Millainen ruokarytmi teillä on?
Mihin aikaan syötte paljon, milloin vähän?
Itse en syö aamiaista, lounas yleensä keitto, illalla jotain normaalia ruokaa, mutta sitten siinä 19 jälkeen syön näkkäriä, juustoa, jogurttia, pähkinöitä... Yritän nyt jättää tuon juuston pois. En tiedä, onnistuuko.
Kommentit (27)
Ei ole mitään ruoka-aikoja. Syön kun on nälkä ja sen verran, että olen täynnä mutten mitenkään ähkyssä. En myöskään seuraa protskuja, hiilareita, rasvoja ja blablablaa. Yllättäen olen hoikka.
N42
Silloin syön kun on hereillä ja nälkä. Pyrin syömään isot lämpimät ateriat töissä - ilmaista kun on.
-kolmivuoro
Viime aikoina perusarkipäivän ruokarytmiksi on tullut 16:8 eli:
- klo 9 aamukahvi ja kunnollinen voileipä tms.
- klo 12-13 hyvä runsas lounas
- klo 17 ns. iltaruoka eli puuroa tai muuta ruokaa kunnolla + marjoja ja hedelmiä
Viikonloppuna modifioiden mutta melko samansuuntainen rytmi. Eikä tämä mikään uskonto ole, joten muutoksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ruoka-aikoja. Syön kun on nälkä ja sen verran, että olen täynnä mutten mitenkään ähkyssä. En myöskään seuraa protskuja, hiilareita, rasvoja ja blablablaa. Yllättäen olen hoikka.
N42
Ei sitä tuossa iässä vielä tarvitsekaan noudattaa, vasta vaihdevuosien tai useampien raskauksien jälkeen katoaa luontainen nälänsäätely, tosin jotkut onnekkaat pysyy koko elämänsä.
Syön kolme kertaa päivässä. Työpäivinä klo 6, klo 10 ja klo 15. Klo 18 jälkeen en koskaan syö mitään. Olen ylipainoinen.
Pyrin syömään n. neljän tunnin välein. Aamupalaksi leipä, rahkaa ja hedelmiä. Lounaaksi leipää, rahkaa ja vihanneksia. Päivälliseksi joku lämmin ruoka, leipää ja hedelmiä tai vihanneksia. Iltapalaksi taas leipää rahkaa ja hedelmiä tai vihanneksia. Salipäivinä yksi ylimääräinen välipala.