Suurin osa suomalaisista valmistaa nakit väärin
Nakkeja tulee korkeintaan kiehauttaa lyhyesti, ei keittää pitkään vedessä, jolloin niistä häviää makua. Höyryttäminen on suositeltavin tapa, jos ei halua paistaa.
Kommentit (53)
Lopputulos sama kuin aina suomalaisessa kulttuurissa, eli mauton.
Ei kai nyt kukaan muutenkaan keitä nakkeja, jos ei ole tekemässä niistä keittoa?
Ei niitä tarvitse keittää. Vesi kiehautetaan ja nakit siihen. Levy pois päältä ja saavat lämmetä vedessä muutaman minuutin. Se oli siinä, lopputulos on mehevä ja maukas.
Reilusti voita valurautapannuun, nakit laitetaan kuumalle pannulle ja ruskistetaan. Se oli siinä, ainoa oikea tapa.
Vierailija kirjoitti:
Reilusti voita valurautapannuun, nakit laitetaan kuumalle pannulle ja ruskistetaan. Se oli siinä, ainoa oikea tapa.
Ja kossu pakkaseen.
Itse valmustutan nakkini Turengissa ja keitätän ne Tanskalaisessa Michelintähti ravintolassa.
Paistoin tänään tuhti sawu nakkeja kovalla kuumudella uunissa. Kuori rapeutui, mutta pysyi sisältä mehukkaana. Forssan salaattia kylkeen. Koiran kuolavana oli 15 cm. Ja hyvin maistui.
Minä keitän nakkeja ihan niin kauan kuin haluan. Sitä iloa ei minulta kukaan voi viedä pois. Itse maksan, itse keitän että voe voe jos teen väärin...niih..niih..
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvitse keittää. Vesi kiehautetaan ja nakit siihen. Levy pois päältä ja saavat lämmetä vedessä muutaman minuutin. Se oli siinä, lopputulos on mehevä ja maukas.
Voe voe vain näin kuuluu tehdä..neropatti!. Taidat olla ihan mensan jäsen?
Suurin osa suomalaisista vääntää kakit väärin.
T: Iltalehti
Kaikkihan sen tietää että nakit pitää hartaasti uitella VEES.
Vierailija kirjoitti:
Paistoin tänään tuhti sawu nakkeja kovalla kuumudella uunissa. Kuori rapeutui, mutta pysyi sisältä mehukkaana. Forssan salaattia kylkeen. Koiran kuolavana oli 15 cm. Ja hyvin maistui.
Hyvä että maistui, vaikka itselleni kieltämättä vähän vieraampi ruokalaji onkin tuo koiran kuolavana.
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos sama kuin aina suomalaisessa kulttuurissa, eli mauton.
Hei desantti, me tiedetään mihin reikään sinä työnnät nakkisi!
Älkää pilatko nakkeja uittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Takassa tuli hyvät
Mutta miten saa kaiken sen palaneen kaarnan, tuhkan ja muun skeidan niistä pois? Heitin nakit takkaan, kuten täällä neuvottiin, mutta nyt ne pitää varmaan pestä?
Vierailija kirjoitti:
NAKKEJA EI HÖYRYTETÄ!!!!!!
Rauhotu, sulta nousee jo sitä höyryä korvista. Ne on vaan nakkeja.
What!? Nakithan syödään paketista suoraan kylmänä.