Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoitajilla oikeus asua pk-seudulla? Palkka kun ei riitä asunnon vuokraan jos on yksinhuoltaja

Vierailija
31.12.2023 |

ja joutuu hakemaan toimeentulotukea kun asumistuesta leikataan.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtio vielä toistaiseksi määrää ihmiselle asuinpaikkaa.  Ehkä sekin päivä on tulossa, jolloin jokaiselle osoitetaan tulojen mukainen asuinpaikka.  Mitäköhän Suomessa asuvat ulkkarit siitä tykkää? 

Vierailija
42/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta nettopalkkani on 2000€. Hyvin sillä on pystynyt asuntolainan Helsingissä maksamaan pois (olen 45v). En ymmärrä, mihin ihmisten rahat menee.

Okei. Kiva. Nyt olet kertonut ymmärryksesi rajallisuudesta. Onko sinulla vielä jotain muita puutteita, joista haluat palstalla avautua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika laveasti saa elää jos 4000/kk bruttona ei riitä.

Niin sitä luulisi. Kun tuosta ottaa verot pois (kiitos progression), ja maksaa parin tenavan maksimi päivähoitomaksut ja asumisen, eipä se käteenjäävä raha kovin kummonen ole.

Vierailija
44/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta nettopalkkani on 2000€. Hyvin sillä on pystynyt asuntolainan Helsingissä maksamaan pois (olen 45v). En ymmärrä, mihin ihmisten rahat menee.

Mulla menee kolmen opiskelevan lapsen tukemiseen, lemmikkilaumaan, ulkomaanreissuihin. En kuitenkaan valita, ettei olisi rahaa tarpeeksi. On sitä. Kun on tarkka, ruuan tekee itse ja välttää jonninjoutavia kuukausimaksuja. Eläkkeellä olen hoitoavustajantyöstä.

Asuntolaina kannattaa ottaa alle kolmekymppisenä. Muuten voi tosiaan joutua maksamaan jotain vuokraa lopun ikäänsä.

Vierailija
45/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä saa asua, mihin oma maksukyky (mahdollisten tukien kanssa) riittää.

Mistäs otetaan Helsinkiin hoitajia kun ei ole varaa asua siellä jos tuet poistetaan?

Se on helsingin ongelma, älä sinä sitä sure. Kyllä herrat sen ratkaisee.

Vierailija
46/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole oikeutta asua pk-seudulla, eikä siellä varmaan tarvita työntekijöitäkään.

Vierailija
47/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ette ole ymmärtäneet, että juuri asumistuki nostaa näitä asuntojen vuokria ja hintoja. Jos asumistuki nousisi 300 € niin kas kummaa vuokratkin nousisivat ja näin yhä vaikeampi olisi itsensä elättävän saada asuntoa.

Vierailija
48/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kiva. Nyt olet kertonut ymmärryksesi rajallisuudesta. Onko sinulla vielä jotain muita puutteita, joista haluat palstalla avautua? 

Minä määrittelen itse itseni, kiitos vain. Ei puutu mitään, kun olen onnistunut kantamaan vastuun omasta elämästäni, kuten aikuisen ihmisen kuuluu.

Vierailija
49/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hoitaja varmaan muuttaakin pois tai lopettaa osa-aikatyön hoitajana, esimerkiksi Hgin on nyt hyvä alkaa miettimään mistä repii jo puuttuvien hoitajien lisäksi näiden hoitajien tilalle tekijät. Pisteenä iin päälle kun kieltävät yksityisautoilun niin ei kukaan tule kauempaakaan niitä töitä tekemään. Hgin terveydenhuolto kaatuu parin vuoden sisällä, katsokaa vaan, samoin varhaiskasvatus ym. 

Vierailija
50/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat asuvat Keravalla. Sairaanhoitajat Vantaalla. Lääkärit Etelä-Helsingissä.

Vierailija
51/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi enimmäkseen hoivaa tarvitsevat vanhukset/vanhustenhoitolaitokset ovat pääkaupunkiseudulla. Olisi paljon halvempaa rakentaa heille hoivakodit maaseutumaisille alueille, joissa on edullisemmat kulutusmenot. Lisäksi hyvinvointialueilta jää tyhjäksi valtava määrä sotekiinteistöjä sivukyliltä, miksei hoivajätit osta näitä ja keskitä vanhusten hoivaa näihin? Hyödyttäisi koko yhteiskuntaa (pienemmät menot, tyhjille rakennuksille käyttöä ja saisimme lisää hoivaa itsemaksaville vanhuksille. 

🤣🤣🤣 sinäkö sinne menet töihin?? Isoissa kaupungeisskin on huutava hoitajapula, jos et ole sattunut kuulemaan sinne tynnyriin missä asut.

Vierailija
52/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siksi Turun juna. Hoiturit sullotaan Turkuun, Kupittaalle ja Saloon kasarmeihin.

Vierailija
53/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhuisi yksityisen henkilön oikeudesta mihinkään kun kyse on ennen kaikkea koko Suomen EDUSTA että ihmiset pystyvät käymään töissä ja verojen maksamisen lisäksi maksamaan oman elämisensä. Jälkimmäinen sakkaa ja nykyinen hallitus haluaa luopua ensimmäisestäkin. Yhteiskunta kaatuu kun duunarin panosta ei kunnioiteta.

Vierailija
54/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan töitä on onneksi kaikkialla Suomessa. Ei tarvitse mennä pk-seudulle. Jätetään heidät sinne keskenään. Koskee monen muunkin alan työntekijöitä..

Vierailija
55/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla riittää osa-aikaisena kaupan kassana ja yksinhuoltajana asua Helsingin kantakaupungissa jos ei hoitajalla joilla on paljon paremmat palkat?

Perintö tai lottovoitto?

Ei kumpaakaan, minun palkka on noin 1100-1200€/kk + tähän päälle lapsilisät. Kaksion vuokra 799€/kk, hyvin pärjää, tukia en hae.

Sinulla ei siis paljon jää kaupungin tarjoamiin huvituksiin, niin miksi edes haluat asua Helsingissä? 

Vierailija
56/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse halua mitään hoitajaluusereita hienolle pääkaupunkiseudulle. Minusta hoitajat voivat hyvin matkustaa vaikka 5 tuntia suuntaansa. Hyvin ehtii, kun vuorokaudessa on 24 tuntia niin 5 tuntia töihin, 8 tuntia töissä, 5 h kotiin ja ehtii nukkuakin 7 h.

No ei, kun esim minä muutin takaisin kotikaupunkiini. Työmatka 15 min kävellen, asun saunallisessa kaksiossa, hyvällä asuinalueella, ja vuokra on alle 700€.

Pitäkää tunkkinne siellä stadissa, meille hoitajille löytyy töitä muualta, teille ei löydy hoitajia. Usea työkaverini teki samoin, ja muutti pois Stadista ja töihin sinne, missä asuu.

Vierailija
57/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki hoitajat muuttaisivat muualle, kuka hoitaa ne kymmenettuhannet vanhukset pääkaupunkiseudulla? Jätetäänkö heidät ilman hoitoa, heitteille? Ap on idiootti. 

Jos kaikki hoitajat muuttaisivat muualle, ehkä päättäjät heräisivät tilanteeseen. Nythän ei ole mitään mihin herätä kun kaikki jää vaikka ei aina pystyisikään. 

Töihin voi kulkea kauempaakin .Näin me muutkin tehdään.

Vierailija
58/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ja 3 muuta (eli 4 aikuista) muuttivat yhteen kolmioon ja jakavat vuokran (noin 300e per nenä), eivät tarvitse tukiakaan, toimivat hyvänä esimerkkinä, mutta tavallaan myös varoittavana esimerkkinä, mihin pienipalkkaisia ollaan viemässä.

Vierailija
59/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole oikeutta asua pk-seudulla, eikä siellä varmaan tarvita työntekijöitäkään.

Oikeus on asua mutta omilla rahoilla.

Vierailija
60/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki hoitajat muuttaisivat muualle, kuka hoitaa ne kymmenettuhannet vanhukset pääkaupunkiseudulla? Jätetäänkö heidät ilman hoitoa, heitteille? Ap on idiootti. 

Jos kaikki hoitajat muuttaisivat muualle, ehkä päättäjät heräisivät tilanteeseen. Nythän ei ole mitään mihin herätä kun kaikki jää vaikka ei aina pystyisikään. 

Töihin voi kulkea kauempaakin .Näin me muutkin tehdään.

Tällaiset reissut pitäisi ilmaston nimissä ihan lailla kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä