75-v äitini katui joulupöydässä ettei lyönyt minua enemmän ollessani lapsi ja tänään soitti ihmetellen miksi lähdin niin äkkiä pois
On kuulema minun vika etten siedä kritiikkiä. Miksi pilasin hänen Joulunsa? Miten tähän pitäisi suhtautua?
N 49
Kommentit (63)
Anna mummelin höpöttää. Ikään liittyvää sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini puolestaan kertoi, että mulla on väärä kinkku (olis pitäny olla HK:n, mulla oli atrian). Lisäksi teen joululaatikot väärin, kun en tee soseita itse vaan ostan lanttu- ja porkkanasoseet kaupasta. Kyllä pitää ihmisen viitsiä tehdä laatikot alusta lähtien itse. Niin ja mulla on muovikuusi, väärin sekin, ei tule joulun tunnelmaa ilman aitoa kuusta. Ei onneks vietetty joulua yhdessä, kävin vaan aattona. En kestäis tuota jatkuvaa negatiivisuutta, kaikesta mitä teen löytyy vikoja. Mä olen kasvattanu lapseni väärin, mulla on väärä mies, mä asun väärässä paikassa, auto on väärä, ammattini on väärä jne.
Sinulla on väärä äiti <3
Tämä oli tosi kauniisti sanottu. Liikutuin, vaikka en ole tuo aina väärässä oleva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole enää yhteydessä. Ei tuohon muu auta, paitsi se, että täräyttää takaisin aina, kun tulee sontaa suusta. Vanhuus ei ole syy olla ilkeä, ja alkava muistisairauskaan ei ole sellainen edesvastuuttomaksi tekevä, ettei voisi sanoa takaisin. Se ymmärrys omista puheista ja tekemisistä loppuu muistisairaudessa sen verran myöhemmin.
Ihan sivusta heitettynä - olen ollut parikymmentä vuotta muistisairaiden palvelutaloissa hoiva-avustajana eikä tuollaista ilkeyttä ole tullut vastaan. Tänään oli 99-vuotias asiakas, joka luuli minua sodanaikaiseksi alikersantiksi ja kysyi joutuuko hän korsun lattialle nukkumaan. Hetki rauhallista jutustelua ja asiakas päätyi takaisin nykypäivään.
Haistan trollin aloituksesta. Jo syystä ettei kukaan tervepäinen tuollaista postaisi.
Vierailija kirjoitti:
Haistan trollin aloituksesta. Jo syystä ettei kukaan tervepäinen tuollaista postaisi.
Miksi sulla idiootilla kaikki aloitukset tuntuvat trollaukselra? Minusta aloitus on ihan oikeantuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Kyllä noin käyttäytyviä vanhuksia valitettavasti on ja ihan hyvin voi tytär tuulettaa tunteitaan kertomalla asian palstalla.
Toisaalta, luuletko, että tälle palstalle postaukseen vaaditaan tervepäisyyttä!? Haaaahha! ;D
Ai hurja! Luin väärin ja säikähdin, että äiti kaatui ruokapöydässä.😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kamala kommentti. Onko aiemminkin laukonut tuollaisia kommentteja vai onko joku muistisairaus iskemässä? Jos on vaan kamala ihminen, niin kyläilyn voi jättää hyvällä omallatunnolla väliin jatkossa.
Onko muistisairaus peruste sille, että omaisena joutuu kuuntelemaan henkistä pahoinpitelyä? Tai tulla myöhemmin hakatuksi?
Ei toki. Suosittelen siinä tapauksessa huoli-ilmoituksen tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini puolestaan kertoi, että mulla on väärä kinkku (olis pitäny olla HK:n, mulla oli atrian). Lisäksi teen joululaatikot väärin, kun en tee soseita itse vaan ostan lanttu- ja porkkanasoseet kaupasta. Kyllä pitää ihmisen viitsiä tehdä laatikot alusta lähtien itse. Niin ja mulla on muovikuusi, väärin sekin, ei tule joulun tunnelmaa ilman aitoa kuusta. Ei onneks vietetty joulua yhdessä, kävin vaan aattona. En kestäis tuota jatkuvaa negatiivisuutta, kaikesta mitä teen löytyy vikoja. Mä olen kasvattanu lapseni väärin, mulla on väärä mies, mä asun väärässä paikassa, auto on väärä, ammattini on väärä jne.
Ja väärä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla idiootilla kaikki aloitukset tuntuvat trollaukselra? Minusta aloitus on ihan oikeantuntuinen.
Onko varma tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole enää yhteydessä. Ei tuohon muu auta, paitsi se, että täräyttää takaisin aina, kun tulee sontaa suusta. Vanhuus ei ole syy olla ilkeä, ja alkava muistisairauskaan ei ole sellainen edesvastuuttomaksi tekevä, ettei voisi sanoa takaisin. Se ymmärrys omista puheista ja tekemisistä loppuu muistisairaudessa sen verran myöhemmin.
Ihan sivusta heitettynä - olen ollut parikymmentä vuotta muistisairaiden palvelutaloissa hoiva-avustajana eikä tuollaista ilkeyttä ole tullut vastaan. Tänään oli 99-vuotias asiakas, joka luuli minua sodanaikaiseksi alikersantiksi ja kysyi joutuuko hän korsun lattialle nukkumaan. Hetki rauhallista jutustelua ja asiakas päätyi takaisin nykypäivään.
No oletpa ollut onnekas sitten. Eräs sukulainen alkoi käydä vaimoonsa käsiksi tämän tästä, ei olisi antanut edes kaupassa käydä, kun epäili ja syytti pettämisestä, huoritteli ja lääppi. Kuuli ja näki olemattomia, mutta hänessä ei ollut tietenkään mikään vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletpa ollut onnekas sitten. Eräs sukulainen alkoi käydä vaimoonsa käsiksi tämä
Ei ne tee itsediagnoosia yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset tappelevat aina.
Kyllä espanjalaisetkin tappelevat, huutavat ja haukkuvat toisiaan. Seuraavana päivänä nämä ovat jo sovussa, kauppareissulla ja syömässä yhdessä. Täällä ei jäädä pitämään vihaa, siinä on se ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletpa ollut onnekas sitten. Erä
Eivät usko edes psykiatrin tekemää diagnoosia. Täysi sairaudentunnttomuus, josta seuraa se, ettei lääkkeitä pääpipiin syödä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ajattelen. Muussa tapauksessa ovat kaheleita sekä äiti, että tytär.
Ei kukaan (terve) äiti sano joulu-, eikä muussakaan pöydässä, että olisi pitänyt enemmän LYÖDÄ lastaan.
Eikä kukaan (terve) tytär tee tuollaista aloitusta. Jos on totta, niin pähkähullua ja riitaista porukkaa koko sakki. Mahdollisesti alkoholisteja.
Oman mummoni mielestä oli hauskaa tehdä pilaa mun ylipainosta (ja samalla mun syömishäiriöstä).
Haiskahtaa suurten ikäluokkien haukuskelijalta tuo Ap. Hänelle kun se aihe on pakkomielle. Meidän äitimummo on samanikäinen ja välit hyvät ja lämpimät. Pientä sanomista tulee joskus, mut aina asiat sovitaan.
T. tytär 56v
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan (terve) äiti sano joulu-, eikä muussakaan pöydässä, että olisi pitänyt enemmän LYÖDÄ lastaan.
Eikä kukaan (terve) tytär tee tuollaista aloitusta. Jos on totta, niin pähkähullua ja riitaista porukkaa koko sakki. Mahdollisesti alkoholisteja.
Onko joku väittänyt äidin olevan terve? Tai voihan hän olla "terve" ja persoonallisuushäiriöinen.
Miksi sairaan äidin tytär ei saisi tehdä tällaista aloitusta?
Ihmisellä on kaksi vanhempaa, hyvällä tuurilla olet perinyt luonteesi siltä fiksummalta. Pitää varoittaa omia läheisiä jossain vaiheessa. Jos tulen äitiini, niin olen ihan sokea käytökselleni enkä missään tapauksessa haluaisi niin käyttäytyä.