Miksi naiset Tinderissa....
Eivät osaa keskustella?
Olen n.40v mies ja nyt ollut Tinderissa puolisen vuotta. Matcheja tulee tasaisesti, mutta ongelma on keskustelu. Tai oikeastaan sen puute.
Aluksikin naiset eivät koskaan aloita keskustelua. Kun laitat ensimmäisen viestin, yleensä siihen tulee vastaus. Mutta sen jälkeen keskustelusta ei tule oikein mitään. Jos esität naiselle kysymyksen hän vastaa siihen. Ei vastakysymyksiä, ei mitään muita aloituksia tai kommentteja. Jos laitat sellaisen viestin mikä ei sisällä kysymystä, naisesta ei kuulu mitään. Jos laitat jonkun ajan päästä kysymyksen sisältävän viestin, nainen vastaa kysymykseen. Suurimman osan kanssa ei synny minkäänlaista vuorovaikutusta. Miten ihmisistä on tullut näin tyhmiä ja kykenemättömiä?
Olen päätynyt ehdottamaan mahdollisimman pikaisesti tapaamista, että päästäisiin juttelemaan livenä. Osa naisista lopettaa keskustelun siihen, osan kanssa on tosi vaikea sopia mitään, ja pieni osa naisista suhtautuu heti positiivisesti näkemiseen. Olen huomannut, että mitä nuorempi nainen, sitä helpompaa kommunikonti on, ja nuoremmat naiset suhtautuvat tapaamiseenkin avoimemmin.
Onko samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (136)
Olen huomannut saman ilmiön. Olen bi-nainen ja seurustelisin sinänsä mieluummin naisen kanssa, mutta päädyn toistuvasti yhteen miesten kanssa koska en vain yksinkertaisesti jaksa viihdyttää noita oman elämänsä prinsessoja vaan vaadin kiinnostuakseni sen että molemmat osapuolet näkevät vähän vaivaa. Olen lähes aina ollut naisten kanssa se, joka tekee aloitteen, keksii kiinnostavia treffiaktiviteetteja ja ylläpitää keskustelua. Sitten nämä naiset kuitenkin usein ihmettelevät kun kiinnostukseni lakkaa tapaamisen jälkeen :D
Eli ymmärrän täysin miesten ongelman deittisovelluksissa, ilmeisesti olen ollut itse siinä tyypillisessä "miehen roolissa" koska olen luonteeltani aktiivinen.
N35
Naisilla on todella surkeat kommunikaatiotaidot, ja jostain syystä yritysten markkinaosastot ja HR on täynnä naisia, joiden asiakkakaina on tyytymättömiä työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä sinkkumies voisi löytää sellaisia normaaleja järkeviä naisia, keitä kiinnostaisi tutustua ja ajatuksissa olisi parisuhde?
No ei tietenkään ole mitään tiettyä paikkaa, mistä voi tai ei voi löytää. Riippuu ihan, missä ihmisiä voi kohdata ja missä nyt sattuu olemaan just itselle sopiva. Minä olen löytänyt työn parista kollegoiden joukosta, joskus myös harrastusten parista. Pari deittailukokemusta deittisivustolta. Joistain näistä on tullut suhde, jotkut jääneet tapailuiksi, jotka ovat sinänsä olleet ihan positiivisia ja mukavia, mutta jostain syystä juttua ei ole jatkettu (esim. toiveet suhteelle eivät ole kohdanneet tai jompi kumpi onkin etsinyt jotain muuta, tai sitten kumpikin on kokenut että juttu on enemmänkin kaverillinen).
Niillä naisilla ei ole huonot kommunikaatiotaidot. Niitä ei vaan kiinnosta tarpeeksi sun huonot kommunikaatiotaidot.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että kaikki naiset hakee jotain sitoutujaa? Itse ainakin haen Tinderistä ihan vaan seksiä. Siihen se on helppo, oikea karkkikauppa.
Löydätkö sitten helposti miehiä, joiden kanssa haluat seksiä? Kyllä minäkin uskon, että seksinhaluisia miehiä Tinderistä löytyy, mutta ei ainakaan minulla seksuaaliseen haluun ja kiinnostukseen riitä vain se, että toinen haluaa irtoseksiä (minun kanssani tai yleensä). Suurin osa miehistä ei ole sellaisia, joiden kanssa kiinnostaisi harrastaa seksiä, ja haluaisin seksissäkin, että ollaan samanhenkisiä - samanlaiset mieltymykset ja samantyyppiset fetissit. Joten ei ainakaan minulle Tinder siihenkään mikään karkkikauppa olisi. Lähinnä vain kokoelma kuvia, joista ei yksikään saa haluamaan seksiä - minulla kun ei pelkkä miehen ulkonäkö siihenkään riitä, että seksuaalinen halu heräisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omassa kaveripiirissä yleistä, että tinder ladataan vaan viihdemielessä, eikä sieltä oikeasti etsitä minkäänlaista seuraa. Monelle miehelle voi tulla yllätyksenä, mutta moni nainen ei etsi sieltä oikeasti yhtään mitään, ei aviomiestä tai pienen hetken iloakaan. Älkää kysykö mikä järki, mutta tämän havainnon olen itse tehnyt.
Minulla taasen on aivan päinvastainen kokemus. Kaveri lähes pakottaa liittymään tinderiin koska löysi sieltä kumppanin ja ovat jo perheellisiä ja itse olen sinkkunainen. Kaverin mielestä menetän hemmetisti kun en ole tinderissä ja on hänen mielestään täys kalavale että ihmiset olisivat siellä turhaan. Monta kaverin tuttua on löytänyt vakituisen kumppanin jopa puolison tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se valheellista kysyntää, jos olette hakemassa miestä joka on juuri teistä kiinnostunut. Mutta jos vain haluatte seksiä ja ei haittaa että olette harmaata massaa ja kiinnostatte vain sen vuoksi että sukupuoli on nainen, niin ei siinä mitään. Menkää vaan ns. treffeille.
Mitäpä luulet kuinka paljon minua kiinnostaa olenko jotain harmaata massaa vai en miehelle, jolta olen hakemassa vain seksiä? Kiinnostaa ihan vaan se, että vaikuttaako mies sellaiselta jolta voisi saada hyvää seksiä.
No mikäs siinä, jos seksi on sitä että masturboidaan orgasmi toisen vartaloa apuna käyttäen, vaikka ei ole mitään henkistä yhteyttä. Mulle hyvä seksi ei ole tuollaista kylmää.
Jostain syystä porukka järkyttyy, jos joku nainen käyttäytyy deittiäpissä samoin kuin 99 % miehistä eli etsii vain ja ainostaan panoa, joka johtaa omaan tyydytykseen, muusta viis. Kuitenkin tuollaisella naisella on 99-prosenttisesi keskivertonaista paremmat mahdollisuudet löytää hakemansa deittiäpistä, jossa parisuhdeorientoituneet miehet loistavat poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joskus 10v sitten tinder vielä toimikin kun ihmiset oli enemmän aitoja siellä. Nykyisin puhdas peli ja sellaisena se kannattaa ottaa.
Mulla lukee biossakin että pelaan sitä kuin Pokemonia. Svaippailen ja taistelen paikallisten hirviöiden kanssa.
Riippuu siitä että mitä Tinderistä haluaa. Itse haen sieltä seksiä, ja esim matkaillessa haen Tinderin kautta paikallista seuraa jo pari viikkoa ennen lennon lähtöä, eli kun saavun kohteeseen niin mulla on siellä seuralainen/matkaopas valmiiksi "buukattuna" tinderin kautta 😀
Miten herpeksesi voi?
En ole missään muualla nähnyt ihmisiä, jotka olisivat näin tuomitsevia. Muuta ei sallittaisi kuin koko elämän mittainen parisuhde. Lomaromanssikin aiheuttaa moraalipaniikin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ilmiön. Olen bi-nainen ja seurustelisin sinänsä mieluummin naisen kanssa, mutta päädyn toistuvasti yhteen miesten kanssa koska en vain yksinkertaisesti jaksa viihdyttää noita oman elämänsä prinsessoja vaan vaadin kiinnostuakseni sen että molemmat osapuolet näkevät vähän vaivaa. Olen lähes aina ollut naisten kanssa se, joka tekee aloitteen, keksii kiinnostavia treffiaktiviteetteja ja ylläpitää keskustelua. Sitten nämä naiset kuitenkin usein ihmettelevät kun kiinnostukseni lakkaa tapaamisen jälkeen :D
Eli ymmärrän täysin miesten ongelman deittisovelluksissa, ilmeisesti olen ollut itse siinä tyypillisessä "miehen roolissa" koska olen luonteeltani aktiivinen.
N35
Tiedoksesi: naiset ovat luonteeltaan aktiivisia, koska sinä olet nainen ja olet aktiivinen. Se ei ole ominaisuus jonka olisit kopioinut miehiltä. Kuten ei mikään muukaan positiivinen ominaisuus sinussa. Ne ovat kaikki naisten ominaisuuksia.
Nämä pick me tytöt käyvät hermoille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joskus 10v sitten tinder vielä toimikin kun ihmiset oli enemmän aitoja siellä. Nykyisin puhdas peli ja sellaisena se kannattaa ottaa.
Mulla lukee biossakin että pelaan sitä kuin Pokemonia. Svaippailen ja taistelen paikallisten hirviöiden kanssa.
Miksi sinä lakkasit olemasta aito ja aloit pelailla? Vai onko se epäaitous vain kaikkien muiden ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä lakkasit olemasta aito ja aloit pelailla? Vai onko se epäaitous vain kaikkien muiden ongelma?
Lakkasin olemasta aito koska se ei johtanut mihinkään hyödylliseen.
Pari vuotta sitten eron jälkeen uutena käyttäjänä luulin oikeasti että jotakin aitoakin voisi löytyä. Harhaluulot karisivat hyvin nopeasti.
Toki olen nykyään osa ongelmaa jos pelillisyyttä ongelmana pitää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin olemasta aito koska se ei johtanut mihinkään hyödylliseen.
Pari vuotta sitten eron jälkeen uutena käyttäjänä luulin oikeasti että jotakin aitoakin voisi löytyä. Harhaluulot karisivat hyvin nopeasti.
Toki olen nykyään osa ongelmaa jos pelillisyyttä ongelmana pitää
Tarvitset siis palkkion siitä että olisit aito? Eikös se tarkoita että olet ollut feikki koko ajan?
Hassua, mulla on vastaavasta deittisovelluksesta ihan sama kokemus miesten osalta. Kun itse aloitin keskustelun, en saanut vastausta tai keskustelu tyrehtyi nopeasti, tyyliin mies ei vastannut mihinkään mitä kysyin (yleensä profiilista löytyvään asiaan liittyvä kysymys). Miesten aloitusviestit yleensä pelkkä tervehdys tai joku "mitäs naikkonen puuhailee, pannaanko".
Monet naiset eivät aloita kirjoittelua varmaan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei heidän tarvitse. Tinderissä on miehiä moninkertainen määrä naisiin verrattuna. Käsittääkseni Tinderin käyttäjistä ainakin 80% on miehiä. Siksi varsinkin pk-seudulla naiset saavat tykkäyksiä paljon ja yhteydenottoja tulee vaikka ei tekisi mitään itse.
Huono kirjoittelu johtuu tavallaan myös samasta syystä. Menin itse Tinderiin korona-aikana ja asuin silloin pk-seudulla. Ajattelin, että varmaan kannattaa antaa tykkäyksiä kaikille vähänkään sopivan oloisille niin sitten saa todennäköisemmin matcheja. Virhe! Tämä johti siihen että yhtäkkiä minuun otti yhtä aikaa yhteyttä yli 10 miestä ja uusia yhteydenottoja tuli tasaisesti. Ensin yritin vastata kaikille jotain mutta lopulta luovutin. Ei minulla ole aikaa päivystää koko ajan Tinderissä ja vastata kaikille. Aloitin myös itse jokusen keskustelun mutta en kovin montaa.
Kävin treffeillä jonkun verran ja kaikki miehet vaikuttivat fiksuilta joten mitään huonoja kokemuksia ei ole. Kumppaniksi löytyi mies, jolle laitoin itse sen ensimmäisen viestin ja ehdotin tapaamista.
N33
Pitää paikkansa, pk-seudulla naiset ovat usein nirsoja ja muutenkin ylimielisiä. Maakunnissa on huomattavasti enemmän jalat maassa olevia naisia.
Miksi oletat, että kaikki naiset hakee jotain sitoutujaa? Itse ainakin haen Tinderistä ihan vaan seksiä. Siihen se on helppo, oikea karkkikauppa.