Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin lähteä harrastamaan

Vierailija
01.01.2024 |

Jäin leskeksi ja ammattiauttaja neuvoi aloittamaan jotain uutta kun tärkein kaverini, mieheni,  kaikissa touhuissamme  kuoli.

Menin sentlementtikeskuksen lukupiiriin,  kaikki kymmenkunta olivat käyneet kauan ja keskenään tuttuja.   Tuli niin vahva ulkopuolisuuden tunne, olin näkymätön, lopetin.

Menin maalauskerhoon.   Jälleen sama, tiivis ryhmä, olin ulkopuolinen.  Opettaja kutsui muun porukan kotiinsa illanviettoon,  heidän tapansa,  mutta ei minua.

Menin vesivoimisteluun.   Jälleen sama ystävyyspiiri, kaikki kyselivät toisiltaan lastensa kuulumisia,  terveyttä jne.   En viitsinyt pukuhuoneessa olla näkymätön, kukaan ei vastannut jos aukaisin suuni.

Miten tälläinen hiljaisempi ihminen pääsisi johonkin porukkaan mukaan?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli sinä tiesit missä ja milloin koko ryhmän pikkujoulut (tms.?) järjestetään. Ja valitsit olla menemättä sinne siihen aikaan. Mikä oli se ongelma?

En tietänyt,  se oli joku juttu ,  muut puhuivat että sitten opettajalle lauantaina.  Eli kyllä olisi  ohjaaja julkisesti kutsunut ja kertonut osoitteensa.  Jotenkin tuntui tyhmältä, olla ryhmässä,  olla ulkipuolinen.

Miksi tivaat ja kinaat,  oletko se supsuttelija ryhmässä?

Vierailija
62/62 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli sinä tiesit missä ja milloin koko ryhmän pikkujoulut (tms.?) järjestetään. Ja valitsit olla menemättä sinne siihen aikaan. Mikä oli se ongelma?

En tietänyt,  se oli joku juttu ,  muut puhuivat että sitten opettajalle lauantaina.  Eli kyllä olisi  ohjaaja julkisesti kutsunut ja kertonut osoitteensa.  Jotenkin tuntui tyhmältä, olla ryhmässä,  olla ulkipuolinen.

Miksi tivaat ja kinaat,  oletko se supsuttelija ryhmässä?

Mikä ihmeen supsittelija? En minä mitään kinaa, yritän vaan ymmärtää että oletkohan nyt käsittänyt jotain väärin. Mutta se on hankalaa kun sinä välillä tiesit, välillä et, enkä oikein pääse perille että oliko se tarkoitettu koko ryhmälle vai vain osalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla