Miksi naiset Tinderissa....
Eivät osaa keskustella?
Olen n.40v mies ja nyt ollut Tinderissa puolisen vuotta. Matcheja tulee tasaisesti, mutta ongelma on keskustelu. Tai oikeastaan sen puute.
Aluksikin naiset eivät koskaan aloita keskustelua. Kun laitat ensimmäisen viestin, yleensä siihen tulee vastaus. Mutta sen jälkeen keskustelusta ei tule oikein mitään. Jos esität naiselle kysymyksen hän vastaa siihen. Ei vastakysymyksiä, ei mitään muita aloituksia tai kommentteja. Jos laitat sellaisen viestin mikä ei sisällä kysymystä, naisesta ei kuulu mitään. Jos laitat jonkun ajan päästä kysymyksen sisältävän viestin, nainen vastaa kysymykseen. Suurimman osan kanssa ei synny minkäänlaista vuorovaikutusta. Miten ihmisistä on tullut näin tyhmiä ja kykenemättömiä?
Olen päätynyt ehdottamaan mahdollisimman pikaisesti tapaamista, että päästäisiin juttelemaan livenä. Osa naisista lopettaa keskustelun siihen, osan kanssa on tosi vaikea sopia mitään, ja pieni osa naisista suhtautuu heti positiivisesti näkemiseen. Olen huomannut, että mitä nuorempi nainen, sitä helpompaa kommunikonti on, ja nuoremmat naiset suhtautuvat tapaamiseenkin avoimemmin.
Onko samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (136)
40 v tavis naiset ei halua tavis miehiä vaan jotain komeita top 10 miehiä eli urheilijoita ja jääkiekkoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa kommunikoida miesten kanssa olen myös huomannut. On mahdotonta saada keskustelua aikaiseksi.
Jos olet riittävän hyvännäköinen mies, niin kyllä naiset osaavat kommunikoida kanssasi.
Tein viime vuosikymmenellä feikki profiilin tinderiin miesmallin kuvilla, ja naiset lähettelivät kilpaa avausviestejä, tekivät kaikkensa että keskustelu ei kuolisi (tupla- ja jopa triplatekstasivat jos lopetin vastaamisen), ja jotkut jopa tarjosivat seksiä muutaman viestin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
40 v tavis naiset ei halua tavis miehiä vaan jotain komeita top 10 miehiä eli urheilijoita ja jääkiekkoilijoita.
No sitten se on niin, eläkää asian kanssa. Ja kyllä itsekin olen melkein huomannut, että kaikilla 40+ ikäisillä toisella kierroksella olevalla naisella on melkeinpä poikkeuksetta seurustelukumppanina juurikin jääkiekkoilija. Tarkemmin ajatellen enpä edes tunne muunlaisia parisuhteessa olevia miehiä kuin urheilijoita ja jääkiekkoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten se on niin, eläkää asian kanssa. Ja kyllä itsekin olen melkein huomannut, että kaikilla 40+ ikäisillä toisella kierroksella olevalla naisella on melkeinpä poikkeuksetta seurustelukumppanina juurikin jääkiekkoilija. Tarkemmin ajatellen enpä edes tunne muunlaisia parisuhteessa olevia miehiä kuin urheilijoita ja jääkiekkoilijoita.
Paitsi jo on suhteessa Momoan kanssa,kuten minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa kommunikoida miesten kanssa olen myös huomannut. On mahdotonta saada keskustelua aikaiseksi.
Jos olet riittävän hyvännäköinen mies, niin kyllä naiset osaavat kommunikoida kanssasi.
Tein viime vuosikymmenellä feikki profiilin tinderiin miesmallin kuvilla, ja naiset lähettelivät kilpaa avausviestejä, tekivät kaikkensa että keskustelu ei kuolisi (tupla- ja jopa triplatekstasivat jos lopetin vastaamisen), ja jotkut jopa tarjosivat seksiä muutaman viestin jälkeen.
Miten kukaan voi olla noin typerä. Kokeile esiintyä naisamallina, saat vähän käsitystä millaista se on. Ekana päivänä 200 "moi" vastausta. Kenellä on aikaa selvittää tuollaista kasaa?
Sitten ei viitsi vastata kenenkään, ja kumppani löytyy irl. Miehet tämän tekee, ja homma toimisi ellei miehet mätsäisi kaikkea oletetusti naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset tosiaan löydä enää seuraa "normaalisti",ihmettelen.
Mistä sitä seuraa löytää? Työ ja harrastukset miesvaltaisia. En omista koiraa. Pitkän parisuhteen jälkeen kaveripiirissä pelkästään lapsiperheitä ja pariskuntia. Lapsi muuttanut jo omilleen, ei siis mitään lapsiin liittyviä verkostoja. Naapuruston ainoa sinkkunainen on 81v (sinällään kyllä herttainen mummeli). Baarissa käyn hyvässä seurassa juomassa 1-2 olutta. Tämän päivän yökerhoista en ymmärrä mitään, epäilen että 2000-luvun alun opeilla siellä ei menestytä....
Sun tyylisin miehen haluaisin tavata.
Mutta eiköhän tässä pidä se Tinder opetella.
Sinkkuna ollut kesästä lähtien. Omaan asuntoon pääsen nyt keväällä.
Ikää jo 53 v, suhde kesti 33 vuotta. Jännä nähdä mitä tämä vuosi tuo tullessaan.
Tinder on ihan pellealusta. Kaikki siellä tuntuu vaan haluavan seksiä.
Ihan samanlailla miehet keskustelee, jos heille laittaa ensimmäisenä viestin.
Sen olen päätellyt johtuvan siitä, että eivät ole kiinnostuneita ja heillä on meneillään keskustelu / keskusteluita kiinnostavampien naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mä tarkoitan vaihtoehtojen runsaudenpulalla sitä että pystyykö oikeasti ja aidosti antamaan jokaiselle mahdollisuuden näyttää kuka on ja että voisiko se olla se sun elämän mies jos sen miehen pitää todellakin sieltä satojen osumien joukosta yrittää erottua jotenkin edukseen? Mä kerroin tuolla ekalla sivulla että tän mun elämäni miehen eka viesti mulle oli Moi. Kuinka moni satojen osumien nainen siinä kohtaa vaan pyöräyttäisi silmiään ja joko poistaisi osuman tai vaan jättäisi vastaamatta? Minä vastasin ja seuraavana päivänä me jo puhuttiin puolitoista tuntia puhelimessa.
Siis mulle tää on ihan puhdasta spekulaatiota. Mä en voi tietää miten mä olisin käyttäytynyt jos mulla olisi ollut satoja osumia. Haluaisin tietenkin uskoa että olisin tunnistanut rakkauden sieltä niidenkin joukosta.
Omalla kohdallani se menisi täysin sen mukaan, onko mies vaikuttanut profiilissa kiinnostavalta ja potentiaalisesti samanhenkiseltä kuin minä. Jos profilissa lukee vain esim. "185cm, töissä, käyn salilla" ei kiinnostus herää, vaikka olisi ainoa vaihtoehto. Toisaalta noita viestejähän pääsee lähettämään vain matcheille, joten minä olisin tehnyt karsinnan jo profiilien perusteella - voi olla, että jos joku sielunkumppani ei ole osannut kertoa itsestään profiilissa muuta kuin pituuden ja saliharrastuksen, hän sitten jää löytämättä. Jokaista toistensa kaltaista kloonia, jotka käyvät salilla, en jaksa lähteä seulomaan ja tsekkaamaan.
Eli toisin sanoen minulla tuskin olisi satoja "osumia". Satojen miesten joukosta niitä voisi aiemman Tinder-selailuni perusteella tulla ehkä 10, maksimissaan 20, jos olisin ollut oikein avarakatseinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät vaan ole riittävän kiinnostuneita sinusta.
T. Nainen joka löysi Tinderistä rakkauden
Mutta matchasivat silti...? Naiset aina valittavat, kun miehet matchaavat naisia, joista eivät ole kiinnostuneita, mutta sitten tekevät niin itsekin.
-eri
Niin, en osaa sanoa ovatko vain osumien keräilijöitä, ovatko ottaneet varalle paremmin puutteessa, vai onko kyse vain sellaisesta että aloittajan viestit ei vaan kiinnosta. Ehkä ulkonäkö ja muut speksit on riittävän hyvä osumiin mutta hän ei osaa tuoda persoonallisuuttaan riittävästi viesteissä esille. Itse olin tosi valikoiva tinderissä mutta siitä huolimatta juttu ei kaikkien kanssa lähtenyt lentoon millään tasolla. Joidenkin kanssa vaan synkkasi paremmin ja elämäni rakkaus taas erottui joukosta ihan ensimmäisistä vies
Olivat ehkä kahden vaiheilla, että laittavatko tykkäyksen vai ei. Saattoi jopa olla vahinkotykkäys. Niitäkin tulee helposti. Päättivät sitten antaa keskustelulle mahdollisuuden, muttei sytyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttu. Naiset varmaan saa niin paljon mätsejä, että vara valita kenen kanssa viestittelevät. Kyllähän se harmittaa kun itse käyttää aikaa ja vaivaa kirjoittamalla pitkän ja hyvän viestin niin siihen vastataan yhdellä lauseella.
M37
Älä kirjoita pitkää viestiä aloitukseen. Hyvin riittää tervehdys ja joku helppo kysymys, josta ujonkin on helppo lähteä juttelemaan. Esim. ihan vain "Mitä teit viikonloppuna?". Ei tarvitse keksiä mitään "hurmaavaa" aloitusta. Toinen lähtee keskusteluun mukaan, jos on kiinnostunut. Jos ei lähde, niin ei ole kiinnostunut. 🤷
Uskoisin, että pitkään viestiin on isompi kynnys vastata, kun täytyy sitten itsekkin olla aikaa kirjoitettaa pitkä vastaus. Jos ei ole aikaa, niin siirtää vastaamista myöhempään ja saattaa unohtaa kokonaan vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sama toimi toisinkinpäin. Korvaat ne tärähtäneet naamalähikuvat jollain hyvännäköisen miehen kuvilla, joissa näkyy muutakin kuin sieraimet, aurinkolasit, rööki huulessa tai auto niin johan alkaa viestejä tulemaan. Voit tuplata mahdollisuutesi kirjoittamalla profiiliin muutakin kuin pituutesi tai jonkun typerän naiset on huo*ia, en pane läskejä lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Sä AP et vaan ole kiinnostava, ihan yksinkertaisesti
Ei tämä ihan totta ole edes. Itsekin luulin etten ole kiinnostava, kunnes kokeilin toisella paikkakunnalla ja naiset oli paljon kiinnostuneempia. Jos naisille on ns. liikaa tarjontaa, vaikkakin vain näennäisesti, niin he alkavat käyttäytymään kuin olisivat filmitähtiä.
Tämä. Jäi mainitsematta, että jouluna oli maakunnassa ja siellä tuli muutama match. Keskustelu lähti liikkeelle ihan eri tavalla kuin etelässä. Mutta jäin vähän siihen käsitykseen, että naiset olivat enemmän kiinnostuneita siitä, että olen pääkapunkisudulta, kuin vakavissaan keskustelusta.
AP.
No ei tosiaan ketää Suomessa se erityisesti kiinnosta, että olet "pääkaupunkiseudulta". "Mistä olet kotoisin" on vain helppo keskustelunaihe, jos ei muuta keksi.
Huvittavaa, että luulet Helsingin tai sen lähialueen olevan niin eksoottinen maalaistytölle, että hän ihan vain sen takia kanssasi keskustelee. 😆
Keskustelua tulee pienillä paikkakunnilla enemmän, koska valinnanvaraa on paljon vähemmän. Ei tarvitse pyörittää 30 keskustelua samanaikaisesti, kun matchejäkin on usein vain muutama ja nekin asuvat 100 kilometrin päässä.
No ainakin se että solvaat puolta ihmiskuntaa tyhmiksi ja kykenemättömiksi, vihjaa että keskustelutaitosi eivät ole kummoiset. Eiköhän se ole syy miksi juttu ei luista. Henkilökohtaisesti inhoan myös tuota "miksi nykyään" päivittelyä. Se saa ihmisen kuulostamaan vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo naiset olivat miesten feikkitilejä. Mies käyttää tinderissä 90% ajasta erilaisiin testeihin. Siksi heillä ei jääkään aikaa mihinkään normaaliin viestittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun näitä tarinoita aina kuulee muttei näy mitään kuvakaappauksia.
Korkeintaan joku juutuberi joka on feikannut kaiken klikkausten toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kymmeniä tykkäyksiä päivässä. Olen todella valikoiva matchien suhteen. Silti niitä matcheja tulee ja keskusteluja alkaa. Valikoin kiinnostavimman johon panostan, sillä en ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, vaan tiedän mitä haen.
Valitettavasti valinta ei tällä kertaa osunut sinuun.
Miksi sitten keskustelua jatketaan vaikka ei kiinnosta? Eikö silloin vain poisteta match ja jatketaan muiden kanssa.
Minulla on nytkin Tinderissa naisia joista en ole kuullut viikkoihin. Mutta jos nyt laitan vaikka viestin: Moi, miten on viikko alkanut? Vastaus tulee melkein heti tyyliin: Ihan kivasti, töissä. Tätä voi jatkaa vaikka parikin päivää mutta heti kun lopetat kysymyksien esittämisen, nainen vaikenee.
AP.
Koska naisille on pienestä asti opetettu, ettei miehilli saa olla epäkohtelias. Ei saa sanoa ei. Ei saa sanoa, ettei ole kiinnostunut. Ei saa loukata tunteita. Itse olen kyllä sanoutunut kaikesta tämmöisestä irti, mutta joillakin oppi on vain kovassa. Ei siis edes netissä uskalla poistaa matchia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omassa kaveripiirissä yleistä, että tinder ladataan vaan viihdemielessä, eikä sieltä oikeasti etsitä minkäänlaista seuraa. Monelle miehelle voi tulla yllätyksenä, mutta moni nainen ei etsi sieltä oikeasti yhtään mitään, ei aviomiestä tai pienen hetken iloakaan. Älkää kysykö mikä järki, mutta tämän havainnon olen itse tehnyt.
Noin se menee myös jonkun tutkimuksen mukaan. En kyllä itse ymmärrä miksi edes mennä sinne, jos ei halua mitään. Mua ei saisi kirveelläkään deittisovelluksiin ja jotkut naiset menee sinne "huvikseen".
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omassa kaveripiirissä yleistä, että tinder ladataan vaan viihdemielessä, eikä sieltä oikeasti etsitä minkäänlaista seuraa. Monelle miehelle voi tulla yllätyksenä, mutta moni nainen ei etsi sieltä oikeasti yhtään mitään, ei aviomiestä tai pienen hetken iloakaan. Älkää kysykö mikä järki, mutta tämän havainnon olen itse tehnyt.
Noin se menee myös jonkun tutkimuksen mukaan. En kyllä itse ymmärrä miksi edes mennä sinne, jos ei halua mitään. Mua ei saisi kirveelläkään deittisovelluksiin ja jotkut naiset menee sinne "huvikseen".
N43
Se on ehkä samanlaista viihdykettä tylsiin hetkiin kuin aiemmin oli TV-chatin lukeminen tai sanomalehden testiviestipalsta. Tai nykyisin vaikka instan tai tiktokin selaaminen, kun ei ole muutakaan tekemistä. En itse tuota harrasta, mutta moni tapaa vain aikaa, ja on kyllä ehkä teoriassa valmis kiinnostumaan, jos joku superkiinnostava osuisi kohdalle. Mutta mitään "ihan kivoja" ei jaksa alkaa lämmitellä.
Ja tässä tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla näyttelee hyvin suurta roolia. Vartalon on myös oltava lihaksikas ja vähärasvainen, jotta kasvojen piirteet tulevat kunnolla esille. Muulla on Tinderissä hyvin vaikeaa erottua joukosta.