Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 2-3~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]*amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=CD6600]*EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=CD6600]*Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]*LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]*Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=FF7F00]*Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]*miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]*Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]*Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]*tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]*Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. [/color]
[color=FF7F00]*VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnea Bilhalle plussasta!
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=FFAEB9]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD8C95]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (69)
Örähtelen välillä täältä talvihorroksesta....
Oon totaalisesti tipahtanu kuin eno veneestä joten jossain vaiheessa taas yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja lukea kaikkien kuulumiset, mutta onnea kaikille plussanneille, piinaaville ja piinistä odottaville.
ON /.\ Nyt maanantaina KP 12 ja mä sain helmikuulle ajan kohdun tähystykseen. Tässä piti käyttää hieman kieroilua apuna, että sain ajan sairaalaan em. toimenpidettä varten. Haluan olla satavarma ettei siellä ole mitään kystaa, polyyppia tms hormonaalisesti aktiivista ihmetystä joka estää tehokkaasti alkion kiinnittymisen. Ja tämä on se epävarmuus tekijä helmikuun PASsia ajatellen, voiko nämä molemmat tehdä samaan kiertoon????? (Täällähän nimittäin kolmanteen kiertoon vasta tehdään PAS tuoresiirron jälkeen. Tämän jälkeen PASsit voidaankin tehdä vaikka perättäisiin kiertoihin) No ainahan se on seuraavakin kierto.... Että tämmösiä tällä kertaa, ei kauheen aktiivinen oo jaksanu olla kun ei mitään tapahdu, vielä ainakaan....
Tänään olin sitten tosiaan siellä ultrassa. Kun kivut oli olleet pari päivää lähes poissa, niin ehdin jo vähän positiivisempaa mielialaa kasvattamaan. Aateltiin miehen kanssa mennä juhlalounaalle, jos saadaan hyviä uutisia, ja mä tosiaan uskoin, että saatais. Juhlalounaan sijaan ostettiinkin lohdutusmuffinssit... Sikiö näkyi kyllä ja jotain värinää, eli ilmeisesti sen sydän lyö, mutta parka on kovin pieni, kasvanut hyvin hitaasti siitä mitä se oli viimeksi. Perjantaina meen uudelleen. Lääkäri sanoi, ettei ihan vielä löis hanskoja tiskiin ja totta kai mä toivon ihmettä, mutta kyllä pelottaa tosi paljon. Ihan niin kuin edellisessä pelossa ei ois ollut tarpeeksi.
Niin että nyt täällä ootellaan perjantaita sydän kurkussa ja itku silmässä. Kovasti yritin haulla etsiä rohkaisua, mutta jos jollain oli samassa tilanteessa hyvin käynyt, kyse oli ollut lääkärin mittausvirheestä, mistä meidän tapauksessa tuskin on kyse. Yleensä ei ollut käynyt hyvin, vaan vuoto alkoi tai syke loppui. Mutta turha kai niitä on lukea ja itseään kiusata.
Kovasti tsemppiä teille kaikille, on ollut ihanaa kun ootte kyselleet mun kuulumisia.
Paljon rutistuksia ja voimia varmasti hyvin pitkän viikon varrelle! Toivotaan että kaikki kuitenkin olisi perjantaina hyvin!! Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä!
Ja ON:
Tänään oli siis iltapäivällä inssi. Miehen tulokset oli taas varsin mallikkaat, joten eipä paljon jää arvailun varaan kenessä tässä hommassa on vika. Itse operaatio oli taas yhtä hankala kuin viimeksi, tällä kertaa siinä meni vaivaiset puoli tuntia, miljoona instrumenttia (tarvittiin jo sivupöytäkin), avustava hoitaja ja ultraus vatsan päältä. Eli kateellinen olen teille joilla inssi kestää sen viisi minuuttia..:) Anyway, kaikki tämä johtuu siitä, että minulla on kuulemma pitkä kohdun kaula, joka tekee lopussa 90asteisen kulman ja sen lisäksi kohdun suu on tosi tiukka. Katetrin saamiseen perille tarvittiin lopulta pihtejä, joten vuotoon saa taas varautua. :/
Munarakkula oli ehtinyt jo puhjeta (kuten eilen jo arvasinkin), mutta limakalvo näytti siltä, että irtoamisesta ei kuitenkaan ole kovin kauaa. Epäilen muniksen irronneen yöllä, joten tiedä sitten onko 12h ovulaation jälkeen liian myöhään. Tämän vuoksi minua harmitti se eilen plussatesti, mieluummin menisin samana päivänä inssiin, jolloin siittiöt olisivat valmiina odottelemassa. Limis oli upeat 8mm ja kuulemma kaunis (voiko limakalvo olla kaunis?!). Lopuksi lääkäri vielä totesi, " Sinulla on tosi hyvä limakalvo kohdun käytävässä, nyt kun olen sitä aikani tässä katsellut" ..:D Meinasin sanoa, että kai sitä puolessa tunnissa pitääkin ehtiä katsoa..:D :D :D
Nyt siis pp0 ja milloin verran apaattisissa fiiliksissä. Miksi ihmeessä " virheetön" mies haluaisi olla viallisen naisen kanssa? Tiedän että jos tilanne olisi toisinpäin, niin en tietenkään ajattelisi niin. Ehkä tuo vaikea operaatio on tämän fiiliksen perimmäinen syy.
Mutta tänään oikein tajusin, että minulla on aivan ihana lääkäri!!! Jotain positiivista siis..:)
Hoitoja jatketaan meillä vielä yhdellä clomi-inssillä ja yhdellä pistosinssillä. Sen jälkeen voidaan miehen kanssa päättää mitä tehdään, jatketaanko insseillä vai mennäänkö IVFää kohti.
Tulipas paljon omaa napaa..
-Tuittu, kp16 ja pp0!-
Tuohan kuulostaa oikeasti oikein passelilta ajoitukselta, tuo 12h oviksesta kaverit kyytiin. :) Kovasti peukkuja piinaviikoille ja sitten vielä eteenpäin sinne G-pisteeseen sekä sen jälkeenkin! Täytyy sanoa, että harvinaisen omituiselta kuulostaa tuo sinun alapään anatomiasi. Ja harvinaisen epämiellyttävältä tuo toimenpide. Toivottavasti et joudu sitä käymään enää läpi.
Peukkuja!
-v-
Bilha, toivon miljoonasti sulle tsemppiä ja hyvää onnea matkaan, jospa sittenkin olis vaan mittausvirhe tms.!!! On todella piinaava sun tilanne, nyt vaan rautaisilla hermoilla eteenpäin.
Ja Tuitulle kovasti piinailuonnea! Minusta kuulosti ihan hyvältä inssin ajoitus, peukut pystyyn vaan!
Mä en ole kovin tarkkaan seurannut pinon kuulumisia, kun meillä on vasta maaliskuun lopulla oikea suunnittelukäynti IVF-hoitoja varten ja oon yrittänyt olla liiemmälti sitä ennen miettimättä koko vauva-asiaa. Mutta sitten tässä kierrossa tuntui hirveät menkkakivut kp19 ja tuli pikkuriikkinen vuoto - kylläkin ihan selkeä sellainen - ja sitten taas kivut ja vuodot loppui, joten yhtäkkiä huomasin taas piinailevani, kun periaatteessa sen olis kai voinut tulkita kiinnittymisvuodoksi. Tällaista ei ole ainakaan esiintynyt missään aiemmassa kierrossa. Mutta eihän mun pitäisi siitä juurikaan innostua, kun vaikka kuinka kenellä tahansa olis ollut mitä tahansa vuotoa missä tahansa kierron vaihetta ja se olis johtanut raskauteen, niin mun kohdalla aina ja kaikki vuoto on tarkoittanut vain ja ainoastaan sitä, että ei mitään mahiksia. Että taisi kuitenkin olla vain vuotohäiriöstä kysymys. Nyt on menossa kp23 eli vielä pitäisi muutama päivä kärvistellä ennen varmaa tuomiota.
No,tsemppiä kaikille tilanteeseen kuin tilanteeseen, nyt täytyy yrittää taas keskittyä töihinsä...!!
Voi ei, isot sympatiahalit täältäkin Bilhalle ikävien uutisten takia. Onneksi kuitenkin toivoa vielä on, eikä tuo ole eka kerta kun alkuraskaudessa tulee säikähdys mutta kaikki menee lopulta hyvin. Eikös esim. Piritta Hagman kertonut julkisuudessa kuinka oli jo menossa kaavintaan, mutta lopulta kaikki menikin parhain päin ja terve lapsi on tulossa. Peukut ja varpaat on pystyssä, että perjantaina saisitte hyviä uutisia.
Tuitulle tsemppiä piinistelyihin ja pois turhat apatiat! Ei se oikeasti ole kenenkään ¿vika¿ jos vauvaa ei kuulu ja ihan turhaan moista murehdit! Eikä se, että miehen tavara on priimaa, tee susta ¿syyllistä¿ vaan selittämätön on selittämätön ja voi johtua ihan mistä tahansa maan ja taivaan väliltä. Sitä paitsi, oon varma että nyt kun kilppariasiat on hoidettu kuntoon, niin tärppi tulee ihan varmasti pian. Jännä juttu kyllä sulla, kun inssi noin vaikea operaatio. Itsellä tosiaan on se vajaat 5 min mennyt koko operaatiossa, pitää kai koittaa olla onnellinen edes siitä vaikkei meille inssit sitä onnea tuoneetkaan. Joka tapauksessa toivotaan ja uskotaan, että teillä tuo inssi tärppäis jo heti tällä yrittämällä!
Tirpalle myös huiskutukset ja kiva että olet taas maisemissa ja uusia hoitoja päin menossa!
Samoin Varjokkaalle vilkutukset, kiva kun käyt meitä moikkailemassa! Milloin sulla olikaan se la?
VM:lle on varovaisesti peukut pystyssä, että vuoto tarkoittaisi kerrankin jotain positiivista ja tän vuoden eka yllätysplussa paukahtaisikin sinne! En halua liikaa hehkuttaa, kun pettymykset on varmasti tulleet meille kaikille enemmän kuin tutuksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Juuri tuolla ivf/icsi-pinossa, jossa olen kirjoitellut, yksi plussasi luomusti juuri ennen hoidon aloittamista, joten kaikki on mahdollista. Toivotaan siis parasta kunnes toisin todistetaan :)
Huhuilempa samalla muitakin hoidokkeja, ainakin Amalia, Nonna, Ilpo ja Pingu on jo pitkään olleet poissa foorumilta!
(.) eli tänään oli se paljon pelätty seurantaultra ja onneksi kaikki vaikutti olevan hyvin. Muniksia oli kypsymässä runsaanpuoleisesti, ainakin n. 15 kpl ja kaikki olivat suurin piirtein saman kokoisiakin. Perjantaina on vielä seuranta ja punktio ajoittunee ensi viikon alkupuolelle. Yksi askel on siis taas edetty, mutta vielä on monta jännityksen paikkaa jäljellä. Jokseenkin lohduttava ajatus, että (reilun) viikon päästä ollaan taas paljon viisaampia ja nähdään onko yksikään munasolu hedelmöittymiskelpoinen vai onko niissä jotain vialla. Olotila on ollut ihan ok, mutta eilen alkoi vähän tuntua masussa että jotain on tekeillä. Sellasta vähän ovismaista pistelyä ja painon tunnetta, mutta ei mitään sen häiritsevämpää. Pistelyt ja odottelu siis jatkuvat¿
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
EE
Laskettu aika on meillä siis 3.5. ja nyt mennään viikoilla 24+5.
EE:lle hyvää haudonta-aikaa, runsaalta kuulostaa kasvamassa oleva saalis. :)
VM:lle peukutuksia piinailemattomuuteen viel äpariksi päiväksi ainakin. ;)
-v-
Voi Bilha, mikä sulla on olo ja tuntemukset nty. Oletko saanut ajan kulumaan uutta ultraa odottaessasi?
Manco kyseli pas:n luonnollisuudesta/luonnottomuudesta. Itse olen vielä ihan pihalla kaikista pas:iin liittyvistä asioista ja onnistusmisprosenteista ja alkioiden sulamismahdollisuuksista sun muusta. Paljon kysymyksiä lääkärille, kunhan pääsen vastaanotolle. Mun pas taitaa olla lääkkeellinen eli ei luonnolliseen kiertoon, koska aloita kp1 zumenonit ja niitä naukkailen hoidon onnistuessa 10. raskausviikolle. Aavistelen, että jos siirtoon päästän, niin se on viikolla 7. Ihan ei samalla viikolla ole kuin sulla, mutta riittävän lähellä yhteiseen piinailuun. :)
Tänään on kp21 ja piinaavan hitaasti aikaa kuluu...kunpa nyt viikko vierähtäis hetkessä ja pääsisin sittenuuden kierron alussa napsimaan lääkkeitä!
Miliko
Tuittu, mulla oli sunnuntaiaamuna ovisplussa ja maanantaina puoliltapäivin inssi - ja hyvin kerkes! Nyt vaan häntä pystyyn ja piinailemaan. :)
Bilhalle toivon sydämestäni voimia odottaa perjantaita. Toivottavasti kaikki on lopulta kuitenkin kunnossa!
-Q-
kaikkia tässä välissä kannustuksesta. Se on kyllä lämmittänyt mieltä. Itse asiassa ihmeen hyvä mieli on ollut tän viikon, silloin maanantaina kun ultrassa kävin, niin kyllä masensi, mutta sen jälkeen on ollut ihan ok olo. Tuun sitten huomenissa kertomaan, mitä ultrassa näkyi.
Ei vaan aika kylmänä olen yrittänyt pääni pitää. Aiemmin ajattelin, että kun näin kauan olen ollut tauolla, niin aion piinailla oikein olan takaa kun on siihen aihetta. Nyt en sitten uskalla, ettei liikaa pety. Tänään siis on menossa pp3 eikä mitään mainittavaa oiretta ole ilmaantunut. Kävin eilen pumpissa ja nyt on kaikki lihakset niin kipeinä, etten oikein tiedä onko rinnat vai rintalihakset kipeät..:) Lämmöt on nousseet. Aamuisin en tosin ole vielä mitannut, ettei tule liian pitkäksi odottavan aika, mutta äsken esim. oli 37,2. Ja se on minulle paljon.
Kiitos vaan kaikille rohkaisusta inhottavan inssin jälkeen ja peukutuksista myös. Ihania olette. Tosin noi inssit taitaa sitten aina olla yhtä " mukavia" . ihan jo pelottaa ajatus mahdollisesta punktiosta.
Tosi monella näyttää maaliskuussa taasen tapahtuvan. Milikolla ja Mancolla onkin jännättävää jo helmikuussa. Ja VM se piinailee siellä maltillisesti.. Jos sinä otat tästä kierrosta plussan niin minäkin lupaan yrittää..;)
Koska EE:llä on punktio? Hienon määrän olet jo saanut munittua!
Adoptiosta vielä vähän.. Minulle tuli tuossa yksi päivä autossa valaistus, että mieheni mummi ei ikinä sulata ajatusta esim. kiinalaisesta lapsesta. Tämä ajatus perustuu ihan siihen, että hän aina jaksaa muistuttaa miten hänellä ei ole vielä yhtään oikeaa lastenlastenlasta. (siis sillä on, mutta hän ei laske niitä joilla ei ole tämä tietty sukunimi.. tyttärensä lastenlapset eikä poikansa tyttärenlapsi ole siis oikeita..) Okei hän on aika persoona eikä siitä sen enempää, mutta tässä alkaa mieheni perintö mietityttää, nimittäin hän on myös sellainen persoona joka hyvinkin saattaa ihan tuon takia jättää mieheni perinnöttä. Ajatuksella " vieraalle" en rahojani anna. Rahat (vaikka sitä olisikin paljon) sinänsä on ihan sivuseikka tässä elämässä, mutta tuntuu jo pelkkä ajatuskin pahalta, että mieheni jäisi ilman perintöä siksi ettei meille tulisi biologista lasta. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Aika hölmöä mutta kunhan tuli mieleen..:)
-Tuittu pp3 ja kp19-
Pikaviestiä kun pitää kohta kiiruhtaa asioille. Tänään oli siis jälleen seurantaultra ja punktion ajoitus vahvistui ensi maanantaille. Jännittää ja pelottaa, lähinnä se että minkä laatuisia munasoluja sieltä mahdetaan saada vai tuleeko tuomio, ettei niistä ole mihinkään :/ Munisten määrä oli vähän kasvanut, nyt arviolta 18 kpl ja tässä vaiheessa kaikki vaikutti oikein hyvältä. Viikonloppu pitäisi nyt ottaa sitten tosi rauhallisesti lepäillen ja koettaa olla stressaamatta ensi viikkoa. Helpommin sanottu kuin tehty :) Tosin tällä hetkellä mulla on hyvinkin rauhallinen ja seesteinen olo ja tuntuu, että olen henkisesti alkanut valmistautunut siihen, että tää on viimeinen hoito ja sen jälkeen siirrytään adoptiokuvioihin. Mutta sen näyttää aika!
Tuitulle edelleen tsemppiä piinaan ja hirmuna peukkuja ja plussatuulia ja kaikkea mahdollista positiivista! :) Ikävä, että sun miehen mummi suhtautuu noin omintakeisesti lapsenlapsenlapsiinsa¿ Mua itseäni lohduttaa suuresti ajatus siitä, että sekä mun vanhemmat että anoppi (joka ei kylläkään tiedä mitään näistä meidän hoitokuvioista, mutta on tehnyt kantansa selväksi jo aikoja sitten muussa yhteydessä) suhtautuu adoptointiin tosi myönteisesti. Mun tai mieheni isovanhemmista en tiedä, mutta toisaalta mulle ei heidän mielipiteellään sinänsä olekaan merkitystä. He ovat eläneet nuoruutensa ja aikuisikänsäkin niin erilaisessa maailmassa kuin mitä tämä nykyinen meno on, joten olen aina suhtautunut heidän mielipiteisiin kunnioittavasti mutta silti vähemmän vakavasti kuin esim. omien vanhempieni, jotka sentään ovat vielä aika nuoria ja nuorekkaita ajatusmaailmaltaan :)
Nyt tuli jo kiire, joten pakko lopetella, mutta hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille hoidokeille!
EE
Piti tulla toivottelemaan EE:lle tsemppiä punktioon, hienon saaliin olet muninut kyllä!! Muista juoda reilusti nestettä niin palaudut nopeammin. Hyvin se menee, usko pois! :)
Tuitulle piinapäiviin tsemppiä!! Ja tietysti koko porukalle heilutukset!!
-Lupus
Heips,
meikäläisen piinailu loppui sitten yhtä nopsaan kuin oli alkanutkin. Heräsin tänä aamuna (kp26) maailman kamalimpiin menkkoihin ja melkoisten kouristusten vaivaamana päivä on vierähtänyt. Onneksi pahin alkaa olla takana ja työtkin loppumaan päin. Että " kiinnittymisvuoto" oli sitten ensioire tulossa olevista menkoista. Tiesinhän mä sen, mutta aina sitä jotenkin innostuu...no joo, vetäisen tänään punaviiniä reilun satsin...eiks oo säälittävää, mutta nyt oon vaihteeksi vähän mieli maassa. V***u....
Mutta ota sinä Tuittu plussa tässä kierrossa, niin saadaan taas yksi pari uunista ulos!! :) Tsemppiä piinailuihin!!
Ja onnea EE:lle punktioon! Hyvältä näyttää lukumäärät!!
Bilhan ultrakuulumisia odottelen täällä, toivottavasti on hyviä uutisia!!
Hauskaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti, yritetään voida paksusti!!
ne ultrakuulumiset nimittäin. Vauvanalku oli kasvanut maanantaista ja edelleen elossa! Ja suhteessa siihen maanantaihin kasvuvauhti oli ihan ok. Mutta koon mukaan sen olis pitänyt saada alkunsa jouluna ja minähän tein jo aatonaattona sen postitiivisen raskaustestin! Lääkäri epäili, että testi näyttikin silloin ovulaation, mutta kun tein 28.pvä uudelleen (kun oli niin kauheat kivut, vaikka eihän siinä mitään järkeä ollut), niin edelleen se näytti plussaa, joten tohon ovisplussaan mä en usko ollenkaan. Minkä lisäksi ovis oli limojen perusteella n. 7.12. ja mun menkat on erittäin säännölliset, joten oishan toi nyt tosi kummallista. Ja kaiken huipuksi me ei myöskään harrastettu joulun aikaan seksiä, koska oltiin mun miehen vanhempien luona, eikä myöskään mielestäni aikoihin sitä ennen.
Niin että kysymys kuuluu: onko tuolla joku rukkaparka jo tässä vaiheessa pahasti alikehittynyt vai onko se odotellut 2 viikkoa, ennen kuin on alkanut ollenkaan kasvaan? Vai onko tässä tapahtunut neitseestäsyntymiseen verrattava ihme:-D? Mä oon ihan sekaisin. Mies aattelee vaan, että hyvä kun oli kasvanut ja elossa, mutta mä en voi olla miettimättä, mistä ihmeestä on kyse. No, torstaina meen jälleen ultraan, ja jos silloin vielä tyyppi on elävien kirjoissa ja kasvanut, niin kai mä sitten huokaisen vähän helpotuksesta. Vaikka on tänäänkin ollut jo tosi helpottunut olo. Joskin hyvin hämmentynyt. Mutta kiitos teille myötäelosta!
Äkkiä halaan vielä VM:ää, toivottelen Tuitulle tsemppiä piinaan ja onnittelen EEtä hyvätä saaliista - äläs sano, voihan olla, että tää viimeinen kerta onkin just se. Adoptiosta sen verran, että mulla ois ongelmia jo saada omat vanhemmat käsittään asia, ja tiedän, että miehen isovanhemmat ois kans ihan pihalla. Mutta toivon Tuittu, että asia menee helpommin kuin arvaatkaan, jos se tulee ajankohtaiseksi. Kyllä siinä varmaan tarvitaan rohkeutta ajatella, että kyse on omasta elämästä, eikä muita voi miellyttää, etenkin jos suhtautuvat asiaan noin omalaatuisesti. Mutta on kyllä tosi ikävää, jos vaikuttaa väleihin tms.
Tulin vaan ihan pikaisesti kertomaan, että punktio on onnellisesti ohi ja hengissä selvittiin :) Saaliina oli 25 (!!) munasolua ja huomenna saa tietää hedelmöittymistilanteen. Punktio meni melko kivuttomasti runsaan lääkityksen ansiosta ja sen jälkeenkin mahakivut on olleet kohtuuden rajoissa. Ei vaan jaksa muuta kuin makoilla ja nukkua, joten painunkin samantien takaisin lepäilemään ja tulen huomenna kertomaan miten tilanne on kehittynyt. Peläten pahinta ja toivoen parasta siis :)
EE
Ps. ISO kiitos kaikille tsempistä *haleja*
PPs. Onnittelut Bilhalle hyvistä ultrauutisista! Hyvältä vaikuttaa säikähdyksestä huolimatta ja peukut on edelleen pystyssä että raskaus jatkuisi normaalisti.
Kiva kun oli taas kaipailtu. Tässä uusimmat uutiset täältä Itäisen Helsingin suunnalta:
Kp 2/29 mennään. Clomit on nyt syöty ja tää kierto mennään ihan luomuillen. Sain SOITTOAJAN perhesuunnittelupolille 6.2. Eli vieläkään eivät halua mua näytille. Ihme toimintaa. Puhelimessa sitten päätetään seuraavista hoidoista. Siinä on vaan se huono puoli, että kun päätetään puhelimessa keskellä päivää, ei miehellä ole oikein mitään sanottavaa siihen. Ja mielelläni sen ottaisin mukaan keskusteluihin kuitenkin.
Mut ihanaa, kun pääs niistä clomeista. Keskellä yötä heräily kuumiin aaltoihin ei oikein ole mun juttuni. Ja ne ikuisen raskausoireet...pahoinvointi ja rintojen aristus...ja heti kun lopetin ne, paino tippui melkein 3 kiloa...siis just ne 3 joiden kanssa olen koko kesän taistellut...menkkojen alusta huolimatta.
Nyt sis vaan odotellaan taas... Haen nyt aikani kuluksi opiskelemaan. Pääsykokeet varhaiskasvatuksen erityisopettajan opintoihin olis 3 viikon kuluttua...ja luettuna vasta 1/3 kirjasta...vielä ehtii...
Nonna
Täällähän on taas paljon tapahtunut...
Tuitulle piinispeukkuja. Meilläkin on nuo siittiöt niin kamalan hyviä ja liikkuvia, eli omaa napaa soimaan täälläkin..
Bilhalle kanssa peukkuja. Voihan se ollakin että vaavi on vaan ottanu hitaan startin. Saattaa siis ottaa menetetyt millit ja grammat myöhemmin korkojen kera takasin. Pääasia et kaikki on ny hyvin.
VM:lle hali! Ittelläkin veri tarkottaa aina jotain muuta kun hyviä uutisia :( ja silti aina leijailen yläilmoissa minäkin...
EE:llähän oli melkonen saalis!! Nyt piellään peukkuja hedelmöittymisen kanssa!!!
Nonnalle lukuintoa! Hyvä saada ajatukset pois siitä omasta kehosta!!
).( ja sitten omaa napaa... kp:stä ei tietoa mutta pp on 3!!! Eli inssi oli lauantaina. Menkkojen kanssa meni vähä pieleen. Eli mulla alko vuoto taas luvattoman aikasin eli ehin noin kuus kestaa pistellä puregonia ennen ku tuli oikeen se kunnon vuoto...ultrassa oli sillon pari päivää myöhemmin muutama lupaavan näkönen munis, mutta kovin pieniä. Sitte pistelin vielä toiset kuus kertaa. Sen jälkeen oli vasemmalla isompi munis ja oikeella kaks pienempää. Mutta lääkäri oli näkevinään siinä vasemman puoleisessa seinämän keskellä :( Paria päivää myöhemmin olikin irrotuspistos ja siitä seuraavana päivänä ovis. Ja kun ny lauantaina käytiin inssissä ni vasemmalla oli kahen sentin munis ja oikeella 1,2cm ja pienempi.
Nyt onkin sitte rinnat ihan luvattoman kipeet ja alavattassa semmosta menkkajomotusta. Onko normaalia? Ja oon kovin väsyny...
Ja tänään aloin tökkiä niitä luge-palleroita sisuksiini... Onks muuten kukaan saannu niistä allergista reaktiota? Ne kun sisältää maapähkinäöljyä...Oon itte lievästi allerginen, mut lääkäri ajatteli et voi kokeilla kun ei oo koskaan ollu hengitystieongelmia...
Mutta tsemppiä kaikille!!
Hienolta kuulosti tuo teidän munasolusaalis ja nyt sitten vain kovasti teille peukut pystyssä, että myöskin saisitte mahdollisimman paljon hedelmöittyneitä.
Tuuhan sitten pian taas kertoilemaan kuulumisia kun jaksat ja tuntuu siltä. =)
Tuitullakin taitaa piinailut jatkua.
Tärppionnea!!
Vilkutuksia myös kaikille muille hoidokeille.
Aurinko paistaa nyt kyllä todella ihanasti, vaikka pakkasta onkin aika kiitettävästi ei se haittaa..
-viivi-
TUITTU, elä tosiaan heitä nyt kirvestä kaivoon, niinku itsekkin sanoit, pe ja la ovisplussat johtaa ohimenoon, ei sunnuntain! :-) Millä muuten oot testannut? Ne tikuthan kertoo sen että ovis on tulossa " lähitulevaisuudessa" , ja mulla ainakin tulee siis ensin aconeilla tasavahvat viivat niinku nyt keskiviikkona illalla, ja torstaina oli oma viiva vahvempi. Kipuilut alkoi to päivällä, ja olen ite sitä mieltä että ovis oli siinä torstai iltapäivällä. Joten huomenna sit vaan hommiin!!
Noista mun ovisplussista, eli jos käy niin huono tuuri että ens kierrossakin tulee ovisplussa torstaina, niin sit seuraavaan kiertoon otetaan lääkkeet avuks, niillä ei voi epäonnistua... Bilha ainakin kyseli, pas menee mun käsityksen mukaan niin että kun sen ensimmäisen oviplussan saa, niin siitä 3. päivänä on sit siirto, tarkoituksena jäljitellä luonnollista tilannetta (ovis normaalisti ekan plussan jälkeisenä päivänä, ja kun alkiot on sulatettu, ne on meillä 2pv:n ikäisiä) niin paljon kuin mahdollista. Eli jos ovisplussa tulee torstaina, olisi paras siirtoaika sunnuntai, ja su on ainut päivä kun meidän klinikka on kiinni. Mun ainut lohtu on nyt se, että kierrot heittelee, joten ovisplussa voi tulla ens kierrossa kp14-17, eli muunakin päivänä kun torstaina. Nähtäväksi jää...
Kiva että Mette voit jo paremmin!
EE, ei oo enää kauaa siihen tiistaihin!
Miliko, onks sulla lääkkeellinen vai luonnollinen pas? Mihin kohtaan helmikuuta sulla sattuu se? Mulla tosiaan vko 6 on seuraava " ovis-viikko" , saa vaan nähdä miten käy.
Mä en ole päässyt räkätaudistani vieläkään eroon. Perjantaina luulin olevani jo voiton puolella, mut koko eilisen ja tänäänkin on koskenut päähän. Tekis mieli vaan nukkua kun silmät tuntuu aroilta, ja niin olen kyllä tehnytkin. Tämäkin kun nyt tuli, niin oon ihan hyvilläni siitä ettei pas onnistunut. En usko että huurunenä ois halunnut kiinnittyä tällaiseen " sairaaseen yksilöön" . ;-)
Lumisia terveisiä muuten etelästä, täällä on jo ainakin 7cm lunta!