Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

75-v äitini katui joulupöydässä ettei lyönyt minua enemmän ollessani lapsi ja tänään soitti ihmetellen miksi lähdin niin äkkiä pois

Vierailija
01.01.2024 |

On kuulema minun vika etten siedä kritiikkiä. Miksi pilasin hänen Joulunsa? Miten tähän pitäisi suhtautua?

N 49

Kommentit (63)

I so feel you
1/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten "mummi" tokaisi joulupäivänä, etten tarvitse vanhempien luota kotiin yhtään ruokaa mukaan, koska olen niin lihava. Ja ihan normaalipainoinen olen. Eikä koskaan pyytänyt anteeksi. 

Vierailija
2/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut tuohon, että kadut ainoastaan sitä, että et ole katkaissut välejäsi jo aiemmin idioottiäitisi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko alkava muistisairaus, jos oli eka kerta? Jos on ollut aiemminkin paska, niin miksi menit?

Vierailija
4/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun pitää olla ilon juhla. Siksi ei kannata tavata muita sukulaisia ollenkaan, vaan olla oman perheen kanssa. Vanhempia ja sisaruksia voi tavata syyskuun pahimpien sateiden aikaan.

Vierailija
5/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset tappelevat aina.

Vierailija
6/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kamala kommentti. Onko aiemminkin laukonut tuollaisia kommentteja vai onko joku muistisairaus iskemässä? Jos on vaan kamala ihminen, niin kyläilyn voi jättää hyvällä omallatunnolla väliin jatkossa.

Vierailija
7/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin: "Kuritusväkivalta kiellettiin 1984"

Vierailija
8/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro kaikki

Vierailija
9/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin jatkossa joulut jossain toisessa seurassa. 

Vierailija
10/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni käytöksen muuttumista sivusta seuranneena en yhtään ihmettele. Moni iäkkäämpi ihminen kokee voivansa sanoa suoraan mitä mieleen juolahtaa, myöhemmin ihmettelee toisille muiden käytöstä. Ehkä alkava tai jo päällä oleva muistisairaus. Lähisukulainen ei puutu asiaan, käy vain joskus hätäisesti. Ilmeisesti ei pysty, kun näkee tilanteen ammattilaisena. Ottaa välillä koville pitää yhteyttä häneen. Lisäksi haukkuu kaikki sukulaisensa ja tuttavansa minulle, niin tietenkin haukkuu myös minut heille. Kuinkahan kauan jaksan vapaaehtoisesti? Lisäksi olen huomannut hänen alkavan valehtelemaan usein, kuuluu kait sairauden oireisiin.?

Vierailija
11/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kamala kommentti. Onko aiemminkin laukonut tuollaisia kommentteja vai onko joku muistisairaus iskemässä? Jos on vaan kamala ihminen, niin kyläilyn voi jättää hyvällä omallatunnolla väliin jatkossa.

Onko muistisairaus peruste sille, että omaisena joutuu kuuntelemaan henkistä pahoinpitelyä? Tai tulla myöhemmin hakatuksi? 

Vierailija
12/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista käytöstä pitäisi sietää??

Vierailija
13/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni katuu samaa kun katsoo jälkipolvensa touhuja. Harva sanoo sen vaan ääneen.

Vierailija
14/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini puolestaan kertoi, että mulla on väärä kinkku (olis pitäny olla HK:n, mulla oli atrian). Lisäksi teen joululaatikot väärin, kun en tee soseita itse vaan ostan lanttu- ja porkkanasoseet kaupasta. Kyllä pitää ihmisen viitsiä tehdä laatikot alusta lähtien itse. Niin ja mulla on muovikuusi, väärin sekin, ei tule joulun tunnelmaa ilman aitoa kuusta. Ei onneks vietetty joulua yhdessä, kävin vaan aattona. En kestäis tuota jatkuvaa negatiivisuutta, kaikesta mitä teen löytyy vikoja. Mä olen kasvattanu lapseni väärin, mulla on väärä mies, mä asun väärässä paikassa, auto on väärä, ammattini on väärä jne.

Vierailija
15/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muistisairaus peruste sille, että omaisena joutuu kuuntelemaan henkistä pahoinpitelyä? Tai tulla myöhemmin hakatuksi? 

Muistisairas on syyntakeeton, ei hän ymmärrä mitä sanoo eikä kykene hallitsemaan puheitaan, koska hänen aivoistaan on jo suuri osa tuhoutunut. Kun ymmärrät tämän, osaat suojella itseäsi - älä mene pahoinpideltäväksi ja haukuttavaksi, älä vastaa puheluihin jne.

Vierailija
16/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini puolestaan kertoi, että mulla on väärä kinkku (olis pitäny olla HK:n, mulla oli atrian). Lisäksi teen joululaatikot väärin, kun en tee soseita itse vaan ostan lanttu- ja porkkanasoseet kaupasta. Kyllä pitää ihmisen viitsiä tehdä laatikot alusta lähtien itse. Niin ja mulla on muovikuusi, väärin sekin, ei tule joulun tunnelmaa ilman aitoa kuusta. Ei onneks vietetty joulua yhdessä, kävin vaan aattona. En kestäis tuota jatkuvaa negatiivisuutta, kaikesta mitä teen löytyy vikoja. Mä olen kasvattanu lapseni väärin, mulla on väärä mies, mä asun väärässä paikassa, auto on väärä, ammattini on väärä jne.

Voimia sinulle. Muista välttää ettet alkaisi muistuttaa äitiäsi. Niinhän meillä on tapana, valitettavasti. Mutta sinä olet sinä, katkaise kierre.

Vierailija
17/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äidilläsi alkava alzheimerin tauti? Se saattaa muuttaa vanhuksen luonnetta, sosiaalisia taitoja ja tapaa kommunikoida, sekö ilmaista itseään.

Vierailija
18/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärä äiti <3

Vierailija
19/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle. Muista välttää ettet alkaisi muistuttaa äitiäsi. Niinhän meillä on tapana, valitettavasti. Mutta sinä olet sinä, katkaise kierre.

Tämän olen itsekin tajunnut ja todellakin yritän välttää äidikseni tulemista. Minä elän omaa elämääni miten haluan. Saahan sitä arvostella, mutta en mä silti mitään muiden mieliksi tee toisin.

Vierailija
20/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole enää yhteydessä. Ei tuohon muu auta, paitsi se, että täräyttää takaisin aina, kun tulee sontaa suusta. Vanhuus ei ole syy olla ilkeä, ja alkava muistisairauskaan ei ole sellainen edesvastuuttomaksi tekevä, ettei voisi sanoa takaisin. Se ymmärrys omista puheista ja tekemisistä loppuu muistisairaudessa sen verran myöhemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän