Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei puhu MISTÄÄN

Vierailija
30.12.2023 |

Kertokaa, onko tämä parisuhde teidän mielestä jotenkin outo.. 

Tunnen miehen jo 3v aikaisemmin, kun alettiin seurustelemaan. Kaverina en ikinä huomannut, että olisi näin huono puhumaan.. No suhde kuitenkin muuttui vakavammaksi ja ollaan kohta 2v seurusteltu.

Mies ei puhu mistään. Siis mistään vakavista aiheista. Kevyistä hyvistä aiheista voi kyllä papattaa sydämensä kyllyydestä. Jos tulee riita, alkaa 3pvä mökötys mikä on ärsyttävää. Nykyään ymmärrän, että mies ei ehkä tee sitä tahallaan, mutta ei osaa mitään muuta eikä ymmärrä asiaa ongelmana, jolloin ei käytöstään voi muuttaakaan.. Vakavasta keskustelusta ei ikinä tule mitään, hän mököttää ja lopulta asiat palaa ennalleen kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.. Tuntuu teennäiseltä ja asioita kasaantuu omaan päähäni, kun niitä ei käydä läpi. Nykyään olenkin pakottanut, että tästä puhutaan kun olet valmis eikä vaan anneta olla.. Mies aina ottaa asian lopulta puheeksi sanoilla "Sä halusit puhua?" Mikä myös tuntuu pahalta, koska silloin asia taas vieritetään minun vastuulle. Minä aina hoidan puhumistilanteet ja yritän selvitellä asiat, tuntuu että parisuhteen vetäminen on minun vastuulla.

Mies on kuin loukattu pieni lapsi, kun jotain hankalaa tapahtuu. En ymmärrä miten kukaan voi mennä noin lukkoon tai pois tolaltaan!

Ja nyt olen huomannut, etten enää itsekään uskalla puhua.. Tai ottaa asioita puheeksi. Pelkään suuttumista, pelkään mykkäkoulua tai koen jokatapauksessa, ettei toinen halua puhua.

Ja taas se legendaarinen, muuten mies on kiva ja huolehtivainen enkä olisi näin pitkälle muuten jaksanut katsoa häntä! Mutta tuntuu välillä, etten tunne koko ihmistä ja pelkään, että jossain vaiheessa mulla tulee mitta täyteen etten jaksa edes yrittää. 

Mutta nyt viimeisenä esimerkkinä, lopetin minipillerit viime maaliskuussa, kun verenpaine nousi, painoa +20kg, kuumia aaltoja ja mielialassa ongelmia. Kaikki nämä helpotti pillerit lopetettua, painoa pitäisi vielä tiputtaa. En enää halua hormonaalista ehkäisyä, minulla on ollut 2 veritulppaakin ja päätin, että nyt riittää. Painonnousu oli myös niin suurta, että joutuisin lopettamaan minulle tärkeän harrastuksen (Ratsastus). Kuparikierukasta en tiedä, runsaat menkat on niin se vähän mietityttää.

Ilmoitin miehelle, että nyt kävi näin ja että on keksittävä jotain muuta. Siihen loppui meidän seksin harrastaminen, eli nyt joku 9kk oltu harrastamatta. Suuseksiä toisinaan kyllä niin, että molemmat saa.. Mutta se ei kuitenkaan ole sama asia ja vienyt vähän fiilistä itseltä koko hommasta. 

Syy, miksi en itse asiasta puhunut enempää oli se, että ajattelin, että piruvie se en ole taas minä joka tästä asiasta keskustelee! Mutta näköjään se olen jälleen kerran taas minä, sillä mies ei ole sanallakaan ottanut asiaa puheeksi! Jotenkin kai turhaan oletin, että kondomi olisi pienempi paha kuin kokonaan selibaatti. 

Ja missään nimessä kyse ei ole siitä, että mies ei saa aikaiseksi ostettua.. Mies ostelee jatkuvasti kaikkea, joudun varomaan sanojani, koska jos sanon, että hitto patterit on loppu, niin aivan varmasti seuraavana päivänä viimeistään niitä tästä taloudesta löytyy.

JATKUU SEURAAVASSA KOMMENTISSA.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sellainen kommentti että jos nainen jota tapailen kirjoittaisi minusta tuollaisen romaanin verkkoon muiden naisten ruodittavaksi niin se olisi siinä. Jos jotain jaettavaa niin jakoon, hyvää loppuelämää.

Vierailija
102/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies kiertoon. Sinulla on selvästi halu puhua, ja kirjoitit tänne koska mies ei kuuntele. ihan klassinen tapaus tuo mies, monenlaista ongelmaa takana. 

Et halua elää tuollaisessa suhteessa loppuikääsi ja tehdä tuolle lapsia. Et halua tuhlata elämääsi noin. Et halua elää noin lopuikääsi. Et halua tuhlata elämääsi. Kaiken lisäksi olette olleet lisäksi yhdessä vasta vähän aikaa ja seksi jo loppu. Tuosta se vain vähenee edelleen. Mies ulos ja uutta, parempaa elämää itsellesi. Voimia ja päättäväisyyttä sinulle, täältä vahvalla kokemuksen äänellä. Päätä suhde. Nyt eikä ensi kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo mies on henkisesti väkivaltainen.

Lue kirja Why does he do that.

Löytyykö naisista vastaava? Lukisin mielelläni Why does SHE do that.

Vierailija
104/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että mies olisi ollut edes huolissaan terveydestäsi, koska minipillereistä on ollut sinulle haittaa.

Sinun on oikeasti viisainta lopettaa tuo seurustelu hänen kanssaan nyt. Se ei ole sellaista kuin sen pitäisi olla.

Vierailija
105/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen sitä että ihmiset ovat keskustelupalstalla eivätkä jaksa lukea kirjoituksia jotka ylittävät pari lausetta. Tekstiviestit on erikseen. 

Puolet vauvalla kirjoittavista on aina trolleja tai kirjoittaa vain vitt uillakseen. Vähintään puolet viesteistä voi normaalisti suodattaa pois.

Vierailija
106/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen sitä että ihmiset ovat keskustelupalstalla eivätkä jaksa lukea kirjoituksia jotka ylittävät pari lausetta. Tekstiviestit on erikseen. 

Puolet vauvalla kirjoittavista on aina trolleja tai kirjoittaa vain vitt uillakseen. Vähintään puolet viesteistä voi normaalisti suodattaa pois.

tuokin romaani oli ensin kirjoitettu johonkin word dokkariin. 

Vierailija
107/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä. 

Suurin osa perustavismiehistä ei omaa riittävästi psykologian opintoja, joilla voisi "hoitaa" kumppaniaan. 

Näin useimpien miesten pää toimii: patterit on loppu, mene kauppaan, osta uudet vaihda, nauti tuloksesta. Ei me pidetä niistä tv:n saippuaoopperoista kun se tunnesykkyrämykkyrä-keskustelu niissä vie niin ulapalle. 

Sitten miehelle ulkoistetaan kumppanin sen hetkinen "ahdistus" ja kaikki muu telepaattisesti opittava tunnetila. Siis normaalista poikkeava. Ja tuo mykkäkoululla kontrollointi on selkeää henkistä väkivaltaa jota ei miehen eikä naisen kuulu kohdistaa toiseen. Jos ei osaa keskustella mikä mättää sillä hetkellä on joko sellainen että vaikenee tai alkaa ylikierroksilla suuttua. Tyypillisesti. Ehkä suuttuja sentään varoittaa että jokin mättää nyt antaa mahdollisuuden selvittää tilannetta ja laantuu nopeammin, mykkis voi tehdä kamat-kassiin päätöksen ilman mitään varoitusta.

Ennen sanottiin että ehkäisy on teinien juttuja. Nykyään kai pitää tyytyä omiin käsiin jos sitä ei voi käyttää. 

Vierailija
108/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas. Tuo sun parisuhde lainausmerkeissä on ihan kauhea, mitä ihmettä oikein saat tuosta? Olet ihan yksin, vaikka toinen on kokoajan siinä. Tuo ei ole aikuista, tervettä eikä hyödyllistä.

Älä missään nimessä hanki tuon kanssa lapsia. Kaikessa nimessä eroa.

Vierailija
109/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette niele minimiä. Vaikka sun äitis suostu jäämään onnettomaan suhteeseen tai venytti eroa, et toimi samoin. Sulla on oikeus toivoa hyvinvoivaa suhdetta. 

Vierailija
110/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tilanteelta omasta parisuhteesta, vaikka tässä on vähän opittu parempiakin kommunikointitaitoja: tyypillisesti kun vaimo rupeaa puhumaan jostain hankalasta, asia vaikuttaa kyteneen hänen mielessään niin että se purkautuu syyllistävänä hyökkäyksenä. Oma reaktioni on ajatukset sumentava taistele tai pakene -reaktio, ja akuutin aivosumun takia tilanteessa on poikkeuksellisen haastava sen enempää muodostaa omaa käsitystä syytöksestä kuin esittää myöskään mitään ratkaisuja.

Koska tilanne aiheuttaa vahvan stressireaktion, eikä keskustelu etene minkäänlaiseen sovintoon joka normalisoisi tilanteen tunnetasolla, tuo sama aivosumu iskee päälle joka kerta kun ajattelen asiaa. Tämän seurauksena asian ajatteleminen vaikeutuu kahdella tasolla: (1) asiaa ei tule tämän jälkeen spontaanisti ajateltua vaan siihen täytyy pakottaa itsensä, ja (2) asian käsittely ei onnistu normaalin arkistressin puitteissa, koska ajatustensa jäsentäminen vaatii stressin purkamista eli siirtyy seuraavaan lomaan, jolloin yleensä muutama päivä omaa aikaa riittää siihen että ajatukset pääsevät murtautumaan aivosumun läpi.

Olen nyt tilannetta hahmotettuani ehdottanut vaimolle, että jos tällainen puolen vuoden viive aiheen prosessoinnissa ei ole hänestä erityisen hyvä idea, meidän kannattaa pureutua juurisyyhyn ja opetella yhdessä kommunikoimaan vähän rakentavammin. Ei ole esimerkiksi tarkoituksenmukaista että hankala asia käsitellään tavalla joka aiheuttaa minulle ajatukset tukahduttavan pitkäkestoisen aivosumun. Esimerkiksi aiheesta keskustelu kirjoittamalla mahdollistaa ajatusten pysymisen selkeämpinä. Samoin se, että ongelma ilmaistaan sovinnollisesti katsoen silmiin ja pitäen kädestä kiinni ehkäisee taistele tai pakene -stressireaktion.

Miehinen tapa kohdata ongelmia on karkeistettuna varsin suoraviivainen: Ongelma havaitaan: onko ongelma ratkaistavissa? Jos ei, ongelma sivuutetaan ja vallitseva tilanne hyväksytään. Jos ongelma on ratkaistavissa, onko se MINUN ratkaistavissani? Jos ei, ongelma sivuutetaan ja tilanne hyväksytään asiana joka on jonkun muun ratkaistavissa. Jos tilanne ON minun ratkaistavissani, lisätään ongelman ratkaiseminen työlistalle.

Jätän kotitehtäväksi päätellä, mihin laariin keskustelu naisen ehkäisyvalinnasta menee, jos vaimo ei ole erikseen pyytänyt selvittämään asiaa.

PS. veikkaan että mies ei ota seksin vähenemistä puheeksi koska pelkää ettet rakasta häntä enää ja keskustelu tulkittaisiin vonkaamiseksi, mikä vain pahentaisi tilannetta entisestään.

Vierailija
111/111 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen nainen on niin ruma ja yksinkertainen, että tarvitsisi tyytyä suomalaiseen mieheen. Kenenkään ei pitäisi tyytyä pottunokkaiseen, puhumattomaan ja viinaan menevään mongoloidiin. Hyi olkoon.

No naiset ne vasta rumiahuoria on. En panis.

No tuolla ulosannilla ei sinulla edes ole tarvetta miettiä, panisitko vai et.