 20 astetta ja liikkuakkin pitäisi päivittäin, jos se lämpenisi päivän koittaessa.

-Ap

Vierailija
235/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo juttukaan oikein luista , kun ei ole alkoholia vai mistä lie johtunee? (pohdiskelee)

-Ap

Vierailija
236/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan viettänyt mitään tipattomia. Pitäisikö tässä huomata jotain eroa? Nyt parin viikon jälkeen en ole huomannut mitään eroa siihen, että ottaa viikonloppuisin muutaman oluen pe tai la tai pe ja la. Ei ole yhtään reippaampi olo, ei väsytä vähempää, jaksa yhtään paremmin jne. Ei kerrassaan mitään eroa mihinkään. Luulenpa, että kuun lopussa on aivan sama tilanne, että mitään muuta eroa ei ole kuin säästynyt raha.

Vierailija
237/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo juttukaan oikein luista , kun ei ole alkoholia vai mistä lie johtunee? (pohdiskelee)

-Ap

Aika moni on jättänyt jo kesken. Mutta onhan täällä vielä mukanakin monia. Minulla menee ihan tasaisesti. Laihtumaan en pääse, mutta ajatus onkin olla ilman alkoa, ei muuta.

-Kepakko  

Vierailija
238/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa tipatonta takana mutta miksi mulla ei ole paino pudonnut yhtään? Ei siis todellakaan yhtään. Olen syönyt vähemmän, pitänyt yön yli 10h paastoa ja tehnyt normaalia pidempiä kävelylenkkejä. Onko se tämä ikä vai mikä ettei ole mitään vaikutusta painoon? Vähän mälsää, kun ajattelin että tipattoman ohessa hieman keventyisin 😞

Mutsi

Mitä syöt ja kuinka usein?

Vierailija
239/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutsi

Mitä syöt ja kuinka usein?

Samat ruokailutottumukset kuin aiemminkin. Annoskokoa olen pienentänyt ja tosiaan sitä paastoaikaa vähintään 10 h yön aikana.

Ihmettelen, koska olen luullut sen tissuttelun pitäneen yllä tätä elopainoani ja luulisi että tässä parissa viikossa edes jotain eroa näkyisi.

Mutsi

Vierailija
240/422 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee edelleen, 3kg painokin tippunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan