Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

75-v äitini katui joulupöydässä ettei lyönyt minua enemmän ollessani lapsi ja tänään soitti ihmetellen miksi lähdin niin äkkiä pois

Vierailija
01.01.2024 |

On kuulema minun vika etten siedä kritiikkiä. Miksi pilasin hänen Joulunsa? Miten tähän pitäisi suhtautua?

N 49

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa suurten ikäluokkien haukuskelijalta tuo Ap. Hänelle kun se aihe on pakkomielle. Meidän äitimummo on samanikäinen ja välit hyvät ja lämpimät. Pientä sanomista tulee joskus, mut aina asiat sovitaan. 

T. tytär 56v

Ihan oikeastiko kuvittelet kaikkien äitimummojen olevan ihania pikkumummeleita, jotka haluavat vain parasta lapsilleen. Aika kuplassa olet elänyt.

Miksi näistä ei niin kivoista mummeleista ei saisi keskustella? 

Vierailija
42/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muori oli ottanut hiukan liikaa glögiä ja jutut sen mukaisia. Siitä sitten tytär vetäisi herneen sieraimeen ja joulu meni pilalle.😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin: "Kuritusväkivalta kiellettiin 1984"

No aloittaja on ollut ilmeisesti 10 vuotias vuonna -84, eli äidillä on ollut aikaa löydä.

Vierailija
44/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa suurten ikäluokkien haukuskelijalta tuo Ap. Hänelle kun se aihe on pakkomielle. Meidän äitimummo on samanikäinen ja välit hyvät ja lämpimät. Pientä sanomista tulee joskus, mut aina asiat sovitaan. 

T. tytär 56v

Ihan oikeastiko kuvittelet kaikkien äitimummojen olevan ihania pikkumummeleita, jotka haluavat vain parasta lapsilleen. Aika kuplassa olet elänyt.

Miksi näistä ei niin kivoista mummeleista ei saisi keskustella?  

Onneksi suurimmalla osalla on hyvät välit. He vaan harvoin ovat täällä kirjoittelemassa. Vauvapalstalla kaikilla menee niin paskasti. Tietysti hyvä, että jossain saa purkaa pahaa oloaan.

Vierailija
45/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvassa kaikki äidit ovat paskoja, anopit paskoja, aviomiehet paskoja. Itessä ei oo mitään vikaa ! :D

Vierailija
46/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kaiken väärin siitäasti kun tutustuin anoppiin. Hän oli tuolloin n. 45 v.

Vuosikymmenten mittaan on vähän pehmennyt, kun tarvii välttämättä minunkin apuani.

Vierailija
47/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvassa kaikki äidit ovat paskoja, anopit paskoja, aviomiehet paskoja. Itessä ei oo mitään vikaa ! :D

Itse en kyllä ole koskaan kommentoinut negatiivisesti kenenkään sukulaiseni ulkonäköä. Eikö suvun pitäisi olla tuki ja turva, ei se pahan olon syy?

Vierailija
48/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tämä monelle olla se ainoa paikka, jossa voi ilmaista tunteitaan. Siellä oikeassa elämässä ei ole mahdollista, kun jonkun äitinarskun hovineidot pitävät muorin puolia, vaikka tämän käytös sitä uhriaan kohtaan olisi vain viivan päässä murhasta.

Vierailija
49/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kamalalta tuollainen äiti. Onko ollut samanlainen aiemminkin, vai onko tullut vanhuuden myötä? Omalla edesmenneellä, todella rakkaalla äidilläni diagnosoitiin vähän vajaa 70-vuotiaana Alzheimer, hän ei koskaan eläissään puhunut ilkeästi  kenellekään, tai kenestäkään (ainakaan minun kuullen). Jos olisikin periytyvää, toivottavasti sama "versio" tulisi itselle...

Vierailija
50/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa kävi joulun alla niin, että vanha äiti joutui oman tyttärensä pahoinpitelemäksi, eikä ensimmäistä kertaa. Koittaa peitellä mustelmia ja selittää asiat parhain päin. Näitä vanhuksia on paljon, mutta kantavat hiljaa kuormansa.😢

Vierailija
51/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😥

Vierailija
52/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tämä monelle olla se ainoa paikka, jossa voi ilmaista tunteitaan. Siellä oikeassa elämässä ei ole mahdollista, kun jonkun äitinarskun hovineidot pitävät muorin puolia, vaikka tämän käytös sitä uhriaan kohtaan olisi vain viivan päässä murhasta. 

Äitinarskun hovineidot , no jopas jottain! Kommentoija ei ilmeisesti tiedä kuinka paljon Suomessa on yksinäisiä, unohdettuja ja kaltoinkohdeltuja vanhuksia. 

Vierailija
53/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä ole koskaan kommentoinut negatiivisesti kenenkään sukulaiseni ulkonäköä. Eikö suvun pitäisi olla tuki ja turva, ei se pahan olon syy? 

Kyllä, kuten tuolla aiemmin kirjoitin, niin täällä Espanjassa suku on todellakin tuki ja turva. Riidellään kyllä, mutta sovitaan myös, ei jäädä kantamaan kaunaa. Eikä loukkaannuta kaikesta mahdollisesta. Ketään ei jätetä yksin, vaan aina autetaan puolin ja toisin. Perhe on koko suku.

Vierailija
54/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitinarskun hovineidot , no jopas jottain! Kommentoija ei ilmeisesti tiedä kuinka paljon Suomessa on yksinäisiä, unohdettuja ja kaltoinkohdeltuja vanhuksia. 

Puhuin patologisista narsistiäideistä. Sellaisia on, vaikket ilmeisesti onneksesi ole joutunut sellaisen tielle. Ei sinänsä liity ikään. Mutta jos on aikuisia lapsia, on toki sitä ikääkin jo.

En puhunut yksinäisistä, unohdetuista ja kaltoinkohdelluista vanhuksista. Olen työni (sekä vapaaehtoistyön) kautta tutustunut satoihin vanhuksiin ja osaltani pyrkinyt tekemään parhaani heidän hyvinvointinsa parantamiseksi.

Vierailija
55/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun pitää olla ilon juhla. Siksi ei kannata tavata muita sukulaisia ollenkaan, vaan olla oman perheen kanssa. Vanhempia ja sisaruksia voi tavata syyskuun pahimpien sateiden aikaan.

Yleensä tämä ongelma "ratkeaa" ensimmäisen vanhemman kuoltua perinnönjakoon kuten meillä.

Sen jälkeen ei kukaan sisaruksista ole ollut missään tekemisissä keskenään.

Vierailija
56/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin: "Kuritusväkivalta kiellettiin 1984"

Silloin kiellettiin ruumiillinen kuritus. Kuritusväkivalta on huomattavasti myöhemmän ajan keksintö. Oikeastaan vasta 2010-luvulla kurin pitämistä lapselle on laajasti alettu pitää fyysisenä, psyykkisenä tai taloudellisena väkivaltana.

Vierailija
57/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella aloittajan tilanteen ihan hyvin.

Oma äitini on myös 75, itse taas olen 45. Mitään muistisairauteen viittaavaa hänellä ei ole. Tavallisesti ihan ok ihminen voi kuitenkin joskus yllättää.

Vietämme joulun aina niin, että äitini tulee meille useammaksi yöksi. Tänä vuonna meni joulu tosi hyvin, emme riidelleet ollenkaan. Usein tulee jotain pientä sanomista kiireen tai joulustressin seurauksena, mutta tällä kertaa tosiaan ei.

Muutamia vuosia sitten oli kuitenkin sellainen joulu, joka meinasi pilata välit täysin. Normaalisti raitis äitini tokaisi muutaman viinilasin rohkaisemana jonkun tällaisen mitättömän sanailun päätteeksi, että eiköhän pidetä nyt toisistamme vähän taukoa, hän ei halua pitää minuun mitään yhteyttä. Tämä tuli ihan puskista, kesken joulunpyhien. Lapseni ihmettelivät yhtäkkistä suuttumusta ja me aikuiset ihmettelimme myös sitä, että lähteekö mummo nyt sitten taksilla kotiin, kun ei voinut enää ajaa. No, ei lähtenyt, rauhoittui nukkumaan menolla. Mutta eipä kyllä koskaan pyytänyt anteeksikaan.

Pahinta tässä on se, että olemme olleet äidin kanssa aina kaksin, isä lähti kävelemään ollessani pieni. Asia on todella kipeä, koen vahvaa hylkäämisen pelkoa ja äitini tietää tämän varsin hyvin. Niinpä äidin uhkaus, että hänkin ottaa minuun pesäeron oli ihan hirveä isku.

Tajuan tätä kirjoittaessani, että en ole tainnut toipua tästä vieläkään. Tuon jälkeen välit ovat olleet ihan ok, mutta jokin ikuinen särö jäi, koska äiti kykeni uhkaamaan minua kaikkein kipeimmällä tavalla.

Vierailija
58/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata sille vitut ja lopeta kokonaan yhteydenopito.

Vierailija
59/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muori kuittaili aikansa teini-ikäisen lapsenlapsensa finneistä, mieheni vatsan koosta ja minun hiusteni pituudesta, kunnes minulla paloi sulake ja annoin tulla mitä mieltä hänestä olen. Kerroin mm. että hänellä on vuodesta toiseen sama käkkärälle palanut permanentti, epäonnistunut harmaiden peittoyritys kun koko nuppi on violetti, huonot tekarit kun loksuvat irti koko ajan, kamala vanhuuttaan eltaantunut hajuvesi, roikkuvat kasvot ja rintaliivien puutteen takia polvissa lotkottavat utareet sekä tietenkin paskoilla kaavoilla pääsiäisverhoista ommellut vaatteet.

Piti muuten naamansa kiinni koko loppujoulun. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
60/63 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että sitten kun äitkulta sinä olet vanhempana puolustuskyvytön ja täysin huoltajasi armoilla, niin aiot laittaa piiskan laulamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi