Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 2-3~

07.01.2007 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]*amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=CD6600]*EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=CD6600]*Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=CD6600]*LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00]*Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]

[color=FF7F00]*Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600]*miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]*Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]*Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]*tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]*Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. [/color]

[color=FF7F00]*VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnea Bilhalle plussasta!

[/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=FFAEB9]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD8C95]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille suuret kiitokset tsemppauksesta! Hengissä ollaan, vielä.. Sairaanhoitajan ja lääkärin juttusilla käyty ja huomenna operaatio. Sairaslomaa tiedossa melkeimpä viikko. Yllättäen leikkaavana lääkärinä on just se henkilö, jota eniten olen inhonnut tuolla lapsettomuuspolilla. Niin miun tuuria!! Ja nyt sitten tämän operaation jälkeen meidän molempien on taas mentävä keskustelemaan meidän hoitojen jatkosta!!! Siis helvetti, eikö täällä osata tehdä mitään muuta kuin suunnitella hoitoja!! Suunniteltu on jo ties kuinka monta kertaa ja kaiken piti olla ihan selvää, mutta...

Alkoi olla sellainen ärsytys päällä, että unohdin kysyä kuinka kauan itse operaatio kestää. Onko muilla tietoa? Tietenkin siihen vaikuttaa löydökset ja leikkauksen laajuus, mutta löytyiskö jotain suuntaa antavaa tietoa?

Ja sitten vielä muutama sana teille..

Miksi Tuittu ei ole pistoshormoneilla, jos clomeilla on noin ikävä vaikutus sun limakalvoon? Toivotaan kuitenkin, että sun limis olis tsempannut!

Mancolle toivotaan oikein vahvoja viivoja huomiselle! tai sitten perjantaille!

EE:ltä piti kyselemäni, että kuinka kauan sulla kaikkinensa meneee tuohon hoitoon aikaa? Siis sumujen aloittamisesta? Montako kertaa käyt ultrassa? Paljonko sun lääkkeet tuli maksamaan? Täällä on yks kyselyikäinen, sorry! =) Meidän saikulla on tapana tehdä IVF myös pitkän kaavan mukaan, joten siksi kyselen. Syytä se nyt ei oikeen osannut sanoa, jotain höpötteli paremmista tuloksista, mutta onkohan ihan niinkään???

Mites Milikon työviikko alkoi? Vieläkö lapset oli ihan lomafiiliksissä? Oliko sulla nyt PAS sitten helmikuussa?

Minnes meidän muut Hoidokit on kadonnu??

Joo, tänään sais kuulema viettää ihan normaalia elämää, mutta on kyllä sellanen paniikki, että normaalielämä saattaa olla aika kaukana. Aamullakin on jo ennen viittä herätys, kun pitää nauttia jotain ihme litkua, joka estäisi pahoinvoinnin. Toivotaan, että on vaivan arvoista! Nyt taidan lähteä kirjastoon etsimään lukemista sairaslomalle!

-Mette-

Vierailija
2/69 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkesin vaan äkkiä toivottamaan Metelle tsemppiä! Usko pois, ei se oo ollenkaan niin kauheeta. Mut on nukutettu monta kertaa. Ja aina oon herännyt:-D Toivottavasti saat nukuttua tänä yönä. On tosiaan varmaan rasittavaa, jos sijaisena on tumpelo. Mutta älä vielä mieti sitä, vaan keskity parantelemaan itseäsi.

Tuitulle ja EE:lle tsemppiä ultraan ja Mancolle onnittelut hyvistä kuulumisista. Toivotaan että muhkea limiksesi pääsisi tositoimiin.

Halit teille kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän lyhyesti kertoa miten kauan mulla meni pitkän kaavan hoitoon;

Eli:

To 5.10. alotin sumuttelun, silloin oli mulla kp15 - normaalisti kai sumujen alotus on ~kp21 eli n. viikko ennen menkkojen alkua (mä söin pillereitä sen kuukauden että varmasti ajottuu oikein punktiot ja muut),

Ti 17.10 oli ns nolla-ultra ja silloin lyhyet menkat oli jo ohi ja sain luvan alottaa piikittelyn seuraavana(?) päivänä

Ma 30.10 oli punktio

Ke 1.11. oli siirto

Jaahas, nyt töihin täytyypi ryhtyä...

Vierailija
4/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tän aamun ovistestissä ei omaa viivaa näkynyt just ollenkaan! Mä en kyl tajua. En tiedä voiko kroppa kasvatella jostain syystä sitä oikealla puolella ollutta pikkufollikkelia ja se sotkee vasemmanpuoleisen, kypsän(?) munarakkulan puhkeamisen?? Ei tää kyl ole yhtään ylläri, oon tiennyt että puhkeaminen on mulla vähän hidas prosessi... Toisaalta tän aamuinen viestii mulle ja mun kokemuksella, että ei se vahva viiva huomennakaan tule! Et sen puolesta hyvä juttu. Ehkä sit perjantaina??

Mites Tuittu, millasia uutisia sulla??

Mette, auttoiko tuo mun aikataulu yhtään? Mulla meni tosiaan se kierto missä sumut alotettiin, pilleriliuskan avustuksella ja se jäi sen takia lyhyeks ja sumut alotettiin jo kp15. Mut tuolla kp:llähän ei sinällään ole siihen hoidon kestoon mitään vaikutusta. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Hoito voi pidentyä jos sumut ei ole vaikuttaneet toivotulla tavalla, tai jos pistokset (munarakkuloita kasvattavat) ei meinaa vaikuttaa. Mut sitähän ei tiedä vasta kun sitten kun se tapahtuu.

Bilha, mikäs olo sulla on? Millon sulla oli eka ultra? Vai menetkö yksityiselle ultraan?

Nyt täytyy jatkaa töitä, moi moi.

Vierailija
5/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nollaultrassa on nyt käyty ja ihan hyvin meni. Limis oli vuotanut pois niin kuin pitääkin, mutta 9 mm follikkeli oli kehittynyt ja se minua hieman hämmentää. Kun siis olin jotenkin tajunnut, että sumuttelujen seurauksena mulla ei pitäisi enää kehittyä munasoluja ennen kuin pistoksilla aletaan niitä varta vasten kehittämään. Osaako joku viisaampi sanoa miten näin? No anyway, lääkäri ei tuntunut siitä olevan lainkaan huolissaan, vaan pelkästään siirrettiin Puregon-pistosten aloittamista huomiselle ettei munikset kehity liian nopeeta (jolloin punktio osuis viikonlopulle) ja saadaan näin punktio ajoittumaan maanantaille. Todennäköisesti siis 22.1. Kuulemma mulla on ¿aktiivista toimintaa¿ joka kai enteilee hyvää saalista, mutta saapa nähdä. Ihan hyvä mieli on käynnin jälkeen ja huomenna pääsen siis taas pitkästä aikaa tuikkimaan itseäni piikeillä :)

Metelle Manco jo vastailikin, mutta kerron vielä omat hoitokuviotkin eli mulla aloitettiin Synarela-sumuttelut kp 21 ja menkat tuli kp 31 (vähän myöhässä).. Nollaultra oli kp 6 ja kaksi seurantaultraa on vielä ennen irrotuspiikin määräämistä. Seurantaultrat on siis kp 12 ja kp 15. Kp 7 alan piikittämään Puregonia ja seurantaultrissa sitten näkee miten annostus on kohdallaan. Pikaisen laskutoimituksen tuloksena tää koko hoitorumba sumujen aloittamisesta punktioon asti kestää siis mulla n. 28 päivää ja sitten tietysti siirto parin päivän päästä ja parin viikon piinikset päälle. Huh, melkoisen pitkä aika siis menee kaikkinensa tällä pitkällä kaavalla! Lääkkeiden hinnoista sen verran kuin tiedän eli hintaa 90:lle Synarela-annokselle kertyi n. 135 euroa (olen sumutellut siis 4 annosta päivässä 16 päivän ajan ja huomisesta eteenpäin 2 annosta päivässä irrotuspiikkiin asti eli oletettavasti n. 10 päivää). Puregon on aika kallis lääke, mulla tuli maksamaan melkein 600 euroa enkä vielä tiedä riittääkö tuo satsi. Sitten pitää ostaa vielä Pregnyl ja Luget, mutta ne ei ole läheskään noin kalliita. Joka tapauksessa KELA:n katto ylittyy yhdessä hoidossa ja sittenhän ei enää tarvi lääkkeistä maksaa kuin se pieni omavastuu.

Mancolle kiitos rauhoittavista sanoista, helpottava ajatus kyllä että pahin stressi liittyy siihen punktioon (ja tietysti tuloksiin sen jälkeen) ja siirron jälkeen ei tunnu enää missään :) Oon kyllä itse sellainen stressierkki, että kuvittelen kaikki mahdolliset kauhuskenaariot jo etukäteen. Tällä hetkellä pahimmat pelot liittyy siihen, että munasoluja ei joko tule juuri yhtään tai sitten ne on niin surkeita ettei yksikään hedelmöity eikä päästä edes siirtoon¿ Mutta parin viikon päästä sekin selviää ja sitten ollaan taas paljon viisaampia! Ihme juttu kyllä ton sun oviksen kanssa, toivottavasti se ei kuitenkaan sekoita kuvioita liikaa. Peukut ja varpaat on pystyssä, että ajoitus osuisi kohdalleen ja pääsisitte pian taas piinailemaan!

Entä miten Tuitun ultra meni? Mielenkiinnolla odotellaan kuulumisia!

Toivottavasti Metellä meni leikkaus hyvin ja voit ottaa sairasloman vaan lomailun ja rentoutumisen kannalta!

Entä mitä Milikolle kuuluu?

Huomasin muuten kun vilkaisin läpi tuota Hoidokkien esittelylistaa, että plussanneitten määrä on jo paljon suurempi kuin meidän vielä hoidoissa olevien! Positiivinen havainto, mutta toisaalta hirvittää kuinka vähän meitä ei-plussanneita enää on jäljellä. Tätä vauhtia saan kohta kirjoitella tänne ypöyksin ¿ Mutta ihanteellinen tilannehan olisi ja johon tietysti tänä vuonna pääsemmekin, että koko porukka pääsisi täältä lapsettomuuspuolelta ihan toiseen paikkaan kirjoittelemaan raskauskuulumisia :)

Nyt takaisin töiden pariin!

EE

Vierailija
6/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti omia kuulumisia..:)

Eli tänään (kp11) oli ultra ja kaikki oli ihan ok. Oikealla oli 13mm johtofollikkeli ja molemmilla puolilla paljon pieniä rakkuloita. Limis oli kuulemma parempi kuin viimeksi. Harmi kun en tajunnut kysyä kuinka paksu se oli.. Mutta perjantaina aloitan oviksen tikuttelun ja jos ei maanantainakaan ole testi positiivinen niin sitten menen iltapäivällä uudelleen ultraan. Katsotaan miten käy..:)

Tosiaan aika hitaasti munasarjat toimii, mutta parempi hitaasti kuin ei ollenkaan. Ja tosiaan tikuttelen ovista eikä ole piikkejä. Jos olisin uskossa, niin voisin vaikka sanoa, että ¿Herra varjelkoon minua piikeiltä..¿ :) (toivottavasti kukaan ei pahastunut..) Viimeksi inssi tehtiin muistaakseni kp15 clomikierrossa, muuten minulla ei ole tarkkaa tietoa oviksen ajankohdasta.

MANCOlle tsemppiä oviksen tikutteluun. Ja huomennahan on vielä ihan hailakka viiva, mutta perjantaina sitten sitäkin vahvempi..:)

EE:lläkin oli ultra tänään ja hyviä uutisia siellä. Kiva! Nyt vain piikkiä masuun (joo, pystyn kyllä tsemppaamaan muita..;)) ja kunnon saalista munimaan! Eiköhän kaikki mene peloistasi huolimatta hyvin ja pääset kasvattelemaan vatsaa ennen kuin huomaatkaan..:) Niin ja meitä on täällä se valiojoukko jäljellä..;)

Kuinka METEN lapraskopia meni? Selvisikö mitään? Mikä on olo?

Koska tosiaan on BILHAN ultra?

VARJOKKAALLE vilkutuksia!

Ja lopuksi vielä huhuilen mm. PINGUN, LEIMUN, MILIKON, AMALIAN, NONNAN ja TIRPAN kuulumisia!! VM juuri kirjoittelikin. Jätin muuten vielä esittelylistalle Mörömin ja Pikkuisenpeikon esittelyt, kun en ole varma olivatko he vain odottelemassa hoitojen jatkumista.

Kuinka muuten teemme noiden plussanneiden kanssa? Laitetaanko loppuun teksti esim. ¿vauvan jo saaneet¿ ja sitten vain nimet? jos plussanneissa olisikin vain raskaana olevat?

-Tuittu-

Vierailija
7/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, arvatkaa ottaako mua päähän ja rankasti?! Mulla tuli siis aamulla vielä tosi vaisu viiva, mut silti joku vaisto sano että ovis lähenee, ja iltapäivällä tuli mulle tyypillinen limatulppa, eilen tuli kans pieni. Niin tein tuossa 7 aikaan muutaman tunnin pissasta testin ja se oli noh, siinä ja siinä oliko yhtä vahva testiviivan kans. Byää. Teistä ei taida kellään olla kokemusta ke-iltojen viivoista passissa, mitä Hkin VL on mieltä? Mä kävin hakee siis aamulla niitä digitestejä, ja aion nyt tehdä sellaisen vielä, ja jos ne näyttää plussaa niin sit se aconin viivakin oli plussan puolella.

Mä en tiedä...! Pitäiskö siis armoa anellen soittaa huomenna klinikalle ja kysyä eikö kuitenkin pääsis... Toisaalta, mulla on flunssa ollut (mieheltä sain, se oli vlopun kipee) lievänä päällä niin tulee sellanen olo et ehkä ois ihan ok jättää suosolla koko pas tekemättä, eipähän mee se yks huurunenä hukkaan. Mut toisaalta, nenä on vaan vähän tukossa ja kurkku karhee, ei kuumetta ei mitään. Mitä mä teen?? Huomisaamulla se ovistikku näyttää tosivahvaa plussaa, sen tiedän jo nyt.

Miks mulle aina käy näin? Ja viime kierrossakin (siinä km jälkeisessä) ovisplussa tuli torstaina, ja sehän tietää että se tulee sit joka kierrossa torstaina, ellei sit kierto heitä. Voi hitsi!

Tuittu, onnea sulle, vähän enempi onni myötä...!

Vierailija
8/69 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä aamun testin jälkeen Väestöliittoon! Siellä ne osaa sitten neuvoa mitä tehdä. Voi kökkö tuota sinun huonoa tuuria..:(

-Tuittu peukut pystyssä-

Vierailija
9/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee kiirus töissä, mut siis pas menee tältä kuulta ohi. Ei tunnu missään, mulla oli siitä km asti fiilis ettei tammikuu onnistu, joten en kamalasti muuta odottanutkaan...

Soitin aamulla VL ja kysyin, ja sieltä tuli niin monenlaista tietoa ja ehdotusta siirrosta ja sit kun rupesin kyselemään niin todettiin että ehkä paras odotella ens kiertoa. Selvennän myöhemmin jos ketään kiinnostaa, tuli nimittäin niin ristiriitaista tietoa lääkärin sanoihin nähden, että!

Parempaa onnea kaikille muille ketkä nyt pääsee inssiin/siirtoon ihan mitä vaan!

Vierailija
10/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus oli inhimillisempi kokemus, mitä olin kuvitellut. Aamulla olin ihan paniikissa, mutta onneksi mies oli mukana. Katetrin laitto sattui ihan pirusti, mutta nukutus tuli sen jälkeen onneksi nopeesti. Heräsin heräämössä kipuun, mutta sitten sainkin niin tujakoita lääkkeitä, että kipu hävisi. Ne tosin aiheutti aivan helvetillisen pahoinvoinnin, mutta onneksi en kuitenkaan oksentanut. Nyt maha onkin sitten kuin rantapallo vasemmalta puolelta. Maha on nivusiin asti turvoksissa ja kävely ja muu oleminen on jotenkin tosi hankalaa. Yöksi en päässyt kotiin, mutta nyt siis jo koneen ääressä ja tietekin piti heti ekana päästä teille raportoimaan. =)

Löydökset ei sitten olleetkaan mitään mieltä ylentäviä. Pinnallista endoa oli kohdun takana ja oikealla puiolella. Kystakin oli sitten loppujen lopuksi endometriooma. Kaikki saatiin kuitenkin pois ja vatsassa on litra jotain litkua, joka estää ainakin vähän uusien kinnikkeiden syntymistä. Mutta siis oikeesti pirullinen tauti, kun se on oireetonkin kaiken hyvän lisäksi! Onni oli, että johtimet on auki ja puhtaat, vasen munasarja kokonaan puhdas ja oikeestakin puuttuu nyt vaan se pieni pala. Luomuvauva on siis täysin mahdollinen( tai siis on ollut koko ajan), mutta jostain syystä ei vaan tärppää!

Nyt sitten pitäis hankkiutua mahdollisimman nopeesti raskaaksi. Helmikuu annetaan kehon toipua, tosin loppukierrosta alkaa sitten jo sumuttelu. Nyt täytyy vain toivoa, että tärppäis ja jos nyt ei tärppää, niin alkioita tulis paljon ja ne selviäisivät hatkossa sulatuksesta. Täällä kun on se kolmen kuukauden kesätauko ja seuraavia punktioita tehdään aikaisintaan lokakuussa. Turha odottelu on nyt siis riskialtista hommaa.

Kiitos kaikille kannustuksesta ja Mancolle ja EE:lle kiitoksia pitkän kaavan selittämisestä. Mites se Mancon hoito muuten järjestyi.

EE:llä alkaa olla jännät päivät. Toivotaan oikeen onnistunutta munimista ja tietenkin vielä parempaa lopputulosta! Oikeesti tuo plussanneiden lista on ihastuttavan pitkä, mutta millonkohan se päivä koittais, että sinne itse pääsis liittymään??

Tuittu vois päivitää miun kohdalle, että

4 inssiä tehty, joista yksi hormoni tuella. Kaikista negaa.

Laparoskopia tammikuussa, jossa löytynyt endo poistettiin.

Seuraavana IVF pitkällä kaavalla maaliskuussa.

Ja Tuitulle tietenkin onnittelut hyvistä lääkäriuutisista! Nyt vaan tsemppiä loppurutistukseen!

Ja sitten meidän kadonneet lampaat, alkakaahan palata listoille!

-Mette-

Vierailija
11/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että Metellä oli inhimillinen leikkauskokemus ja hengissä siitäkin sitten selvisit! :) Nyt ei siis muuta kuin puuhaamaan sitä luomuvauvaa, oon varma että tärppi tulee nyt ihan luomuna, kun sait ton operaation käytyä! Sellaista piti alkaa kysymään, että minkä takia sulle alun perin määrättiin tuo laparoskopia? Oliko jotain syitä epäillä, että se on tarpeen ja jos, niin mitä? Anteeksi huonomuistisuuteni, olet varmaan aikaisemminkin asiasta kertonut, mutta ei vaan muista :) Mua se kiinnostaa kovasti, kun mullakin se pieni endoepäily on olemassa mutta mitään kunnon tutkimuksia ei oo tehty¿

Tuitulla oli myös hyviä lääkärikuulumisia, toivotaan että se ovis paukahtaa sopivasti maanantaille ja pääset sitten näppärästi etenemään suunnitelman mukaan :)

Mancolle isot pahoittelut, mutta hyvä että otat asian tyynen rauhallisesti. Huonoa tuuria sulla, mutta kyllä se kärsivällisyys vielä palkitaan, usko pois.

Tänne ei mitään uutta. Tänään pääsee taas aloittamaan pistelyt, jippii :) Mua kyllä epäilyttää kasvavassa määrin tuo ultrassa havaittu yhden follikkelin kasvu, muut munikset ei varmaan ehdi sen mukaan ja sitten ei onnistukaan tää ivf¿ Minäkö pessimisti, en kai?! :) Mutta ei auta kuin odotella ens tiistain seuraavaa ultraa niin sitten on taas vähän viisaampi¿

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

EE

Vierailija
12/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta laparoskopiasta. Mulla siis on aina ollut kivuliaat kuukautiset. Täällä ollaan tosi innokkaita operoimaan eli ennen täällä tehtiin laparoskopia kaikille lapsettomuushoitoihin tulleille naisille. Nyt siis ei enää itsestään selvyytenä kaikille. Minut olisi heti hoitojen alussa vuosi sitten laitettu laparoskopiaan, mutta halusin ensin sen SSG:n. Kun torvet oli auki tehtiin inssit, mutta kun niistä ei tullut tulosta (neljästä olisi kuulema pitänyt jo tärpätä, kun kaikki oli kohdallaan) ja sitten ilmestyi tuo " kysta" tuonne munasarjaan oli tuomio selvä. Vaikka itse viimeiseen asti vastustin operaatiota oli se siis erittäin järkevä tehdä, koska IVF:ssä tuo endometriooma munasarjassa olisi räjähtänyt kasvuun ja sitten voisi olla ettei koko munasarjaa enää olisi. Nythän siitä lähti vain pieni pala.

Kun kyselin tuosta oireettomuudesta, niin lääkäri oli sitä mieltä, että yksikin oire on riittävä, jotta tilanne kannattaa tarkistaa. Jos kärsisi noista kaikista oireista, joita endometrioosiyhdistyksen sivuilla esimerkiksi luetellaan olisi tilanne hänen mielestä todella huolestuttava ja endoa todella paljon. Miun tilanteessa oli siis onni onnettomuudessa, ettei isompia hormonihoitoja tehty vielä. Vaikka paikat olivatkin auki, endolla on kuulema taipumusta estää/vaikeuttaa hedelmöittymistä, eli sen puoleen nyt pitäs olla paremmat mahdollisuudet onnistua. Ja hänen mukaansa IVF:stäkin on paremmat tulokset tulleet sen jälkeen kun endo on poistettu eli vaikuttaako se sitten jotenkin myös alkion kiinnittymiseen??

Toivotaan nyt, että teillä paukahtaisi ekasta hoidosta se plussa, ettei tällaisia asioita tarvitsisi miettiä, mutta jos ei tule, niin sitten ehkä toimenpidettä kannattaa harkita tai ainakin keskustella asiasta hoitavan lääkärin kanssa.

Onnistuin muuten sekoittamaan käsitteet tuossa aikaisemmassa viestissä. Kanyylin laitto käteen sattui ihan hemmetisti, ei siis katetrin.

-Mette-

Vierailija
13/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Mua kyllä alkoi vähän ahdistamaan, koskapa mulla on myös aina ollut kivuliaat kuukautiset ja muista oireista myös ainakin tuo tiputteluvuoto täsmää¿ Ja tietty sekin kummastuttaa, kun ne 3 (4) inssiä oli kaikki tyylipuhtaita negoja vaikka lahjasiittiöillä pitäisi olla aika hyvät onnistumisprosentit. Mulle lääkäri ei ole edes ehdottanut ssg:tä tai laparoskopiaa. Ymmärsin kyllä, että tää ivf pitkällä kaavalla on juuri endosta kärsiville paras vaihtoehto ja siksi tehdään mulle tällä eikä lyhyellä. No, pitänee nyt katsoa ainakin tää eka yritys ja toivoa parasta¿ Jännä kyllä, että on niin erilaisia käytäntöjä eri paikoissa. Anyways, oikein mukavaa toipumisaikaa sulle!

EE

Vierailija
14/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE enpä ollut itse huomannutkaan sitä, että plussanneiden lista on pidempi kuin meillä hoidoissa olevilla¿kääk. Älä suinkaan ajattele, että kohta joudut kirjoittelemaan yksin. Minä olen takuuvarma seuralainen tällä puolella vielä pitkän aikaa! Olen melkein kateudesta vihreänä, koska pääset pistelemään itseäsi. :)

Hieno homma, että METEN operaatio sujui hyvin. Nautiskele sairaslomasta!

Omalle mielelle koulunalku oli loistavaa lääkettä. Nyt en ole pystynyt joka minuutti ajattelemaan lapsettomuutta ja odotella seuraavaa hoitoa, yes! Tänään sain postissa reseptit ja ohjeet helmikuun pas:a varten. Kovin suurta luottoa ei kyllä ole koko hommaan, mahtaakohan meidän hiturialkiot selvitä sulatuksesta ja herätä eloon jakautumaan. Mukavaa kuitenkin on se, että jotakin on taas tapahtumassa hoitorintamalla, sillä seuraavaan isoon hoitoon eli ICSI:iin on vielä pitkä aika. Viikolla 18 päästään ekaan julkisen puolen hoitoon. Luomuplussan mahdollisuuteen en kyllä jaksa uskoa yhtään, mutta siitä huolimatta oli pakko kokeilla mitä ovisliuska näytti tänään kp 15. Ja oho, koskaan aiemmin ei ole elämäni aikana tullut niin selkeää positiivista tulosta. Katotaan kuinka käy, jos vaikka kävisi honkkelin tuuri!

Miliko

Vierailija
15/69 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti tuo on kyllä aika kummallista ettei sulle ole tehty edes SSG:tä. Siis nythän vois periaatteessa olla niin, että sulle on tehty inssit turhaan! Jotenkin miusta ainakin on aika oleellista, onko tuubit auki vai ei. Jos ei ole auki eikä saada auki ei ole muita hoitovaihtoehtoja kuin IVF. Ja siis tehän sentään olette yksityisellä hoidoissa, vai muistanko väärin??!

Nythän sillä ei tietenkään ole väliä onko tiuubit auki vai ei, kun meneillään on IVF ja tietenkin toivomme sitä plussaa teille! Mutta jos sitä ei jostain syystä tule, niin kysy sun lääkärin mielipidettä asiasta. Meillä hoidot olis todennäköisesti edenneet ripeemmin IVF:ään, jos olisin mennyt laparoskopiaan aikaisemmin. Eli vissiin vähän oma moka. Mullahan inssit oli aina myöskin tyylipuhtaita negoja, menkat alkoi aina ajallaan, mutta joku kärsimätön silti ehti aina testailla...

Muuten mihis meidän Nonna on kadonnut?

Ja Milikolle vielä, että aika sairaslomalla kuluu ihan sairaan hitaasti, kun mie en pysty tekemään oikeen yhtään mitään, kun mitään raskasta ei saa tehdä ja mie en mihinkään taivu, kun maha on hiton turvoksissa ja kipee. Siis todella ootan kun turvotus laskis, haavat paranis ja pääsis töihin. Siellä ei ehdi todellakaan näitä juttuja miettiä!

-Mette-

Vierailija
16/69 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

METTE, nyt makaat vaan sohvalla, etkä yritäkään kävellä tai tehdä mitään. Etkä ajattele työtä tai tylsisty, vaan lähetät miehes hakeen sulle roppakaupalla leffoja, ja eikös sulla kirjoja ollutkin. Otat katsos sen ilon irti, mitä tosta tilanteesta on saatavissa. Itse katselin mm. Anna-sarjan ja lukuisia piirrettyjä ja nautin aika lailla kivuista huolimatta. Toipumisia!

MANCOlle pahoittelut. On toi erikoista, jos ovis on aina torstaina ja hoidot jää tekemättä. Siis johtuuko se siitä, että viikonloppu tulee väliin (sori tyhmyyteni)? Väestöliitossako kävitte? Diacorissa on kuulemma sellainen lääkäri nimeltä Ratsula, joka tekee hoitoja viikonloppuisinkin. Jos tarvii alkaa ton takia paikkaa vaihtaan. Mutta toivottavasti sentään ei.

Kiva, että TUITULLA oli hyvä uutisia ultrasta. EElle tsemppiä pistelypuuhiin. Ja MILIKOlle toivotan juurikin sitä honkkelin tuuria. Niinhän sitä usein kuulee, että onnistuu luomusti vaikka hoidot on jo aloitettu. Joillekinhan se myös oikeasti tapahtuu. Miksei siis teille. bdbdb

(.) Kiitos onnitteluista. Oli kyllä mukava nähdä oma nimi siinä plussalistassa. Toivon sitä mitä suurimmassa määrin myös kaikille teille ja odottelen teitä meidän pinoon tonne toiselle puolelle. Vaikka mä edelleen oon aika paniikissa jos kipuja on. Ja niitähän on. Ja vaikka tiedän, että ne voi olla ihan normaaleja, en silti osaa rentoutua, koska tiedän myös mitä ne voi enteillä - kyllä ne varhaisetkin km:t kummittelee mielessä. Onneksi maanantaina on ultra. Toivottavasti se vähän rauhoittaa mieltä.

Vierailija
17/69 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun on viikonloppu!!! Tuntuu että on ollut tosi pitkä viikko, ehkäpä sen takia kun on ollut niin paljon odotettavaa.. Ensin siis lääkäri ja siitä lähtien ovista. Mutta aloitin tuossa viikonlopun pienillä päiväunilla ja se virkisti..:)

Viime yönä näin unta, että olin raskaana. Olin niin onnellinen asiasta enkä ollut kertonut vielä kenellekään, mutta kun yksi tuttava kysyi niin en ollut housuissani pysyä. Muistan vieläkin sen tunteen, kun olisi tehnyt mieli kiljua onnesta, mutta yritin vain hillitä onneni. Tänään olen sitten ollut pikkiriikkisen alakuloinen, kun on mielessä ollut, että jospa en saakaan koskaan kokea sitä onnentunnetta..:I Mutta ei kai se auta kuin vain mennä hoitoihin leuka pystyssä ja ottaa vastaan se mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

No, synkistelyt sikseen!

Mancolla on kyllä ollut huono tuuri.. höh. Toivotaan että seuraavassa kierrossa pääset sitten nappaamaan sen kuuluisan plussan. Eikö tuolle oviksen osuminen sunnuntaille voida tehdä mitään? On muuten jännä, kun puhuit tuosta epäonnentunteesta tammikuun Passia kohtaan.. Minulla on aina ollut hyvin vahva intuitio asioista ja melkein erehtymättä se intuitio on pitänyt paikkaansa.

Hienoa, että Meten operaatio meni hyvin ja kaikki endo saatiin poistettua! Nyt vaan lepäilet ihan rauhassa ja annat vatsan parantua kunnolla. Toivotaan, että teidän lapsettomuuden esteet ovat nyt tipotiessään! Endo on kyllä tosi viheliäinen tapaus, varsinkin kun vielä on oireeton. Tehdäänkö lapraskopia aina ennen IVF:ää? Päivitykset pistetty korvan taakse..:)

EE:lle piikittelyintoa! Voi kun itsekin voisin joskus olla yhtä innoissani pistoksista..:I En ymmärrä miksi ne on minulle niin vastenmielisiä...:( Nyt vain monta munista kypsäksi, niin kyllä siitä plussa saadaan aikaiseksi!! Tsemppiä tiistaiseen ultraan ja tule sitten heti kertoilemaan kuulumiset!

Milikon kanssa jaan kyllä sen, että työ on parasta lääkettä tämän oman lapsettomuuden unohtamiseen. Sinulla taitaa kyllä olla vähän vanhempia paimennettavia kuin minulla, mutta varmasti yhtä paljon huomiota ja aikaa vaativia..:) Itse olen nykyään vielä alle 3-vuotiaiden ryhmässä töissä, jossa saa kyllä varmasti purettua kaikki hoivaviettinsä. Lapsia oli ihan ikävä joululoman viimeisinä päivinä..:)

Bilhalle vilkutuksia ja tsemppiä maanantain ultraan! Kyllä siellä kaikki hyvin on, usko pois! :)

-Tuittu, kp13 (odottavan aika on pitkä..huoh..)

Vierailija
18/69 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Tuitun kaa, perjantai on viikon paras päivä :) Nyt pitää vaan ottaa muutama viikko ihan rauhallisesti kotioloissa, mutta se vasta ihanan rentouttavaa onkin. Siis kun joulukuussa tuli juhlistettua pikkujouluja harva se viikonloppu ja uutta vuottakin jonkin verran :) Toinen piikkipäivä tänään ja tiistai seuraavine ultrineen tuntuu olevan hirmu kaukana. Pelkään niin paljon, että siihen tyssää tämä yritys, mutta siitä huolimatta yritän kuitenkin pitää yllä positiivista perusvirettä kunnes toisin todistetaan. Tuitulle piti vielä sanoman, että ei se piikittely oikeesti oo yhtään paha :) Ehkä muakin ois se hirvittänyt enemmän, mutta meillähän mies joutui piikittämään itseensä hormoneja kolme kuukautta viime kesänä ennen näitä mun hoitoja. Ajattelin sitten, että kun se sisukkaasti suoriutui siitä yhtään valittamatta, niin pakkohan mun on tehdä sama perässä! Sillä asenteella ei sitten ole tehnyt yhtään tiukkaa tuikkia itseään, vaikka en muuten mikään piikkien ystävä olekaan :)

Hyvä että Miliko on hyvällä mielellä ja työkuviot tuulettaa ajatuksia sopivasti. Pianhan on jo se helmikuu ja pääsette taas jännäämään PASsia. Ja senkin jälkeen on kuviot selvillä, joten ei tässä mitään hätää. Pääasia, että tän vuoden aikana päästään kaikki tuonne alakertaan!

Metelle edelleen nopeaa toipumista ja yhdyn samoihin sanoihin Bilhan kanssa, että ei muuta kuin paljon leffoja, naistenlehtiä, suklaata ja muuta mukavaa kehiin niin kyllä se aika äkkiä menee. Oon samaa mieltä sun kanssa, että inssithän on voineet mulla mennä mönkään monestakin eri syystä jos esim. torvet onkin tukossa. Mutta meillä tän tilanteen tekee vähän erilaiseksi se, että on jonkinmoinen kiirus näiden lahjasiittiöhoitojen kanssa eli pitää tehdä mahd. nopeasti mahd. monta hoitoa. Joten kun mitään varsinaista syytä ei ole ollut olettaa mussa olevan vikaa niin ¿ylimääräisiin¿ tutkimuksiin ei oo katsottu olevan tarvetta eikä varsinkaan sitä aikaa. Toivon vaan hartaasti, että vikaa ei löytyisi nyt jostain munasolujen laatuun tai kiinnittymiseen liittyvästä jutusta vaan mieluummin vaikka niistä tukkeutuneista putkista.

Bilhalle isot huiskutukset ja edelleen paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa! Kaikki on varmasti aivan kunnossa ja toivottavasti maanantain ultra poistaa kaikki loputkin pelot.

Nyt kattomaan leffaa sohvan pohjalle ja mukavaa viikonloppua kaikille!

EE

Vierailija
19/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten testi positiiviseksi. Juuri tänään jolloin toivoin ettei tulisi. Tuntuu, että huominen inssi on liian myöhään. Joten täällä on jo hanskat tiskissä tämän inssin suhteen.

Voi paska..

Viimeksi lemmiskeltiin miehen kanssa keskiviikkona ja sen jälkeen ei ole uskaltanut kun on odottanut sitä ovisplussaa. Kun inssiin pitää olla edellisestä kerrasta 2-5vrk. Voi paska..

-Tuittu, kp15-

Vierailija
20/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän TUITTU nyt vielä hanskoja tiskiin heitä. Ajoitushan on ihan täydellinen! Tai siis ainakin täällä meillä julkisella inssi tehdään aina seuraavana päivänä ovistestin plussasta. Aamulla vaan suunnataan simppapurkin kanssa labraan ja sovitaan sitten inssiaika. Perjantain ja lauantain ovisplussat on ne menetetyt tapaukset. Eli jos mie nyt suunnilleen olen päivistä perillä niin tänään on sunnuntai ja huomenna maanantai jolloin inssi siis tehdään! Ja ajoitus on täysin kohdallaan!!

TUITTUKO se oli myöskin joka kyseli tehdäänkö laparoskopia aina ennen IVF:ää. Käsittääkseni se on ihan sairaala kohtaista. Täällä tehdään hyvin mielellään, oikeestaan heti hoitojen alussa, mutta esimerkiksi MILIKOLLE ei käsittääkseni ole operaatiota tehty. Onko siitä nyt sitten hyötyä vai haittaa, sitä en osaa sanoa. Ainakin tietysti nähdään onko endoa ja jos on se voidaan poistaa. Meille siitä ainakin oli apua, mutta plussaahan se ei millään lailla takaa. Ihan hyvin voi mennä niinkin, ettei hoidot onnistu koskaan.

Aika jännän jutun kuulin tuosta alkion siirtomääristä. Täällä oli yhdellä tutun tutulla lääkäri kysynyt, että montako alkiota siirretään (oisko ollut kyseessä pas, jossa kolme olis sulatettu??). Hoitoja käsittääkseni takana jo useita eikä plussaa ollut kuulunut ja tämä nainen oli sitten sanonut, että kolme siirretään. Lääkäri oli siirtänyt kolme ja nyt on tulossa kolmoset!! Ja mie kun oon ymmärtänyt, että pääasiassa siiretään yhtä, maksimissaan kahta alkiota. Eikös meidän IVF hoidokeille ole myöskin siirretty maksimissaan kahta alkiota. Jos miulle tuollainen kysymys maaliskuussa esitetään, niin kaksi mie voisin antaa siirtää ihan mielellään, mutten kyllä yhtään enempää.

Oma olo on jo itseasiassa tosi hyvä. Tänään ensimmäinen päivä, jolloin turvotus on oikeestaan kokonaan kadonnut. Välillä on oikeestaan vaikee muistaa, etten mie saa esimerkiksi nostella mitään. Toipuminen on yllättävän nopeeta, vaikkei alussa siltä tuntunutkaan. Toivottavasti tilanne ei nyt kehumalla pilaannu ja haavat tulehtuu tai jotain muuta yhtä ihanaa tapahtuu. Huomenna ajattelin käydä kaupungilla vähän liiruamassa ja tiistaina menenkin sitten ekan kerran töihin. Liikuntatunneilla on nyt avustaja kaksi seuraava viikkoa, kun mitään raskasta ei saa nostaa ja liikkeitä ei telinevoikassa saa näyttää. Kuun lopussa onkin sitten aika IVF suunnitteluun ja siitä se sitten lähtee.

Vielä lopussa kysymyksenä teille, joille4 laparoskopia on tehty: milloin seuraavat menkat on tullu? Ennen aikojaan, ajallaan vai myöhässä?

Mukavaa sunnuntain jatkoa, toivottelee Mette

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi