Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitossa yksin hedelmöityshoitoihin?

Vierailija
31.12.2023 |

Onko kellään kokemuksia että on mennyt yksin hedelmöityshoitoihin vaikka on avioliitossa?

Miehelläni on entisestä avioliitosta lapsia ja vasektomia, eikä hän halua lisää omia lapsia. Hänelle sopii kuitenkin että minä saan lapsen keinohedelmöityksellä lahjoittajan soluilla. Kohteeleeko klinikat minua kuten ketä tahansa itsellistä naista vai voiko tässä avioliitto-status tulla ongelmaksi ? Ennen vanhaan miehen vasektomialle piti olla vaimon suostumus. Eihän tässä voi olla mitään sellaista että koska olemme naimisissa, miehen pitää osallistua prosessiin? 

mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani eikä todellakaan lähde kanssani klinikalle mukaan. 

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tosiaan "kannattaa" mennä kertomaan näistä suunnitelmista lapsettomuusklinikan psykologille. Siellä kun pystytään sentään tunnistamaan lapsen etu ja edellytykset hoidolle! 

Eli että lapsi syntyisi "toivottuna" perheeseen, jossa äidin aviomies ei sitä lasta halua.

Surullista että tässä maassa kuka tahansa narkkari saa lisääntyä mielin määrin , mutta nainen joka haluaa lapsen , ei saa sitä haluta. Ihminen jolla on hyvä koti, hyvä työ, vakaa elämä.. ei voi saada lasta. Vaan alistetaan kaikenmaailman arvioinnille ja aviomiehen mielipiteelle. Surullista. 

Tällaisessa tilanteessa se lapsen elämä ja koti ei ole vakaa.

Miksi ei ole ? 

Kotona on henkilö, joka ei häntä halunnut.

Vierailija
82/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juridisesti ei ole eroa, saatko lapsen muumimukila, klinikalla vai yhden illan jutusta. Lapsesi on yhteinen miehesi kanssa.

Joo, mutta muumimukimenetelmällä hankitun lapsen isyyden saa aviomies helposti kumottua isyystestillä. Ap:kin voi väittää pettäneensä tuhannen kännissä miestään, eikä mitään muistikuvia mahdollisesta isästä ole, vaikka oikeasti biologinen isä olisi tiedossa.

Kula oikeasti jaksaisi tuollaista?

Helpointa on erota. Voihan sitä sitten mennä uudelleen naimisiin.

Millälailla eroprosessi olisi sen helpompi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni mies tosissaan hyppii ilosta lapsen saadessaan? Ap:n miehen toiminta ei poikkea mitenkään käytännössä monesta suomalaisesta perheestä- paitsi että ap:n mies on ääneen sanonut ettei halua lasta. Ap sanoi miehen kuitenkin hoitavan kotia ja olevan lapsenhoitajakin välillä, tekee reissutyötä - ei tuollainen kuvio lasta vahingoita. Ei mies lapselle varmasti päin naamaa sano että mene pois. Ap vaan hoitaa lasta suurimman osan ajasta ja maksaa kustannukset itse .

Vierailija
84/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap:llahan ei ole lapsia, joten ei ole kestänyt kyseistä tilannetta. Lisäksi ap:n suunnitelmat on epärealistisia. Hedelmöityshoitoihin hän ei yksin pääse ja kukaan mies ei ota elatusvelvollisuusriskiä antamalla muumimukilla siittiöitään. "

Joku sellainen mies voisi antaa, joka haluaisi olla kumppanuusvanhempi. Se voisi olla ap:n tapauksessa vaihtoehto. Muuten ei ole muita vaihtoehtoja kuin erota (paperilla) ja mennä sitten "sinkkuna" hoitoihin.

Vierailija
85/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju jossa näkyy hyvin vahvasti äitimyytti ja sen myytin ylläpitoon liittyvä vallankäyttö. Ap on leimattu epävakaaksi vain koska haluaa lapsen miehensä tahdosta huolimatta. 

Ap voi hankkia sen lapsen yksin. Ei ole lapsen edun mukaista syntyä tuollaiseen tilanteeseen, jossa kotona asuu henkilö, joka ei ole halunnut häntä.

Vierailija
86/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni mies tosissaan hyppii ilosta lapsen saadessaan? Ap:n miehen toiminta ei poikkea mitenkään käytännössä monesta suomalaisesta perheestä- paitsi että ap:n mies on ääneen sanonut ettei halua lasta. Ap sanoi miehen kuitenkin hoitavan kotia ja olevan lapsenhoitajakin välillä, tekee reissutyötä - ei tuollainen kuvio lasta vahingoita. Ei mies lapselle varmasti päin naamaa sano että mene pois. Ap vaan hoitaa lasta suurimman osan ajasta ja maksaa kustannukset itse .

Minun mieheni lisäksi lukuisat miehet ovat ottaneet lapset ilolla vastaan. Tässä ongelma on se, että mies haluaa pestä kätensä asiasta myös juridisesti.

Vierailija
87/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tosiaan "kannattaa" mennä kertomaan näistä suunnitelmista lapsettomuusklinikan psykologille. Siellä kun pystytään sentään tunnistamaan lapsen etu ja edellytykset hoidolle! 

Eli että lapsi syntyisi "toivottuna" perheeseen, jossa äidin aviomies ei sitä lasta halua.

Surullista että tässä maassa kuka tahansa narkkari saa lisääntyä mielin määrin , mutta nainen joka haluaa lapsen , ei saa sitä haluta. Ihminen jolla on hyvä koti, hyvä työ, vakaa elämä.. ei voi saada lasta. Vaan alistetaan kaikenmaailman arvioinnille ja aviomiehen mielipiteelle. Surullista. 

Tällaisessa tilanteessa se lapsen elämä ja koti ei ole vakaa.

Miksi ei o

eiköhän tällaisia koteja ole paljon, missä on lapsia joissa vanhemmat eivät ole heitä todellisuudessa halunneet 

Vierailija
88/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju jossa näkyy hyvin vahvasti äitimyytti ja sen myytin ylläpitoon liittyvä vallankäyttö. Ap on leimattu epävakaaksi vain koska haluaa lapsen miehensä tahdosta huolimatta. 

Ap voi hankkia sen lapsen yksin. Ei ole lapsen edun mukaista syntyä tuollaiseen tilanteeseen, jossa kotona asuu henkilö, joka ei ole halunnut häntä.

Se on vain miehen mielipide nyt. Ei varmasti vaikuta käytännössä mihinkään, etenkin kun mies on poissa viikon kuukaudesta joka tapauksessa. 

Onko ap:lla turvaverkkoja , sukua tai ystäviä lähellä jotka ovat mukana elämässä?

Vierailija
89/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tällaisia koteja ole paljon, missä on lapsia joissa vanhemmat eivät ole heitä todellisuudessa halunneet

Tämän perusteella on sitten ok tehdä lisää sellaisia lapsia?

Vierailija
90/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että lapset ja nuoret voivat huonosti, kun tehdään lapsia tällaiseen soppaan.

Vierailija
91/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. 

Asiat tulevat järjestymään. 

Onnea matkaan sinulle. Johdat itse omaa elämääsi ja viet sitä siihen suuntaan mihin haluat. Olet nyt ottanut ensimmäisen askeleen, sanomalla ääneen ja kertomalla miehellesi mitä haluat. Olet oikealla polulla. Tulet saamaan sen mitä ansaitset. Älä luovu toivosta, älä luovuta , älä vaivu katkeruuteen. Vaan usko. Ilolla, rakkaudella, usko. Usko pitää sinut elossa ja on toteuttava toiveesi. Siunausta sinulle. 

Vierailija
92/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Onnea matkaan sinulle. Johdat itse omaa elämääsi ja viet sitä siihen suuntaan mihin haluat. Olet nyt ottanut ensimmäisen askeleen, sanomalla ääneen ja kertomalla miehellesi mitä haluat. Olet oikealla polulla. Tulet saamaan sen mitä ansaitset. Älä luovu toivosta, älä luovuta , älä vaivu katkeruuteen. Vaan usko. Ilolla, rakkaudella, usko. Usko pitää sinut elossa ja on toteuttava toiveesi. Siunausta sinulle. 

Aika noloa vastailla itselleen.

Vierailija
93/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne sitä voi estää. Voihan parikin ottaa lahjasoluja jos ei vaikka voi saada lapsia.

Itse kyllä laittasin samalla miehen kiertoon. Jäisitkö ihan yksin kuitenkin lapsen hoidossa? 

En jäisi yksin sanan varsinaisessa merkistyksessä, mutta lapsi olisi minun. Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan. Hänen panoksensa yhteiseen elämään auttaa lähtökohtaisesti todella paljon siinä miten raskasta minulla lapsenhoito olisi, koska minun ei tarvitsisi siis pyörittää yksin kotitaloutta ja hoitaa lasta. 

mies varmasti olisi lapsenvahtina, pääsisin harrastuksiin jne ja saisin myös omaa aikaa. Ei ole lapsivihamielinen mitenkään mutta ei vaan itse siihen rumbaan enää halua. Mies tekee reissutöitä 1-1,5vkoa/kk ja yleensä lähtee töihin jo 04 jälkeen jos on kotona mistä syystä

Olette naimisissa ja oletettavasti asutte yhdessä. Miten mies siis pakenee sitä vauva ajan rumbaa kuin olemalla töissä ? Oletko oikeasti tyhmä ? 

Vierailija
94/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Muista, että epäusko , kateus ja katkeruus on sitä että taistelet herran tietä vastaan.. herra on tehnyt sinun tiesi jo. Kuljet sitä polkua hänen jalanjäljissään jotka ovat kuin isän saappaan jäljet lumessa. Älä vaivu katkeruuteen, ole rehellinen itsellesi ja muille ja usko. Usko, toivo ja rakasta. Odota. Herra palkitsee sinut kyllä. Älä luovu siitä. Sinä tiedät, että hän kuuntelee ja asiat tapahtuvat hyvin heille jotka jaksavat olla kärsivällisiä. Älä vaivu itsekkyyteen ja ole kärsimätön, se on Herraa vastaan nousemista. Hän tietää kyllä mitä tekee eikä tee virheitä. Hän ei tarvitse sinulta neuvoja. Jos vaivut katkeruuteen tai vihaan, se on herran neuvomista. 

Odota rauhassa. Kaikki järjestyy. 

Vierailija
95/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Aika noloa vastailla itselleen.

Mitä noloa siinä on? Se on aika inhimillistä itseasiassa. Voimia sinulle ja siunausta. 

Vierailija
96/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne sitä voi estää. Voihan parikin ottaa lahjasoluja jos ei vaikka voi saada lapsia.

Itse kyllä laittasin samalla miehen kiertoon. Jäisitkö ihan yksin kuitenkin lapsen hoidossa? 

En jäisi yksin sanan varsinaisessa merkistyksessä, mutta lapsi olisi minun. Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan. Hänen panoksensa yhteiseen elämään auttaa lähtökohtaisesti todella paljon siinä miten raskasta minulla lapsenhoito olisi, koska minun ei tarvitsisi siis pyörittää yksin kotitaloutta ja hoitaa lasta. 

mies varmasti olisi lapsenvahtina, pääsisin harrastuksiin jne ja saisin myös omaa aikaa. Ei ole lapsivihamielinen mitenkään mutta ei vaan itse siihen rumbaan enää halua. Mies tekee reissutöitä 1-1,5vkoa/kk ja yleensä lähtee

Ei hänen tarvitse paeta minnekään . Elää normaalia elämäänsä 

Vierailija
97/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä kuviossa on lapsen etu? Ei mikään. Tämä on minäminä-ap:n ns. koska minä haluan-juttu. 

Vierailija
98/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juridisesti ei ole eroa, saatko lapsen muumimukila, klinikalla vai yhden illan jutusta. Lapsesi on yhteinen miehesi kanssa.

Joo, mutta muumimukimenetelmällä hankitun lapsen isyyden saa aviomies helposti kumottua isyystestillä. Ap:kin voi väittää pettäneensä tuhannen kännissä miestään, eikä mitään muistikuvia mahdollisesta isästä ole, vaikka oikeasti biologinen isä olisi tiedossa.

kiitos !! 

tämä on meille paras vaihtoehto, jotta isyys voidaan kumota varmasti. Ap

No tietenkin avoimiehen isyyden voi kumota, jos isyystesti osoittaa, ettei lapsi ole hänen eikä lasta ole hankittu hedelmöityshoidoilla klinikalla lahjoitusspermalla.

Ei se kumoaminen ole mikään automaatio. 

Vierailija
99/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies ei olisi lapselle sosiaalinen isä? Kuulostaa järjettömältä. Lapsi menee ihan sekaisin. Mikä miehen suhde lapseen olisi? 

Uskon kyllä että olisi sosiaalinen isä! Tietenkin. 

Mutta samalla tavalla kuin bonusvanhempi on. 

Bonusvanhempi nimenomaan ei ole lapselle sosiaalinen isä. Sillä lapsella ei ole mitään vaikeuksia sekoittaa bonusisää oikeaan isään tavallisesti. Ei edes silloin, jos välit isään on etäiset.

Miten ap suhtautuu itsekään mieheen, joka ei halua olla isänä perheeseen syntyvälle lapselle? Eikö tule synnytykseen jne? Kestäisikö parisuhde muka tällaista ulkokehän miestä?

On kestänyt jo 12 vuotta. 

Eikä ole. Ulkokehä alkaa mahdollisen lapsen siittämisestä.

Vierailija
100/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Mieti nyt vielä parikin kertaa. 

Mies ilmoittanut ettei halua lasta, ei halua siihen rumbaan. Tekee reissutyötä eli paljon pois jo nyt. Kymmenen kaunista lupausta auttaa: check. Helppo luvata kun ei usko että oikeasti sitä toteutat

Siis oikeasti luuletko, että tuosta kuviosta tulee yhtään mitään hyötyä sinulle? Mikset eroa ja hanki itsellisesti sen lapsen sitten. Selvempi myös lapselle. 

Lisäksi kuten täällä ilmaistu, naimissa ollessa miehestä tulee isä eikä kukaan mies ala vieraan miehen lapsen isäksi, se on vaan karu fakta.