Avioliitossa yksin hedelmöityshoitoihin?
Onko kellään kokemuksia että on mennyt yksin hedelmöityshoitoihin vaikka on avioliitossa?
Miehelläni on entisestä avioliitosta lapsia ja vasektomia, eikä hän halua lisää omia lapsia. Hänelle sopii kuitenkin että minä saan lapsen keinohedelmöityksellä lahjoittajan soluilla. Kohteeleeko klinikat minua kuten ketä tahansa itsellistä naista vai voiko tässä avioliitto-status tulla ongelmaksi ? Ennen vanhaan miehen vasektomialle piti olla vaimon suostumus. Eihän tässä voi olla mitään sellaista että koska olemme naimisissa, miehen pitää osallistua prosessiin?
mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani eikä todellakaan lähde kanssani klinikalle mukaan.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin prosessi on teidän yhteinen.
Lapsesta tulee juridisesti miehesikin lapsi ja tasaveroinen perijä hänen biolastensa kanssa.
Et löydä Suomesta klinikkaa, joka toimii lainvastaisesti.
Miehestä tulee myös elareiden maksaja, kun eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juridisesti ei ole eroa, saatko lapsen muumimukila, klinikalla vai yhden illan jutusta. Lapsesi on yhteinen miehesi kanssa.
Joo, mutta muumimukimenetelmällä hankitun lapsen isyyden saa aviomies helposti kumottua isyystestillä. Ap:kin voi väittää pettäneensä tuhannen kännissä miestään, eikä mitään muistikuvia mahdollisesta isästä ole, vaikka oikeasti biologinen isä olisi tiedossa.
Kula oikeasti jaksaisi tuollaista?
Helpointa on erota. Voihan sitä sitten mennä uudelleen naimisiin.
Veikkaan että ap ja poika ovat alle 30v. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 30v asti. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuollainen ei onnistu. Lapsi kyllä aistii olevansa epätoivottu. Enkä kyllä ymmärrä miestäkään, koska vauva nyt joka tapauksessa asuisi saman katon alla, niin miksi ei voisi olla isä. Hän ilmeisesti uskoo eron olevan tulossa ja pelkää tulevia elareita.
Ei onnistukaan.
Asiat järjestyvät kyllä. Mieheni miettii asia nyt miten meidän on paras tehdä. Luulen että hänelle ei tule ongelmaa tulla hoitoihin kanssani ja olla juridinen isä, koska ei pidä ajatuksesta että hankin siittiöitä itse.
asiat järjestyvät kyllä! Ja minulla on ihan se tunne, että mieheni muuttaa mielensä.
unelmani on toki hänen biologinen lapsensa mutta se on paljon kalliimpaa kuin lahjoitussiittiöt.
tämä tulee onnistumaan. Vuonna 2024 minä
Toivotaan niin.
Tietenkin onnistuu. Kyllähän avioliitossa olevat usein joutuvat lapsettomuushoidoissa käyttämään luovutettuja sukusoluja. Mutta kyllä ne hoidot ovat teidän yhteiset ja mies vaaditaan allekirjoittamaan sopimukset sun muuta.
Ihana sinä joka sanoit toivotaan niin, kiitos! Sydämellinen kiitos .
Toki mieheltä varmasti saataisiin punktioitua omia siittiösoluja käyttöön.
Ehkä tosiaan "kannattaa" mennä kertomaan näistä suunnitelmista lapsettomuusklinikan psykologille. Siellä kun pystytään sentään tunnistamaan lapsen etu ja edellytykset hoidolle!
Eli että lapsi syntyisi "toivottuna" perheeseen, jossa äidin aviomies ei sitä lasta halua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla huomattavasti kalliimpaa kuin lahjoitussiittiöiden käyttö ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne sitä voi estää. Voihan parikin ottaa lahjasoluja jos ei vaikka voi saada lapsia.
Itse kyllä laittasin samalla miehen kiertoon. Jäisitkö ihan yksin kuitenkin lapsen hoidossa?
En jäisi yksin sanan varsinaisessa merkistyksessä, mutta lapsi olisi minun. Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan. Hänen panoksensa yhteiseen elämään auttaa lähtökohtaisesti todella paljon siinä miten raskasta minulla lapsenhoito olisi, koska minun ei tarvitsisi siis pyörittää yksin kotitaloutta ja hoitaa lasta.
mies varmasti olisi lapsenvahtina, pääsisin harrastuksiin jne ja saisin myös omaa aikaa. Ei ole lapsivihamielinen mitenkään mutta ei vaan itse siihen rumbaan enää halua. Mies tekee reissutöitä 1-1,5vkoa/kk ja yleensä lähtee töihin jo 04 jälkeen jos on kotona mistä syystä
Juuri tuollaistahan se on palstalaisten liitoissa muutenkin, vaikka mies on lapsen biologinen isä. Mies on pieni apuri ja äiti hoitaa lähes kaiken yksin. Ei sikäli kovin poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tosiaan "kannattaa" mennä kertomaan näistä suunnitelmista lapsettomuusklinikan psykologille. Siellä kun pystytään sentään tunnistamaan lapsen etu ja edellytykset hoidolle!
Eli että lapsi syntyisi "toivottuna" perheeseen, jossa äidin aviomies ei sitä lasta halua.
Surullista että tässä maassa kuka tahansa narkkari saa lisääntyä mielin määrin , mutta nainen joka haluaa lapsen , ei saa sitä haluta. Ihminen jolla on hyvä koti, hyvä työ, vakaa elämä.. ei voi saada lasta. Vaan alistetaan kaikenmaailman arvioinnille ja aviomiehen mielipiteelle. Surullista.
Helpointa olisi että teette asiat tässä järjestyksessä
1. Avioehto
2. Ero
3. Hedelmöitys ja synnytys
4. Uudestaan naimisiin
Kohtiin 1, 2 ja 4 ei mene kauaa jos jättää viimeisestä kaiken turhan hää hömpän ja hoitaa asiat maistraatissa. 1 ja 2 kohatki vois onnistua yhellä virastokäynnillä mahollisesti.
Minä eroaisin ja hakeutuisin yksin hoitoihin. Lapsihan menee ihan sekaisin tuollaisesta, kun kotona on äidin aviomies, joka ei ole, eikä halua olla isä. Mietipä vain, mitä se tekee lapsen itsetunnolle. Nyt pitää ajatella sitä lasta.
Eikö olisi helpompaa hoitaa asia luonnollisin menetelmin jonkun muun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minä eroaisin ja hakeutuisin yksin hoitoihin. Lapsihan menee ihan sekaisin tuollaisesta, kun kotona on äidin aviomies, joka ei ole, eikä halua olla isä. Mietipä vain, mitä se tekee lapsen itsetunnolle. Nyt pitää ajatella sitä lasta.
ohis mutta itse olen äitipuoli ja minulla on kotona jatkuvasti 3 lasta viikko-viikko systeemillä, jotka eivät halua olla minun kanssani missään tekemisessä vaikka miten yritän. Itsetunnolle se ottaa kyllä mutta tällaisia on uusioperheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista että tässä maassa kuka tahansa narkkari saa lisääntyä mielin määrin , mutta nainen joka haluaa lapsen , ei saa sitä haluta. Ihminen jolla on hyvä koti, hyvä työ, vakaa elämä.. ei voi saada lasta. Vaan alistetaan kaikenmaailman arvioinnille ja aviomiehen mielipiteelle. Surullista.
Tällaisessa tilanteessa se lapsen elämä ja koti ei ole vakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisessa tilanteessa se lapsen elämä ja koti ei ole vakaa.
Miksi ei ole ?
Mielenkiintoinen ketju jossa näkyy hyvin vahvasti äitimyytti ja sen myytin ylläpitoon liittyvä vallankäyttö. Ap on leimattu epävakaaksi vain koska haluaa lapsen miehensä tahdosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla huomattavasti kalliimpaa kuin lahjoitussiittiöiden käyttö ?
Ei merkittävästi. Lisäksi lahjoitussiittiöistä on pulaa. Ongelmaksi klinikalla voi tulla mies, jos häntä ei oikeasti kiinnosta isyys vaan on siellä vaimon mieliksi.
Molemmat tulevat vanhemmat kuitenkin haastatellaan ennen lahjoitussiittiöiden käyttöä ja jos mies ilmaisee, ettei isyys edes kiinnosta, se on ongelma.
Asiat järjestyvät kyllä. Mieheni miettii asia nyt miten meidän on paras tehdä. Luulen että hänelle ei tule ongelmaa tulla hoitoihin kanssani ja olla juridinen isä, koska ei pidä ajatuksesta että hankin siittiöitä itse.
asiat järjestyvät kyllä! Ja minulla on ihan se tunne, että mieheni muuttaa mielensä.
unelmani on toki hänen biologinen lapsensa mutta se on paljon kalliimpaa kuin lahjoitussiittiöt.
tämä tulee onnistumaan. Vuonna 2024 minä tulen raskaaksi. Se tulee tapahtumaan.
ap