Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei puhu MISTÄÄN

Vierailija
30.12.2023 |

Kertokaa, onko tämä parisuhde teidän mielestä jotenkin outo.. 

Tunnen miehen jo 3v aikaisemmin, kun alettiin seurustelemaan. Kaverina en ikinä huomannut, että olisi näin huono puhumaan.. No suhde kuitenkin muuttui vakavammaksi ja ollaan kohta 2v seurusteltu.

Mies ei puhu mistään. Siis mistään vakavista aiheista. Kevyistä hyvistä aiheista voi kyllä papattaa sydämensä kyllyydestä. Jos tulee riita, alkaa 3pvä mökötys mikä on ärsyttävää. Nykyään ymmärrän, että mies ei ehkä tee sitä tahallaan, mutta ei osaa mitään muuta eikä ymmärrä asiaa ongelmana, jolloin ei käytöstään voi muuttaakaan.. Vakavasta keskustelusta ei ikinä tule mitään, hän mököttää ja lopulta asiat palaa ennalleen kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.. Tuntuu teennäiseltä ja asioita kasaantuu omaan päähäni, kun niitä ei käydä läpi. Nykyään olenkin pakottanut, että tästä puhutaan kun olet valmis eikä vaan anneta olla.. Mies aina ottaa asian lopulta puheeksi sanoilla "Sä halusit puhua?" Mikä myös tuntuu pahalta, koska silloin asia taas vieritetään minun vastuulle. Minä aina hoidan puhumistilanteet ja yritän selvitellä asiat, tuntuu että parisuhteen vetäminen on minun vastuulla.

Mies on kuin loukattu pieni lapsi, kun jotain hankalaa tapahtuu. En ymmärrä miten kukaan voi mennä noin lukkoon tai pois tolaltaan!

Ja nyt olen huomannut, etten enää itsekään uskalla puhua.. Tai ottaa asioita puheeksi. Pelkään suuttumista, pelkään mykkäkoulua tai koen jokatapauksessa, ettei toinen halua puhua.

Ja taas se legendaarinen, muuten mies on kiva ja huolehtivainen enkä olisi näin pitkälle muuten jaksanut katsoa häntä! Mutta tuntuu välillä, etten tunne koko ihmistä ja pelkään, että jossain vaiheessa mulla tulee mitta täyteen etten jaksa edes yrittää. 

Mutta nyt viimeisenä esimerkkinä, lopetin minipillerit viime maaliskuussa, kun verenpaine nousi, painoa +20kg, kuumia aaltoja ja mielialassa ongelmia. Kaikki nämä helpotti pillerit lopetettua, painoa pitäisi vielä tiputtaa. En enää halua hormonaalista ehkäisyä, minulla on ollut 2 veritulppaakin ja päätin, että nyt riittää. Painonnousu oli myös niin suurta, että joutuisin lopettamaan minulle tärkeän harrastuksen (Ratsastus). Kuparikierukasta en tiedä, runsaat menkat on niin se vähän mietityttää.

Ilmoitin miehelle, että nyt kävi näin ja että on keksittävä jotain muuta. Siihen loppui meidän seksin harrastaminen, eli nyt joku 9kk oltu harrastamatta. Suuseksiä toisinaan kyllä niin, että molemmat saa.. Mutta se ei kuitenkaan ole sama asia ja vienyt vähän fiilistä itseltä koko hommasta. 

Syy, miksi en itse asiasta puhunut enempää oli se, että ajattelin, että piruvie se en ole taas minä joka tästä asiasta keskustelee! Mutta näköjään se olen jälleen kerran taas minä, sillä mies ei ole sanallakaan ottanut asiaa puheeksi! Jotenkin kai turhaan oletin, että kondomi olisi pienempi paha kuin kokonaan selibaatti. 

Ja missään nimessä kyse ei ole siitä, että mies ei saa aikaiseksi ostettua.. Mies ostelee jatkuvasti kaikkea, joudun varomaan sanojani, koska jos sanon, että hitto patterit on loppu, niin aivan varmasti seuraavana päivänä viimeistään niitä tästä taloudesta löytyy.

JATKUU SEURAAVASSA KOMMENTISSA.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita miehellesi kirje jossa kerrot hänelle kaikki ajatuksesi ja fiiliksesi. Silloin sun ei tarvitse puhua. Annat hänelle vaikka maaliskuun loppuun asti aikaa. Ja jos hän ei siihen mennessä ymmärrä muuttaa käytöstään niin sitten lusikat jakoon ja morjens.

Tsemppiä, mutta ei kannata tähän tilanteeseen nyt enää vuosia tuhlata. 

Vierailija
42/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ei myöskään osaa puhua. Menee ihan lukkoon erimielisyyksistä ja jos olen vihainen jostain, hänellä menee pasmat ihan sekaisin. Joskus on sitten pakko puhua vaikeista asioista ja silloin niitä keskusteluja käydään osittain viesteillä ja osittain puhumalla, niin mies pystyy sanomaan mielipiteitään ääneen. On aina ollut vähän ujo ja lapsuudenperheestä jäänyt traumat vanhempien riidoista. Vuosien sorkkaraudalla vääntämisen tulos tämäkin määrä puhumista

MINKÄ TAKIA TE SAATANANRYHÄVALAAT PURATTE OMIA ONGELMIANNE MIEHIIN, JOS NIILLÄ EI OLE ITSELLÄÄN KOSKAAN MITÄÄN ONGELMIA? ETTE ITSE KESTÄ TODELLISUUTTA! TURPAAN JA SEINÄLLE KURKUSTA TUOLLAISET SAATANANHUORATSAATANA! LIHA TUMMUU!!!

Kukaanhan ei sanonut, että ongelma olisi vain minulla. Nih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko että ostapa kortsuja. Tai osta itse. Näet ainakin onko syy siinä ettei halua käyttää niitä.

No eiku jätä se. Todella tuttua tuo ettei mistään voi sanoa, kun seuraa kauhea riita. Siis vaikka mies itse heittelee kaikkea ikävää, mutta kun siitä sanoo, niin auta armias mitä sanastoa sieltä tulee, ja sitten mykkäkoulua.

Vierailija
44/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillereitä saa käyttää vaikka ollut veritulppa, mutta kun niistäkin tuli oireita. 

Ja ei siis tapahdu mitään hankalaa, muuta kun jos on joku asia mistä pitäisi puhua, niin se on miehelle hankalaa josta seuraa mökötys ja loukkaantuminen. Hänelle siis hankalat asiat eivät ole minulle hankalia.

Tuo kuulosti tutulta, että mies ei tunnista tunteita. Jos yritän puhua vakavasti, mies ottaa sen nimenomaan riidanhaastamisena ja ajattelee, että olen vihainen. Olen oikeasti muuten aika rento ihminen enkä mikään niuhottaja.

Ja kyllä, lapsuuteni oli melko huono. 

AP

Googlaapa autismin kirjo ja aspergerin syndrooma. Onko mahdollista, että hän on kirjolla? Autistit ovat lähes kyvyttömiä keskustelemaan syvällisesti, menevät lukkoon eivätkä näe vikoja itsessään. Jos kuulostaa tutulta, mikään ei tule muuttumaan ja autismi on myös periytyvää ja vaikuttaa negatiivisesti isän suhteeseen lapsia kohtaan, koska tunteiden tunnistamista ei kertakaikkiaan ole. 

Vinkki vitonen: Jos yhtään heräsi epäily tästä niin pakkaa kamasi ja lähde. 

Vierailija
45/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ei myöskään osaa puhua. Menee ihan lukkoon erimielisyyksistä ja jos olen vihainen jostain, hänellä menee pasmat ihan sekaisin. Joskus on sitten pakko puhua vaikeista asioista ja silloin niitä keskusteluja käydään osittain viesteillä ja osittain puhumalla, niin mies pystyy sanomaan mielipiteitään ääneen. On aina ollut vähän ujo ja lapsuudenperheestä jäänyt traumat vanhempien riidoista. Vuosien sorkkaraudalla vääntämisen tulos tämäkin määrä puhumista

Minkä takia sinun pitää olla vihainen sille? Käyttäydy sivistyneesti ja aikuismaisesti. Pikkulapset itkee, inisee ja vihastuu, koska eivät hallitse tunteitaan.

Hohhoijaa. Joskus nyt vain jostain suuttuu. Missään kohtaa en edes kirjoittanut, että olisin vihainen juuri miehelle. 

Vierailija
46/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä tilanne esim. 10v päähän, koska mikään ei tule muuttumaan, mies on tuollainen.

Olet ansainnut parempaa.

Hän voi jäädä yksin mököttämään. On hänen valinta olla puhumatta. Hän tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Ja hän tietää miten se sinuun sattuu.

Vierailija
47/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää alunperinkään riidellä tai tapahtua jotain hankalaa? En käsitä.

Ei se sunkaan käsityskyky sitten kovin kummoinen ole. Jaxuhali. 

Vierailija
48/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinun pitää olla vihainen sille? Käyttäydy sivistyneesti ja aikuismaisesti. Pikkulapset itkee, inisee ja vihastuu, koska eivät hallitse tunteitaan.

Hohhoijaa. Joskus nyt vain jostain suuttuu. Missään kohtaa en edes kirjoittanut, että olisin vihainen juuri miehelle. 

Jostain nyt vain huvikseen suuttuu ja se on miehen vika kun ei kestä sitä sinun suuttumista? Mene polttouuniin.

Vierailija
49/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen nainen on niin ruma ja yksinkertainen, että tarvitsisi tyytyä suomalaiseen mieheen. Kenenkään ei pitäisi tyytyä pottunokkaiseen, puhumattomaan ja viinaan menevään mongoloidiin. Hyi olkoon.

No naiset ne vasta rumiahuoria on. En panis.

Vierailija
50/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhut kuten kirjotat niin ei kukaan halua puhua "syvällisemmin" sun kanssa. Ongelma on sulla ei miehellä

No niinhän se on. Yleensä se ongelmien lähde ei koskaan koe mitään ongelmaa ja ongelma muodostuu sille toiselle.

Yliselittäminen tai -avautuminen on reaktio, joka kertoo, ettei kaikki ole kunnossa ja ihmisen mieli ylikuormitettu tilanteella.

Vierailija
51/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viha on ihan normaali tunne siinä missä muukin. Nousee siitä, että kurjoittajalla on paha olla.

Vierailija
52/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen nainen on niin ruma ja yksinkertainen, että tarvitsisi tyytyä suomalaiseen mieheen. Kenenkään ei pitäisi tyytyä pottunokkaiseen, puhumattomaan ja viinaan menevään mongoloidiin. Hyi olkoon.

Nyt en ymmärrä termin epäloogisuutta koska hu0rathan ne kauniita onkin, eihän niillä muuten olis asiakkaita.

Vierailija
53/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Jostain nyt vain huvikseen suuttuu ja se on miehen vika kun ei kestä sitä sinun suuttumista? Mene polttouuniin.]

Miehen vika? Mitähän sä luet siellä? Jos sulla on jotain ääniä päässä, niin soitteleppa vaikka apua. En suutu huvikseen, en kirjoittanut, että se olisi miehen vika, nada. Sä luet omias, päättelykykys on 0 ja hyökkäät mua kohtaan. Oliskohan sulla jotain patoutunutta vihaa nyt siellä kuitenkin vähän meneillään..?

Vierailija
54/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin puhumattomasta miehestä on kokemuksia - nimittäin isästäni. Tällä perhetaustalla voin sanoa, että mitään hyvää ei seuraa.

Puhumattomat voivat olla aleksityymikkoja, ja heitähän on noin kymmenen prosenttia ihmisistä.He eivät tunnista tunteita, joten ei ole mitään puhuttavaakaan. Minkäänlainen yritys käsitellä asioita tulkitaan jopa riitelyksi. Suhteessa ja perheessä muut jäävät puhumattoman aleksityymikon kanssa täysin yksin, tuhoisin seurauksin.

Olen aleksityymikko, mutta en idiootti. Tiedän miten ihmisten kanssa pitää olla ja teen niin.Isäsi oli mulkvisti ei muuta. Käytös on valinta. 

Kiitos. Tätä minun täytyykin ajatella, koska olen yrittänyt aivan liikaa jotenkin ymmärtää isääni.

Vierailija
55/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin miettimään tilannetta niin, että jos teillä olisi lapsia, niin mitä kaikkea selvittämätöntä sinne puhumattomuuden kasaan kertyy enemmän ja pystyykö sellaisessa ilmapiirissä kasvattamaan tervepäisiä lapsia.

Onko miehesi lapsuudenkotinsa mallien tulos vai onko jotain oikeasti vialla? Jos päädyt siihen, että haluat jatkaa hänen kanssaan, niin vahva suositus siihen, että menet itseksesi (mies ei suostune) pariterapiaan ja avaat siellä näitä asioita. Ammattilaisella voi olla selkeä vastaus siihen mistä tämä johtuu ja miten sitä voisi lähteä purkamaan. En usko että saat hyvää vastausta täältä palstalta, ellei sitten satu olemaan terapeuttia linjoilla.

Joltain osin elän samantapaisessa liittossa. Jos arvostelen miestäni mitenkään tai pyydän häntä muuttamaan käytöstään jonkun asian suhteen, niin aina tulee räjähdys. Riita, joka menee suhteettomuuksiin, jossa huudetaan puolin ja toisin ja jossa vedetään esiin kahdenkymmenen vuoden takaisia asioita (siis joita ei ole myöskään käsitelty aikanaan), ja jotka alkavat kiertää kehää ilman mitään ratkaisua. Mieheni asenne on se, että jonkun pitää aina julistautua riidan "voittajaksi" vaikka olen hänelle useasti sanonut, että toisen kumoon huutaminen ja väsyttäminen monen päivän riitelyllä ei ole voitto parisuhteelle millään tavalla. Nyt en enää jaksa vääntää, vaan olen useista asioista hiljaa sen sijaan että ottaisin niitä puheeksi - kotirauhan säilyttämiseksi. Nyt kun tiedän että asioita on turha ottaa esille, koska niitä ei tule koskaan käsiteltyä. Kävimme joskus perheterapiassa, minun mielestäni se paransi parisuhdetta, mutta mieheni sanoi vuosia myöhemmin että hän ei ollut siellä rehellinen omista tunteistaan. Jos joskus haluan vielä terapiaa, niin menen sinne yksin. Jos muutat itseäsi, niin se toinenkin muuttuu.

Niin kuin sinulla, myös minulla on omat syyni jatkaa; pitkä yhteinen historia, koti, molempien perhesuhteet ja suhteellisen stabiili, hiljaisen onnellinen elämä. Ja kyllä, myös epätäydellisessä liittossa voi olla onnellinen. Olen ollut avioliitossa, jossa puoliso petti ja valehteli jatkuvasti. Ehkä kestän tämänhetkisen tilanteen hintana siitä että voin luottaa mieheeni? Vaikea sanoa, elämä on täynnä kompromisseja, myös parisuhteet - aina. Mielestäni tämä on hyvä muistaa, täydellisyyttä ei ole olemassa, ja moni saa onnettoman elämän jahdatessaan täydellistä parisuhdetta. Mieti siis, onko tämä sinulle asia jonka kanssa pystyt elämään, jos ei niin minimoi vahingot lähtemällä heti.

Tiedän siis omasta kokemuksesta mitä käyt lävitse. Jos minun pitäisi nyt miettiä olisinko jäänyt vai lähtenyt niin ratkaiseva asia olisi varmaan juuri se, että aionko hankkia lapsia. Miten tämä tilanne voi vaikuttaa lapsiin, siitäkin voisi keskustella sen terapeutin kanssa.

Vierailija
56/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin miettimään tilannetta niin, että jos teillä olisi lapsia, niin mitä kaikkea selvittämätöntä sinne puhumattomuuden kasaan kertyy enemmän ja pystyykö sellaisessa ilmapiirissä kasvattamaan tervepäisiä lapsia.

Onko miehesi lapsuudenkotinsa mallien tulos vai onko jotain oikeasti vialla? Jos päädyt siihen, että haluat jatkaa hänen kanssaan, niin vahva suositus siihen, että menet itseksesi (mies ei suostune) pariterapiaan ja avaat siellä näitä asioita. Ammattilaisella voi olla selkeä vastaus siihen mistä tämä johtuu ja miten sitä voisi lähteä purkamaan. En usko että saat hyvää vastausta täältä palstalta, ellei sitten satu olemaan terapeuttia linjoilla.

Joltain osin elän samantapaisessa liittossa. Jos arvostelen miestäni mitenkään tai pyydän häntä muuttamaan käytöstään jonkun asian suhteen, niin aina tulee räjähdys. Riita, joka menee suhteettomuuksiin, jossa huudetaan puolin ja toisin ja jossa vedetään esiin

Voisko molempien tilanne johtua tällaisista maraton monologeista joita ei jaksa edes lukea?

Vierailija
57/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa äitihaava miehellä. Sinä et pysty sitä parantamaan. Vaihda miestä, teidän yhteiselo kuulostaa ihan surkealta. 

Vierailija
58/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan liian pitkä sepustus.

Kysy äidiltäsi, mihin on laittanut Nakke Nakuttajat. Hän voi lukee sulle ääneen?

Vierailija
59/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus on suojautumiskeino.

Vierailija
60/111 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapissa oleva  biiiiiii tai houmooooo:

Panen ja mua pannaan miesten kesken.

Kulissin ja kulujenmaksajaa tarvitsee.