Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2024

Vierailija
02.01.2024 |

Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.

Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.

Kommentit (422)

Vierailija
201/422 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs mielellä porukka valmistautuu viikonloppuun? Kyllä työviikon jälkeen maistuis kummasti tuju. Vaan ei anneta periksi. Millä olette korvanneet alkoholin? Minä ostin energia juomaa kun teini konsanaan.   Stemppiä kaikille!

Lämmintä kaakaota tulee juotua nyt aika usein illalla iltapalan kanssa. Saunaan olen ostanut alkoholitonta olutta. Myös kofeiinitonta teetä ja limua olen ostanut iltoja ajattelen.

Vierailija
202/422 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs mielellä porukka valmistautuu viikonloppuun? Kyllä työviikon jälkeen maistuis kummasti tuju. Vaan ei anneta periksi. Millä olette korvanneet alkoholin? Minä ostin energia juomaa kun teini konsanaan.   Stemppiä kaikille!

Mä olen aikalailla juonut teetä iltaisin. Yleensä en juo siis.

Kyllä tämän viikonlopun taas kestää mutta kummasti sitä katselee kalenterista viikkoja ja laskee milloin tipaton loppuu. Säälittävää 😞

Mutsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on herätty uuteen lauantaihin pirteänä! Hieroja teki terää eilen ja illalla tarjoilin kyllä vieraille punaviiniä mutta itse pysyin alkoholittomassa skumpassa. Eikä kyllä käynyt mielessäkään itse ottaa edes lasillista.

Tänään on tiedossa illallinen kyläpaikassa ja viiniä on varmasti pöydässä mutta otan omat alkoholittomat juomat mukaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille kanssatipattomille!

-Try Dry

Vierailija
204/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti meni eilisilta kuivinsuin kotona, vaikka mies muutaman oluen illan aikana jonkin. Mä olen ajatellut jatkaa tipatonta taas sinne hiihtolomaan asti, eli vielä on monta viikkoa edessä... Kevyt ärsytys on kokoajan, jotenkin en saa mitään järkevää tehtyä, mutta ehkä sitä energisempää oloa ehtii vielä tulemaan.

Kiva, että on tää porukka ja tosi kiva lukea miten kenelläkin menee! 

Ope

Vierailija
205/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii alkoholisteille. Itse en tarvitse, koska käytän alkoholia sivistyneesti.

Vierailija
206/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 13 ja hyvillä mielin hieman väsyneen viikon jälkeen.

Minäkin katsoin eilen kalenteria ja laskeskelin päiviä seuraavaan viinilasilliseen, mikä ei tietenkään ole hyvä merkki. Vähän sama kuin Nalle Puhille hunaja, ja hunajapurkin ajatteleminen. Muistaakseni Puh filosofoi, että se hetki kun tietää kohta voivansa avata hunajapurkin kannen on jopa parempaa kuin sen hunajan syöminen. Nalle osuu naulan kantaan. Jo palkinnon tai kivan asian ajatteleminen itsessään aiheuttaa dopamiinipiikin, ja saattaa usein olla palkitsevampaa kuin itse teko tai kohde. Esim. vesi herahtaa kielelle jo, kun ajattelee perjantai-illan rituaalia; viinilasi, viinipullo jne. Sitten saattaakin käydä niin, että viinistä on lopputulemana vain väsymys ja ikävä pöhnelö. Silti sama kuvio toistuu kerrasta toiseen. Dopamiinikoukku. 

Tällaisin miettein tähän päivään, Tomsku

Vierailija
207/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä tuo Nalle Puh vertaus! 

Itsellä nyt aivan mahtava fiilis! Heräsin ajoissa ja puuhannut jo vaikka mitä. Mies juuri heräilee, on krapulaa ja väsyttää ja ei jaksaisi tämän päivän sovittuja menoja (vierailuja). Ei mitenkään siis vahingoniloisesti vaan niin, että ihanaa kun minulla ei ole tuollainen olo! Saa uutta virtaa tipattomaan kun katselee krapulaista ihmistä 😀

No menen nyt vähän hoivaamaan kuitenkin..

Mutsi

Vierailija
208/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuun pilaamaan tein ketjun. Olen vähentänyt huomaamatta alkon lähes nollaan. Otin lasillisen itsenäisyyspäivänä ja sitten uudenvuoden aattona. Seuraavaksi ehkä saunaolut kesällä.

Terve, 

Täällä +20 kertainen 'alkoholisti' kun minusta on tullu paatunut tipattoman uusija ja 2000 luvun alusta. Joka kerta (ekasta lähtien) mennyt ilman brenkun kaipuuta vähintään tammikuu ja nyt viime vuosina vappuun asti. Silloinkin harmittaa katkaista hyvä tipaton putki. 

Nykyään saa hyviä holittomia juomia joilla olen korvannut kuohuvat ja oluen. Muutenkin ympäristö on muuttunut positiivisemmaksi niitä kohtaan jotka eivät alkoholista välitä. Ei tarvitse enään selitellä miksei juo. 

Mutta sallin toki muiden juomisen. Jonkun on huolehdittava siitä että valtio saa veronsa. Joku saa siis puolestani kiskoa loven umpeen, että puhtaaksi 100% viinaksi muutettu kulutus pysyy sillä 10 litran korvilla per 'sivistynyt kohtuujuomari' joka on sinut itsensä kanssa ja tuntee janonsa.

Hatunnosto kaikille tsemppareille jotka ovat mukana ja tietty meille 'alkoholisteille' joille kuukauden tipattomuus ei ole ongelma.... Eikä sen jälkeenkään

cC;~

Vierailija
209/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton sujuu hyvin, yllättäen ei mielitekoja juomien suhteen, mutta edelleen ajattelen vain mitä syötävää voisin suuhuni laittaa.  Vatsa huutaa nälkää, se suorastaan kuivuu kasaan, vaikka vasta äsken olisin syönyt ihan hyvin.  Napostelun himo on valtava, ja saan koko ajan tapella itseni kanssa otanko pähkinöitä, keksejä, juustoa ym. Välillä voitan itseni, välillä en. Korvien väli häröilee oikein kunnolla!  Ihminen, missä itsekuri?  Ei näin laihdu varsinkin kun liikunnan harjoittaminen on vain suunnitelma jota ei ole toteutettu.

Meillä on työkavereiden kanssa perjantainen tapa käydä tuopposella erinäisin kokoonpanoin.  Eilen jätin sen väliin vaikka päässäni takoi "pizzaa, pastaa, kaljaa, pizzaa, pastaa, kaljaa, kaljaa, kaljaa), ja kiittelin jo itseäni, mutta ylpeys käy lankeemuksen edellä ja jalat ikäänkuin itsestään veivät minut ahmimaan hampurilaisateriaa joka ei ihan pienimmästä päästä.  Suutuin itselleni ja kotona suutuspäissäni vetelin kitusiin piparkakkuja ja aurajuustoa kuola suupielestä valuen.  Hyvä minä!

Juomishaluani olen nyt tyydyttänyt kevythiilihappoisilla kivennäisvesillä (tavallinen vissy ei maistu), coca cola zero vaniljalla ja valitettavasti myös sokerittomalla energiajuomalla  (suo siellä, vetelä täällä).  0% oluita olen juonut kun aikaisemmin olen pitänyt tipatonta tai muuta alkotaukoa, mutta eihän ne oikealta oluelta maistu laisinkaan, ja ainakin itselläni vei jonkun aikaa tottua niiden makuun.  Ehkä sellaista voisi nytkin ostaa jos löytäisin jonkun mahdollisen vähäkalorisen.

Tosiaan, ihmettelen itsekin kun olen näinkin helpolla tipattoman suhteen päässyt, vaikka joka päivä joku kotona niitä nauttiikin. Tipattoman jälkeen haluaisin olla kokonaan ilman alkoholijuomia, mutta se lienee kohdallani utopiaa.  Toivonkin, että jatkossa arkena en joisi mitään, en edes vähää, eikä viikonloppu alkaisi keskiviikkona tai torstaina vaan korkeintaan vasta perjantaina! Joskus hyvät aikeeni ovat kosahtaneet aikaistettuun viikonloppuun.

Kiitos kannustuksesta ja koko tästä keskustelusta.  AS

Vierailija
210/422 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii alkoholisteille. Itse en tarvitse, koska käytän alkoholia sivistyneesti.

"Sivistyneet" ulos täältä. Onko tilannetajussasi vikaa? Etsi seurasi muualta.

Vierailija
211/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava herätä vailla päänsärkyä tai muita inhottavia tuntemuksia. Moni on puhunut puolisostaan. Minun mieheni on kohtuukäyttäjä, eli juo alkoholia erikoistilanteissa, esimerkiksi häissä tai pikkujouluissa, mutta ei koskaan osta kotiin alkoholia tai mene muuten vain käymään kaljalla. Se helpottaa kieltämättä minun tipatontani.

-Kepakko 

Vierailija
212/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui sitten eilen iltaan

Yllättäen vihanneslokeron alakerrostumista putkahti esiin kolme jouluolutta. Luulin niiden jo loppuneen

No, olin tullut saunasta ja aloin laittaa ruokaa. Jano ja nälkä. Ajattelin että turha näitä säästellä

Kaikki kolme meni

Vierailija
213/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava herätä vailla päänsärkyä tai muita inhottavia tuntemuksia. Moni on puhunut puolisostaan. Minun mieheni on kohtuukäyttäjä, eli juo alkoholia erikoistilanteissa, esimerkiksi häissä tai pikkujouluissa, mutta ei koskaan osta kotiin alkoholia tai mene muuten vain käymään kaljalla. Se helpottaa kieltämättä minun tipatontani.

-Kepakko 

Hyvä noin. Jos puoliso litkii kaljaa ja lipittää viinejä ja varsinkin jo kyselee liittymään seuraansa, vaikeuttaa huomattavasti.

Vierailija
214/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee mutta menköön! Eilisen illanvietossa oli tarjolla niin viiniä kuin olutta mutta minä pysyin alkoholittomissa ja kivaa oli!

Tänään menen uimaan heti aamupäivällä, sitten on ohjelmassa meal preppausta. On oikein levännyt olo kun alkoholi ei ole sotkenut yöunta :)

-Try Dry

Vierailija
215/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille! Mites viikonloppu meni? Periaatteessa tipattoman juna käänty. Ainakaan itse ei tule otettua sunnuntaisin eikä viikollakaan ole hirveemmin ole tavaksi tullut. Aikasemmin kerroilla tässä vaiheessa on huomannut selkeämmin vireys ja nukkumis muutokset. Viime yö oli vessaralli yö. Tuli juotuu limuja. Nooh...ottais tänään päikkärit. 

Vierailija
216/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 14

Lapset hoidettu, mielessäni pyörii tämä tammikuun pituus, on se vaan niin pitkä tämä tammikuu, helmikuu olisi lyhyempi. Olisko ens vuonna tipaton helmikuu?

-Ap

Vierailija
217/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pysytään tiukkana. Saunominen on nopeampaa kun ei saunalonkeroihin mene aikaa, mutta on kyllä jotenkin myös tylsempää. Musta tuntuu että en ole yhtä hauskakaan. Välillä tuntuu jopa hieman masentuneelta kun en saa sitä saunalonkeroani. Alkoholi käy mielessä usein "onpas ollut rankka viikko, nyt kyllä ansaitsisin lasin viiniä", "otanpa asennuslonkeron kun sulatan vesiputkea", "jess, vesiputki aukesi, nyt on aika juhlia lasillisella". No, en ole juhlinut alkoholilla, mutta kyllä tämä tipaton on antanut ajattelemisen aihetta! Hyvin mielenkiintoinen ihmiskoe! Tämä on kyllä paljon enemmän kuin vain että jättää juomatta alkoholia, ihan olen yllättynyt. 

Tsemppiä kaikille messissä oleville! 

Marsu

Vierailija
218/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan.

Saunailta eilen eikä tullut otettua sitä yhtäkään kaljaa tai lonkkua.

Jätän herkutkin väliin tässä kuussa, vähentänyt sokeria.

Hyvin menee.

Vierailija
219/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join viimeksi alkoholia vuonna 2013. Nyt on meneillään jo yhdestoista tipaton tammikuu yhteen menoon, ja oikeastaan yhdestoista täysin tipaton vuosikin.

Luulen, etten enää alkoholia otakaan. Olen kasvanut siitä niin eroon, ettei se kuulu elämääni millään tavalla. Ei kiinnosta pätkääkään.

Mutta jokainen tyylillään. Onnea vaan jokaiselle valitsemallaan tiellä.

Vierailija
220/422 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join viimeksi alkoholia vuonna 2013. Nyt on meneillään jo yhdestoista tipaton tammikuu yhteen menoon, ja oikeastaan yhdestoista täysin tipaton vuosikin.

Luulen, etten enää alkoholia otakaan. Olen kasvanut siitä niin eroon, ettei se kuulu elämääni millään tavalla. Ei kiinnosta pätkääkään.

Mutta jokainen tyylillään. Onnea vaan jokaiselle valitsemallaan tiellä.

Minkälainen juoja olit ennen vuotta 2013? Lopetitko juomisen kokonaan tipattoman tammikuun vaikutuksesta vai muuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi