Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 2-3~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]*amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=CD6600]*EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=CD6600]*Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]*LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]*Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=FF7F00]*Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]*miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]*Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]*Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]*tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]*Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. [/color]
[color=FF7F00]*VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnea Bilhalle plussasta!
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=FFAEB9]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD8C95]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (69)
Olin siellä reissussa niin en oo kirjotellut, ja nyt kiirettä töissä...
EE, vitsi mikä saalis teillä! Kyllä tuosta määrästä varmasti niitä hyviäkin löytyy, siis että jakautuminen ihan normaalia! Tulehan sitten huomenna tosiaan kertomaan heti kuulumiset!
Pingu, vai tekin ootte jo päässeet vauhtiin?! Onnea matkaan! Rintojen kipeys (ja muut ' raskausoireet' ) johtuu sulla mitä todennäkösimmin siitä irrotuspiikistä, eikös se ole ihan hcg ainakin Pregnyl? Ja sitten loput oireet mitä nyt alkaa tulemaan, johtuu lugeista. Heh heh, eiks ole helppoa piinailla?! :-) Noitten irrotuspiikkioireitten pïtäis hävitä n viikossa.
Tuittukin taitaapi olla jo aika pitkällä piinailuissa, entäs muita? No, pitää paremmalla ajalla lukea kaikki viestit viime viikolta.
(.) lähestyy kp1:tä ja sit alan jännäämään pääsenkö tässä kierrossa pas:iin. Hiljaista siis...
Onnittelut EE:lle mahtavasta saaliista! Toivotaan, että alkiot jatkavat jakaantumista ja saatte vielä paljon pakastettavaa. Mitenkäs teillä on jatkon laita nyt tämän uuden lain myötä eli tuhotaanko teidän alkiot vai saatteko käyttää ne myöhemmin sisarukseen?
Mitenkäs TUITUlla piinailut sujuu? Montako päivää pitää vielä odotella? Täällä peukut pystyssä! Onko sulle määrätty veritestit?
PINGU on myös päässyt piinailemaan. Hienoa! Lugeilla tosiaan on tuollaisia mukavia sivuoireita, jotka sitten loppuivat kuin seinään kun niiden käytön lopetti.
MANCOkin palailee taas kehiin. Toivottavasti tässä kierrossa pääsette PAS:iin. Jäikö teillä paljon alkioita pakkaseen?
NONNAa tässä onkin kaipailtu. Kyllä sulla on pitkä vieteri, jos vieläkin tyydyt vain puhelinaikaan. Mie vissiin olen sitten turhan kärsimätön näiden hoitojen suhteen, mutta en kerta kaikkiaan kestä sellaista turhanpäiväistä odottelua ja sitähän meillä on ainakin näiden suunnittelukäyntien muodossa riittänyt! Olette varmaankin myös hoidoissa julkisella? Eikös siten saa hommaa joudutettua, että käy yksityisellä ja pyytää lähetteen julkiselle? Näin me ainakin tehtiin. Ja onnea muuten pääsykokeisiin, siinä saakin miettiä vähän muita juttuja kun näitä vauva-asioita!
Eikös MILIKON hoitojen aloitus, siis PAS:in, myöskin lähene? Vai on jo menossa? Sorry, muisti nyt vähän pätkii! Sullahan oli lääkkeellinen PAS? Millon siinä aloitetaan lääkitys, siis alkaako se samassa kierrossa vai jo aikaisemmin?
).( Täällä mennään kp 5 ja sumuttelut alkaa siis kp 21. IVF:N suunnittelukäynti on ensi viikolla ja siitä tää homma alkaakin sitten edetä ellei nyt mitään yllättäviä esteitä matkan varrelle kasaannu. Leikkauksesta huomenna kaksi viikkoa ja sitten saa taas alkaa liikkumaankin. Tosi outoa on ollut, kun ei ole saanut oikeen mitään tehdä. Toisaalta esimerkiksi koirien kanssa lenkkeily alkoi koskemaan haavoihin, että ihan oikeesti on hyvä ottaa alussa vähän rauhallisemmin. Haavojen kanssa on ollut vähän ongelmia, kun yksi haava on tosi ärsyttävästi just housujen kauluksen kohdalla ja ei sitten ole ollenkaan halukas parantumaan. Ei nyt onneksi ole pahemmin vielä tulehtunut.
Oikein lämpöisiä koti-iltoja kaikille Hoidokeille! Täällä on niin hirvee pakkanen, ettei kyllä ulkona paljoa viitsi olla!
Mette
pp8 menossa ja olo on edelleen jotakuinkin oireeton. Ei siis mitään poikkeavaa normikierrokseen verrattuna, joten edelleen jatkan odottelua. Meillä on yhdet juhlat lauantaina, joten edelleen mietiskelen pitäisikö testata aamulla (pp12) vai ottaakko muuten vaan rauhallisesti. Toisaalta ei vois vähempää kiinnostaa testata sitä kuuluisaa yhtä viivaa, mutta toisaalta taas sitten nyppii, jos jätän juhlat juhlimatta ihan turhaan. (siis yksiäkään juhliahan EI voi olla juhlimatta..;))
Mutta EE:llähän oli ollut aivan MAHTAVA saalis punktiossa! Ja 17 hedelmöittyi.. VAU! Jos ei noista löydy yhtään siirrettävää, niin minulla ei kyllä ole sitten koskaan toivoa! Olikos sinulla sitten huomenna siirto? Tsemppiä!!
Ja mitä mitä mitä.. PINGU piinailee siellä salaa.. Tsot tsot, eihän sellainen käy päinsä! :) Voi että pidän kovasti peukkuja, että vajaan parin viikon päästä saisit tuuletella plussaa!!!
METTEkin on jo hiljalleen parantunut operaatiosta. Teilläkin hoidot jatkuu ihan kohta ja toivottavasti positiivisissa merkeissä..:)
Kyllä minäkin hieman ihmettelen NONNAN lääkäriä.. Kyllä hoitoja pitäisi päästä suunnittelemaan yhdessä miehen kanssa! Murr! Harmi ettei clomit tepsineet.. Minäkin haaveilen täällä opiskelevani vielä joskus erityipedagogiikkaa. Ehkä sitten kun tavallinen lastentarhanopettajantyö alkaa maistua puulta.
VM:lle isot pahoittelut menkkojen alkamisesta! :( Olipa ikävä täti kun ei pysynyt poissa!
Kyllä kai se MILIKOkin kohta jo sumuttelee ja lähtee pysyvän plussan metsästykseen..:) MANCOlle samaan syssyyn paljon vilkutuksia! Kiva kun olet takaisin!
BILHAn uusia ultrauutisia odottelen. Toivottavasti sikiö on ottanut oikean kasvuspurtin!
VARJOKAS ja VIIVIkin olivat piipahtaneet.. Vilkutuksia!
Kaikille muillekin hirmusti heilutuksia! Niin ja kirjoitellaanko nyt tämä viikko vielä tähän pinoon, vaikka viikot otsikossa eivät täsmääkään. En ehtinyt alkuviikosta koneelle perustamaan uutta pinoa..
-Tuittu pp8 ja kp24/?-
LUPUSkin oli piipahtanut.. Vilkutuksia sinnekin!
-Tuittu-
MANCO, täältä löytyy sulle kohtalotoveri, joka odottelee myös kp1:stä. Tänään on kp 27 ja uuden kierron pitäisi päästä alkamaan tällä viikolla. Ellei sitten luomukierto päätä venähtää pidemmäksi. Viimeksi joulukuun alussa piinailin (en hoidon tulosta), vaan hoidon alkua kp32 asti. Onko sulla Manco edessä eka pas vai onko niitä jo tehty aiemmin?
METTE kyseli pas:n lääkkeistä. Kunhan odotettu kierto alkaa, niin lääkkeetkin alkavat ekana kiertopäivänä. Ei mitään sumujuttuja eikä pistoksia, vaan pillereitä suuhun kolmesti päivässä. Luget tulee sitten kuvaan mukaan, jos reppanat alkiot selviävät sulatuksesta ja lähtevät jakaantumaan. Tosi jännää¿kun hoidon alku alkaa lähestyä, alan vähitellen suhtautua koko hoitoon positiivisemmin. Vaikken kyllä jaksa uskoa voiko alkiot selvitä ja koko pas onnistua...paitsi ehkä sittenkin. Onkohan kukaan onnistunut pas:sta raskautumaan?
Kierron alkamista jännitellessä ehdin myös jännittää perjantaita, jolloin me mennään vihdoin sinne adoptioinfoon kuulemaan miten aiheesta.!
Heips, tältä erää!
Miliko
Luin äsken noita vanhoja viestejä, ja nyt olitkin just lisää kirjotellut...
Meillä on nyt sen syksyisen ekan icsin eka pas. Viime kierrossa ovisplussa tuli just torstaina joten siirtoon ei päästy kun siirtopäivä ois ollut sunnuntai. Katotaan miten nyt käy, mulla kun tuo ovis heittelee vähän niin ei yhtään osaa edes veikkailla mille päivälle se tulevassa kierrossa sattuu. Mä kuitenkin ovuloin joka kuukausi, siksi yritetään nyt ihan luonnolliseen kiertoon. Jos ovisplussat alkaa tulla aina torstaisin, siis mulle riittää jos tulee toisen kerran torstaina, niin sitten tahdon maaliskuussa lääkkeellisen kierron että pääsee edes sulattelemaan pikkuisia.
Mä olen kans vähän sitä mieltä että ei passeista voi onnistua, mut onhan niitäkin täällä nähty, pas-plussia!
Mites sä niitä hormoneja nyt syöt, 2 viikkoa ja sitten siirto?
Joo, lisää taas joku toinen kerta, nyt tarvii lähteä saunomaan...
Omaa napaa taas kerran pikaisesti, eli kyytiläinen on matkassa ja kaikki hyvin! Saatiin yhteensä 8 top-alkiota, joista yksi siis kyytiin ja loput 7 pakkaseen! Jippii, ainakaan tässä hoidossa ei siis paljastunut mitään ratkaisevaa vikaa munasoluissa ja siitä olen niiiiiiiin helpottunut :) Nyt on siis selvitty 4/5 askeleesta; 1) kasvaako munarakkulat 2) saadaanko punktiossa yhtään munasolua talteen 3) lähteekö yksikään hedelmöittymään 4) lähteekö hedelmöittyneistä mikään jakautumaan. Olen siis väliaikaisesti tosi helpottunut. Vielä kun se viides vaihe onnistuisi, niin olisin maailman onnellisin ihminen, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen että edes näin hyvin sujui kaikki. Kiitos siis vielä kaikille kannustuksesta!
Mette kyseli, että mitä noille pakastetuille alkioille tapahtuu tulevan lain myötä. Uusi laki ei kuulemma koske niitä ollenkaan, koska ne on aikaansaatu ennen lain voimaan tuloa (1.9.). Ne ovat siis meidän omaisuutta ja sillä siisti, mikä oli myös tosi helpottava tieto! Nyt vain sitten peukut ja varpaat pystyyn, että joku noista alkioista ois se meidän hartaasti toivottu vauva...
Hymyilevin terveisin,
EE
EE, hienosti teillä mennyt kyllä ivf! 8 toppia on huiman hieno saalis! Mitkäs on fiilarit nyt? Eiks oo aika jännää, kun tietää että siellä masussa ON jotain. Mulle ainakin tuli vähän väliä mieleen se varsinkin sillon siirtopäivänä ja sitä seuraavana. :-) Oon kyllä niin iloinen teidän puolesta!
Miten teillä pakastettiin pikkuset? Menikö parettain vai osa yksin, osa pareittain? Eipä sillä väliä ole, kunhan mietin vain.
Nyt vaan peukut pystyyn teille! Millon sulla on verikoe? Jännää!!
Nyt pitää jatkaa taas töitä, joten se on moro!
On kyllä ihan hassu olo itselläkin, kun monen viikon jännitys tavallaan purkautui kun päästiin tähän siirtoon! Tuntuu myös ihan uskomattomalta, että periaatteessa sitä ois nyt niinkuin raskaana kunnes toisin todistetaan, mutta yritän kuitenkin pitää jalat maassa. Tärkeimmältä tällä hetkellä tuntuu, että noin moni asia meni hyvin, kun niin moni asia ois voinut matkan varrella mennä pieleenkin. Mulla meni ehkä vähän ohi miten se pakastuskuvio meni, mutta käsittääkseni viiteen eri olkeen laitettiin ne 7 alkiota. Tuolla meidän klinikalla ei kai ne veritestit ole yleinen käytäntö, joten kotitestin teen sitten reilun kahden viikon päästä (yeah right, maltan varmasti odottaa niin kauan :))
Mulla on kyllä vakaa usko noihin PASseihinkin, joten pidetään isosti peukkuja että sekä Mancolla että Milikolla tärppäisi seuraava yritys! Itsekin kysyin tuosta, että mitä jos ei tällä onnistu, niin kuulemma luonnolliseen kiertoon tehdään PAS sitten kun yksi normaali kierto on ollut välissä tän hormonientäyteisen kierron jälkeen. Toiveikkain mielin siis eteenpäin.
EE
Kuulosti huippuhienolta tuo EE:n saalis, 8 alkiota! Ajattele vaan ihan hyvällä omallatunnolla, että teoriassa olet raskaana ja jos ei jostain syystä nyt onnistu, niin pakkanen on pullollaan teidän mahdollisia tulevia lapsia. Vautsi vau! Minullekaan ei määrätty verikoetta ekassa ICSI:ssä, koska kyydissä oli vain yksi alkio. Kuulemma kahden alkion siirrossa verikoe on tehtävä, koska toinen alkio voi vuotaa pois ja toinen pysyä kyydissä. Näin tehtiin minulle toisessa ICSI:ssä.
MANCO, niinpä mä muistelinkin, että eka pas on sinulla edessä, niin kuin minullakin. Tässä mun lääkkeellisessä pas:ssa zumenon-pillerit aloitetaan heti kp1 ja niitä napostellaan kolmesti vuorokaudessa. Siirtoon päästäessä aloitetaan luget ja kummatkin lääkkeet jatkuu plussatuloksen tultua raskausviikolle 10 asti. Oma keho kun ei tuota tarvittavaa hormonia heti. Jos testi on negatiivinen kahden viikon päästä siirrosta, lääkkeet vaan lopetetaan ja odotetaan vuotoa. Tuollaiset on ohjeeni ja toivotaan tietysti, että iki-ihana luge-rumba jatkuu mahdollisimman pitkään. Kovasti vaan jännittää, miten alkioille käy. Niitä kun ei riitä kuin yhteen yritykseen. Yöllä alkoi vatsakipu ja nyt jo tuhruttaa, joten ehkä huomenna on jo kp1. Mitenkäs Mancolla?
Miliko
Mahtavan saaliin saitte, ja pakkaseenkin vielä noin hyvin! Aivan loistava tulos, onnittelut siitä ja tietysti onnittelut kyytiläisestä! Nyt se piinailu alkaa...
Jaksamista piinailuun myös Tuitulle ja Pingulle! Tuitulla alkaakin kohta olemaan jännät paikat, hui!! :)
Ja tietysti taas kerran halit myös kaikille muille!
-Lupus
*vilks vilks* LUPUS! Mitä kuuluu miten menee? Sullahan oon viikkojakin kasassa jo hienosti (eli paljon?), miten oot voinut? Siis noita viikkoja mietin kun muistan aika tarkkaan millon sulla tärppi kävi... :-) Mä en oo käynyt lukemassa alakerrassa, en tiedä oletko sinne kirjotellut?
MILIKO, mulla on kai nyt tänään kp1, ainakin vuotoa on jo enemmän kunnolla, kipuilinkin päivällä vähän mut panadol auttoi. Nyt pitäis vaan tilata aika ultraan. Katoin että tällä menolla maaginen kp17 sattuis perjantaille, mut " ikävä kyllä" ovis voi tulla aiemminkin. Joten pelko persiissä odottelen. Millä perusteella lääkkeellisessä päätetään siirtopäivä, vois kuvitella että kohdun limiksen paksuuden perusteella??
Nyt on taas pakko lopettaa, 10min ja työaika loppuu.
Ihan hyvin menee, kiitos kysymästä :) Olo on hyvä, ei ole enää pahoinvointiakaan onneksi. Viikkoja on tänään 14+2, mahan näkymistä tässä odotellaan, jospa se sieltä kohta ilmestyisi näkyviin...
Sulla on näköjään pas tulossa, toivotaan että oviksen ajoitukset osuu kohdalleen ja pääsette taas piinailemaan! Kyllä mä uskon vakaasti että passista voi raskautua, jos alkiot kestävät pakastuksen ja sulatuksen niin ovat varmasti vahvoja yksilöitä! Onko teillä suunniteltu yhden vai kahden alkion siirtoa...?
-Lupus
Tai tietysti sikäli hyviä, että palailen joukkoonne. Ultrassa ei näkynyt enää sydämen sykettä, ja jotain ihme rakkuloita oli alkanut muodostuun (ei haljuakaan mistä kyse), joten nyt odotellaan, että vuoto alkaa. Ja jos ei ala, niin sitten avitetaan lääkkeillä parin viikon kuluttua. Vielä ei oo ihan hirveä olo, en ehkä oo jotenkin vielä tajunnut koko juttua. Kiitos myötäelämisestä. Palailen seuraanne, kunhan jaksan. Toivotaan, että teistä mahdollisimman monet ois siihen mennessä jo vaihtaneet puolta.
tosi ikäviä uutisia ;( Eipä tuohon osaa oikein mitään muuta sanoa, kuin toivoa kovasti jaksamista ja lähettää paljon isoja sympatiarutistuksia. On se vaan niin käsittämättömän epäreilua, että kun vihdoin se kauan toivottu vauva ilmoittelee tulostaan niin sitten se onni otetaan samantien pois :(( Voimia ja kärsivällisyyttä teille,
EE
Voihan Bilha miten ikäviä uutisia nyt saitte. Tsemppirutistuksia paljon ja rutistelkaa ennen kaikkea toisianne, sehän se paras lohdutus on! Kunhan siitä suurimmasta surusta olet päässyt niin varmasti alat sitten näkemään jo valoa tunnelin päässä (eikä se ole juna!), ainakin raskaus lähti nyt käyntiin niitten lugejen kanssa! Luonto hoiti nyt vaan tehtävänsä, niin ikävää kun se onkin. Jaksamisia teille molemmille!
Mikäs olo EE:llä?? Entäs Tuittu ja Pingu???? Tuittu sullahan ainakin alkaa olemaan jo piinis lopuillaan? Ja kohta on helmikuu ja monella alkaa tapahtumaan. Tirpan kysymykseen tähystyksestä ja pasista mä en ainakaan osaa vastata. Riippuu kai aika paljon millä kp:llä se tähystys tehdään. Onks sulla pas tulossa luonnolliseen kiertoon? Eihän siinä luonnollisessa pas:issa ole muuta kun et ultrataan että limis on sopiva ja möllykkä kasvamassa, ja sit odotellaan ovisplussaa. Kun se tulee, niin parin pv:n päästä siitä on siirto. Miten lie se tähystys, miten se tapahtuu ja mitä tehdään?
Mä varasin tänään ultra-ajan pas:ia varten, ma 5.2. kp13. Ja sit taas vaan toivotaan ettei ovisplussa napsahda torstaille. Mä olen kyllä päättänyt että nyt onnistuu, siis että pääsee edes siirtoon. Enkä usko alkuunkaan plussaan, HEH HEH, viime vuoden helmikuussa mä " ennustin" tätä tulevaa helmikuuta 2007; tulee ensimmäinen plussa ekasta ivf:stä... Ivf muuttui icsiks (mut samahan se), mut ehkä loput meneekin oikein? Ainahan sitä saa toivoa, juu.
Voi Bilha, kamalia uutisia sulla! Toivotan sulle henkistä ja fyysistäkin jaksamista asian yli. Täältä tulee lohturutistus!
Tuitulla piinailut (vai ootko ihan coolisti vaan?) jatkuu, toivotaan, että tuo oireettomuus on hyvä merkki!
Nonna, ihmettelen minäkin sun puhelinaikaa, siis eikö ne tosiaankaan halua nähdä ja tutkia sua tarkemmin?? Pitkä pinna sulla tosiaan on, itse olen aikas paljon soitellut jouduttaakseni meidän tilannetta. No, mulla on toki ikää vähän enemmän ja miehellä sitäkin enemmän, joten ollaan oikeasti alettu tajuta, että tässähän tulee melkein kiire...Tsemppiä pääsykokeisiin, on varmaan mielekästä vastapainoa tälle odottamisen odottamiselle!
Manco, meillekin on plussauutinen " tilattu" helmikuulle 2007 ;) Muutama viikko sitten näin unta, että teen plussatestin pe 16.2. Normaalikierron mukaan testipäivä olis osunut vasta maanantaille 19.2. ja siksikään enneuni ei ollut kovin uskottava, mutta viime kierto olikin yhtäkkiä normaalia lyhyempi, joten nyt menkkojen pitäis alkaa to 15.2. ja jos ei ala, niin voin testata perjantaina 16.2... ainahan sitä tosiaan saa toivoa, ja toisaalta näinkin kauan ilouutista odotelleena alkaa tarttua jo ihan toivottomiin oljenkorsiin... Toivotaan, että sulla ovis osuus oikein ja pas tuottaa tulosta!
Lupuksella on siis jo eka kolmannes odotusta takanapäin, aika juoksee hirveellä vauhdilla! Kiva, että kaikki on mennyt hyvin, jatka samaan malliin! Eiköhän se mahakin sieltä kohta pulpahda esiin :) On mukavaa, kun plussanneet käyvät meitä vielä täällä pinossa odottavia silloin tällöin moikkaamassa! Vilkutukset teille muillekin, Varjokas, Quiero ja Viivi!
EE:n saalis oli tosi hyvä, mainiota! Toivotaan tietysti, että ne alkiot saavat jäädäkin sinne pakkaseen ja kyytiläinen jatkaa matkaansa " mahassa" niin kuin pitääkin. Tsemppiä, sä voit ainakin piinailla ihan täysillä!
Metellekin tsemppihuiskutus IVF-rumban keskelle! On se vaan hienoa, että asiat alkavat edetä. Toivotaan, että tuloksiakin tulee :)
Miliko, joko on kp vaihtunut ykköseksi? Toivotaan, että venähdystä ei tapahdu, ilman hyvää syytä...olikos tässä kierrossa mahiksia kuitenkin?
Pingu, mitenkäs siellä on olo kehittynyt? Milloin tiedät, onko inssi tuottanut tulosta? Peukut on pystyssä, tammikuun ekaa plussauutista odotellaan!! Vai muistanko väärin, onko joku jo avannut tämän vuoden plussatilin?
Tirppa siellä odottelee helmikuun pas:sia, rautaisia hermoja odotukseen! Ja toivottavasti ei tosiaan löydy kohdusta mitään ylimääräistä.
Mulla oli nyt vähän hiljaisempi hetki töissä, joten livahdin tänne ja ehdin kirjoitella vähän enemmän kuin yleensä. Omasta navasta vielä sen verran, että tein tässä kierrossa yhden vähän hölmön tempun, mutta jotenkin en vaan jaksa enää odottaa tekemättä mitään, kun tulosta ei kerta kaikkiaan tunnu tulevan. Mulla oli muutama clomi jäljellä viime keväältä ja lugeja myös, niinpä napsin ensin ne clomit (eilen meni vika) ja sitten loppukierrosta otan luget avuksi. Sitähän me tehtiin viime keväänä yksityisellä seurannan alla muutama kierto, joten mä aika tarkkaan tiedän, miten kroppa niihin reagoi. Ja kun olen täältä lueskellut kokemuksia julkiselta puolelta, niin aikas huoletta ihmisten annetaan syödä hormoneja ilman, että joka kierrossa seurattaisiin useaan otteeseen niiden vaikutuksia. Ainoa ongelma vaan on, että meillä vika on enemmän miehen puolella, eli sen puoleen mahikset ei kovin korkeelle kuitenkaan nouse.
Illalla saadaan kummityttö yökylään. Se on ihan mielettömän ihana 6kk:n ikäinen pallero! On varmaan vähän outoa olla miehen kanssa kotosalla vauvan kanssa. Päästään vähän tunnelmoimaan, mutta täytyy kuitenkin yrittää pitää pää kylmänä ;)
Loistavaa viikonloppua kaikille hoidokeille!!
Ja puhdastakin puhtaampi nega tänään testissä. Aamulla testattu ja testinä Acon10. Ja sitten yritettiin tänään ilmoittautua siihen haluamaamme adoptioinfoon mutta se oli jo täynnä..:( Voitte siis uskoa miten monta harmin kyyneltä on tänään nielty ja vähän vuodattettukin!
*Huoh*
En edes tiedä miksi jatketaan näitä hoitoja, kun minulla on sellainen tunne, että ei ne meille sitä vauvaa ikinä tuo. Ihmettyttää ihan tämä oma mieliala (olen pohtinut tätä jo pitkään) kun ei ole yhtään luottavainen/positiivinen olo hoitojen ommistumisesta. Suurin syy hoitojen jatkamiselle on ehkä se, että en halua jättää mitään jossittelun varaan tulevaisuudessa. Jos emme kokeilisi IVF hoitoja, niin harmittaisiko se sitten 10 vuoden päästä? Tai jäisi kaivelemaan.. Jos me sitä lasta lähdetään tuolta Kiinasta joskus hakemaan, niin hänen täytyy olla se ykkösasia meidän maailmassa. Ei mikään korvike.
Mutta minulla on edelleen se 1,5v jäljellä tuohon maagiseen tarvittavaan 30 vuoteen.
Bilhalle isot pahoittelut keskenmenosta!
Muille vilkutuksia ja parempaa onnea hoidoissa. Ei tullut tänne sitä vuoden ekaa plussaa..:(
-Tuittu pp11 ja kp27-
Bilha, voi ei. Miten tämä elämä nyt potkii päähän oikein kunnolla, minä en käsitä. Toisaalta, kuten Mancokin kirjoitti, luontoäiti hoiti nyt tehtävänsä, vauvanalulla oli luultavasti jotakin pahasti pielessä ja siksi se päättyi näin. Ajatus ei vaan kovasti lohduta ainakaan nyt, mutta ehkä myöhemmin. Tätä ajatusta koitin pitää ohjenuorana keskenmenon ja kemiallisen raskauden jälkeen...ajoittain onnistui.
Manco, me mennään kyllä tosi samalla aikataululla, sillä munkin ultra on maanantaina 5.2. ! Kovin korkeat ei kyllä omat odotukset ole, sillä onnistuneista pas:sta en ole kuullut. Pelkistä epäonnistumisista ja siitä, ettei alkio selviä sulatuksesta. Mutta ehkä nyt olisi jo aika saada pas onnistumaan, voisi ajatella niinkin päin¿
Tuittu, olen harmissani negasta ja vielä kaiken kukkuraksi täynnä olevasta adoptioinfosta. Jos haluamanne info oli jo täynnä, niin saitteko ilmoittautua seuraavaan mahdolliseen? Milloin seuraava tilaisuus on? Me käytiin tänään omassa infossamme ja pöydällä on nyt lomake, joka pitää täyttää ja hankkia siihen kaikki tarvittavan liitteen, jotta saadaan asia vireille. Kun lomake ja liitteet on lähetetty, pitää odottaa muutama kuukausi ja sen jälkeen saa tiedon, milloin voi varata ajan sosiaalivirkailijan luokse ja pyöräyttää pyörän kunnolla pyörimään. Ihanaa, että mieheni sanoi kesken infotilaisuuden, että meidän pitää laittaa paperit eteenpäin heti. Se me tehdään ja katsotaan kuinka käy, kelvataanko me adoptiovanhemmiksi.
Kyllä se uusi kierto sieltä alkoi ilman mitään venymisiä¿kai. Keskiviikkona alkoi tuhrutella ja eilen oli kp1 eli tänään kp2. Kummasti on vuoto tyrehtynyt, eikä punaista verta ole näkynyt. Mitähän tämäkin nyt sitten tarkoittaa. Kesän ja alkusyksyn luomukierrot oli kyllä just tälläisia, että punaista vuotoa sai hakea suurennoslasilla. Joku voisi tietty ajatella, että syy voisi olla raskaus. Kuulostaapa typerältä ajatukselta, mutta ovistestissä kyllä oli selkeä plussa ja jos tämä olikin jotain hämäysvuotoa¿ Zumenonia olen syönyt eilisen ja tämän päivän, toivottavasti siitä ei ole haittaa, jos olisi käynyt se kuuluisa honkkelin tuuri. En kyllä jaksa uskoa, syy on kuitenkin mun kohdun ohut limakalvo.
Miliko
...vaikka olo on jo eilisestä huomattavasti parantunut. Nukuin yön kuin tukki ilman mitään kipuja ja tänään maha tuli vähän kipeäksi kun olin istunut koneella jonkin aikaa. Eli pitänee koittaa pysyä vaakatasossa vielä tämä päivä. Mutta siis asiaan, eli munasoluista oli hedelmöittynyt kokonaista 17 kpl!! Huomenna on siis siirto ja sitten saa tietää tarkemmin, miten ne on lähteneet kehittymään. Jännitys siis jatkuu ja pahenee vaan, mutta yritän kuitenkin nauttia nyt tästä hetkestä kun tuli hyviä uutisia. Pelkäsin niin pahoin, että yksikään ei hedelmöity. Ja nyt sitten pelkään, ettei hedelmöittyneet kehity normaalisti... Mutta tällasta tää on, askel kerrallaan.
Tsemppiä Tuitulle ja Pingulle piinailuihin ja kaikille muillekin huiskutuksia!
Palaan taas huomenna,
EE