Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.
Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.
Näin kun ynnää muutokset
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
920 ja nyt 970 , että onko iso eläke ? 50e nousua. Olisi pitänyt enempi nousta.!
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Hallitus leikkaa lapsikorotukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
920 ja nyt 970 , että onko iso eläke ? 50e nousua. Olisi pitänyt enempi nousta.!
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Hallitus leikkaa lapsikorotukset pois.
En tule tekemään mitään ilmaistyötä vapaa-ajalla eli en hoida eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia. Puoliso on ainoa lapsi.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
2 lapsen vanhempi on saanut työmarkkinatukea 750 netto. Nyt hallitus leikkaa lapsikorotukset pois eli työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet jo liian suuria
Siis mikä on liian suuri??? Täällä vähän yli 1000€ ??
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tämän hallituksen erityissuojelussa. Isoin äänestäjäryhmä.
Edellisen hallituksen suojeluksessa oli sossupummit, hyvä että muutkin joskus saamapuolella eikä aina vain maksajana.
Keskieläkkeisiin tulee noin 100 euron korotus kuukaudessa, joka verotuksen jälkeen oln noin 80 e./kk. 250 euron lptotus yuler 4400 euron kuukausieläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
No mummo on kyllä Meillä se joka tukee opiskelijaa
Niin mitä? Pahennetaan tilannetta ja tehdään opiskelijoista riippuvaisia mummojensa luonteesta?
Niin itse olen opiskellut pelkällä opintolainalla , jonka ole kokonaisuudessaan maksanut takaisin. Kouluni kirjat, koulutarvikkeet, lukukausimaksut maksoivat vanhempani 10 ikävuoden jälkeen, kuten myös terveydenhoidon ja hammaslääkärin. En ole eläissäni saanut asumistukea, en opintorahaa, en kodinhoitotukea, en yhteiskunnan järjestämää päivähoitoa. Eläkeläisenä olen vuosikymmeniä maksanut eläkemaksuja. Onko siis väärin, jos eläkeläinen saa indeksikorotuksen eläkkeeseen, se on jo kulunut hintojen nousuun. Entä opiskelija miksi hänelle kuuluu vastikkeettomia tukia?
Kiireistä työtä 40 vuotta ja eläke 1350e. Opiskeluaikana tuloa vain opintolaina.Eläkkeet eivät ole nousseet kunnolla.
Turha kadehtia.
Minun työeläkkeeni nousee 41e, riippuu työeläkkeen määrästä,minulla työrläke 985e
Vierailija kirjoitti:
Minun työeläkkeeni nousee 41e, riippuu työeläkkeen määrästä, minulla työrläke 985e.
Saat siis lisäksi kansaneläkettä, joka nousee 5,9 %.
Vierailija kirjoitti:
Niin itse olen opiskellut pelkällä opintolainalla , jonka ole kokonaisuudessaan maksanut takaisin. Kouluni kirjat, koulutarvikkeet, lukukausimaksut maksoivat vanhempani 10 ikävuoden jälkeen, kuten myös terveydenhoidon ja hammaslääkärin. En ole eläissäni saanut asumistukea, en opintorahaa, en kodinhoitotukea, en yhteiskunnan järjestämää päivähoitoa. Eläkeläisenä olen vuosikymmeniä maksanut eläkemaksuja. Onko siis väärin, jos eläkeläinen saa indeksikorotuksen eläkkeeseen, se on jo kulunut hintojen nousuun. Entä opiskelija miksi hänelle kuuluu vastikkeettomia tukia?
Opintotuki on 300 euroa.
Haluatko mennä sillä opiskelemaan. Vuokra 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet jo liian suuria
Siis mikä on liian suuri??? Täällä vähän yli 1000€ ??
"Eläkkeelle jäävä mies tienaa enemmän kuin lähihoitaja."
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet jo liian suuria
Onko tää nyt joku trolli? Eläkkeet, siis kenen eläkkeet? Kansaneläkkeet vai takuueläkkeet? Vai työssä
raataneiden eläkkeet? Moni työeläkkettä saava voi käydä kaupassa vai kolme viikkoa kuukaudessa. Sitten
rahat ovat lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet jo liian suuria
Onko tää nyt joku trolli? Eläkkeet, siis kenen eläkkeet? Kansaneläkkeet vai takuueläkkeet? Vai työssä
raataneiden eläkkeet? Moni työeläkkettä saava voi käydä kaupassa vai kolme viikkoa kuukaudessa. Sitten
rahat ovat lopussa.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa ja kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla ja palkkatukitöissä.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Työttömiä on 300 000 ja 90000 aktivoitu työpaikoilla.
Ja aina kauhea poru työttömistä.
Ei mulle tule kuin max. 75€. Taidat puhua niistä joilla jo valmiiksi suuret eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän tuon keksit? Korotus on 100 euroa. Eläkeläisillä on kuluja niin kuin muillakin, monilla jopa lainaa vielä maksettavana.
Osa eläkeläisistä auttaa aikuisia lapsiaan, joilla on vaikeaa. Työttömyyttä, ulosottoa tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tämän hallituksen erityissuojelussa. Isoin äänestäjäryhmä.
Katselen tämäntyyppisiä kommentteja vähän eri silmällä nyt, kun kuulin uutisia vaikuttamisesta.