Mies ei puhu MISTÄÄN
Kertokaa, onko tämä parisuhde teidän mielestä jotenkin outo..
Tunnen miehen jo 3v aikaisemmin, kun alettiin seurustelemaan. Kaverina en ikinä huomannut, että olisi näin huono puhumaan.. No suhde kuitenkin muuttui vakavammaksi ja ollaan kohta 2v seurusteltu.
Mies ei puhu mistään. Siis mistään vakavista aiheista. Kevyistä hyvistä aiheista voi kyllä papattaa sydämensä kyllyydestä. Jos tulee riita, alkaa 3pvä mökötys mikä on ärsyttävää. Nykyään ymmärrän, että mies ei ehkä tee sitä tahallaan, mutta ei osaa mitään muuta eikä ymmärrä asiaa ongelmana, jolloin ei käytöstään voi muuttaakaan.. Vakavasta keskustelusta ei ikinä tule mitään, hän mököttää ja lopulta asiat palaa ennalleen kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.. Tuntuu teennäiseltä ja asioita kasaantuu omaan päähäni, kun niitä ei käydä läpi. Nykyään olenkin pakottanut, että tästä puhutaan kun olet valmis eikä vaan anneta olla.. Mies aina ottaa asian lopulta puheeksi sanoilla "Sä halusit puhua?" Mikä myös tuntuu pahalta, koska silloin asia taas vieritetään minun vastuulle. Minä aina hoidan puhumistilanteet ja yritän selvitellä asiat, tuntuu että parisuhteen vetäminen on minun vastuulla.
Mies on kuin loukattu pieni lapsi, kun jotain hankalaa tapahtuu. En ymmärrä miten kukaan voi mennä noin lukkoon tai pois tolaltaan!
Ja nyt olen huomannut, etten enää itsekään uskalla puhua.. Tai ottaa asioita puheeksi. Pelkään suuttumista, pelkään mykkäkoulua tai koen jokatapauksessa, ettei toinen halua puhua.
Ja taas se legendaarinen, muuten mies on kiva ja huolehtivainen enkä olisi näin pitkälle muuten jaksanut katsoa häntä! Mutta tuntuu välillä, etten tunne koko ihmistä ja pelkään, että jossain vaiheessa mulla tulee mitta täyteen etten jaksa edes yrittää.
Mutta nyt viimeisenä esimerkkinä, lopetin minipillerit viime maaliskuussa, kun verenpaine nousi, painoa +20kg, kuumia aaltoja ja mielialassa ongelmia. Kaikki nämä helpotti pillerit lopetettua, painoa pitäisi vielä tiputtaa. En enää halua hormonaalista ehkäisyä, minulla on ollut 2 veritulppaakin ja päätin, että nyt riittää. Painonnousu oli myös niin suurta, että joutuisin lopettamaan minulle tärkeän harrastuksen (Ratsastus). Kuparikierukasta en tiedä, runsaat menkat on niin se vähän mietityttää.
Ilmoitin miehelle, että nyt kävi näin ja että on keksittävä jotain muuta. Siihen loppui meidän seksin harrastaminen, eli nyt joku 9kk oltu harrastamatta. Suuseksiä toisinaan kyllä niin, että molemmat saa.. Mutta se ei kuitenkaan ole sama asia ja vienyt vähän fiilistä itseltä koko hommasta.
Syy, miksi en itse asiasta puhunut enempää oli se, että ajattelin, että piruvie se en ole taas minä joka tästä asiasta keskustelee! Mutta näköjään se olen jälleen kerran taas minä, sillä mies ei ole sanallakaan ottanut asiaa puheeksi! Jotenkin kai turhaan oletin, että kondomi olisi pienempi paha kuin kokonaan selibaatti.
Ja missään nimessä kyse ei ole siitä, että mies ei saa aikaiseksi ostettua.. Mies ostelee jatkuvasti kaikkea, joudun varomaan sanojani, koska jos sanon, että hitto patterit on loppu, niin aivan varmasti seuraavana päivänä viimeistään niitä tästä taloudesta löytyy.
JATKUU SEURAAVASSA KOMMENTISSA.
Kommentit (111)
Trollollollooo... Tällaista tänään.
Mä tunnistan jo tyylistä...
Iän ja elämänkokemusten karttuessa ihminen kasvaa ja muuttuu - kyllä! Jos ei niin parisuhde on jo karilla. Meistä kukaan ei ole se jonka kohtasimme parisuhteen alussa. Elämä muuttaa ja kasvamme ihmisinä. Mutta jos toinen ei siinä samassa, on parisuhde usein karilla. Kokemusta on.
Oma puolisoni ei "osannut" puhua mutta pikkuhiljaa vuosien varrella on. Yhdessä 15 v.
Mummi -62
En jaksa lukea. Vaihda miestä. Itellä kolme+ vuoden suhde ja kerran olen kiukutellut puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
"Hirveää elämää. Mies joutuu kävelemää varpaisillaan omassa kodissaan ja sitä provosoidut joka ikisestä asiasta. Tiedät kyllä että taloudessa asuu muitakin ja syytät miestä säikyttelemisestä kun sulla kuulokkeet päässä? Tee uuden vuoden lupaus ja muuta omillesi, se on paras päätös teille molemmille."
Miten ihmeessä voit tulkita, että AP olisi syyttänyt miestä säikyttelemisestä?! Mieshän tuossa turhaan provosoitui!
HÄN KIRJOITTI NIIN, lue nyt hyvä ihminen uudestaan! "Säikäytti niin että pannu meinasi tippua", "sanoin hänelle että pelästyin". Mies taas yritti olla äänekäs ettei säikäytä. Miten te tulkitsette tämän(kin) miehen syyksi? Kun minä, minä, minä ja minä ja mun halut ja tunteet.
Ap, tuo mies on henkisesti väkivaltainen.
Lue kirja Why does he do that.
Ei taida olla sinun kohtalosi tässä suhteessa. Vai haluatko jatkaa samoin tulevat vuodet, vuosikymmenet? Onhan se mahdollista, että toinen jotenkin alkaisi puhumaan, mutta se on hänen oma päätöksensä. Ei ihminen muutu kuin omasta halustaan. Joko kestät häntä tai sitten et, se on oma valintasi. Itse olen valinnut, että kestän miestäni ihan omasta tahdostani, hän tosin puhuu tällaisista asioista. Mutta ei hän täydellinen ole, mutta valitsen hänet silti. Yhdessä olemme olleet yli 20v.
Mies vaikuttaa uhmaikäiseltä, epäkypsältä teiniltä, joka kapinoi äitiään (ap) vastaan passiivis-aggressiivisesti.
Olisko mies autisminkirjolla? Mun mies samantyylinen. Pojallamme on aspergerdiagnoosi. Varmasti isälläänkin.
AP, juokse ja lujaa! Tilanne ei tule muuttumaan. Puhun omasta kokemuksesta.
9kk seksittömyyttä ja täysin ilman erittäin hyvää syytä on sellainen asia mikä ei tule tulevaisuudessa muuttumaan miksikään. Seksi on ennenkaikkea kommunikointia ja miehesi ei osaa kommunikoida, eikä ota edes vastuuta kommunikoinnistanne. Teillä on voinut olla suhteen alkupuolella "jyystöä" joka on perustunut pelkkää kivaan ja ehkä ulkonäköön, mutta ei todelliseen yhteyteen. Ja se tilanne ei tule muuttumaan. Jos hän haluaisi sinua, hän soveltaisi seksiä että saisi sen toimimaan. Jos seksi kaatuu siihen ettei hän jaksa rullata kondomia kalunsa päälle... Mieti nyt itsekin! Ymmärrän jos yhdyntää ei ole ollut jos harrastatte suuseksiä vähintään pari kertaa joka viikko, mutta jos sitä on ollut vain muutaman kerran JUOKSE JO!!!
Se että hän vielä marttyyrina syyttää sinua kaikesta, vaikka sinä yrität ratkaista tilannetta ja kommunikoida, on todella paha vaaranmerkki! Koska syyttely on sitä ettei hän aio tehdä asialle mitään. Jos hän "oppii puhumaan", hän tulee varmasti listaamaan paljon asioita mitkä sinä olet tehnyt väärin, eikä hän kuuntele sitä mitä sinä haluat. Joten vaikka korjaisit ne kaikki, hän ei tule sitä huomaamaan eikä tunnustamaan koska ei selvästikään näe mitään ongelmaa itsessään.
Parisuhdetta EI OLE OLEMASSAKAAN vaikka asuisi yhdessä, jos vain toinen keskustelee parisuhteesta, tunteista, yhteydestä ja seksistä. Jos toinen puhuu pelkästään käytännön asioista, mutta ei koskaan ota puheeksi suhdetta ja tunteita ja kommunikaatiota tai esimerkiksi 9kk kuivaa kautta, silloin kyse on pelkästä "kämppissuhteesta", joka tarkoittaa sitä että tunteita ei ole, niitä ei synny, eikä niitä ole koskaan ollutkaan. Jotkut ihmiset "suorittavat" parisuhdetta, eli ovat yhdessä vain siksi että muut odottavat että sen ikäisellä pitäisi olla parisuhde, vaikka eivät ymmärrä rakkaudesta, himosta ja halusta tai kommunikaatiosta mitään. Tuollaiset ihmiset pitäisi saada hoitoon suljetulle pois terveiden ihmisten seasta.
Sinulla on vielä aikaa elämässä löytää oikea rakkaus ja rakastava mies joka osaa kommunikoida ja rakastaa ja joka tuntee. Minulla se on jo liian myöhäistä eikä vaihtoehtoina ole kuin loppuelämän yksinäisyys tai jatkaa tuon kämppiksen kanssa ja itserakastelu.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea joten en kommentoi.
Tää. TLDR, joten veikkaan että ongelmasi on jotain täyttä hevonvitunpaskaa, eikä kiinnosta paskakilon vertaa. Suosittelen menemään suihkuun ja aamulla töiden hakuun. Muuta neuvoa ei tule.
Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos se menee sille tasolle että pitää alkaa netissä haukkumaan miehiä niin suosittelen päättämään suhteen ja siirtymään naisiin.
Mies ei siis puhu mitään? Miten yleensä olette tutustuneet?
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen suomalainen mies. Äitinsä paapoma, mutta heikolla itsetunnolla varustettu. Muuksi se ei muutu.
Just näin. Kaikki tehty valmiiksi, mutta emotionaalisesti hylätty. Ihan perus suomalaisen miehen kotikasvatus. Just tuota se teettää. Pikkupoika, jolla ei ole kosketusta tunne-elämään. Muuten OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hirveää elämää. Mies joutuu kävelemää varpaisillaan omassa kodissaan ja sitä provosoidut joka ikisestä asiasta. Tiedät kyllä että taloudessa asuu muitakin ja syytät miestä säikyttelemisestä kun sulla kuulokkeet päässä? Tee uuden vuoden lupaus ja muuta omillesi, se on paras päätös teille molemmille."
Miten ihmeessä voit tulkita, että AP olisi syyttänyt miestä säikyttelemisestä?! Mieshän tuossa turhaan provosoitui!
HÄN KIRJOITTI NIIN, lue nyt hyvä ihminen uudestaan! "Säikäytti niin että pannu meinasi tippua", "sanoin hänelle että pelästyin". Mies taas yritti olla äänekäs ettei säikäytä. Miten te tulkitsette tämän(kin) miehen syyksi? Kun minä, minä, minä ja minä ja mun halut ja tunteet.
Meillä tämä tilanne olisi mennyt näin: Häärään kuulokkeet päässä ja mies tulee paikalle, nähden ne kuulokkeet ja koittaa tulla paikalle suurin elein ettei säikäyttäisi (yrittää siis ottaa minut huomioon!). No, kuitenkin säikähdän ja tokaisen "ai kamala kun säikähdin, kun en huomannut sinua" (en syytä häntä mistään, kunhan totean että säikähdin). Mies vastaa, että yritti kyllä lähestyä niin että huomaisin hänet. Naurahtaisi, että hän onkin iso paha susi jota voikin vähän säikähtää. Hymyilen takaisin, kaadan kahvit molemmille ja vaihdetaan pusut ennen kuin jatketaan taas omiin puuhiimme. KUKAAN EI SYYTELLYT KETÄÄN MISTÄÄN EIKÄ KUKAAN VETÄNYT HERNEITÄ NENÄÄN.
Minusta ap ärsyyntyi siitä kun mies koki että häntä syytellään ja kävi puolustuskannalle, vaikka kyseessä oli ihan normaali tilanne, jossa ei ole tarkoitus miettiä mitään syyllisyyksiä.
Vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen sitä että ihmiset ovat keskustelupalstalla eivätkä jaksa lukea kirjoituksia jotka ylittävät pari lausetta. Tekstiviestit on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen sitä että ihmiset ovat keskustelupalstalla eivätkä jaksa lukea kirjoituksia jotka ylittävät pari lausetta. Tekstiviestit on erikseen.
Johtuu siitä että pitkät tekstit eivät sisällä asiaa sen enempää vaan ovat täynnä asiaan kuulumatonta soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että pitkät tekstit eivät sisällä asiaa sen enempää vaan ovat täynnä asiaan kuulumatonta soopaa.
Eikös se APn ongelmana alunperin ollutkin että itse tuottaa tekstiä ihan liikaa mutta puoliso ei.
Joh hoijaa mikä avautuminen kaikkine yksityiskohtineen ehkäisystä ja sairauksista. TÄYSIN EPÄOLENNAISTA puolet tarinasta!
Jss
Tuoha on just tilanne missä nainen kilahtaa että miksi säikyttelet ja voi heittää kuuman kahvin naamalle.