Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki on suora tulonsiirto veronmaksajilta asuntosijoittajille

Vierailija
31.12.2023 |

Hyvä, että se loppuu! Tai ainakin vähenee!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika. Voidaan se tuki siirtää suoraan takaisin valtiollekin ja tehdä niin kuin saksassa yhteen aikaan, että vuokranantaja ei saa myydä vuokra-asuntoa ja laitetaan vuokrakatto jonekin 2e neliö. Laitetaan siihen vielä että vuokraoikeus periytyy tai sen voi lahjoittaa, että saadaan asiat oikein sujumaan ihmisten kannalta.

Vierailija
22/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset kuten palomiehet, poliisit ja lähihoitajat ja siivoojat jne eivät voi enää asua pk-seudulla. Älkää sitten valittako jos poliisia tai palokuntaa ei kuulu kun hätä on.

Tuohan on helsinkiläisten ongelma jonka he voivat ihan itse hoitaa, ei siihen nyt koko suomen tarvitse osallistua.

Teillä on siellä niitä ikiomia itse luomianne ongelmia muutenkin ratkottavana, kuten katuryöstäjät ja pahoinpitelevät ja tappavat vartijat. Moniongelmaiset koulut ym ym minkä olette itse itsellenne halunneet ja luoneet. 

Jos siellä ei pärjää, niin muuttaa sieltä pois . Ei siellä ole pakko olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsilisät korkeamman tuloluokan desiilin kuuluville perheille ovat tulonsiirtoja  jotka he laittavat lastensa osake-salkkuihin kasvattaen heidän varallisuuttaan!. verorahoilla jo muutenkin kustannetaan ilmainen koulutus kermaperseiden kersoille...

Ai teille sidukkapissiksen persehedelmillekö koulutus maksaa?

Vierailija
24/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Saisi loppua kokonaan, niin vuokratkin halpenisivat.

Tuet saisi loppua ja verot vähentyä. En kuitenkaan näe että vuokrat laskisi, nousu ehkä taittuisi.

Vuokranantaja olen itsekin. Vuokralaiseni on olleet työssäkäyviä opiskelijoita, kenenkään ilmoittamat tulot ei ole antanut kelan laskureilla asumistukea.

Vierailija
25/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika. Voidaan se tuki siirtää suoraan takaisin valtiollekin ja tehdä niin kuin saksassa yhteen aikaan, että vuokranantaja ei saa myydä vuokra-asuntoa ja laitetaan vuokrakatto jonekin 2e neliö. Laitetaan siihen vielä että vuokraoikeus periytyy tai sen voi lahjoittaa, että saadaan asiat oikein sujumaan ihmisten kannalta.

Kätevää. Noin toimien ei kenenkään kannata omistaa enää asuntoa ja saavutamme vihreiden ja vasemmistolaisten unelman. Kommunistisen Suomen. 

Vierailija
26/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vuokraavat joilla on siihen varaa ei se ole sen kummempaa. Selittäkää sedälle,että yhtä vapaata vuokra-asuntoa kohden on 40-60 hakijaa ,elikkä asunnoista on lähinnä pulaa. Asuntoon tarvitaan vain yksi 1. Vuokralainen ja teidän mielestänne tuosta hakijamäärästä ei löydy edes sitä yhtä jolla tulot ja varallisuus riittävät vaikka ilman asumustukeakin asunnon vuokraamaan? 

Nyt vähän valoja päälle siellä oikeasti!

Vierailija
27/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätevää. Noin toimien ei kenenkään kannata omistaa enää asuntoa ja saavutamme vihreiden ja vasemmistolaisten unelman. Kommunistisen Suomen. 

paitsi silloin kenenkään ei kannata vuokrata asuntojaan, eli muuttanemme kaikki telttoihin.

Vierailija
28/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 10 ihmistä sadasta löytää itselleen edullisemman asunnon niin mitä luulette, että kela siitä välittää? Joka tapauksessa säästöä tulee jokaisen asumistukea saavan vuokralaisen kohdalla koska heillä on vuokrakatto jonka ylimenevän osuuden vuokralainen maksaa itse ja tämä on varmistettu viellä sillä, että toimeentulotuen kauttakaan ei ylimenevään asumiskuluun saa latin latia.

Ei tässä olla miettimässä sitä miten tai millä kukin asuntonsa ylimenevän vuokran maksaa vaan tässä haetaan ainoastaan ja vain säästöä valtion kassaan.

Tämän kun ymmärrätte niin kaikki on hyvin.

Tietyn summan saat valtiolta tukena ja thats it. Lopun maksat itse.

Omavastuu on hyvä asia ,se opettaa kantamaan itse vastuuta itsestään ja perheestään.

Monelle tämä vastuun ottaminen tulee täysin uutena asiana vastaan, mutta pienen totuttelun jälkeen siitä tulee ihan luonnollinen osa elämää.

Vierailija
29/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 10 ihmistä sadasta löytää itselleen edullisemman asunnon niin mitä luulette, että kela siitä välittää? Joka tapauksessa säästöä tulee jokaisen asumistukea saavan vuokralaisen kohdalla koska heillä on vuokrakatto jonka ylimenevän osuuden vuokralainen maksaa itse ja tämä on varmistettu viellä sillä, että toimeentulotuen kauttakaan ei ylimenevään asumiskuluun saa latin latia.

Ei tässä olla miettimässä sitä miten tai millä kukin asuntonsa ylimenevän vuokran maksaa vaan tässä haetaan ainoastaan ja vain säästöä valtion kassaan.

Tämän kun ymmärrätte niin kaikki on hyvin.

Tietyn summan saat valtiolta tukena ja thats it. Lopun maksat itse.

Omavastuu on hyvä asia ,se opettaa kantamaan itse vastuuta itsestään ja perheestään.

Monelle tämä vastuun ottaminen tulee täysin uutena asiana vastaan, mutta pienen totuttelun jälkeen siitä tulee ihan luonnollinen osa elämää.

Moni on toivonutkin vuokrakattoa ja nyt sen lopulta saavat.

Voi tätä ilon ja juhlan päivää! 🙂 

Vierailija
30/63 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J

Niinpä! Mutta kun enhän MINÄ voi ottaa itsestäni, tekemisistäni ja läheisistäni vastuuta! Valtio apuuunnn!!

Ai nii... Paitsi kun haluan vetää viinas kaksin käsin tai olla ideologisesti työtön, niin se on oma valinta ja kukaan ei saa puuttua siihen 🙄

Vierailija
31/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopuukohan kunnat vuokra-asunnoistaan, kun pienituloiset muuttaa niistä pois asumistuen poistamisen jälkeen? Jos alkaa asunnottomaksi, mitenköhän rekrytoijat suhtautuu sellaiseen työttömään, pitääkö ongelmatapauksena sen enempää kyselemättä?

Vierailija
32/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosen aikana Suomeen säädettiin vuokrakatto. Toimi hyvin. 

Vierailija
33/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseehan ne vuokrat taivaisiin, kun Suomi leikkii koko maailman sosiaalivirastoa ja maksusitoumuksia jaellaan asuntojen lisäksi tulkkeihin.

Vierailija
34/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien ja kuntien asunnoissa on yhtä korkeat vuokrat ja niihin saa samanlaista asumistukea!

Vierailija
35/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos valtio tukisi vuokra-asumista esim. 3€/neliö per kk. Loput pitää itse maksaa. Eli kämppä tulojen mukaan.

Omistusasujat voisivat saman verran vähentää asuntolainan korkoja, mutta ei sijoitusasunnon osalta. 

Ennen asuntolainan korkoja sai vähentää verotuksessa. Nyt ei enää saa. Näin ollen myös asumistuki pitäisi yhdenvertaisuuden nimissä ajaa samalla tavalla alas tai palauttaa korkovähennys oman asunnon kohdalta.

Vierailija
36/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset kuten palomiehet, poliisit ja lähihoitajat ja siivoojat jne eivät voi enää asua pk-seudulla. Älkää sitten valittako jos poliisia tai palokuntaa ei kuulu kun hätä on.

Tottakai voisivat, kun vuokrat laskisivat.

Nykyään, kun asumistukea on nostettu, vuokria on nostettu myös!

Homma on mennyt toisin päin. Vuokrien noustessa myös asumistuki nousee perässä. Vuokranantajat tietävät tämän. Siksi vuokriin pitäisi saada jokin raja. Aivan sama kuinka paljon "sijoittajat" ulisevat asiasta.

Ei näin, tuo on kommunismia. Jokainen saa pyytää omastaan niin paljon vuokraa kuin haluaa, MUTTA yhteiskunnan ei pidä osallistua tuon vuokran maksamiseen. Eli asumistuki pois ja katsotaan mihin se vuokrataso asettuu. Työttömät muuttavat pois keskustan kalliista asunnoista, ja jättävät ne työssäkäyville. 

Vierailija
37/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on yritystuki. Sillä mahdollistetaan yritysten liian matalat palkat. Asumistuki pitää kieltää työntekijöiltä. Sillä pitää parantaa sairaiden, työttömien ym. elinoloja. Ei muiden. 

Hyvä yritys pystyy maksamaan hyvää palkkaa työntekijöille. Huonon yrityksen toimintaa ei pidä tukea liian matalilla palkoilla. Korkeat palkat on isänmaallisia ja pitävät maan korkean teknologian maana. 

Vierailija
38/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vuokralaiset ei saa minkäänlaisia tukia, vaan maksavat vuokran itse. Itse olen vuokranantajana kokemuksen kautta päätynyt vuokraamaan asuntojani vain työssäkäyville maksukykyisille henkilöille. Vuokran pidän kohtuullisena, jotta vaihtuvuus olisi mahdollisimman pientä. Kokemus on opettanut, ettei ole välttämättä helppoa saada hyviä vuokralaisia jotka maksaa vuokran ajallaan, pitävät huolta asunnosta eivätkä aiheuta häiriötä naapureilleen. Aikoinaan vuokrasimme myös tukien varassa eläville, mutta ongelmia oli heidän kanssaan ihan liikaa. Vuokrien perään sai joka kuukausi soitella, ja valituksia tuli metelöinnistä ja yleisten tilojen sotkemisesta. Vuokralaisten muuttaessa pois, oli asunnot usein kamalassa kunnossa ja pakko remontoida kaikki pinnat. Vaikka tosiaan oli mahdollista pyytää korkeampaa vuokraa, kun nämä eivät sitä itse maksaneet, päädyimme siihen, että mieluummin kunnolliset asiansa hoitavat vuokralaiset, ja heille matalampi vuokra jotta eivät heti ole pois muuttamassa. Paljon stressittömämpää näin. Useana vuona olemme antaneet vuokralaisille joululahjaksi joulukuun vuokran puoleen hintaan. Varmaan on tukien saajienkin joukossa ihan kunnollisia asiansa hoitavia ihmisiä, mutta riskiä ei viitsi ottaa miten monta kertaa tahansa. Sinällään harmi, että ongelmatapaukset pilaavat näiden kunnollistenkin mahdollisuudet saada asunto yksityisiltä markkinoilta. En jaksa uskoa, että yksityiset vuokranantajat yhtään hanakammin vuokraa asuntoja luottotiedottomille ja tukia saaville vaikka asunistuki poistettaisiin kokonaan. Kokeneet vuokranantajat eivät halua kuvailemiani riesoja, vaan vuokraavat silti työssäkäyville ihmisille joilla luottotiedot kunnossa. Mutta tosiaan henkilökohtaisesti minulle sopii hyvin asumistuen lakkauttaminen, kun omat vuokralaiset ei sitä muutenkaan saa. En kyllä usko että ongelmalliset vuokralaiset saavat asuntoja yhtään sen helpommin vaikka asumistuki poistettaisiin. Yksityiset ei edelleenkään halua heitä vuokralaisiksi, koska kunnollisiakin on tarjolla.

Vierailija
39/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsilisät korkeamman tuloluokan desiilin kuuluville perheille ovat tulonsiirtoja  jotka he laittavat lastensa osake-salkkuihin kasvattaen heidän varallisuuttaan!. verorahoilla jo muutenkin kustannetaan ilmainen koulutus kermaperseiden kersoille...

Verorahoilla kustannetaan ilmainen koulutus ihan kaikille kersoille Suomessa. Se ei ole mikään tietylle ryhmälle myönnettävä etuus. Rikkaat maksavat koulutuksesta(kin) tietysti enemmän verojen muodossa. Ihan oikein että kaikki osallistuvat tulojensa mukaan tällaisten yhteiskunnan yhteisten yleishyödyllisten toimintojen maksamiseen.

Vierailija
40/63 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkosen aikana Suomeen säädettiin vuokrakatto. Toimi hyvin. 

Ei toiminut. Vuokra-asuntoja ei saanut mitenkään. Niitä ei ollut markkinoilla. Ne vähät mitäoli, olivat huonokuntoisia, koska omistajilla ei ollut kannustetta rempata niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä