Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suosittelet työksi 56v m, 3 tutkintoa

Vierailija
31.12.2023 |

Viimeksi olen hakenut puhelin myyntiä, henkilökohtaisia avustaja tehtäviä ja kaikkea muuta noin 1000 hakemusta.

Koulutusta vastaavia duuneja tehnyt viimeksi 2017.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajan koulutus tai joku ammattikoulun osatutkinto. Työnhaussa, et korosta alempia töitä hakiessasi taustaasi. Maailma muuttuu ja työmarkkinat ja tekijöiden pitää sopeutua siihen.

Ihminen jolla ei ole hoivaviettiä sovi noihin tehtäviin, olisko se oikein vanhuksia kohtaan.

Ihminen joka on tehtävässä johon ei sovellu ei voi hyvin ja se heijastuu työhön ja vanhukset yms. Ansaitsevat hyvää.

Ap

Vierailija
42/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 4 tutkintoa viimeisin suoritettu 54 vuotiaana. Ei työpaikkaa koska on liian vanha ja nuorempiakin on tarjolla. Nyt 63 vuotiaana ehdottivat yliopistossa filisofian tutkinnon suorittamista.

Mielenkiintoista, mikähän on työtehtäväsi ja antajasi, joka haluaa vastavalmistuneen eläkeläisen?

Kaikella kunnioituksella hienoa jos näin...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille töihin, aina jotain pientä käpistelyä löytyy varmasti. 

Vierailija
44/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 4 tutkintoa viimeisin suoritettu 54 vuotiaana. Ei työpaikkaa koska on liian vanha ja nuorempiakin on tarjolla. Nyt 63 vuotiaana ehdottivat yliopistossa filisofian tutkinnon suorittamista.

Mielenkiintoista, mikähän on työtehtäväsi ja antajasi, joka haluaa vastavalmistuneen eläkeläisen?

Kaikella kunnioituksella hienoa jos näin...

Ap

Kuvaa vain sitä, että poliittisvetoisessa virka-alamaisjargonissa vedetään yhtäsuuruusmerkki aidon työllistymisen ja työttömyysprosentista poistamisen välille

45/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajan koulutus tai joku ammattikoulun osatutkinto. Työnhaussa, et korosta alempia töitä hakiessasi taustaasi. Maailma muuttuu ja työmarkkinat ja tekijöiden pitää sopeutua siihen.

Ihminen jolla ei ole hoivaviettiä sovi noihin tehtäviin, olisko se oikein vanhuksia kohtaan.

Ihminen joka on tehtävässä johon ei sovellu ei voi hyvin ja se heijastuu työhön ja vanhukset yms. Ansaitsevat hyvää.

Ap

Näihin töihin ei mennä hoivavietillä.

Vierailija
46/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverille töihin, aina jotain pientä käpistelyä löytyy varmasti. 

Harrastukset erikseen, puute on palkkatyöstä

Vierailija
47/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen puhelintytöksi tai rattopojaksi sukupuolisen suuntauksesi mukaisesti Ranskaan tai Espanjaan. Koulutuksesi viittaa siihen, että sinulla on kykyjä ko. alalle.

Vierailija
48/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin tai vanhusten hoitoon oppisopimuksella. 

Olen miettinyt tätä, mutta psykologinen profiilini ei sovellu hoiva tehtäviin, joten en katso asialliseksi pyrkiä näihin.

-  Mikä psykologinen profiilisi on?

-  Taitaa olla todellinen, aito, rankka este, muuri.

Vastaisitko. Kiinnostavaa.

Jos olet lukenut ketjun, niin olisit jo voinut sen päätellä, sillä tasolla, mitä kevyistä psygologisista soveltuvuus testeistä saa.

Luonnollisesti ihmiset voivat tehdä useita tehtäviä, mutta vahvuudet ja heikkoudet on hyvä tuntea.

Itse en ole tasavahva esim. Nelikenttä analysissä, vaan tietyt piirteet ovat selkeän vahvoja, siksi olen myös menestynyt niissä töissä joita olen tehnyt, koska niissä on vaadittu tiettyjä ominaisuuksia.

Tasainen profili on hyvä monessa tehtävässä, mutta ei missään erinomainen ja nämä ihmiset ovat yhteiskunnan selkäranka.

Vierailija
49/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi yrittää polkumyydä osaamistasi p-ahommiin, joihin riittää nuorempia ja kokemattomiakin. Aseta tavoitteet kunnolla ja jos se ei kelpaa, anna olla! Suomi on menossa kohti kehitysmaatasoa eikä sellaisissa ole kysyntää osaajille.

Vierailija
50/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näihin töihin ei mennä hoivavietillä.

Ei myöskään korkean profiilin johto kokemuksella teknisellä alalla, ei edes oppisopimuksella...

Olen palkannut ja ollut mukana useissa rekrytoinneissa ja oikeat ihmiset oikeassa tehtävässä takaa menestyksen ja kääntäen paska ei kääntämällä kullaksi muutu, vaikka useamman kerran hartaasti sitä kääntelee ja toivoo...

AP

Vierailija
51/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille osallistuneille huumorista, vinkeistä ja vittuilusta.

Hyvää uutta vuotta!

Pitäkää pää pinnalla, kun Orpo painaa pinnan alle

AP

Vierailija
52/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies, taksikuski, bussikuski, vahtimestari, roskakuski

Vierailija
53/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hoitotyö on verta ja paskanhajua. Ei mitään tekemistä hoivavietin kanssa. Minä olen 50 v nainen Asperger ja pakotettiin hoiva avustajan koulutukseen. Oksennus lensi kun eka kerran vaihdoin paskavaippaa vanhukselle. Ei ne hoiva avustajat tee kuin ällöt hommat hoitajat ovat enemmän vuorovaikutuksessa jne potilaiden kanssa. Eli hoiva avustajan hommat sopii sulle kyllä 

Vierailija
54/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, hoitotyö on verta ja paskanhajua. Ei mitään tekemistä hoivavietin kanssa. Minä olen 50 v nainen Asperger ja pakotettiin hoiva avustajan koulutukseen. Oksennus lensi kun eka kerran vaihdoin paskavaippaa vanhukselle. Ei ne hoiva avustajat tee kuin ällöt hommat hoitajat ovat enemmän vuorovaikutuksessa jne potilaiden kanssa. Eli hoiva avustajan hommat sopii sulle kyllä 

Tuo sopii hyvin sulle, tuskin antaisi AP mitään, rahaahan hän ei ollut hakemassa tuli esille ja paskavaippojen vaihto tuskin tuo mitään kiksejä

Vierailija
55/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöinti. 

Kas kun ei veturinkuljettaja.

Vierailija
56/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli sä olet. Tuonnekin on soveltuvuustestaus ja ketään ei tod pakoteta hoiva-alalle. Omaa tyhmyyttä jos itse suostuu.

Vierailija
57/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuvalmentaja. Josset itse osaa, opeta

Vierailija
58/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet vuosia ollut työelämääsä, menestynyt ja pidetty johtaja, niin sulla on sen verran hyvä verkosto, että sä heität ne verkkosi sinne. 

Tai sitten et ollutkaan niin menestynyt ja pidetty kun luulitkaan. Siinä sitten sulle myös syy mikset työllisty. 

Mikset ryhdy yrittäjäksi?

Pystytkö opettamaan alaa jolla työskentelit aiemmin? (Ammatillisista opettajista on pulaa)

Oman alasi rekrytointiin? 

Vierailija
59/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinpäätöstaitoisista kirjanpitäjistä on pulaa.

Vierailija
60/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahasta kiinni niin miten olisi osa-aikainen vapaaehtoistyö oman mielenkiinnon mukaan?

En ole ap, mutta ihan oikeudenmukaisuussyistäkin, jos jotakin teen, en tasan tarkkaan tee ilmaiseksi. Minulla riittää ihan pirusti tekemistä omissa mielenkiintoisissa projekteissanikin, joten en kaipaa tekemistä, ainoastaan RAHAA.